Montreal kusee taas hyvän alkukautensa ihan itse monessa matsissa putkeen vähän kaikkia alakastin ryhmiä vastaan, enkä jaksa avata mitään viinapulloa, joten jatkoaika vie nyt huomion tältä ”taistelulta".
Evil puhui ylempänä 60-luvusta ja silloin oli tosiaan Naisia. Claudine Auger oli Bondissa, Cardinale nousikin jo esiin. Ranskassa oli myös Catherine Deneuve, joka nousi hiljattain Me Toota vastaan, koska miesten pitäisi saada iskeä naisia. Elviksen upea tyttöystävä Ann Margret näyttelee muuten vielä vanhemmallakin iällä! Hän oli Michael Douglasin uudessa komediasarjassa rouva, joka yritti vikitellä Douglasin leskeksi jäänyttä kaveria Alan Arkinia.
-----------------------------------------
Mutta ainut kerta kun minulla on ollut jalat oikeasti vetelänä tapahtui armeijan aikaan kun nuori ja viaton PJPT käveli kohti R-kioskia ja mielessä oli lähinnä Montrealin ylivoimakuviot. Kun käänsin katseeni "näyteikkunaan", niin tutun oloinen nainen istui yksin kahvilla. Moikkasin hänelle refleksillä, joskin tajusin nopeasti että hän on tuttu vain tv:stä, eli Kirsi Ranto! Ranto vilkutteli iloisesti ikkunasta ja pääsin tekemään pitkävedot vielä ihan hyvin. Kun astuin pois kioskilta, niin Kirsi räpläsi puhelintaan kahvilan ovella ja ryntäsi yllättäen luokseni juttelemaan. Yritä siinä sitten tunkea lappuja rahapussiisi ja esittää samalla että tilanne on aivan normaali nuorelle miehelle!
Laulajalla oli kai tylsää ennen kuin hänen päivätöissä käyvä bändinsä saapui kaupunkiin ja on myös olemassa promillen mahdollisuus, että hän muisti minut edelliskesän keikalta. Muut hänen luona käyneet miehet olivat tuolloin kovassa humalassa ja huutelivat lähinnä "vitun hyvä keikka" tai "oot aika seksikäs". Se saattoi jäädä mieleen että olin ottanut vain pari ja kykenin kyselemään musiikillisia asioita, kun vielä satuin muistamaan jotain lähivuosilta hänen urastaan..
Mutta nyt yllätys oli aikamoinen kun tuollainen kansainvälisen tason kaunotar hyökkää kimppuusi täysin odottamatta. Aivotoiminta lakkasi lähes täysin ja ihme että jalat kantoivat seuraavina minuutteina, vaikka motoriikka olikin humalaisen tasolla. Ranto huomasi nopeasti että hän hallitsee tilannetta täysin ja alkoi leikkiä nuorella miehellä. Hän kieritti minut sormensa ympärille muutamalla lausella ja naisellisella eleellä, jonka jälkeen Kirsi pystyi viemään minua talutushihnassa kuin koiraa konsanaan. Kun Ranto sanoi kohta tämän jälkeen: ”Tulepas PJPT käymään tuossa kulman takana. Mun auto on tässä lähellä.”, niin olin aika varma että olen nukahtanut sohvalle, ja joudun käymään uudelleen veikkaamassa jahka herään tästä oudosta unesta!
Kyseessä ei kuitenkaan ollut uni ja pääsinkin ihailemaan tämän Kuningattaren takakonttia, kun hän esitteli sieltä löytyviä uutuus-herkkuja. Samoja oli tietysti myynnissä myös illan keikalla, mutta olin siellä juomassa kaverieni kanssa ja kun miehillä ei ole mitään käsilaukkua minne fyysisiä levyjä voi laittaa, niin oli ihan hyvä hoitaa ostelu noin. Oli myös positiivista ettei Ranto myynyt mitään pyramidihuijausta tms, koska olin sen verran vegetatiivisessa tilassa, että olisin ostanut varmaan ihan mitä tahansa sieltä olisi tarjottu.
Esiintymisen ammattilainen osaa siis hoitaa asiakassuhteet hyvin tilanteessa kuin tilanteessa + käyttää aseitaan hyväksi ylimääräisen myynnin saavuttamiseksi! Minun kannaltani positiivista oli se, että seuraavat kerrat olivat paljon helpompia kun tapasin Rannon pari kertaa keikalla ja kerran vahingossa. Hän myös muisti minut mitä ei varmasti olisi tapahtunut ellen olisi ollut niin jäässä normaalin savolaisen läpyskän heiton sijaan. Varsinkin isäni ikäisten ”Erkkien” ja ”Markkujen” ilmeet olivat hyviä hetkiä kun he ihmettelivät miten illan tähti on noin tuttavallinen nuorelle pojalle. Pitää muistaa että kännipäiset vanhat mummot ahdistelevat nuoria miehiä iskelmäkeikoilla, joten kun persettäsi on puristeltu tarpeeksi ”vahingossa”, niin se kompsensoi paljon tuota hevonpaskaa jos laadukas naislaulaja tulee moikkaamaan lämpimästi tauolla ilman että sinun pitää tehdä mitään.
YouTube on mennyt aika paskaksi viime vuosina. He ovat tiukentaneet politiikkaansa paljon. Ennen sieltä löytyi paljon kaikkea, esim Rannolta nopeitakin biisejä ja livehommia Bumtsibumista ja Tartu Mikistä jne. Nyt vain pari hassua pianovetoa.. Monipuolisuus ja naiseksi hyvä matala rekisteri ei pääse esiin ylisöpöissä biiseissä, mutta jotain aseita on kuitenkin esillä. 90-luvulla piti vielä osata laulaa päästäkseen tähdeksi. Tietokoneet oli keksitty, mutta niitä ei vielä osattu käyttää tähdentekoon.