Joo, kun maltetaan keskustella, niin yleensä löytyy niitä yhdistäviä asioita enemmän kuin jakavia, varsinkin kun puhutaan jääkiekosta, mutta ei mistään oma seura vs kilpailijat tason tuomareista tai taklauksista jne, hymiöiden kanssa.
Mun näkemys, joskaan ei tietenkään tieto, on se, että näkyvyyden pitää olla tosiaan oman maan naisten sarja, koska liian etäällä se jää liian etäiseksi. Sen ei todellakaan tarvitse tai edes pidä olla mikään sisään heittotuote, niin kuin kirjoitin, sen alkuvaiheissa ei tarvitse olla mikään miljoona diili, ainoastaan taata laaja näkyvyys. Niinpä se voisi olla vaikka liigapaketin tai muun urheilukanavan ilmaisjakelussa tai vaikkapa ylen kanssa diilattu, kuten naisten jalkapallossakin. Tähän vaiheeseen pääasia olisi minusta näkyvyys, joka tuo kehittämisen astinlaudan jota nyt ei oikein ole.
Tiedän kyllä kiekkoväen suhtautumisen naisten kiekkoon ja sitä katson vähän surullisena, kiekkoniilo kun itse olen. Ehkä me ollaan se junttila, joka aikanaan seuraa länsinaapuria, siellähän kiekkoväki, varsinkin puuhaava on hokannut, että katsojapotentiaali on saavuttanut saturaatio pisteensä ja ainoa näkyvä ja toimiva sitä lisää kasvattaa on naisten kiekko. Siellä siis älyttiin sen käynnistävän potkun merkitys ja myös toteutettiin. Ei sielläkään kaikki ole mennyt kuin stromsöössä, kun miettii, että lopulta seurat haalii muualta Euroopasta parhaat miettimättä majun tarpeita ja oma pelaaja tuotanto on jäänyt laahaamaan satsauksesta huolimatta, tai sitten niillä on vaan tola mod ja luja usko, että ajan kanssa kruunuleidit vielä kultaa vuolee.
Jos lähellä on polku, jota seurata, sitä ryhdytään käyttämään, eli näkyvyys ja esillä olo omasta sarjasta polkuna joka voi viedä ammattiin pelaajana. Tässä on minun mielestä se sarana kohta eli se käynnistypotkun paikka, jolla lumipallo vyöryy jo ominkin voimin. Toki sen ohella, että pääsarjassa ei ei omaa kuvetta tarvitse kaivaa, vaikka palkkio ei olisi muuta kuin kulukorvaus, se olisi jo valtava hyppy parempaan.