Naisasiat

  • 7 523 391
  • 26 580

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oot sä kyllä yks saatanan urpo. Ei mulla oo enää muuta sanottavaa sulle. Et painu vaikka vittuun siitä pätemästä.

Kerrataas nyt vielä: Nainen ei siis ole (omien sanojensa mukaan) ollut kertaakaan humalassa lapsen nähden. Sinusta kuitenkin se, että hän juo ja kännissä pettää sinua, on vastuutonta erityisesti lapsen kannalta?

Siitä olen ihan samaa mieltä, että tuollaisesta stiplusta naiselle kenkää. Mutta pidän kyllä vähän epäkypsänä korostaa eroviestissä sitä, miten huono äiti hän on lapselleen, kun petti sinua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta pidän kyllä vähän epäkypsänä korostaa eroviestissä sitä, miten huono äiti hän on lapselleen, kun petti sinua.
Asia ei mulle kuulu sen enempää, mutta edelleen olen siinä käsityksessä, että kyse oli ainakin jossain määrin myös jatkuvasti vaihtuvista miehistä. Kuvaamaasi moralisointia en alkuperäisestä viestistä löytänyt.
 

Mace

Jäsen
Kerrataas nyt vielä: Nainen ei siis ole (omien sanojensa mukaan) ollut kertaakaan humalassa lapsen nähden. Sinusta kuitenkin se, että hän juo ja kännissä pettää sinua, on vastuutonta erityisesti lapsen kannalta?

Jos en väärin ymmärtänyt, niin ajatuksena tuossa oli se, että vetämällä karmeita persekännejä ja toilailemalla täysin vailla kontrollia, ko. nainen saattaa ihmissuhteensa (ja mahdollisesti myös oman terveytensä) vaaraan. Hänen (ja sitä kautta tietysti myös lapsen) elämästä puuttuu tuon vuoksi pysyvyyttä ja sen tilalla on arvaamattomuutta. Tuota thego piti vastuuttomana ja potentiaalisesti vahingollisena lapsen kannalta. En tosin ole varma, onko tulkintani oikea.

Itse en ole lukemani perusteella lainkaan varma, tavoitteleeko ko. nainen pysyvyyttä ihmissuhteissa. Tai tarkemmin ottaen, onko hän ainakaan nykyisellään lainkaan kykenevä pysyviin ihmissuhteisiin. Sitä on myös vaikea sanoa, että auttaako asiaan ex-deittikumppanilta tuleva "herättely" vai olisiko ammattiapu toimivampi vaihtoehto.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos en väärin ymmärtänyt, niin ajatuksena tuossa oli se, että vetämällä karmeita persekännejä ja toilailemalla täysin vailla kontrollia, ko. nainen saattaa ihmissuhteensa (ja mahdollisesti myös oman terveytensä) vaaraan.

Niin, tätähän meistä ei kukaan tiedä. Asianosainenhan pohdiskeli asiaa näin: "Joko se on ollu niin naamat ettei oo ollu enää mitään kontrollia tai sit se vaan on oikeasti halunnu säätää jonku toisen kanssa. "

Eli meistä kukaan ei todellakaan tiedä. Itse olen kuullut vieraita nussitun aika köykäisessäkin pöhnässä, eli ei todellakaan ole _välttämättä_ kyse mistään katuojakondiksesta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niin, tätähän meistä ei kukaan tiedä. Asianosainenhan pohdiskeli asiaa näin: "Joko se on ollu niin naamat ettei oo ollu enää mitään kontrollia tai sit se vaan on oikeasti halunnu säätää jonku toisen kanssa. "

Eli meistä kukaan ei todellakaan tiedä. Itse olen kuullut vieraita nussitun aika köykäisessäkin pöhnässä, eli ei todellakaan ole _välttämättä_ kyse mistään katuojakondiksesta.

Jotkut ovat panneet selvinkin päin, useastikkin, joskus toistuvasti.
 

Peeveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sain oman opastukseni 90-luvun lopulla, kun tutustuin nykyiseen vaimooni. Hän oli eronnut miehestään ja eleli "välikautta". Minä tulin kuvioihin ja kyselinkin, että mitäs pojat (3 kpl) ajattelee kun "varafaijat" vaihtuu koko aika. Vastaus oli mielestäni erittäin hyvä ja muistelen sitä vieläkin. "Lapset pärjää, kun äiti on onnellinen ja tyytyväinen".

Lasten pärjääminen on kiinni äidin (tai isän?) onnellisuudesta ja tyytyväisyydestä? Jeesus mitä narsistista paskaa. Lapsilla on toki tarve miellyttää vanhempiaan, perhanan syväkin sellainen mutta sen tarpeen ylenmääräinen toteuttaminen ei tarkoita että lapsista kasvaa terveitä ja onnellisia. Se tarkoittaa todennäköisesti murheita ja mielenterveysongelmia vanhemmalla iällä, ongelmia sitoutumisessa ja sekavilta roolimalleilta opittuja sekavia malleja. Turvattomuutta ja sisäistä pahoinvointia. Aivan varmaan ovat "hyviä lapsia", kun päällimäiseksi muodostuu tarve toteuttaa elämäänsä niin että äiti/"varafaija" on tyytyväinen.

Thego teki aivan oikein. Ihmisten teot vaikuttavat, niissä elää kausaliteetti. Hyvä vanhemmuus on aika vähän muuta kuin hyvää ihmisyyttä, ja opettamalla lapselle vaihtuvien kumppanien kautta sitoutumiskammon ei kukaan tee lapselleen palvelusta. Päinvastoin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos en väärin ymmärtänyt, niin ajatuksena tuossa oli se, että vetämällä karmeita persekännejä ja toilailemalla täysin vailla kontrollia, ko. nainen saattaa ihmissuhteensa (ja mahdollisesti myös oman terveytensä) vaaraan. Hänen (ja sitä kautta tietysti myös lapsen) elämästä puuttuu tuon vuoksi pysyvyyttä ja sen tilalla on arvaamattomuutta. Tuota thego piti vastuuttomana ja potentiaalisesti vahingollisena lapsen kannalta. En tosin ole varma, onko tulkintani oikea.

Nimenomaan. Tässä nyt Snakster jankuttaa koko ajan tuosta pettämisestä vaikka oon täällä kirjoittanu et täs on lyhyen ajan sisään ollu useampi tapaus jolloin naisella on pettäny kontrolli ja on tehny asioita joita ei selvinpäin tekisi. Tai en mä ainakaan haluais uskoa et se tuo uuden miehen lapsensa elämään ja heittää sen pois satunnaisen panon takia. Enkä mä nyt väitä et känni on mikään selitys, mutta tuskin se selvinpäin olisi nussinu toista jätkää.

Ja jos mä nyt oon ihan väärässä asian suhteen eikä naisella ole alkoholiongelmaa niin mitä sitten? Sehän voi hyvillä mielin naureskella nyt miten säälittävästä ja vittumaisesta jätkästä pääsi eroon. Tää on taas vaan hyvä lapsen kannalta ettei se jää riutumaan itsesäälissä jne. Jos taas oon oikeassa (kuten uskon) niin ehkä se miettii jatkossa vähän tarkemmin sitä alkoholinkäyttöä. Ei mulla tässä oo mitään menetettävää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkin huvikseni kirjoitan jotain, sivusta kun olen thegon kirjoituksia seurannut. Mitenhän mä nyt tämän kertoisin niin, ettei tämä kuulostaisi vittuilulta, mutta mun mielestä se tyttö on vaikuttanut jo alusta asti jotenkin hieman epäilyttävältä. Ja Snaksterin kanssa olen siinä asiassa samoilla linjoilla, että alkoholia on turha syyttää kun toinen pettää. Jotenkin vaan särähtää korvaan jos sillä kovastikin puolustellaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Lasten pärjääminen on kiinni äidin (tai isän?) onnellisuudesta ja tyytyväisyydestä? Jeesus mitä narsistista paskaa.

En nyt tiedä mikä sinua tässä kiukuttaa, mutta ajatelma on ihan validi. Olen sen itse nähnyt toiminnassa. Äidin tai isän paha olo välittyy pienelle lapselle todella suoraan ja jopa vaistomaisesti. Jos on narsismia se, että perheen pää(t) ovat onnellisia ja lapset sen mukana, niin olkoon niin.

Lapsilla on toki tarve miellyttää vanhempiaan, perhanan syväkin sellainen mutta sen tarpeen ylenmääräinen toteuttaminen ei tarkoita että lapsista kasvaa terveitä ja onnellisia. Se tarkoittaa todennäköisesti murheita ja mielenterveysongelmia vanhemmalla iällä, ongelmia sitoutumisessa ja sekavilta roolimalleilta opittuja sekavia malleja. Turvattomuutta ja sisäistä pahoinvointia. Aivan varmaan ovat "hyviä lapsia", kun päällimäiseksi muodostuu tarve toteuttaa elämäänsä niin että äiti/"varafaija" on tyytyväinen.

Lapset ovat tiettyyn ikään asti isin ja äitin lapsia, tottakai. Niinhän mekin(?) olemme olleet. Kuitenkin lapsi toteuttaa itseään niiden itkupotkuraivareiden ja myöhemmin murrosiässä rankemminkin. Pääasia on kuitenkin se kuuntelu, välittäminen ja se, että kotona on asiat hyvin (vaikka se tarkoittaisi tuota mainitsemaasi narsistista isän tai äitin hyvää oloa).

Mielenterveysongelmia sekaperheissä? Ongelmia sitoutumisessa? Sekavia roolimalleja? Oletko itse kokenut tälläisiä ongelmia, vai perustuuko tämä johonkin tilastoon?
En muistaakseni missään vaiheessa kirjoittanut, että lapset toteuttaa elämäänsä sen pohjalta, miten "miellyttävät" perheenjäseniään. Sanoma oli "kun perheessä on asiat onnellisia, on lapsienkin hyvä olla". Menikö tämä jotenkin ohi?

Thego teki aivan oikein. Ihmisten teot vaikuttavat, niissä elää kausaliteetti. Hyvä vanhemmuus on aika vähän muuta kuin hyvää ihmisyyttä, ja opettamalla lapselle vaihtuvien kumppanien kautta sitoutumiskammon ei kukaan tee lapselleen palvelusta. Päinvastoin.

Tämä on mielenkiintoinen teoria ja haluaisin kuulla tästä lisää. Lapsi ei ole ohjelmoitava robotti ja heidän elämäänsä vaikuttavat monet asiat. Lisäksi edellä kirjoittamasi mielenterveysongelmista tjms. ei todellakaan riipu ihan niin helpoista kausaliteeteistä kuin ajattelet.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tämä on mielenkiintoinen teoria ja haluaisin kuulla tästä lisää. Lapsi ei ole ohjelmoitava robotti ja heidän elämäänsä vaikuttavat monet asiat.

Niin kauan kunnes joku lyö jotain faktaa pöytään etteikö lapseen voisi negatiivisesti vaikuttaa jatkuvasti vaihtuvat äitin/isän kumppanit niin onko yksinkertaisesti paras vaihtoehto vaan olla tuomatta niitä kumppaneita lapsen elämään kunnes on jossain määrin varma suhteen kestosta?

E: Ja kyllä mä myös kannan oman vastuuni tästä tilanteesta eikä mua kukaan pakottanu osaksi sen lapsen elämään. Ajattelin myös itsekkäästi omaa mielihyvää ja sitä miten mukava oli olla sen naisen luona yötä. Olin kuitenki meistä se osapuoli joka otti koko asian esille, eli kysyin naiselta et mitähän toi muksu ajattelee jos näin paljon vietän teän kanssa aikaa. Lopulta nainenki tajusi tämän asian ja rajoitettiin sitä mun niillä yöpymistä ja muutenki sitä aikaa mitä vietin muksun kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Niin kauan kunnes joku lyö jotain faktaa pöytään etteikö lapseen voisi negatiivisesti vaikuttaa jatkuvasti vaihtuvat äitin/isän kumppanit niin onko yksinkertaisesti paras vaihtoehto vaan olla tuomatta niitä kumppaneita lapsen elämään kunnes on jossain määrin varma suhteen kestosta?

Kenellä tämä ikiaikainen faktatieto olisi? Ei tästä asiasta ole faktaa suuntaan eikä toiseen. Voi olla tutkimuksia ja tulkintoja, mutta faktaa tuskin koskaan löydetään.

Arvon thego, ei ole todellakaan tarkoitus hankaloittaa jo hankalaa oloasi. Anteeksi. On vain kummaa kun täälläkin teorisoidaan parisuhteella, pettämisellä ja lapsille. On kuitenkin täysin faktaa, että joka ikinen parisuhde on yksilöllinen ja jos joku kertoo sinulle jotain muuta faktana, niin unohda.

Ainoa fakta tällä hetkellä on sinun subjektiivinen paska fiilis ja sen allekirjoitan ja toivotan voimia.
 

Peeveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En nyt tiedä mikä sinua tässä kiukuttaa, mutta ajatelma on ihan validi. -- -- ei todellakaan riipu ihan niin helpoista kausaliteeteistä kuin ajattelet.
Hei, aloita ottamalla helppo ajatusleikki. Jos jokin lastenkasvatuksen ohje/neuvo/moraali oikeuttaa jonkin aivan järjettömän, kuten, no, vaikka pedofilian, se on oikeasti ihan perseestä. Nyt testaa: "Lapset pärjää, kun äiti on onnellinen ja tyytyväinen". Jokin mättää?

Sinä et sanonut, että onnettomat vanhemmat aiheuttavat lapsissa onnettomuutta. Tämä on tietenkin totta. Sinä sanoit että lasten onnellisuus on seurausta äidin onnellisuudesta. Selitetään yksinkertaisella kielellä:

(1) äidin onnellisuus
(2) lasten onnellisuus

Sinun väitteesi: 1 -> 2. Tämä ei ole tosi. Kuinka hitosti kuvittelet lasta hymyilyttävän kun joku narkkiäiti saa hyvänolontunteensa kamoista? Tämä tietenkin ääriesimerkki, jonka tarkoitus on tuoda esiin tuo järjettömyys tuossa lauseessa.

Ajatelma ei siis ole validi, vaikka niin kovasti sen tahtoisit sen olevan. Mikä siinä kiukuttaa? Vituttaa ehkä eniten maailmassa ihmiset, jotka tekevät lapsille pahaa ja oikeuttavat sen itselleen valehtelemalla. Lapset ovat onnellisia, jos vanhemmat ovat onnellisia, silloin kun vanhempien onnellisuus ei tule asioista, jotka erikseen aiheuttavat lapsissa ongelmia.

Minä en sanonut että mielenterveysongelmia esiintyy sekaperheissä, vaikka itseasiassa ne ovatkin eroperheissä yleisempiä. Minä puhuin sekamalleista ja viittasin tällä vaihtuviin roolimalleihin lasten elämässä. Ei näiden mallien edes tarvitse olla huonoja, vaan liian nopeasti vaihtuvia.

Ja toisin kun kuvittelet, iso osa lasten mielenterveysongelmista johtuu nimenomaan yksinkertaisista asioista: rakkauden, pysyvyyden, rutiinien ja rajojen puutteesta. Lapset ovat myös eettisiä olentoja, muun ohella, ja kaipaavat myös eettisesti kestäviä rajoja.

Jäi hiukan epäselväksi, olitko tosiaan sitä mieltä että vaihtuvien kumppanien kirjo ei aiheuttaisi lapsessa (siis todennäköisemmin kuin päinvastaisessa tapauksessa) sitoutumisongelmia? Ja pyysit minua jotenkin todistamaan päinvastaisen näkemykseni?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kenellä tämä ikiaikainen faktatieto olisi? Ei tästä asiasta ole faktaa suuntaan eikä toiseen. Voi olla tutkimuksia ja tulkintoja, mutta faktaa tuskin koskaan löydetään.

Arvon thego, ei ole todellakaan tarkoitus hankaloittaa jo hankalaa oloasi. Anteeksi. On vain kummaa kun täälläkin teorisoidaan parisuhteella, pettämisellä ja lapsille. On kuitenkin täysin faktaa, että joka ikinen parisuhde on yksilöllinen ja jos joku kertoo sinulle jotain muuta faktana, niin unohda.

Ainoa fakta tällä hetkellä on sinun subjektiivinen paska fiilis ja sen allekirjoitan ja toivotan voimia.

No niin. Jos ei kerran ole faktaa niin kannatteeko sit riskeerata sitä lapsen kehitystä oman mielihyvän takia? Onhan se joo ikävä olla yksin ja mukava illalla mennä sen rakkaan viereen nukkumaan ja herätä aamulla sen vierestä mut ehkä pitäis ainaki alkuun tyytyä vähän vähempään, ihan sen lapsen takia.

Ei mulla edelleenkään ole mitenkään erityisen paska fiilis enkä ny tarvi kenenkään voimien toivotuksia vaikka hyvää tarkoitatki. Voit tätä ketjua selata reilusti taaksepäin ja lukea minkä helvetin kävin läpi kun tuli ero yli parivuotisesta suhteesta. Tää ei siihen suhteutettuna tunnu oikeasti missään. Kyllähän mua vieläki vähän vituttaa, mut tää on kuitenki ihan kärpäsen paska verrattuna vaikka tuohon edelliseen eroon. Tai sitä edelliseen.

Ja vaikka se nyt tuntuu monella olevan vaikea ymmärtää niin kyl mä ihan oikeasti mietin sitä muksua ja miten tää kaikki on siihen vaikuttanu. Enkä mä oikeasti tiedä vittuakaan näistä asioista joten hyvä et tää on nyt ainaki herättäny keskustelua. Ei täällä tosin kukaan muukaan tunnu tietävän mitään, kunhan kilpaa huudetaan sitä omaa mielipidettä.

E: No yhden faktan tiedän jos en oo sitä vielä maininnut. Kaverilla (nainen) on yhteishuoltajuus 3-vuotiaaseen muksuun tän lapsen isän kanssa. Viime vuonna tää isä alko ensimmäistä kertaa seurustelemaan uuden naisen kanssa ja toi tämän mukaan myös lapsen elämään. Lapsi (tällöin 2-vuotias) kysyi äitiltään surullisena, että onko hän tehnyt jotain pahaa kun isä ja äiti ei enää rakasta toisiaan? Jos 2-vuotias heittää tollaista settiä niin mä vähän luulen et ton naisen melkein 4-vuotias lapsiki kyllä jossain määrin tajuaa ja ihmettelee näitä asioita.
 
Mä olen kyllä osittain Snaksterin kanssa samaa mieltä.

Viestillä ehkä kiitti vitusti mutta mitä tuo lapsitouhu siihen kuuluu. Turhaa syyllistämistä asiaan kuulumattomasta jutusta. Vaikka polkupyörällä olisi ajanut puoli kylää voi se olla silti hyvä ohjaamaan lasta eteenpäin.

If you can't stand the heat niin älä jaa elämääsi Jatkiksessa

En itse ihan täysin allekirjoita näiden kahden kundin sanoja, mutta hyvin lähellä omia ajatuksia liikutaan.

Oikeasti, mitä v*tun väliä sillä muijalla, sen lapsella ja sen elämällä on enää SULLE? Hän petti sua, ja kaikista kirjoituksista päätellen on aikamoinen jakorasia, joten teidän tarina on ohi... Eikä se ole edes sun lapsi, joten olkoon muksulla kuinka kurja lapsuus tahansa. Tästä lauseesta tulee ihmiset varmasti tuomitsemaan minua, mutta katsokaa saatana ympärillenne, ellette asu jossakin metsässä. Kun kuljen kotikaduilla täällä Helsingissä, tuollaisia hutsuäitejä on sadoittain. Monilla on enemmänkin lapsia kuin yksi. Eikä tämä kurjuus rajoitu pelkästään tähän, vaan on paljon narkkareita, juoppoja, rikollisia joista todella pienen osan muistan jopa kunnollisina kansalaisina. Joskus tarvitaan vain pieni asia, joka menee vituiksi niin elämä voi suistua raiteiltaan ihan täysin. Eikä asia ole mitenkään korjattavissa, kuten thego tässä koittaa kovasti tehdä. Okei, keskityt vain yhteen ongelmakohtaan, mutta kysynkin että miksi, kun ympärillä on tuhansittain samaa paskaa? Toistan vielä kerran: olet tuolle muksulle yhtä tyhjän kanssa.

Kaiken kaikkiaan siis, tiedän, että että sinä, thego, olet sisimmilläsi oikeassa, mutta kuitenkin täysin väärässä, koska et yksinkertaisesti voi pelastaa maailmaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kaiken kaikkiaan siis, tiedän, että että sinä, thego, olet sisimmilläsi oikeassa, mutta kuitenkin täysin väärässä, koska et yksinkertaisesti voi pelastaa maailmaa.

Mä oonki tällänen saatanan maailmanparantaja. Kyl mä oon tiedostanu sen faktan jo aikoja sitten ja voin sanoa et elämä on ajoittain aika saatanan raskasta ku välittää vaan liikaa. Toisekseen mä oon niin saatanan mukava ja kiltti ihminen ettei mun pitäis alkaa mihinkään ihmissuhteisiin kenenkään kanssa. Ystävien kanssa menee kyllä hyvin, mut kaikki menee aina vituiksi jos tulee muut tunteet peliin. Tää onki suurin syy miksi aikanaan tartuin pulloon ja miksi pysyin siinä monta vuotta. Elämä on helvetin raskasta ku kantaa kaikkien läheisten ja jopa ei-niin-läheisten ihmisten murheet niskoillaan.

E: Niin siis tiedostan ettei asia kuulu vittuakaan mulle enää, mutta mä oon tällänen ihminen enkä oikein voi sille mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Hei, aloita ottamalla helppo ajatusleikki. Jos jokin lastenkasvatuksen ohje/neuvo/moraali oikeuttaa jonkin aivan järjettömän, kuten, no, vaikka pedofilian, se on oikeasti ihan perseestä. Nyt testaa: "Lapset pärjää, kun äiti on onnellinen ja tyytyväinen". Jokin mättää?

Mistä vedit tuon pedofilian esiin? Mikä lastenkasvatusohje oikeuttaa pedofilian? Nyt meni korkealta ohi. En kannata pedofiliaa missään muodossa ja en käsittääkseni ole niin kirjoittanut.

Sinä et sanonut, että onnettomat vanhemmat aiheuttavat lapsissa onnettomuutta. Tämä on tietenkin totta. Sinä sanoit että lasten onnellisuus on seurausta äidin onnellisuudesta. Selitetään yksinkertaisella kielellä:

(1) äidin onnellisuus
(2) lasten onnellisuus

Sinun väitteesi: 1 -> 2. Tämä ei ole tosi. Kuinka hitosti kuvittelet lasta hymyilyttävän kun joku narkkiäiti saa hyvänolontunteensa kamoista? Tämä tietenkin ääriesimerkki, jonka tarkoitus on tuoda esiin tuo järjettömyys tuossa lauseessa.

Täh! Onko narkkari äiti onnellinen parisuhteessa/elämässä? Tuskin.
Voihan tohon 1 kohtaan lisätä myös isän, mutta se ei muuta asiaa.

Ajatelma ei siis ole validi, vaikka niin kovasti sen tahtoisit sen olevan. Mikä siinä kiukuttaa? Vituttaa ehkä eniten maailmassa ihmiset, jotka tekevät lapsille pahaa ja oikeuttavat sen itselleen valehtelemalla. Lapset ovat onnellisia, jos vanhemmat ovat onnellisia, silloin kun vanhempien onnellisuus ei tule asioista, jotka erikseen aiheuttavat lapsissa ongelmia.

On validi siinä mielessä, että minulla on kliinisiä näyttöjä asiasta omassa elämässäni. Pahuudenkin jo keksit tähän mukaan ja siitä olemme 100% samaa mieltä.

Minä en sanonut että mielenterveysongelmia esiintyy sekaperheissä, vaikka itseasiassa ne ovatkin eroperheissä yleisempiä. Minä puhuin sekamalleista ja viittasin tällä vaihtuviin roolimalleihin lasten elämässä. Ei näiden mallien edes tarvitse olla huonoja, vaan liian nopeasti vaihtuvia.

Mitä vittua tämä tarkoittaa? Vaihdon nopeusko vaikuttaa? Miten?

Ja toisin kun kuvittelet, iso osa lasten mielenterveysongelmista johtuu nimenomaan yksinkertaisista asioista: rakkauden, pysyvyyden, rutiinien ja rajojen puutteesta. Lapset ovat myös eettisiä olentoja, muun ohella, ja kaipaavat myös eettisesti kestäviä rajoja.

Olen 100% samaa mieltä kanssasi tästä asiasta.

Jäi hiukan epäselväksi, olitko tosiaan sitä mieltä että vaihtuvien kumppanien kirjo ei aiheuttaisi lapsessa (siis todennäköisemmin kuin päinvastaisessa tapauksessa) sitoutumisongelmia? Ja pyysit minua jotenkin todistamaan päinvastaisen näkemykseni?

En ole ainakaan huomannut. En ole tutkija olen vain elänyt elämää. Siksi halusinkin sinulta päinvastaisesta asiasta joko esimerkkiä kokemuspiiristäsi tai sitten se surullisen kuuluisa tilasto.
 
E: Niin siis tiedostan ettei asia kuulu vittuakaan mulle enää, mutta mä oon tällänen ihminen enkä oikein voi sille mitään.

Tuo riittää ainakin minulle :). Ei tässä casessa muita ongelmia edes ole, vaan kaikki tulee lopulta juuri tuohon mitä kirjoitit äsken. Olet tosi mukava ja huolehtivainen, ja se onkin kaiken pahan alku ja juuri. Jos seuraavan kerran naisen kanssa käy hyvin, niin ei ongelmia, mutta jos sattuu taas kusemaan, niin voin melkeinpä lyödä vetoa, että pyörähtää samantapainen tarina uudestaan käyntiin, jossa on tällä kertaa joku muu "tärkeä seikka", joka siis tällä kertaa oli lapsi.

Eikä tuo edes ole mikään vika, eikä paha asia. Ongelman muodostaa se, että maailmassa on paljon tunteiden hyväksikäyttäjiä ja muutenvain kusipäitä -.-
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Paitsi jos on käynyt ja käymässä läpi samanlaista helvettiä kuin meikäläinen. Lääkäri antoi kaksi neuvoa: älä juo alkoholia ja älä edes yritä saada naista. No kumpaakin piti kokeilla. Alkoholin otosta seurasi paniikkikohtaus ja itkuromahdus. Naisen kanssa menin sänkyyn ja vireystila oli sama kuin olisi ollut miehen kanssa, vaikka oli viagrat otettu. Kuvitelkaa minkälaista on panna ja yrittää mielessään hahmottaa alla olevaa naista exäksi. Aamulla oli aika hiljaista. Siihen kun vielä mietteet siitä mitä exä tekee uuden miehensä kanssa niin itkuhan siinä taas tuli. Nyt en aio edes yrittää mitään kuukausiin ja täytyy toivoa, että joskus saisi tuon mieskunnon takaisin. Turhan kovaa hintaa tässä maksetaan siitä, että oli 19 vuotta saman naisen kanssa.

Juu. Orpon kirjoitteluja muistelin ja sinun tilanteesi on aivan eri häneen verrattuna.

En voi kuin kuvitella kuinka helvetillinen sinun elämäntilanne on. Minulla ei ole mitään kompetenssia edes yrittää antaa mitään ohjeistusta sinulle. Toivottavasti saat kuitenkin pikkuhiljaa asiat kuntoon ja elämän vähän paremmalle mallille. Outoja ratkaisuja sinun exältäsi, etkä pysty sitä tietenkään kokonaan sivuuttamaan tulevaisuudessakaan yhteisten lasten takia.

Toivotan vain hemmetisti tsemppiä ja jaksamista kaiken tuskan keskellä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Sen sijaan on alkanu tulee vähän sen suuntaisia fiiliksiä et jos sopisin tapaamisen naisen kanssa, juteltais asiat kunnolla ja ehkä jopa pahoittelisin tylyä ulosantiani. En sen takia et se nainen ansaitsis sitä vaan mietin ihan et jos se nyt oikeasti onki siel paskana tän eron takia ja se muksu vaan kärsii siitä lisää.

Veli thego: VAROVASTI NYT! En haluaisi vaikuttaa niin kyyniseltä, mutta uskon että sinut pelataan aivan kassalle tässä pelissä. Kiltit ja hyvät miehet ei pärjää. Eikä ole koskaan pärjänneetkään. Toki teet omat ratkaisusi ja siten kuinka hyvälle tuntuu, mutta koita nyt vielä miettiä tapahtunutta. Mieti sen jälkeen mahdollista tulevaisuutta ja... noh, ihan kaikkea. Pelkään pahoin, että sinulla on asiaa tähän tai vitutus-ketjuun alle vuoden jos tuohon leikkiin lähdet (tai kehtaat sitten sitä kerrata), mutta toisaalta taas saatan itse olla aivan kuutamolla ja elätte onnellisena elämänne loppuun asti... Edelleen vaikkei tämä jonkun random nimimerkin neuvo tunnu hevon paskalta nyt, niin varovasti nyt.

Ps: Vaikkei nimim. Snakster osannut kovin nätisti asiaansa esittää (kuten en minäkään), niin kannattaa vielä lukea nekin viestit ottamatta niistä mitään itseensä tai provosoitumatta. Eniwei, toivotan onnea matkaan!
 
Viimeksi muokattu:

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Hieman harmittaa nämä baarien yhden illan jutut, tai siis kun kerrankin löysi baarista naisen jonka kanssa olisi halunnut muutakin(en väitä että ilta/yö olisi ollut huono,päinvastoin) mutta nainen lähtee Kreikkaan pian kuukaudeksi niin halusi vain hauskanpitoa. Itse lähdin jo tyhmänä toivomaan että juttu olisi voinut päästä pidemmällekkin. Noh kerrankin kolahti oikein kunnolla, niin ei muuta kuin odottelemaan neitokaisen paluuta ja katsotaan miten homma etenisi sitten, jos siis etenee.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vittuilematta thegolle, niin tuo jatkuva ''lapsi sitä ja lapsi tätä'' jankkaaminen kuulostaa vähän tekosyyltä tavata tuo YH-äiti uudestaan. Ilmeisesti haluat vielä kaikesta huolimatta tapailla tuota naista vaikka on ilmiselvää ettei hän ole sen arvoinen. Tämä on tietysti helppo todeta ulkopuolisena ja nämä pohdintani voivatkin olla ihan omia aikaansaanoksiani, mutta mieti nyt ihmeessä käytätkö alitajuntaisesti lasta vain tekosyynä jatkaa tapailua tuon naisen kanssa. Samat pointit pätevät tuon samaisen naisen tunteista huolehtimiseen. Aika moni henkilö keksii milloin minkäkinlaisia tekosyitä jatkaa suhdetta henkilön kanssa, joka ei todellakaan ole kaiken vaivan arvoinen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman harmittaa nämä baarien yhden illan jutut, tai siis kun kerrankin löysi baarista naisen jonka kanssa olisi halunnut muutakin(en väitä että ilta/yö olisi ollut huono,päinvastoin) mutta nainen lähtee Kreikkaan pian kuukaudeksi niin halusi vain hauskanpitoa. Itse lähdin jo tyhmänä toivomaan että juttu olisi voinut päästä pidemmällekkin. Noh kerrankin kolahti oikein kunnolla, niin ei muuta kuin odottelemaan neitokaisen paluuta ja katsotaan miten homma etenisi sitten, jos siis etenee.


Minulla on hieman samanlainen tilanne päällä, mutta astetta vittumaisempi. Baarissa toki tutustuttiin tämän naisen kanssa ja vietettiin oikein mukava ilta/yö, mutta toistemme kainaloihin emme eksyneet. Tapasimme parin päivän päästä uudelleen. Silloinkin aikaa kului se yli 5 tuntia hänen kanssaan ja hauskaa oli. Ainut mikä tässä nyt oikeasti kusee pahasti on se, että hän on saksalainen ja lähtee alle viikon päästä takaisin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Veli thego: VAROVASTI NYT! En haluaisi vaikuttaa niin kyyniseltä, mutta uskon että sinut pelataan aivan kassalle tässä pelissä. Kiltit ja hyvät miehet ei pärjää. Eikä ole koskaan pärjänneetkään.

Ihan vittuilematta thegolle, niin tuo jatkuva ''lapsi sitä ja lapsi tätä'' jankkaaminen kuulostaa vähän tekosyyltä tavata tuo YH-äiti uudestaan. Ilmeisesti haluat vielä kaikesta huolimatta tapailla tuota naista vaikka on ilmiselvää ettei hän ole sen arvoinen. Tämä on tietysti helppo todeta ulkopuolisena ja nämä pohdintani voivatkin olla ihan omia aikaansaanoksiani, mutta mieti nyt ihmeessä käytätkö alitajuntaisesti lasta vain tekosyynä jatkaa tapailua tuon naisen kanssa. Samat pointit pätevät tuon samaisen naisen tunteista huolehtimiseen. Aika moni henkilö keksii milloin minkäkinlaisia tekosyitä jatkaa suhdetta henkilön kanssa, joka ei todellakaan ole kaiken vaivan arvoinen.

En mä halua jatkaa tapailua sen naisen kanssa. Luottamus meni tän tapauksen johdosta ja milläpä sen takaisin saisit? Jos se nyt vaikka lopettais juomisen kokonaan niin ehkä se auttais vähän asiaa, mutta ei se niinkään yksinkertaista ole. Yhtä hyvin se voi selvinpäin pettää. Ja vaikka kuinka tuhannen päissään onki ilman kontrollia niin pakkohan siellä on joku alitajuinen ajatus päässä olla mikä ajaa toisen miehen sänkyyn.

Pieni osa minusta siis haluais vielä jutella naisen kanssa ihan kasvotusten näistä asioista ja jopa pahoitella hieman tylyä ulosantiani ja sitä et hoidin sen tekstiviestillä. Mut jos mä näen sen kasvotusten niin siinä on taas se vaara et unohdan kaiken mitä se on tehny ja alan taas miettiin niitä hyviä aikoja. Et ei mun kannate nähdä sitä. Eikä tässä nyt taida tän enempää olla keskustelemista mun osalta. Täytyy vaan pitää olla kylmänä ja olla tapaamatta naista, ainakaan ennen kuin kaikki ne tunteet mitä mulla joskus oli on unohtunu kokonaan.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Minulla on hieman samanlainen tilanne päällä, mutta astetta vittumaisempi. Baarissa toki tutustuttiin tämän naisen kanssa ja vietettiin oikein mukava ilta/yö, mutta toistemme kainaloihin emme eksyneet. Tapasimme parin päivän päästä uudelleen. Silloinkin aikaa kului se yli 5 tuntia hänen kanssaan ja hauskaa oli. Ainut mikä tässä nyt oikeasti kusee pahasti on se, että hän on saksalainen ja lähtee alle viikon päästä takaisin.
Tälläiset on kyllä todellakin vittumaisia tilanteita.. Itselläni kolahti heti tuon naisen seurassa ja ehkä asiaa juuri se pahenti kun eksyin hänen kainaloon yöksi. Hän lähtee nyt Kreikkaan ja itsekin tuonne Bratislavaan ja Wieniin, niin voi olla kun kumpikin tulemme reissuiltamme niin juttu on unohdettu jo. Kumpikin kyllä vaikutti alakuloisilta kun piti todeta että emme nyt varmaan sitten vähään aikaan tule näkemään. Naisista kun on kyse niin ei tiedä miten asiaan reagoidaan jos näemme uudestaan vaikkapa kuukauden päästä, samassa baarissa kuitenkin käymme aika usein ja samoihin aikoihin kun hesassa olemme.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tälläiset on kyllä todellakin vittumaisia tilanteita.. Itselläni kolahti heti tuon naisen seurassa ja ehkä asiaa juuri se pahenti kun eksyin hänen kainaloon yöksi. Hän lähtee nyt Kreikkaan ja itsekin tuonne Bratislavaan ja Wieniin, niin voi olla kun kumpikin tulemme reissuiltamme niin juttu on unohdettu jo. Kumpikin kyllä vaikutti alakuloisilta kun piti todeta että emme nyt varmaan sitten vähään aikaan tule näkemään. Naisista kun on kyse niin ei tiedä miten asiaan reagoidaan jos näemme uudestaan vaikkapa kuukauden päästä, samassa baarissa kuitenkin käymme aika usein ja samoihin aikoihin kun hesassa olemme.

Itsehän jo syvässä mielessäni aloin miettimään pitäisikö sitä Saksanmaalle lähteä tässä syksyllä tuota moikkaamaan, kun muutenkin ajattelin syyslomalla lähteä reissaamaan, mutta saapa nähdä. Olisi vain pitänyt jättää tuokin yhden illan jutuksi niin ei pitäisi alakuloisena olla, kun toinen lähtee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös