Synnytysjuttuja
Viestin lähetti Sistis
:
Väitteet kebabien negatiivisista terveysvaikutuksista ovat liioittelua. Itse en ole koskaan kärsinyt ummetuksesta kebab-visiitin jälkeen.
En minäkään ummetuksesta muista kärsineeni Kebabin yhteydessä mutta järkyttävistä ilmavaivoista kyllä. Altistin jopa tyhmyyttäni vastasyntyneen vauvani mitä kamalimmille vatsanväänteille:
Nuorimman poikani synnytin ns. poliklinikkasynnytyksellä ja alati nälkäisenä ihmisenä halusin kotimatkalla poiketa silloin, 14 vuotta sitten, Tammelantorilla sijaitsevaan Kebab-grilliin. Taisi olla tavallinen Pitaleipä kebab sillä ihanalla valkoisella soosilla. Maltoin hädin tuskin kotiin asti, muutaman tunnin ikäisen vauvani kanssa kun olin jo rakastamani ruoka-annoksen syönyt. Mikäs siinä alkuun ollessa ja ihaillessa vastasyntynyttä kullannuppua. Vatsavaivatkin menivät sujuvasti äskeisen synnytyksen piikkiin.
Vastasyntynyttä vauvaa on tapana imettää joten ryhdyin tuumasta toimeen vauvelini herättyä. Tyytyväisenä tuo pikku-poikani söikin. Elämä hymyili vaikka ihmettelinkin jatkuvasti voimistuvia vatsakipujani. Ei minulla edellisten synnytysten kanssa tuollaisia…
Tunnollisena mammana syötin vauvaani vähän väliä ja lopputuloshan oli yksi uneton ja ”meluisa” yö, ynnä seuraava järkyttävän hirveän kivulias päivä siihen perään , sekä vauvallani että minulla.
Niin, että pidättäytykää Kebabeista välittömästi synnytyksen jälkeen.
Punjab on hyvä paikka, kuten myös Halic, Kyttälänkadulla, jossa saa taivaallisen makuista Turkkilaista ruokaa jonka nimeä en nyt muista. Ali-Baban annokset Tammelantorilla ovat nykyisin tasokkuudeltaan vaihteleva . Joskus sieltä saa hyvinkin ”freesejä annoksia” Voi melkein kuulla hiljaisen ”bäää bää:n” lautaseltaan, kun taas toisinaan…no, ei kuulu mitään ääntelyä. Sammonkadulla on kuulemma joku uusi, hyvä Kebab paikka jossa en ole käynyt mutta muut Tampereen paikat ”läpimaistaneena” sanon, että hintalaatusuhteeltaan Halic on paras.
Terveisin koo