Itse näen, että tinderien yms sovellusten myötä deittailusta on tullut niin sanotusti kertakäyttökulttuuria. Sovellukset täynnä ihmisiä, joita selatessa aina odottaa parempaa ja parempaa löytyvän, jolloin ei osata enää pysähtyä niihin joiden kanssa keskustelua on aloitettu. Samalla nostetaan omat odotukset ehkä liiankin korkealle, kun luotetaan siihen että kyllä joku ne vielä täyttää, kunnes vuosien kuluttua ehkä huomataankin että ei muuten löytynyt. Tietyllä tapaa samaa ongelmaa kun koitat valita elokuvaa suoratoistopalveluista, tarjontaa on niin valtavasti, että oikein mikään ei tunnu hyvältä.Minulla on sellainen käsitys, että nuorempien ikäluokkien osalta parisuhde on hitaasti kuolemassa. Se oletetaan lähtökohtaisesti väliaikaiseksi ja rakennetaan myös sellaiseksi. Siksi erilaiset rooliodotukset menettävät merkitystään. Parisuhteista on tullut väliaikaisia kohtaamispaikkoja, eräänlaisia elämysmatkoja, joihin kasvetaan ja joissa kasvetaan.
Parisuhteen muodostumisesta onkin sitten vielä pitkä matka pidempään yhdessäoloon, perheen perustamiseen (jos siihen on haluja) yms, mikä toki ei mihinkään ole muuttunut vuosien saatossa. Mutta itse parisuhteeseen saakka pääseminen taitaa nykyään olla se suurin kompastuskivi.