Tuo pihtaaminen on muuten sellainen laji jossa nainen voittaa käytännössä aina. Mies miettii että en kerjää, mutta piru vie, mies kuin mies nöyrtyy jossain vaiheessa taas kerjäämään. Naiset sen sijaan pitävät päänsä ja pihtaavat niin kauan kuin huvittaa..
Sitten on myös naisia jotka käyttävät piparin antamista valtapelinä, mikä sekin on erittäin törkeää...
Pihtaaminen on mielenkiintoinen puheenaihe, koska hyvin usein miehet kokevat naisen haluttomuuden (myös tilapäisen) olevan jotakin suunniteltua pihtaamista. Joillakin varmasti näin onkin, mutta minun mielestäni hyvin usein on kysymys jostain ihan muusta kuin periaatteellisesta pihtaamisesta.
Jos suhteessa jokin tökkii, meikäläistä ei ainakaan yleensä kiinnosta seksi lainkaan. Harvoin edes ajattelen koko seksiä, kun toisen naama kyrsii. Ei siinä välttämättä ole mitään kummempaa kuin, että ei tee mieli. Ja jos ei tee mieli, en harrasta seksiä. Sitten on tietysti tilanteita, missä ei tee mieli, vaikka kaikki on suhteessa ihan jees. Joskus sitä jopa itse innostuu miestä enemmän, jos lähtee leikkiin mukaan. Mutta silloin ei "saa" olla mikään kriisi päällä, vaan enemmänkin tilapäinen väsymys tms. Ja itse en edes kuulu siihen naisryhmään, joka kaipaa kauheasti jotain romantiikkaa tai elämää suurempaa läheisyyttä. Mulle ei tarvitse, tai edes saa, lässyttää mitään, vaan suurin kiihko tulee, jos on tullakseen. Esileikkiinkään ei tarvitse käyttää tuntikaupalla aikaa, vaan kun panettaa, sitten pannaan. Voin vain kuvitella, kuinka paljon niille naisille, jotka tarvitsevat "todellisen" tunnelman, vaikuttaa joku ryppy rakkaudessa. Jos ei halua, voi olla vaikea virittäytyä oikeasti tunnelmaan ja nauttia seksistä. Ja nautinnolistahan sen pitäisi olla aina molemmille.
En kyllä ymmärrä sellaisiakaan suhteita, missä riidellään siksi, että se toimii esileikkinä. Joskus riidan jälkeen voi sovinnon "kruunata" seksillä, mutta meikäläiselle ei ainakaan toimi sellainen, että riita tähtää johonkin sovintoseksiin. Mutta kukin tyylillään. Ei kyllä tulisi mieleeni myöskään "palkita" miestäni seksillä, vaikkapa nyt jonkun yllätyksen tai ostoksen päätteeksi. Eriasia on tietysti, jos itse haluan seksiä ja mieli on virittynyt. Mutta että antaisin pesää, kun minulle ostettiin uudet kengät? No way!
Äitini muuten on sanonut joskus minulle, että pääsee suhteessa loppupeleissä paljon helpommalla, kun "ymmärtää antaa", vaikka itseä ei aina huvittaisikaan. Samainen nainen on kyllä opettanut meikäläiselle nuorempana, että kenenkään ei saa antaa painostaa seksiin, jos ei itse halua. Toisaalta, hieman kun on kokemusta tullut, ymmärrän äitini pointin ensinmainitussa. Joskus todella pääsee vähemmällä draamalla, kun esim. väsymyksestä huolimatta lähtee leikkiin mukaan ja harrastaa seksiä miehensä kanssa. Tämä siis sillä edellytyksellä, että ei koe itse aktia tai miestä mitenkään vastenmieliseksi. Lähtökohtana lienee kuitenkin se, että ketään ei painosteta tekemään mitään sellaista, mitä ei itse halua.
Ehkäpä miehet ja naiset todellakin toimivat niin eri tavalla, koska tiedän tätä pihtaamiskeskustelua käytävän parisuhteissa paljonkin. Ja aika kaukana tuntuvat molemmat osapuolet toisistaan olevan. Valitettavasti.