Naisasiat

  • 7 489 539
  • 26 542

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla se meni sinkkuna ollessa pääsääntöisesti siten, että pisimmät parisuhteet tulivat silloin kun seksiä harrastettiin ekalla tapaamisella ja toiseksi pisimmät suhteet tulivat silloin, kun seksiä harrastettiin toisella tapaamisella. Ja kuten tänne joskus kerroinkin, niin nykyinen parisuhde alkoi siten, että menin naisen saunavuoron alkaessa hänen luokseen, että nyt saunotaan.

Osaan minä puhuakin, mutta noissa asioissa kannattaa olla toiminnan mies. Se toiminta onkin jatkumoa puhetaidolle.

Seksiä tai ei, mutta toisaalta jos molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan ja toinen osapuoli vetää tarpeeksi toista ihmistä puoleensa niin näppejään voi olla jopa vaikea pitää toisesta irti.

Ei kai sitä pakko ole samantien sänkyyn hypätä eikä ole koskaan ollut, ja tyytyä johonkin ihmiseen, josta ei tykkää. Silti tuntuu, että parisuhteet ja niiden mahdollisuus ovat nykyään ihmeellistä soutamista ja huopaamista ja itsensä arvon mittauttamista ja koko ajan jonkun vielä paremman etsimistä.

Itsensä kanssa täällä on tärkeintä oppia elämään ja ymmärtää, että jos et koskaan uskalla keneenkään tutustua ilman turhia pelejä niin vaikeaa voi olla sinulla ja/tai muilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
pisimmät parisuhteet tulivat silloin kun seksiä harrastettiin ekalla tapaamisella.
Minun pisimmät suhteet alkoivat niin että ensin pantiin ja myöhemmin alettiin kyseleen että "alatko olee mun kaa". Aviomieheni oli kyllä minulle olevinaan "yhden illan juttu" mutta toisin kävin. Aamulla kaduin että olin kännipäissäni antanut hänelle numeroni. No onneksi annoin kun olinkin sattumalta löytänyt (itselleni) oikein timantisen miehen...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei kai sitä pakko ole samantien sänkyyn hypätä eikä ole koskaan ollut, ja tyytyä johonkin ihmiseen, josta ei tykkää. Silti tuntuu, että parisuhteet ja niiden mahdollisuus ovat nykyään ihmeellistä soutamista ja huopaamista ja itsensä arvon mittauttamista ja koko ajan jonkun vielä paremman etsimistä.
Some on pilannut maailman. Naisten IG ja FB herutuskuvat ja tykkäysten metsästäminen itsensä validoimiseksi. Itse en tapaile naisia, jotka ovat someaddikteja ja jakavat jokaisen hetken elämästään someen. Iso red flag. Tuollaisten ihmisten on vaikea saada hyväksyntää vain yhdeltä ihmiseltä, koska ovat tottuneet siihen, että jokaisesta kuvasta tykkää n+1 "kaveria" . Tykkäykset ovat kuin huumetta ja some on täynnä jätkiä, jotka simppaavat naisia pillun toivossa(ei tule tapahtumaan).

Joskus toivoisi, ettei noita älyluureja olisi koskaan keksitty ja mentäisiin vielä vanhalla mallilla parisuhteiden suhteen. Tämän takia olen itse seikkaillut sellaisissa ympäristöissä, jossa mennään ns."old school" meiningillä. Miehet ovat miehiä ja naiset naisia. Molemmat tekevät sitä mihin eri sukupuolet on suunniteltu. Hyvässä parisuhteessa mies ja nainen ovat tiimi, joka pelaa omilla vahvuusalueillaan tiimin hyväksi.

Toki ei ole pakko hypätä sänkyyn samantien, mutta yleensä näin tapahtuu jos on sitä kuuluisaa "kemiaa". Itse miehenä tuntisin olevani epäonnistunut, jos seksiä ei olisi ekalla tapaamiskerralla. Joskus tulee huteja ja nainen ei ole ollut rehellinen. Sellaista sattuu ja ei muuta kuin eteenpäin.
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämmin kiitos kaikille, jotka ovat vastailleet. Kaikki kommentit ovat erittäin hyviä ja enemmän kuin tervetulleita. Niistä on yllättävän paljon apua. Asiaa kun pyörittelee itsekseen päässään, niin se saa ylisuuria mittasuhteita ja on vaikea päästää siitä irti. Erittäin mukavaa, että voi näinkin kekustella asiasta. Nämä teidän sanat on vahvistaneet sitä, että tein oikean päätöksen vaikka pahalta tuntuikin. Siltikin toteutukseni oli ala-arvoinen.

@moby Joo, ei varmaankaan mulla riittänyt. Ja jos olisi, niin se olisi edellyttänyt sen "tapaamisen" heivaamista. Se valkeni mulle lopullisesti, ennenkuin ne typerät viestit lähetin. Liian passiivinen ehkä ja lopuksi liian töykeä. Ei toimi. Ja todellakin, kun seksi ei ollut listalla, niin jotain muuta oli meneillään. Joku ihmeen harkintajakso, että jättääkö sen toisen.

@Patarouva Eipä kukaan varmaankaan halua olla tuossa kolmiossa mukana, en minäkään. Mielestäni hän jo petti sen tapailutyypin luottamuksen. Vaikealta näytti se näppien irtipitäminen meille molemmille. Toisaalta tuo pointtisi soutamisesta ja huopaamisesta ja jonkun paremman etsimisestä osuu aika hyvin.

@rpeez Tarkoitin nimenomaan sitä loukkaamista. Tuntuu, että olen hänelle anteeksipyynnön velkaa.

@PuckFutin Vaihtui tosiaan asenne ja seura. Tein tuon loukkaavan viestittelyn varmaankin kyllä itsenikin vuoksi. Ei ole paluuta enää ja on pidettävä päätöksestään kiinni. Muuten olisi voinut alkaa heikottaa ja jäänyt odottelemaan.

@Draco Kiitos analyysista. Hiukan epäselvät oli signaalit. Mutta kertoi kyllä tasapainottelevansa kahden vaihtoehdon välillä. Tosin toinen ei tiennyt musta mitään ja tiedän, että se oli olemassa. Mutta pimitti multakin sen toisen tapailun luonnetta. Ei koe pettämiseksi näköjään sitä mitä teki, mutta seksin kyllä sitten kuitenkin. Näen asian hiukan eri tavalla. Tajusin, ettei homma etene mihinkään jos se toinenkin on kuvioissa. Enkä jaksanut sitä. En mä ollut mustasukkainen sen tekemisistä. Tiesin kuitenkin siitä toisesta. Vaikka jossain vaiheessa melkein luulinkin, että se heppu on heivattu. Sillä naisella oli tosiaan valta ja avaimet kädessä koko ajan. Eipä ole enää mun suhteen.
Ja joo, kai tämä meidänkin oli jonkunlaista tapailuksi kutsuttavaa. Niinpä se toinen taisikin olla seurustelua. En halua lähteä painostamaan sitä mihinkään, kun siinä hommat menee pieleen ja kaikki menee väärin. Nyt sillä on aikaa miettiä, mitä haluaa sen toisen kanssa tehdä. Enkä minä joudu siihen vaikuttamaan tai syylliseksi.
Tuossa vaihtoehto 2 tyypissä on se, että jos näytät olevasi enemmän ihastunut/rakastunut, niin sitä käytetään hyväksi. En voi olla varma, mutta ehkä tämä oli enemmän tunne-elämältään sekaisin. Ja tekihän se päätöksen joka päivä jäädä sen toisen luo roikkumaan. Vaikkakin sitä mulle arvosteli yms.

@vetti Terveisin varaluistimet
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jaahas, varatut miehet ovatkin sikoja:

Se on ikävää jos parisuhteessa ei saa pillua. Kannattaa erota tai ymmärtää, että naisten ja miesten tulee saada seksiä säännöllisesti parisuhteessa. Parisuhteessa on tiettyjä velvollisuuksia. Jos seksiä pitää vongata parisuhteen ulkopuolelta, on jotain mennyt pieleen. Jos seksiä ei tipu, sitä haetaan jostain muualta. Vink vink.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Se on ikävää jos parisuhteessa ei saa pillua. Kannattaa erota tai ymmärtää, että naisten ja miesten tulee saada seksiä säännöllisesti parisuhteessa. Parisuhteessa on tiettyjä velvollisuuksia. Jos seksiä pitää vongata parisuhteen ulkopuolelta, on jotain mennyt pieleen. Jos seksiä ei tipu, sitä haetaan jostain muualta. Vink vink.
Kenellekään ei ole ”velvollisuutta” panna toista. Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei saa pillua parisuhteessa. Joko olet paska tyyppi tai huono sängyssä. Ehkä molempia. Tai sitten vaimo on idiootti. Mutta siitä olen ehdottoman samaa mieltä, että seksittömyys ei ole ongelmien syy vaan seuraus.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kenellekään ei ole ”velvollisuutta” panna toista. Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei saa pillua parisuhteessa. Joko olet paska tyyppi tai huono sängyssä. Ehkä molempia. Tai sitten vaimo on idiootti. Mutta siitä olen ehdottoman samaa mieltä, että seksittömyys ei ole ongelmien syy vaan seuraus.
Jos nyt puhutaan naimisissa olevista henkilöistä, niin "olet huono sängyssä tai paska tyyppi" ei ole validi syy olla seksittä. Muistaakseni naimisiin mennessä puhuttiin jotain "ylä ja vastamäestä". Siinä ei puhuttu mitään huonosta seksistä tai siitä että ei ole onnellinen. Naimisiin meno idiootin tai paskan tyypin kanssa ei ole viisasta. Ihmiset saavat seksin jostain. Jos sitä ei ole parisuhteessa, sitä hommataan jostain muualta. Pettäjä on pettäjä ja tulee aina olemaan pettäjä.

Toki nykyihmiset eroavat, kun eivät ole onnellisia. Tämä on viimeisen 40 vuoden juttuja, koska yhteiskunta on tehnyt tämän mahdolliseksi hyväksymällä yksinhuoltajuuden ja selvitymisen rahallisesti ilman puolisoa.

Pakko myöntää, että olen nykyään hieman vanhanaikainen. Aion mennä naimisiin pian ja ottaa tuon ylä- ja alamäen kirjaimellisesti. Rouva on myös vanhoillinen ja on kertonut pitävänsä miehensä tyytyväisenä. Nainen ja mies ovat tiimi, jonka tarkoitus on toimia yhdessä yhteisen hyvän puolesta. Jos nämä asiat eivät nappaa, niin kannattaa pysyä sinkkuna(ei naimisissa).
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jos nyt puhutaan naimisissa olevista henkilöistä, niin "olet huono sängyssä tai paska tyyppi" ei ole validi syy olla seksittä.
No, ymmärtänet toki sen olleen kärjistys. Vähän samaan tapaan kuin kaikki aiheesta itse kirjoittamasi on tahattoman(?) parodian rajamailla. Kaikesta kirjoittamastasi samaa mieltä, paitsi siitä että avioliitto olisi joku lupaus harrastaa seksiä aina tarvittaessa. Toki joskus on niitä hetkiä, että yhteisen hyvän takia kannattaa nähdä vaivaa läheisyyteen, vaikkei siltä tunnukaan. Ja tämä tulee nyt naimisissa ja pitkässä parisuhteessa olleelta mieheltä. Tiiminä oleminen tarkoittaa minulle ihan eri asiaa, samoin kuin myötä- ja vastoinkäymisissä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No, ymmärtänet toki sen olleen kärjistys. Vähän samaan tapaan kuin kaikki aiheesta itse kirjoittamasi on tahattoman(?) parodian rajamailla. Kaikesta kirjoittamastasi samaa mieltä, paitsi siitä että avioliitto olisi joku lupaus harrastaa seksiä aina tarvittaessa. Toki joskus on niitä hetkiä, että yhteisen hyvän takia kannattaa nähdä vaivaa läheisyyteen, vaikkei siltä tunnukaan. Ja tämä tulee nyt naimisissa ja pitkässä parisuhteessa olleelta mieheltä. Tiiminä oleminen tarkoittaa minulle ihan eri asiaa, samoin kuin myötä- ja vastoinkäymisissä.
Ymmärrän toki, että minun kirjoitukseni ovat nykyihmisille parodiahorisontin yläpuolella. Tämä ei tee minusta onnettomampaa yksilöä.

Yleensä aviolitossa tehdään asiat niin, ettei esim. seksin suhteen ole ongelmia. Jos näitä ongelmia on, ei olla mietitty avioliittoa ihan viimeiseen asti. Sorry mutta en ymmärrä miten myötä- ja vastoinkäymiset tai tiiminä olo voidaan ymmärtää jollain muulla tavalla mitä ne ovat oikeasti. Avioliitto ei ole mikään kaverisuhde, missä asutaan samassa asunnossa, mutta ei harrasteta seksiä tai laiteta kaikkea peliin tiiminä molempien hyväksi.

Vastoinkäymisiä tulee kaikille ja niihin tulee suhtautua vakavasti(vastamäki). Jos ollaan naimisissa, niin asioista voi keskustella ja hoitaa asiat kuntoon. Jos mies ja nainen ovat valmiita tähän, asiat voidaan selvittää. Omassa parisuhteessa on ollut isojakin ongelmia johtuen jo kulttuurieroista. Nämä kaikki on selvitetty ihan puhumalla.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Usein toki näin, mutta kyllähän seksittömyys voi johtua ihan myös vain eritasoisista seksihaluista. Toinen on ihan täysin tyytyväinen jos saa muutaman kerran vuodessa, toinen haluaa päivittäin. Näistä(kin) olisi hyvä ihmisen olla rehellinen niin itselleen kuin kumppanilleenkin jo hyvissä ajoin ennen suhteen syventymistä. Alkuhuumassa panettaa kaikkia, mutta ei ole kivaa huomata puolen vuoden jälkeen että itse haluaa edelleen päivittäin mutta toisella halut jo hiipuivat.

Erittäin hyvä pointti. Yksinkertaistin ehkä liikaakin omassa kirjoituksessani. Toki tässäkin voisi ehkä sanoa, että ongelmana on se halujen epäsuhta ja (toisen) seksittömyys on siitä seuraus. Mutta ymmärrän pointtisi ja missään nimessä yksinkertaisia juttuja nämä parisuhteisiin liittyvät asiat eivät koskaan ole.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on ikävää jos parisuhteessa ei saa pillua. Kannattaa erota tai ymmärtää, että naisten ja miesten tulee saada seksiä säännöllisesti parisuhteessa. Parisuhteessa on tiettyjä velvollisuuksia. Jos seksiä pitää vongata parisuhteen ulkopuolelta, on jotain mennyt pieleen. Jos seksiä ei tipu, sitä haetaan jostain muualta. Vink vink.
Minä kyllä väitän, että jokainen puutteessa elävä ei "hae muualta" seksiä. Kyllä ihmisillä on nykyään(kin) sopeutumiskykyä ja selkärankaa.

Toki jokainen pari sopikoon omat pelisääntönsä, mutta pidän kyllä aika kummeksuttavana, että suhteessa olisi jokin velvollisuus tehdä yhtään mitään. Ihmiselämän aikana tulee kaikenlaisia vaiheita, ja niihin sitten sopeudutaan yleensä niin, että kumpikin osapuoli joustaa.

Itse näen parisuhteen vapaaehtoisuuden muotona. Pääsääntöisesti jos asiat ovat kunnossa, kummallakaan ei ole mitään tarvetta lähteä suhteesta. Paljon enemmän jännittäisin sellaisessa suhteessa, jossa on näitä "velvollisuuksia" ja kiveen hakattuja sääntöjä tulevaisuudesta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ymmärrän toki, että minun kirjoitukseni ovat nykyihmisille parodiahorisontin yläpuolella. Tämä ei tee minusta onnettomampaa yksilöä.

Yleensä aviolitossa tehdään asiat niin, ettei esim. seksin suhteen ole ongelmia. Jos näitä ongelmia on, ei olla mietitty avioliittoa ihan viimeiseen asti. Sorry mutta en ymmärrä miten myötä- ja vastoinkäymiset tai tiiminä olo voidaan ymmärtää jollain muulla tavalla mitä ne ovat oikeasti. Avioliitto ei ole mikään kaverisuhde, missä asutaan samassa asunnossa, mutta ei harrasteta seksiä tai laiteta kaikkea peliin tiiminä molempien hyväksi.

Vastoinkäymisiä tulee kaikille ja niihin tulee suhtautua vakavasti(vastamäki). Jos ollaan naimisissa, niin asioista voi keskustella ja hoitaa asiat kuntoon. Jos mies ja nainen ovat valmiita tähän, asiat voidaan selvittää. Omassa parisuhteessa on ollut isojakin ongelmia johtuen jo kulttuurieroista. Nämä kaikki on selvitetty ihan puhumalla.
En minä väittänytkään, että olisit onnettomampi. Ja saatat ehkä tehdä turhan suurta erottelua itsesi ja "nykyihmisten" välillä. En näe noin radikaalia eroa itse.

Näkemyksesi avioliitosta kuulostaa minun korviini kovin jäykältä ja ahdistavalta. Tottakai ihannetapauksissa liitto solmitaan kahden itsetietoisen ja avoimen ihmisen välillä, jolloin lähtökohdat ja todennäköisyys onnelliselle liitolle ovat paremmat. Pitkässä liitossa ihmiset kuitenkin muuttuvat ja välillä se yhteys katkeaa, vaikka kuinka yrittäisi. Ja silloin on vaikea löytää kipinää seksiin, ellei puhuta konemaisesta jyystöstä. Jollaisena ainakaan minä en seksiä näe.

Aika moni liitto valitettavasti muuttuu kaverisuhteeksi, vaikka se ei missään nimessä ole tarkoitus. Ja tiiminä oleminen on minusta vastavuoroista. Joskus tämäkään ei toteudu. Mutta ehdottomasti olen samaa mieltä siitä, että monet ongelmat ovat puhumalla selvitettävissä, mikäli molemmat osapuolet ovat siihen valmiita ja sitoutuneita.

Ei meillä tässä kanssasi isoa mielipide-eroa ole. Minulle vain vahvasti särähti korvaan vihjailu siitä, että avioliitossa tai parisuhteessa olisi joku velvollisuus harrastaa seksiä kumppanin kanssa olosuhteista piittaamatta. Parisuhde on (länsimaissa pääosin) vapaaehtoisuuteen ja vastavuoroisuuteen perustuva sitoumus, jossa osapuolet itse määrittävät rajat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä taas.
Käydääs vaikka terapiamielessä taas läpi epäonnistuneet naisseikkailut osa 1545.

Kolmisen kuukautta sitten matchasin Tinderissä erään neidin kanssa.
Juttu lähti luistamaan heti äärettömän hyvin. Vaihdeltiin paljon viestejä ja kaikki tuntui heti todella luonnolliselta, ei tarvinnut pelata mitään pelejä tai tullut fiilistä, että tarvitsisi piilotella mitään itsestään ja yrittää vain olla positiivisilla asioilla esillä ja kertoa kuinka oma elämä on pelkkää hyviä asioita.
Olosuhteiden johdosta ei kuitenkaan onnistuttu näkemään livenä kuin vasta noin kuukausi sen jälkeen, kun Tinderissä törmättiin. Välimatkaa 120km ja neiti tekee vuorotyötä ja välillä myös viikonloppuisin ja itselläni myös lapsi sen 50% ajasta.
Jutut kuitenkin luisti hyvin koko ajan ja oli mukavaa tulla töistäkin kotiin, kun tiesi että siellä on taas Tinderissä uusia viestejä neidiltä johon voi ottaa hyvin asennon sohvalla ja vastailla. Keskustelu soljui hyvin ja molemmat vastasi oman elämänsä tahtiin silloin kuin kerkesi.

Saatiin sitten näkeminen onnistumaan joulukuun alkupuolelle ja jessus se oli vielä parempaa kuin viestien välityksellä oli ihmisestä edes mielikuva jäänyt. Istuttiin sohvalla ja juteltiin joku 5h (haettiin pitsat välissä).
Ainoa stoppi tuli, kun neidin piti lähteä yövuoroon töihin. Siinä sitten yhdessä kun ulos tultiin, niin neiti lopulta pyysi minun numeron ja suudeltiin hänen aloitteestaan.
Hitsi mä ajoin leveä hymy naamallani kotiin. Kesken kotimatkan vielä tuli viestiä puhelimeen häneltä, että "Kiitos mahtavasta illasta, laita viestiä, kun olet päässyt turvallisesti kotiin".

Aikataulut oli edelleen pieni ongelma, mutta molemmat tiedettiin että joulun jälkeen se helpottaa. Kaikki väliaika tapaamisten välillä kuitenkin viestiteltiin Whatsappissa samaan tahtiin kuin Tinderissä. Yhteys toiseen pysyi helposti ja kaikki pysyi tosi luonnollisena.
Nähtiin ennen joulua vielä kerran ja vähän äkkipikaisesti, kun neiti soitti eräänä perjantai-iltanapäivänä, että onko mulla mitään jos hän tulisi mun luokse yöksi. No tervetuloa, todellakin!
Ihminen on valmis ajamaan 120km tänne yökylään ja lähtemään seuraavana aamuna klo 6 töihin täältä takaisin 120km päähän on aika hyvä merkki kiinnostuksesta ja halusta yrittää!

Nähtiin sitten tässä joulun jälkeen useammin, pari kertaa viikossa tahdilla.
Viikonloppuja yhdessä, joskus olin siellä arkena yötä ja lähdin aamulla töihin jne.
Kaikki vaan meni tosi sujuvasti ja helposti.

Pari kertaa myös menin neidin luokse suoraan töistä ja niin ettei hän ollut vielä edes kotona. Laitoin siinä ruokaa valmiiksi sun muuta kivaa. Tiedättekö, se on aika upea tunne kun siinä kokkailet keittiössä ja neiti tulee kotiin ja halaa sua takaapäin. Sellaiset pienet teot, kosketukset ja eleet tekee niin helvetisti siihen kokonaisuuteen.

No liirumlaarumit sikseen, hommat meni tosi hyvin ja side sen kuin syveni kummallakin.
Nyt päästään sitten siihen asiaan eli miksi olen täällä ja tällä mielellä.

Neiti ehdotti taannoin, että haluanko lähteä kylpylään. No mennään, ehdottomasti!
Viime viikonloppuna sitten siellä oltiin ja asiat meni taas todella hyvin. Pulikoitiin, pantiin, pulikoitiin, pantiin ja mitä vielä. Sinä viimeisenä aamuna (viime sunnuntaina) huomasin aamulla tai paremminkin tuli tunne, että iiihan kaikki ei nyt jotenkin ole enää hyvin.
No ajattelin ensin, että okei, ehkä toisella on vain joku huono hetki tai jotain, kun kuitenkin edelleen oli läheinen, kosketuksessa ja yleisesti kaikki kuitenkin hyvin.
Ajeltiin siinä sitten neidin luokse, hengailtiin vielä hetki kunnes lähdin kotiin ottamaan arkea taas vastaan.
Sovittiin uudelleennäkemiset tälle viikonlopulle ja sitä rataa, kaikki pääosin hyvin.

Kotiin ajaessa oli kuitenkin jo tosi jännä fiilis, että nyt ei kaikki ole ihan 100% kunnossa.
Maanantai-iltana laitoin viestiä ja kyselin, että miten paluu arkeen sujui. Vastauksena tuli vain, että "Aika perus, eipä mitään kummallista".
Tässä kohtaa tajusi viimeinkin, että okei kaikki ei ole hyvin. Täysin epätyypillinen viesti hänelle eikä edes kysellyt meikäläisen kuulumisia tai mitään.
Ei siinä muuten, mutta kun tosiaan täysin tyylistä poikkeava vastaus, niin hälytyskellot soi.
Tiistaina hän sitten laittoi aamusta viestiä, että "Toivottavasti sulla on hyvä työpäivä".
Palasi taas hetkeksi fiilis, että okei, ehkä se oli jotain hetkellistä vaan.

No laimea viestittely, parin sanan vastaukset jatkui kuitenkin, joten himmailin itsekin aktiivisuutta, kun toinen vaikutti laimealta.
Päätin sitten torstaina kuitenkin soittaa illalla ja kysellä viikonlopun aikatauluista ja taas kerran jäi vähän vaikea kuva. Pääosin kaikki vaikutti olevan ihan hyvin, mutta kun vertauspohjana pitää sitä aiempaa viestittelyä ja kommunikaatiota, niin ero oli kyllä selvä.

Eilen illalla sieltä sitten se tuli.
Viesti, että sori kun ollut vähän laimeaa yhteydenpitoa tämä viikko ja kuinka ei ole oikein tunnetasolla päässyt niin pitkälle kuin meikäläinen oli päässyt.
Taustalla myös meidän välimatka ja lapsi, joka tuo aikataulullisesti haasteita ja sitoo mut aika hyvin tähän nykyiseen asuinpaikkaan.
Neidillä myös ikää sen 33v., niin ehkä biologinen kellokin tikittää tietyllä tavalla (oma arvio).

Tosi pahalta tuntuu, mutta objektiivisesti kun miettii, niin täysin valideja pointteja moni.
Alkuhuuman ne varmasti kestää ja on valmis uhrautumaankin asioiden puolesta, mutta ehkä sitten jos pitäisi tunnetasolla ja käytännössä seuraavia steppejä tehdä, niin realiteetit tulee vastaan.

Se siitä sitten.

Voin rehellisesti myöntää, että tirautin muutamat kyyneleet eilen illalla.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@king of the jungle jos tämä seuraava kommentti yhtään lohduttaa niin törmäsit perinteiseen ikisinkkuun. Eli ihmistyyppi, joka syystä tai toisesta pelkää sitoutua ja alkaa peruuttaa kun tajuaa että tästä on tulossa vakavaa. Yleensä näitä yli 30 ikisinkkuja yhdistää se että siellä teini-iän ja aikuisuuden maastossa eli 16-23v heitä on petetty ja se jättää arpia ja sitoutumiskammon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tietty naistyyppi jotka haluavat jatkuvaa perhosia vatsassa -tunnetilaa ja tämä kun väistämättä ajan myötä laantuu, lähtee mies vaihtoon. Tuli itsekin sinkkuvuosina hakattua päätä seinään tuollaisten kanssa, kun samaan aikaan osaavat olla varsin kiehtovia ja seksuaalisesti aktiivisia. Tarpeeksi kun sain sormille ymmärsin, että nuo "jännänaiset" kannattaa ainakin suhdemielessä jättää väliin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihan mahdollisia selityksiä nuo Metukan ja Trimmerin arviot.

Mutta sekin on mahdollista, että mies on antanut suhteelle naisen kannalta katsoen liian aikaisin liian paljon. Aluksi siihen lähtee mukaan, mutta pidemmän päälle se alkaa aika nopeasti ahdistaa, kunnes ns. kamelin selkä katkeaa. Ja siellä kylpylälomalla sellaiseen liian paljon liian aikaisin -tapahtumaketjuun on ollut otolliset olosuhteet. Kun toinen on itseensä nähden enemmän ihastunut, niin ei sitä sitten vaan jaksa. Maltillisemmalla startilla suhde saattaisi sen sijaan pysyä hyvänä ja elossa.

En siis todellakaan tiedä onko tuossa @king of the jungle n tapauksissa käynyt näin, annetuilla lähtötiedoilla asiasta ei voi olla varma.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihan mahdollisia selityksiä nuo Metukan ja Trimmerin arviot.

Mutta sekin on mahdollista, että mies on antanut suhteelle naisen kannalta katsoen liian aikaisin liian paljon. Aluksi siihen lähtee mukaan, mutta pidemmän päälle se alkaa aika nopeasti ahdistaa, kunnes ns. kamelin selkä katkeaa. Ja siellä kylpylälomalla sellaiseen liian paljon liian aikaisin -tapahtumaketjuun on ollut otolliset olosuhteet. Kun toinen on itseensä nähden enemmän ihastunut, niin ei sitä sitten vaan jaksa. Maltillisemmalla startilla suhde saattaisi sen sijaan pysyä hyvänä ja elossa.

En siis todellakaan tiedä onko tuossa @king of the jungle n tapauksissa käynyt näin, annetuilla lähtötiedoilla asiasta ei voi olla varma.
Minusta tuntuu, ettei mies nyt kertonut ihan kaikkea mitä on tapahtunut hänen puoleltaan.

Muutama vinkki:

1. Jos bongaat jonkun tinderistä, heti pois siltä alustalta ja normaalien viestintätapojen pariin. Kun tapasin nykyisen rouvani thaimaalaisella treffialustalla, hän lähetti ensin viestiä. Minun viestini hänelle oli vain, että tässä on mun puhelinnumero, ota yhteyttä whatsapilla jos kiinnostaa jutella enemmän. Jos haluat kunnollisen suomalaisen naisen(erittäin harvinainen yksilö), ole deittiprofiilissa rehellinen. Haluat perinteisen naisen, joka ymmärtää miten suhteet toimivat ja sukupuolten roolit suhteessa. Saatat saada feministeiltä hatemailia, mutta saat myös ehkä oikeanlaisia kontakteja, jotka tajuavat mitä ajat takaa. Tinderiin en laittaisi kovinkaan suuria toiveita. Ehkä se kristillinen äppi olisi parempi. Vielä parempi jos voit tehdä duunia ulkomailta ja löytää jonkun normaalin naisen sieltä. Ulkomaalaisen tuominen Suomeen pilaa hänen ajatusmaailmansa.

2. Annan naisen ottaa yhteyttä ja viestinnän kanssa ole se joka päättää koska viestitään ja miten. Älä vastaa heti viesteihin, vaikka pystyisitkin. Kun vastaat sano että oli muita juttuja kaverit, duuni, harrastukset whatever. Jos aina vastaat heti, se luo vääränlaisen tunnelman kommunikoinnin suhteen. Kaikki muu pitää olla tärkeämpää kuin chattailla jonkun random naisen kanssa.

3. Jos nainen alkaa kertomaan sulle jotain paskaa, sano mahdollisimman nopeasti, että tämmöinen käytös ei käy. Ei kannata ottaa mitään paskaa vastaan, koska se ei ole normaalia. Mua voi ärsyttää kerran ja jos asia voidaan selvittää keskustelemalla, se on ok. Jos nainen lähtee samalle ladulle toisen kerran, se on heippa samantien. Ei kannata sitoutua kehenkään sillä tavalla, ettei voisi kävellä pois samantien, jos homma lähtee lapasesta, eikä vanhoista virheistä opita mitään.

Mun nykyinen rouva alkoi motkottaa mulle miksi laitan aina puhelimen pöydälle, kun hän tulee huoneeseen(hänellä on yksi sellainen työ, että pitää keskittyä ja ollaan eri huoneissa(suunnitteluhommia)). Sanoin että en halua räplätä puhelinta, kun ollaan kimpassa ja sanoin myös että tossa on mun puhelin, katso kaikki viestit jne. jos haluat. Ei katsonut ja meni läpi tyttöystävä testistä.

4. Jos tapailet jotain naista, ota selvää hänen perheestään ja kaikesta muusta esim. miten hän käyttää rahaa. kaikki epänormaalit jutut ovat red flaggeja, eli ole varovainen esim. jos perhe on sekava. Tätä olet saamassa tulevaisuudessa, jos sitoudut pidemmäksi aikaa.

5. Simppaus, eli naisen jalustalle asettaminen ei koskaan etene mihinkään. Kannattaa katsoa jotain muuta kontenttia telkkarista kuin mitä Netflix, Disney ja muut woke-alustat tarjoavat. Ne sulattavat aivosi ja alat käyttäytyä väärällä tavalla.

EDIT:

6. Some. Some on huomiohuorausta, joten jos nainen on aktiivinen somessa muuten kuin duunin puolesta, heitä hanskat nurkkaan. Puhelimen kanssa et voi kilpailla, eivätkä puhelinaddiktit ole valmiita mihinkään suhteisiin.

Pari opetusvidota, niille jotka eivät tajua miten nämä suhteet toimivat. Kannattaa kuunnella ajatuksella:






 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
@king of the jungle toivottavasti saatte asiat järjestymään yhdessä ja toiseksi toivottavimmin erikseen jos ei yhdessä.

Sanoisin kuitenkin omasta kokemuksesta, että jos et osaa suoraan sanoa missä meni vikaan niin älä lähde kaivelemaan omasta päästä niitä syitä. Tuo on ihan loputon tie josta on pelkkää harmia.

Suhteiden kanssa ja varsinkin alkusuhteissa suhteet ovat todella herkkiä ja joskus ne vaan loppuu ilman sen kummempia syitä tai niin pienestä syystä ettei sitä kehtaa ääneen sanoa vaikka sen syyn tunnistaisiiin. Mielestäni näiden syiden pähkäily omassa päässä on taas täysin turhaa ja todella uuvuttavaa puuhaa. Tämä varsinkin jos olet kyennyt olemaan hänen seurassaan oma itsesi, etkä ole syyllistynyt mihinkään pelikieltoa aiheuttaviin rikkeisiin.

Tunnistan itsekin menneestä tuon tunnelman lopahtamisen ja tällaisessa tilanteessa sen tilanteen kääntäminen on äärimmäisen hankalaa - tai ainakaan itse en sitä koskaan oppinut.

Eipä tuossa nyt oikein muuta voi kun antaa toiselle tilaa ja joko hän antaa suhteelle jonkinlaista tulevaisuutta tai ei anna. Ehkä ainakin hyvä tehdä hänelle selväksi se, että ei tuo 120 kilometria sinun elämääsi määrittele ja uskon, että myös itse olisit valmis järjestelemään elämääsi sillä tavalla että saisitte ne arjet yhteen mikäli sellainen olisi tullut kyseeseen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ite omalla kokemuksella sanon, että kaikki voi tuntua itsestä todella hyvältä näissä hommissa, mutta se toinen ei ehkä olekkaan samoilla linjoilla, vaikka saattaa tuntua siltä että näin on.

Se saattaa olla, että yks kaks tulee vaan joku juttu ja sitten ei nappaakkaan enää. Nurkan takaa tulee joku "parempi" tai sitten joku/jotkut yksittäiset jutut rupeaa toisessa häiritsemään tai sitten vaan se kuuluisa alkuhuuma loppuu ja haluaa kokea sen perään uudestaan jonkun toisen kanssa.

Tsempit nyt kuitenkin @king of the jungle Nyt ei varmaan tunnu tosiaankaan hyvältä, mutta vielä ne hyvät ajatkin koittaa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ite omalla kokemuksella sanon, että kaikki voi tuntua itsestä todella hyvältä näissä hommissa, mutta se toinen ei ehkä olekkaan samoilla linjoilla, vaikka saattaa tuntua siltä että näin on.

Se saattaa olla, että yks kaks tulee vaan joku juttu ja sitten ei nappaakkaan enää. Nurkan takaa tulee joku "parempi" tai sitten joku/jotkut yksittäiset jutut rupeaa toisessa häiritsemään tai sitten vaan se kuuluisa alkuhuuma loppuu ja haluaa kokea sen perään uudestaan jonkun toisen kanssa.

Tsempit nyt kuitenkin @king of the jungle Nyt ei varmaan tunnu tosiaankaan hyvältä, mutta vielä ne hyvät ajatkin koittaa.
Olen ollut joskus aikalailla samassa tilanteessa kuin veli @king of the jungle. +100km matkaa, pari kertaa aamu seiskaksi töihin tuolta matkalta jne. Kaikki oli kivaa sen hetken ja syvempää tutustumista oli alkanut olemaan. Sitten yks kaks homma poikki. Oli aika pitkä kotimatka.

Tämä @Fiftie selitys asialle järkeenkäyvin omaan korvaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itselläni nyt tietenkään ollut lähelläkään samanlainen tilanne keväällä, koska näin naista tasan kerran ja siinä ei tietenkään mitään ihan älyttömän syvällistä yhteyttä ehtinyt tulla. Kuitenkin näin naista ja ihan vaan kävimme kahvilla ja kävelemässä puolessa matkassa molempien asuinpaikkaa.

Kaikki siis toimi treffeillä omasta mielestäni hyvin ja siinä treffien päätteeksi vielä tapahtui suutelua ja halailua ja sovimme seuraavista treffeistäkin. No, mutta eihän me sitten oikein hirveästi juteltu treffien jälkeen tai lähinnä nainen ei kovin aktiivinen ollut. Lopulta sitten sai sanottua, että ei halua nähdä.

Taisin tosiaan tästä täällä puhuakkin silloin, mutta mikään ei tunnu olevan näissä asioissa varmaa, vaikka kuinka kuvittelee, että nyt toistakin nappaa.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Se, että toinen ei osaa sanoa suoraan on todella ahdistavaa. Itse koin kans viime kesäisen eron jälkeen yhden todellisen ihastuksen ja luulin ja tuntui et oli molemminpuoleista, kunnes toinen ei vaan osannut sanoa mitään ja lopetti kommunikoinnin. Hetken aikaa pidettiin koko ajan yhteyttä, puhuttiin kaikesta, nähtiin ja harrastettiin yhdessä useamman kerran. Tuollaisen jälkeen ansaitsi suorapuheisuutta.

Lisäys : Ja oli tunteiden vaihtoa ja intiimisyyttäkin.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Nyt kävi sitten itsellekin klassiset, kun rouva ilmoitti pettäneensä firman pikkujouluissa.

Reilu 3v yhdessä asumista, oma rivitalon pätkä ostettuna n. 1.5v sitten ja pentukoira otettiin tuossa n. 4kk sitten, eli lähtökohtaisesti kaiken piti olla ihan hyvin ja molemmat sitoutuneita yhteiseen tulevaisuuteen. Kihloista ja lapsista ollut puhetta ja suunnitelmia ja sitten yhtäkkiä vedetään matto kokonaan jalkojen alta.

Rouva siis jo ennen joulua kävi pikkujouluissa. Normaaliin tapaansa ei tullut heti baarien sulkeutumisen jälkeen kotiin vaan vasta lähempänä kuutta. Selitys oli, että meni jatkoille ja sammui sohvalle, mikä herätti jo välittömästi hieman kysymysmerkkejä kun ei tosiaan normaalisti kuulu tapoihin tuollainen. Tästä nyt hieman yli 5vk aikaa ja useaan kertaan tuli kysyttyä, että onko kaikki ok ja tuliko hölmöiltyä jotain muutakin, ja joka kerta sama selitys sohvalle sammumisesta.

Iloisesti lähti rouva joulun viettoon minun perheen ja vanhempien luo vaikka pettäminen oli jo taustalla. Nyt sitten kun kaikki seksuaalinen kosketus ja läheisyys on tuosta asti olleet kateissa, niin vielä kerran kysyttäessä että onko jokin hassusti niin vihdoin myönsi.

Pistää aikuisen miehen mielen aika mustaksi tämmöinen. Ja varsinkin vielä itse pettämisen lisäksi tuo,että pystyy 5 viikkoa valehtelemaan ja olemaan kertomatta niin tuntuu ihan sairaalta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt kävi sitten itsellekin klassiset, kun rouva ilmoitti pettäneensä firman pikkujouluissa.
...
Pistää aikuisen miehen mielen aika mustaksi tämmöinen. Ja varsinkin vielä itse pettämisen lisäksi tuo,että pystyy 5 viikkoa valehtelemaan ja olemaan kertomatta niin tuntuu ihan sairaalta.
Otan osaa, tilanne on vaikea.
Tässä on teillä isojen keskusteluiden ja ratkaisujen aika:

- Haluatte(ko) jatkaa yhdessäoloa yrittäen päästä yli toisen uskottomiidesta - vaatii syvälliset keskustelut ja aitoa sitoutumista yhteiseen yritykseen. Anteeksianto ja hyväksyminen ovat kulmakiviä yhdessäololle, jotka joko rakentuvat ajan kanssa tai sitten ei. Ylipäätään uskottomuus on yleensä oire jostakin muusta ongelmasta ja se olisi hyvä löytää tässä vaiheessa, jos yhteistä matkaa on tarkoitus jatkaa...

- Jompi kumpi katsoo sagan päättyneeksi, jolloin se oli sitten siinä - ei kannata tapella tutkainta vasten. Mutta - jos kipinää edelleen löytyy, liian helpolla ei kannata antaa periksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös