Eikö naisten liiga näykkään leijona.tv:ssä? Olin siinä uskossa, että kaikki pelit on katsottavissa sieltä.
Siis pitäisikö sen kuulua johonkin pakettiin, että se osattaisiin tilata?Varmaan näkyy joo, vaan puhuttiin laajasta näkyvyydestä, vai monessako paketissa lasket leijona tv:n olevan mukana, joita kansa voi oheisena tilata? Tässä vaiheessa kun taitaa olla turhaa olettaa, että muut kuin isosti kiinnostuneet osaa moista hakea nähtäväkseen. Tehokkaampi ja kattavampi väylä olisi ihan yt kanavan avulla haalia näkyvyyttä, siihen oheen, jos muu ei liiton osaajilta synny.
Joka tapauksessa ensi alkuun tunnettuus olisi tärkeämpää, kuin mottipäiset diilit, siinä vaiheessa asioiden kanssa ollaan nyt.
Siis pitäisikö sen kuulua johonkin pakettiin, että se osattaisiin tilata?
Tietääkö esim arvoisa @JypFabu että onko kisoja tulossa Suomeen lähivuosina?
Sitä yksinkertaista ratkaisua kyllä kummasti sitten helpottaisi niiden asioiden tuominen mukaan, joita ne se rapakon takana tekee, että tasoero syntyy.2025 Tsekki, 2026 Kanada. Siinä lienee päätetyt kisajärjestäjät.
Tuossa aiemmin puhuttiin pelaajien ja liigan tasosta. Ihan yksinkertainen ratkaisu, aletaan treenaamaan enemmän, paremmin ja laadukkaammin. Käydään vaikka katsomassa rapakon takaa mallia mitä ne siellä tekee kun ovat niin ylivoimaisia.
Se vaan taitaa olla niin, että ensin pitää treenata, jotta pelin ja sarjan taso nousee. Tason nousun myötä voidaan saada enemmän maksavaa yleisöä. Eli enemmän rahaa. Kun sitä yleisöä alkaa käymään tarpeeksi ja sponsorituloja saadaan enemmän niin sitten voidaan maksaa pelaajillekin.Sitä yksinkertaista ratkaisua kyllä kummasti sitten helpottaisi niiden asioiden tuominen mukaan, joita ne se rapakon takana tekee, että tasoero syntyy.
1) naisten kiekko ei ole käenpoika kiekkoihmisten mielestä, vaan kuuluu kiekkoon siinä kun repparitkin.
2) Yliopistot toimii pelaaja hautomoina, jossa pelaajat voi treenata enemmän, paremmin ja laadukkaammin kustannuksitta stipendillä
3) pääsarja on täys ammattilaissarja. jossa pelaajat tienaa pelaamalla, ihan kuten miehetkin.
Lisätään tuohon vielä yleisenä oman sarjan imagon ja näkyvyyden varmistaminen yhdeksi liiton prioreista, niin nouseehan taso täälläkin, samaa kaurapuuroa kun syödään ja samanlaisia ihmisiä ollaan.
Se vaan taitaa olla niin, että ensin pitää treenata, jotta pelin ja sarjan taso nousee. Tason nousun myötä voidaan saada enemmän maksavaa yleisöä. Eli enemmän rahaa. Kun sitä yleisöä alkaa käymään tarpeeksi ja sponsorituloja saadaan enemmän niin sitten voidaan maksaa pelaajillekin.
Näin se minun logiikalla toimii.
Suosittelen asennoitumaan naisten peleihin hieman eri vinkkelistä. Se on tylsää jos pitää lajia samana kun miesten puolella missä taklataan ja on vauhtia, mutta todella mielenkiintoista kun hyväksyy lajin olevan aivan erilainen. Eli säännöthän on erilaiset ja siten myös peli erilaista. Ja kyllähän sitä sitkeästi kun katsoo muutamia pelejä turnausten alkuun, niin kiinnostus nousee päästessää jengiin sisään oppiessaan pelaajien nimet ja yksilötaidot. Kiva sitten seurata miten itselle mielenkiintoiset pelaajat pärjäilevät.Itse seuraan miesten Liigaa, Mestistä, U20 SM-sarjaa, sekä maajoukkue turnauksia, niin miesten, U20 ja U18. Olen myös katsonut (tai siis yrittänyt) naisten liigaa sekä maju kisoissa välierät ja mitalipelit mutta en vaan jaksa keskittyä otteluihin ainakaan 60 minuuttia koska se on vaan niin tylsää. Mutta ainakin olen yrittänyt katsoa naisten pelejä. Kai se on sentään pieni parannus verrattuna siihen että ennen ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.
Se vaan taitaa olla niin, että ensin pitää treenata, jotta pelin ja sarjan taso nousee. Tason nousun myötä voidaan saada enemmän maksavaa yleisöä.
Valitettavasti Suomessa ei yhtäkään naiskiekkoseuraa ole jossa yksikään noista kohdista [työmäärä, määrätietoisuus, pitkäjänteisyys] täyttyisi
Vittuako mua tohon keskusteluun sotket???Kysytäänpä vaikka näin päin, että jos naiset treenaisivat kuin miehet, pitäisivätkö @Glove ja @Laheee uskottavana, että yleisö kiinnostuisi yhtä paljon naisten pelaamisesta kuin miesten?
Ja näinkään ei kukaan ole sanonut. Jos naiskiekon kaupallinen menestystarina noudattelee mieskiekon jalanjälkiä, niin pelaajille aletaan maksamaan korvausta noin 30 vuoden päästä.että verrattuna naiskiekon nykytilanteesen mieskiekon kaupallinen menestystarina olisi oleellisesti pohjautunut siihen, että siellä harrastusluontoisesti mukana olleet ihmiset olisivat olleet jotenkin merkittävästi työteliäämpiä ja viisaampia kuin nykyiset naiskiekkotoimijat.
Öö. Eksää ny tullut ihan ite mukaan? Mielestäni tuossa mun tekstissä oli kohtuu selkeä asiayhteys tuohon tekstiisi, johon viittasin.Vittuako mua tohon keskusteluun sotket???
En. Sun lainaamassa viestissä mä en puhunut pelaajista yhden yhdellä sanallakaan.Öö. Eksää ny tullut ihan ite mukaan? Mielestäni tuossa mun tekstissä oli kohtuu selkeä asiayhteys tuohon tekstiisi, johon viittasin.
No, naiskiekon parissa toimivista puhuit varmaankin, niin kuin minäkin oleellisilta osin. En hahmota, miten nämä näkökulmat nyt eroavat niin oleellisesti toisistaan, että nuo esittämäni asiat eivät liittyisikään viestiisi ollenkaan. Mutta jos sinusta eivät liity, niin varmaan tässä ei sitten ole mitään keskusteltavaa.En. Sun lainaamassa viestissä mä en puhunut pelaajista yhden yhdellä sanallakaan.
Sinä puhuit jostain ihmeen harjoittelemisesta, joka ei liity mitenkään siihen miten seuratoimintaa kehitetään ja yhteisöä sitoutetaan.No, naiskiekon parissa toimivista puhuit varmaankin, niin kuin minäkin oleellisilta osin. En hahmota, miten nämä näkökulmat nyt eroavat niin oleellisesti toisistaan, että nuo esittämäni asiat eivät liittyisikään viestiisi ollenkaan. Mutta jos sinusta eivät liity, niin varmaan tässä ei sitten ole mitään keskusteltavaa.
Ei tämä nyt näin pienistä ole kiinni.Sinä puhuit jostain ihmeen harjoittelemisesta, joka ei liity mitenkään siihen miten seuratoimintaa kehitetään ja yhteisöä sitoutetaan.
Jeps jeps. Tuossa ensimmäisessä vastauksessa vastasin nimenomaan tähänEi tämä nyt näin pienistä ole kiinni.
Puhutaan sitten vaikka seuratoiminnan kehittämisestä jne. ja pidetään muuten pointit entisellään. Mainitsin kyllä viestissäni myös OTO-toimijat (valmentajat, JoJot, ...) ja pidän vähän yllättävänä jos tuosta viestistäni välittyy ajatus, että kaikki on kiinni vain pelaajista. Mutta tarkennetaan; josko sitä alettaisiin vaikka hitusen paremmin ymmärtää toisiamme.
, jossa jostain syystä minut mainitsit. Ei mulla mitään muuta epäselvyyttä ole ollut.Kysytäänpä vaikka näin päin, että jos naiset treenaisivat kuin miehet, pitäisivätkö @Glove ja @Laheee uskottavana, että yleisö kiinnostuisi yhtä paljon naisten pelaamisesta kuin miesten?
.
En tiedä miten tyttö- ja naiskiekko saataisiin tyttöjen ja naisten keskuudessa suositummaksi, ehkä naisia ja tyttöjä pitäisi saada seuraamaan naisten sarjaa tms. Ja että tytöt voisivat haaveilla ammattiurasta. Nythän se on (ilmeisesti) mahdollista kun meren toisella puolella on ainakin puoliammattilais sarja. Pitäiskö niitä pelejä näyttää Suomessa TV:stä? Juu, en tosiaan tiedä ratkaisua tähän ongelmaan eli siihen että tyttöjä ei kiinnosta jääkiekko....
Joo, muokkasin pienen lisäyksen tuohon edelliseen viestiini. Ehkä se selittää, miksi arvelin sun olevan tuon treenaamisen perään., jossa jostain syystä minut mainitsit. Ei mulla mitään muuta epäselvyyttä ole ollut.
Itse asiassa tyttöpelaajien suhteellinen määrä kasvaa melko hyvää vauhtia kun taas samaan aikaan koko lajin harrastajamäärät Suomessa laskeneet.
Esimerkkejä on monia, LeKi ja JYP aloittivat nollasta ja nyt toiminnassa on hieno määrä tyttöjä mukana. Tappara organisoi tytöille kokeilupäivän ja sai 40 tyttöä Sentteriin jäälle.