Naapurit – pakollinen riesa

  • 83 786
  • 308

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Tässä on nyt neljä kuukautta asuttuna uudessa kerrostalokämpässä ja hieman meinaa yläkerran naapuri vituttaa.

Ensinnäkin vaikka tämä on tuorehko rakennus, niin äänieristys tuntuu olevan aivan käsittämättömän huonolla tasolla. Siihen kun sitten yhdistää sen, että yläkerrassa asuu ilmeisesti yh-äiti lapsineen ja koko porukka on täysiä sekopäitä, niin eipä ole hiljaisia hetkiä. Joka päivä useaan otteeseen saa kuunnella kuinka kakaroista etenkin yksi ulisee sellaista jatkuvaa korkeaa ääntä ja äitinsä sitten jossain vaiheessa huutaa niin kovaa kuin lähtee, että "Nyt saatana hiljaa jumalauta! Oot hullu! Saatana!". Siis tuota ulinaa kuuluu ihan jatkuvasti ja sitten noita raivoamiskohtauksia kuuluu useasti joka päivä. Aina kun tulee töistä kotiin, niin saa kuunnella tuollaista ja se jatkuu siihen asti, kun joskus yhdentoista jälkeen kersat ehkä menevät nukkumaan.

Tämän tapauksen suhteen kävi muuten tuuri; tuon viestin lähettämisen jälkeen kesti noin kuukauden ja perhe muutti pois. Edelleen asumme itse samassa kämpässä, mutta jos nuo eivät olisi lähteneet, niin meidän olisi pitänyt.

Seuraava pariskunta joka muutti yläkerran asuntoon omisti koiranpennun / nuoren koiran, joka haukkui eroahdistuksissaan välillä tuntien ajan, kun omistajat eivät olleet paikalla. Kyllähän sekin meinasi välillä hieman vituttaa näillä äänieristyksillä. Todella kiva katsoa esimerkiksi leffaa, tai yleensä vain yrittää rentoutua, kun taustaäänenä on jatkuva haukkuminen. Mutta huomattavasti vähemmän tuo hermoja raastoi kuin ne alkuperäiset naapurit. Koiran eroahdistuksesta johtuvat äänet ovat sentään ymmärrettäviä. Ihmisten jatkuvat ulinat ja raivoamiset eivät.

Nyt sitten ilmeisesti tuokin koiran omistanut pariskunta on vaihtunut uuteen jokunen kuukausi sitten. Ei ulinaa, ei raivoamista, eikä haukkumista. Aah... Kyllähän täällä siis edelleen kuuluu esimerkiksi alakerran lapsiperheen äänet, mutta ne ovat normaaleja ääniä ne.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kyllä käynyt ilmeisesti harvinaisen hyvä tuuri naapureiden kanssa aina. ”Pahin” tilanne oli opiskelija-aikoina, kun asuin HOASin kämpässä Koivukylässä, niissä ihanissa tornitaloissa mäen päällä. Naapurin lapsukaisilla (varmaan about saman ikäisiä kuin minä silloin) lähti juomisen kanssa välillä vähän laukalle. Eipä se ääni sieltä asunnosta toiseen niin hyvin kantanut, mutta kerran tulivat joskus 4.30 aikaan aamulla soittamaan ovikelloa, että löytyisiköhän tulta. Seisoin siinä alasti ovella (en tajunnut herättyäni pukea päälle) ja totesin, että ei ole. Ja tilanne oli sillä selvä. Eli todella ”paha” tilanne kaiken kaikkiaan. Toinen hupaisa tilanne oli, kun vietettiin yhden kaverin kanssa iltaa siinä ja oltiin juuri lähdössä saunaan. Kaksi mimmiä toisesta naapurista tulivat kysymään jotain lantrinkia, kun omat olivat loppu. Oltiin siinä ovella pyyhkeet päällä ja likkojen katseet olivat hieman kysyviä. Ei meillä valitettavasti ollut kuin vettä ja olutta tarjolla, mitkä eivät sitten kelvanneet. Molemmat myös seurusteltiin tahoillamme tuolloin, joten ei myöskään lähdetty heidän luokseen juomaan.

Nykyään asun omakotitalossa, jossa tontin reunaa halkaisee tie, joka ei vie enää virallisesti mihinkään. On siis aikanaan ollut ihan autolla kuljettavissa, mutta nykyään siitä pääsee lähinnä kävellen. Yksi yö tulin kotiin ja ihmettelin, että mikäs lahja tänne on pihaan jätetty, kun valtava moottorivene makasi trailerin päällä siinä ”tiellä”. En nyt jaksanut silloinkaan lähteä asiaa siitä paikasta selvittämään, ja aamulla se oli jo poissa. Ei häirinnyt siis millään tavalla, mutta itse ajattelin asian niin, että jos toisen tontille pitää joku mööpeli jättää, niin voisihan siitä nyt vaikka kysäistä etukäteen. Reilu viikkoa myöhemmin touhusin jotain siinä pihassa, kun kyseisen veneen omistaja kulki siitä vierestä ohitse koiransa kanssa. Tuli siihen talon viereen juttusille ja mainitsi samalla siitä, että piti venettään yhden yön siinä vieressä. Edellisen omistajan kanssa ovat kuulemma asiasta sopineet, että se on ihan ok näin syyskaudella, kun hän ei pääse sen yhdistelmän kanssa helposti omaan pihaansa tuossa muutaman sadan metrin päässä. Olin muuttanut paikalle pari viikkoa aiemmin, joten hänellä ei myöskään ollut yhteystietojani. Totesin vain, että eihän mulla mitään sitä vastaan ole, mutta oli vain isohko yllätys nähdä vene omassa ”pihassani” keskellä yötä. Sovittiin, että voi toimia jatkossakin niin, jos tarve on pitää sitä siinä sen yksittäisen yön ajan.

Eli kuten sanottu, on tainnut käydä ihan hyvä tuuri naapureiden suhteen oikeastaan aina. Siihen tosin voi vaikuttaa myös se, että en jaksa pahastua jokaisesta kolahduksesta eikä naapurin naaman näkeminen aiheuta välitöntä vitutusta.

Ah, Koivukylä. Tuo lapsuuteni asuinpaikka.

Asuin kyseisessä viidakossa 80-luvulta 2000-luvun alkuun, ja olihan se aikamoista meininkiä välillä. Ala-asteella ollessa pari kertaa isommat pojat koittivat ryöstää mun viikkorahat, ihan puukolla uhkaamalla. Myöhemmin tuli muutaman kerran oltua ostarilla yöaikaan ja voin sanoa että hiukan kyllä jännitti.

Aika paljonhan tuolla ainakin ennen oli halpoja vuokrakämppiä ja kai jotain tukiasuntojakin, ja porukka sitten sen mukaista. Nykyään enemmän taitaa olla kohta maahanmuuttajia kuin alkuperäisiä asukkaita. Viimeksi kävin pari vuotta sitten siinä Lidlissä ja sai kyllä väistellä kaikennäköistä hiihtäjää.

Naapureina oli vuosien varrella muutama rapajuoppo, yksi hullu vanhempi nainen ja sen sekopää koira, mutta muuten kyllä olen välttynyt varmasti niiltä pahimmilta. Mitä nyt se kellarimurha tapahtui lähes naapuritalossa.

Nykyään on naapureina pari rapajuoppoa ja yksi hullu vanhempi nainen, mutta ei koiraa, joten eteenpäin on menty!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulla myös ollut melko hyvä onni naapuriden kanssa. Yksi pianonsoittoa harjoitellut lapsi hiukan piinasi, samaa biisiä veti monta kuukautta putkeen - tai saattoi olla sormiharjoitus, mutta jonnekin syvään muistiin se on jäänyt, ja osaisin sen lurituksen viheltää tai hyräillä edelleen, parin kymmenen vuoden jälkeen.

Suurin haitta kesti muutaman vuoden. Siihen asti normaali perhe hankki jostain syystä koiran, joka reagoi kaikkeen raivokkaasti haukkumalla. Sekä sisällä asunnossa että rivitalon terassilla. Tai jos oli koiran mielestä ollut liian kauan hiljaista, haukkukohtaus alkoi silti. Eivät he sitä yksin jättäneet ja öisin piski oli hiljaa, mutta se metallinen raivokas räksytys pilasi välit kokonaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Seuraava pariskunta joka muutti yläkerran asuntoon omisti koiranpennun / nuoren koiran, joka haukkui eroahdistuksissaan välillä tuntien ajan, kun omistajat eivät olleet paikalla. Kyllähän sekin meinasi välillä hieman vituttaa näillä äänieristyksillä. Todella kiva katsoa esimerkiksi leffaa, tai yleensä vain yrittää rentoutua, kun taustaäänenä on jatkuva haukkuminen. Mutta huomattavasti vähemmän tuo hermoja raastoi kuin ne alkuperäiset naapurit. Koiran eroahdistuksesta johtuvat äänet ovat sentään ymmärrettäviä. Ihmisten jatkuvat ulinat ja raivoamiset eivät.
Jos naapurin koiraa haukkuu ja ulvoo eroahdistustaan, niin asiassa kannattaa olla yhteyttä koiran omistajiin. He eivät välttämättä edes tiedä, että koira pitää meteliä yksin ollessaan. Kun meille tuli koira, niin asuimme pienkerrostalossa. Veimme heippalapun rapun ilmoitustaululle jossa kerroimme, että elukka muuttaa siihen ja siihen asuntoon ja vaikka yritämme opettaa sen olemaan hiljaa yksin ollessaan, niin se ei välttämättä osaa, ja jos se metelöi yksin ollessaan niin tulkaa ihmeessä sanomaan niin voimme tehdä asialle jotain. Kaikkien onneksi koiramme tottui nopeasti yksin olemiseen ja taitaa enimmäkseen nukkua silloin. Niin ja tämä ei sinulle @ChosenTwo minkäänlaisena sormi pystyssä saarnaamisena, vaan tuohon viestisi osaan oli luontevaa tarttua tässä asiassa.

Nyt asumme rivitalossa, ja täytyy sanoa että naapurit on hienoa porukkaa. Ystävällisiä ihmisiä, jotka kuitenkin antavat oman rauhan muille. Niin ja tuo koiramme on hurmannut kaikki. Viereiset naapurit sanoivat, että älkää heti pyytäkö sitä pois jos se tulee heidän pihaansa vierailemaan, koska se on vaan mukavaa kun se käy. Sovittiin sitten, että hätistävät sen itse pois tai pyytävät meitä kutsumaan pois, kun heidän mielestään vierailuaika voi päättyä. Hyvin on homma toiminut.
 

Asmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
FIN, Pelicans
Rauhallinen taloyhtiö. Rauhalliset naapurit. Nyt yhtäkkiä keskellä yötä EDM soi niin, että koko kerros soi. Ilmeisesti ruuvattu ovikello pois, että naapurit ei haittaa. Jetsonit tulee kohta lopettamaan tuon homman.
Sama ongelma itsellä. Bileet alakerrassa ja seinänaapurissa. Normaalisti rauhan tyyssija. Suon heille kuitenkin ilon kun baaritkin kiinni, eikä itselläkään aikasta herätystä.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama ongelma itsellä. Bileet alakerrassa ja seinänaapurissa. Normaalisti rauhan tyyssija. Suon heille kuitenkin ilon kun baaritkin kiinni, eikä itselläkään aikasta herätystä.
Eilen baarit auki "normaalisti" eli yhteen eikä isompaa melua ja nyt ku kiinni klo 23 niin bileitä joka puolella.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Tämä ketju muistutti siitä, kuinka paska kerrostaloasuja olin. Otin sen aina melkeinpä henkilökohtaisena vittuiluna, jos joku kehtasi häiritä mun yöunia metelöimällä, musiikilla yms. Pari vuotta ollut ny omakotitaloasujana ja ei vittu mutta että on nautinnollista, kun yöaikaan asunto on käytännössä täysin äänetön.
 
Miten se omakotitalolähiössä toimii, jos vaikka naapuritaloon, eli siihen 15 metrin päähän omasta talosta sattuu muuttamaan joku moottoriharrastaja, joka laittaa hasrrasteajokkinsa käyntiin joka aamu klo 6? Voiko siitä metelistä enää mennä valittamaan kun se tapahtuu jonkun omalla tontilla?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, vaikkei asia koskekaan mua. Tällainen skenaario on vaan melko todennäköinen kun omakotitaloja rakennetaan niin toistensa kylkeen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naapurin perheen mielenterveys epäilyttää. Joka arkiaamu klo 7:30-8 välillä n. 7-8 vuotias tyttölapsi huutaa kurkku suorana. Täyttä huutoa ja joka arkiaamu, joskus myös iltaisin kuuluu kiukkukohtaus ja välillä meidän väliseen seinäänkin kolisee jotain. Vuoden aikana olen kaksi kertaa kuullut toisen vanhemman, isän, korottavan ääntään.

Onneksi ei omaan elämään vaikuta muuten kuin mielenkiinnon tasolla, sillä makkariin ei kuulu ollenkaan ja herään muutenkin tuota showta ennen itse.

Yhtään lasta en ole kasvattanut, mutta kummallista on meno. Tietysti voi olla joku sairaus kyseessä, vaihtoehtoisesti myös pelätty vapaa kasvatus. Luulen vaan ottavan vanhempien terveyden päälle tosissaan kun jatkuu vaan. Ja kyseessä on oikeasti 30-45min ruljanssi, jonka aikana tyttö huutaa niin paljon kun kurkusta lähtee ja kunto kestää. Kunhan ei kävisi mitään.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naapurin perheen mielenterveys epäilyttää. Joka arkiaamu klo 7:30-8 välillä n. 7-8 vuotias tyttölapsi huutaa kurkku suorana. Täyttä huutoa ja joka arkiaamu, joskus myös iltaisin kuuluu kiukkukohtaus ja välillä meidän väliseen seinäänkin kolisee jotain.

Joskus kun autistinen poikani hermostuu jostain, niin tämä saattaa paiskoa tavaroita, kaataa esineitä, pitää kovaa meteliä tahallaan. Varmaan naapurit välillä miettii mitä tuolla seinän takana tapahtuu. Yleensä jokin epäonnistuminen peleissä ja elämässä aiheuttaa näitä tilanteita.

Koirien haukkumista hän on vihannut pienestä lähtien aistiyliherkkyyden vuoksi ja reagoi siihen heittämällä ulkovaatteensa päältään maahan. Joskus myös naapureiden pihaan ja onkin ollut kiva käydä pimpottamassa ovikelloa aikaisin aamulla, että heipä hei! poikani heitti hanskansa jonnekin teidän takapihalle/ parvekkeelle...kerkeätkö käydä katsomassa ennen kuin koulukyyti tulee?
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Alkanut naapuri pössyttelemään pilveä. Oon tässä nyt oikeasti joka päivä joutunut haistelemaan tätä löyhkää, kun tulee kämppään aika voimakkaasti sisään näin keskellä yötäkin. En tiedä onko kyseessä kuka naapuri, mut seinänaapuri on teipannut ovensa postiluukun maalarinteipillä umpeen. Mietin et liittyykö siihen, ettei halua hajujen leviävän rappukäytävään. Näköjään tää on ongelma näin "hienommallakin" alueella.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Alkanut naapuri pössyttelemään pilveä. Oon tässä nyt oikeasti joka päivä joutunut haistelemaan tätä löyhkää, kun tulee kämppään aika voimakkaasti sisään näin keskellä yötäkin. En tiedä onko kyseessä kuka naapuri, mut seinänaapuri on teipannut ovensa postiluukun maalarinteipillä umpeen. Mietin et liittyykö siihen, ettei halua hajujen leviävän rappukäytävään. Näköjään tää on ongelma näin "hienommallakin" alueella.

Jos alue on oikeasti "hienompi", niin olettaisin ettei kyseessä ole mikään kaikkea päähän menevää kiskova ongelmatapaus. Vaikka mikään heippa-lappujen kaveri en olekaan, tuollaisten tapauksessa noista voi olla apua: henkilö ei välttämättä itse tajua hajujen leviämistä ja se huumausainemerkintä voi olla monelle työelämässä olevalle oikea rasite. Vaikka siis asuntoa ei saisi yksilöityä esimerkiksi isännöitsijälle valittamista varten, voi viesti rapussa saada jonkun muuttamaan tapojaan jo siksi, että menetettävää on liikaa.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Alkanut naapuri pössyttelemään pilveä. Oon tässä nyt oikeasti joka päivä joutunut haistelemaan tätä löyhkää, kun tulee kämppään aika voimakkaasti sisään näin keskellä yötäkin. En tiedä onko kyseessä kuka naapuri, mut seinänaapuri on teipannut ovensa postiluukun maalarinteipillä umpeen. Mietin et liittyykö siihen, ettei halua hajujen leviävän rappukäytävään. Näköjään tää on ongelma näin "hienommallakin" alueella.

olet jäljillä! Uskoisin, että juurikin hän kyseessä. Miksiköhän ei käy parvekkeella tai ulkona? Vaikka olisi pelkkää röökiä niin siitäkin tulee aikamoinen käry helposti naapuriin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alkanut naapuri pössyttelemään pilveä. Oon tässä nyt oikeasti joka päivä joutunut haistelemaan tätä löyhkää, kun tulee kämppään aika voimakkaasti sisään näin keskellä yötäkin. En tiedä onko kyseessä kuka naapuri, mut seinänaapuri on teipannut ovensa postiluukun maalarinteipillä umpeen. Mietin et liittyykö siihen, ettei halua hajujen leviävän rappukäytävään. Näköjään tää on ongelma näin "hienommallakin" alueella.
Heippalappu on tässä tilanteessa ainoa oikea ratkaisu. Sen sijaan, että laittaisit sen taloyhtiön yleiselle ilmoitustaululle, niin laitat suoraan naapurin postiluukusta ja pyydät omaa osuutta naapurin polteltavista tai käräytät hänet.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Naapurin perheen mielenterveys epäilyttää. Joka arkiaamu klo 7:30-8 välillä n. 7-8 vuotias tyttölapsi huutaa kurkku suorana. Täyttä huutoa ja joka arkiaamu, joskus myös iltaisin kuuluu kiukkukohtaus ja välillä meidän väliseen seinäänkin kolisee jotain. Vuoden aikana olen kaksi kertaa kuullut toisen vanhemman, isän, korottavan ääntään.
Muutamasta vastaavasta tapauksesta on selvinnyt, että lapsi protestoi hoitopaikkaan/kouluun lähtemistä ja siihen liittyvää aikaista heräämistä vastaan. Kuvailemasi tapaus voi tietysti johtua jostain muustakin, esimerkiksi äidin tai isin töihin lähtemistä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Muutamasta vastaavasta tapauksesta on selvinnyt, että lapsi protestoi hoitopaikkaan/kouluun lähtemistä ja siihen liittyvää aikaista heräämistä vastaan. Kuvailemasi tapaus voi tietysti johtua jostain muustakin, esimerkiksi äidin tai isin töihin lähtemistä.
Miika Nousiaisen uusimmassa Pintaremonttia-kirjassa kuvattiin hyvin tuollaista lapsiperheestä lähtevää naapureita ärsyttävää ääntä. Perheen isä kertoi valittavalle naapurille takaavansa jokaisen heiltä kuuluvan metelin vituttavan häntä vähintään kolminkertaisesti naapuriin verrattuna.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Omassa naapurissa eläkeläisiä ja opiskelijoita. Saman huomaa, että nyt pitää bilettää kotona. Seinäni vielä todella ohuet, seinänaapurissani vanhempi herra, joka herättää uutisilla kuuden maissa. Portaikosta kuulee joka päivä samaan aikaan ovikellot, kaiketi kotihoitajia.

Toisen puoliskoni naapurissa perheitä, jotka osaavat noudattaa hiljaisuutta. Kerran nauratti, kun joku kokosi ehkä huonekalua. Naputus kuului 23 jälkeenkin. Ei tainnut tajuta, että se naputtelu lattiaa vasten kajahtaa aika hyvin naapuriin. Tuolla myös yhdestä koirasta kuulee, ettei ole tottunut kerrostalo-asumiseen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Meidän yhtiössä on mukavia tyyppejä. Tiedä sitten johtuuko siitä, että ei heidän kanssaan juurikaan tarvitse olla tekemisissä, kun on oma sisäänkäynti ja ei tarvitse missään rappukäytävissä törmäillä kehenkään. Seinänaapurina just eläkkeelle jäänyt nuorekas rouva on mukava ja hänen kanssaan tulee kyllä juteltua aina, kun tuossa pihalla näkee, puoliso siellä joskus istui vähän iltaakin joidenkin talkoiden jälkeen. Rauhallistakin on, ikinä ei ole kuulunut mitään häiritsevää möykkää mistään vaikka onhan tässä joku nuorempikin asukas.

Taloyhtiöasiatkin ovat luistaneet hyvin vaikka joillakin selvästi on hampaankolossa joitakin toisia vastaan ja vähän vihanpitoa heillä tyyliin eivät puhu toisilleen tms. mikä nyt ei minulle kuulu. Itsehän tulen kaikkien kanssa toimeen eikä kukaan ainakaan päin naamaa ole mitään valittanut grillauksesta tms. kun olen aina siitä jonkun makupalan tarjonnut muillekin, jos ovat osuneet kohdalle.

Viihdytään siis tosi hyvin ja naapureista ei ole mitään haittaa, melkein päinvastoin. Kiva tilanne.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Toisen puoliskoni naapurissa perheitä, jotka osaavat noudattaa hiljaisuutta. Kerran nauratti, kun joku kokosi ehkä huonekalua. Naputus kuului 23 jälkeenkin. Ei tainnut tajuta, että se naputtelu lattiaa vasten kajahtaa aika hyvin naapuriin. Tuolla myös yhdestä koirasta kuulee, ettei ole tottunut kerrostalo-asumiseen.

Totta, nimenomaan lattiaa vasten tapahtuva toiminta kajahtaa ja resonoi kerrostalossa ihan uskomattomalla tavalla, se on hyvä tiedostaa. Minulla on kotona juoksumatto, asun toisessa kerroksessa ja kysyin kerran alakerran naapurilta mitenkä hyvin jytisee kun siinä päästelen menemään. Niin hyvin kuulemma jytisee, myös hänen alapuolellaan menevässä kellarikäytävässä resonoi kuulemma komeasti. Pitäisi joskus pyytää joku muu juoksemaan matolle, ja minä menisin itse kellariin kuuntelemaan.. seinänaapureilta en ole kysynyt miten heille kuuluu, mutta kukaan ei ole koskaan valittanut (osin varmaan siksi että ihmiset tuntevat toisensa aika hyvin meidän rapussa)

Noh, ongelmia ei onneksi tule kun ollaan alakerran kaverin kanssa hyvissä väleissä, käytän mattoa vain normaaliaikoihin ja yleensä 30min kerrallaan..
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla on käynyt hyvä tuuri naapureiden kanssa. Ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään häiriötä.
Vielä kun exän kanssa asustettiin rivarissa niin toisessa päädyssä asui eläkeläispariskunta, joista mies oli jonkunlainen alkoholisti. Sieltä kerran kuului pihalla ollessa että "minähän juon viiniä jos tahdon" kun vaimo yritti pitää saarnaa. Ei noista sen suurempaa haittaa ollut.

Edellisessä asunnossa naapurissa asusteli 3 reilu parikymppistä erittäin nättiä opiskelijatyttöä. Kun heillä oli tuparit, niin laittoivat postiluukusta pari suklaalevyä pahoitteluiden kera että meiltä saattaa lauantaina kuulua meteliä. No, kuuluihan sieltä, muttei mitenkään häiritsevästi. Oli siellä kuulemma poliisit joskus aamuyöllä käynyt, mutta ei se meteli mua häirinnyt lainkaan. En tiennyt edes poliisien käynnnistä ennen kuin naapuri siitä mulle kertoi. Muutamaa kuukautta myöhemmin satuttiin samaan taksiin keskustasta ja kutsuivat jatkoille. Siinä vaiheessa lähes harmitti kun olen homo, kun kolme kaunista nuorta naista kutsuu jatkoille. Ehkä siksi pyysivätkin, ei tarvinnut arpoa mitä tuokin setämies yrittää.

Nykyisestä ei ole mitään muuta pahaa sanottavaa, paitsi se, että kun nyt baarit menee aikaisin kiinni niin pariin kertaan ovat sitten sinne menneet jatkoille. Se on ollut pe tai la ilta ja ovat lopettaneet joskus yhden-kahden maita. Ei ole pahemmin sekään häirinnyt. Jos ottaisivat tavaksi niin ehkä sitten. Sen verran meteliä sieltä kuitenkin kuulunut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Asuttiin aikoinaan vuokralla kerrostalossa, 4. kerroksessa. Yläkerrasta alkoi rauhallisen alun jälkeen kuulua voimakkaita remontin ääniä, vaikutti siltä, että siellä uusittiin kaikkia pintoja. Käytössä oli poria, jyrsimiä ja hiomakoneita ym. Viikon kuluttua alkoi niin hirveä melu, että menin jo yläkertaan, en niinkään valittamaan vaan katsomaan, että mistä hommasta niin helvetillinen jytinä voi aiheutua.
Vitoskerroksessa ei tapahtunut mitään. Meteli tuli kuudennesta kerroksesta. Otin takkini ja palasin himaan yläkerran asukasta säälien...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Totta, nimenomaan lattiaa vasten tapahtuva toiminta kajahtaa ja resonoi kerrostalossa ihan uskomattomalla tavalla, se on hyvä tiedostaa. Minulla on kotona juoksumatto, asun toisessa kerroksessa ja kysyin kerran alakerran naapurilta mitenkä hyvin jytisee kun siinä päästelen menemään. Niin hyvin kuulemma jytisee, myös hänen alapuolellaan menevässä kellarikäytävässä resonoi kuulemma komeasti. Pitäisi joskus pyytää joku muu juoksemaan matolle, ja minä menisin itse kellariin kuuntelemaan.. seinänaapureilta en ole kysynyt miten heille kuuluu, mutta kukaan ei ole koskaan valittanut (osin varmaan siksi että ihmiset tuntevat toisensa aika hyvin meidän rapussa)

Noh, ongelmia ei onneksi tule kun ollaan alakerran kaverin kanssa hyvissä väleissä, käytän mattoa vain normaaliaikoihin ja yleensä 30min kerrallaan..

Kiitos, en aivan pihalla ollut. Tuo asunto on ollut tyhjänä, joten ehkä joku uusi asukas kokoaa huonekaluja. Ennen tuossa asuikin höppänämpi rouva, joka kasteli kukkia parvekkeella ties kuinka monta kertaa päivässä. Näkyi toisen puoliskoni parvekelaseissa.

Mutta omassa ja toisen puoliskoni asunnossa löydän seinissä eroja. Vanhemmassa talossa tosiaan kajahtaa aivan liian selkeästi seinänaapurin sedän aamukeskustelut, poikaystäväni luona ei tuollaista juuri kuule.

Onneksi viihdyn paremmin metelissä kuin liian luonnon helmassa. Molemmissa osoitteissani menee varsin vilkkaat tiet ohi.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alakerran naapureilla taisi olla hauskat juhlat perjantain ja lauantain välisenä yönä, kun joskus 3 ja 4 välillä joku rupesi hakkaamaan kenties vasaralla tai lekalla alakerran asukkaan ulko-ovea. Nyt ovea on paikattu puulevyillä. Tulee jollekin kallis lasku maksettavaksi, kenties jopa taloyhtiölle. Ihmettelinkin, että mitä pauketta siellä kuului keskellä yötä. Minä en puuttunut asiaan mitenkään. Loppuihan se melu kumminkin jossain vaiheessa yötä. 9 vuotta olen asunut tässä kohta ja ensimmäiset 8,5 vuotta olivat todella rauhallista. Nyt on parin viime kuukauden aikana joku ruvennut bilettämään viikonloppuisin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kaikkea mäkin olen nähnyt mutta tällaista en koskaan vielä ole nähnyt.
Tällä kertaa roolissa ei onneksi ollut omat naapurini vaan kaverin.

Hänen naapurissa siis on elänyt jo jonkin aikaa melko sekalaista porukkaa, parin vakioasukkaan eli keski-ikäisen miehen ja vanhemman naisen lisäksi.
Viime aikoina on kämpästä kuulunut epämääräisiä ääniä, riitelyä sekä myös levinnyt outoa hajua.
No tässä viikon takaperin olin kyseisellä kaverilla laittamassa systeemejä kuntoon kun hän oli viimeinkin saanut aikaiseksi tilata Telia TV:n digiboksin itselleen jotta näkee änärit ja Formulat näppärästi tv:stä.
Laitteet oltiin saatu päälle ja NHL on the fly pyöri ruudussa kunnes huomasimme, että Five'O kurvaa pihaan. Vähemmän yllättäen kaksi kyttää kävelivät tämän naapurin kämppään sisälle. Salaa tihrustettiin että mitä siellä tapahtuu ja olikin todellinen wtf hetki kun kyttä talutti kämpästä ulos aivan massiivisen kokoisen lehmän.
No kahvimaidosta ei liene ollut pulaa, joskin epäilen että heidän älykkyysosamäärällä tuskin tiedostetaan koko kahvin olemassaoloa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Melkoista meininkiä pientaloalueella Kainuun korvessa. Pohjustuksena: ostimme muutama vuosi sitten vanhahkon omakotitalon. Alueella on kytenyt jo vuosikymmenten ajan naapurisota. Muut asukkaat siis ihan alkuperäisiä, iältään pyöreästi 70-80 ikävuoden haarukassa.

Olen kuullut hurjiakin tarinoita aiemmista tapahtumista vuosikymmenten varrelta puolin ja toisin. On ollut jopa käsirysyä, rikkoutuneita silmälaseja sekä käräjöintiä. En ole omin silmin mitään suunsoittoa kummempaa nähnyt.

Tänään tulin töistä neljän jälkeen ja kaikki naapuruston ukot olivat pihoillaan lumitöissä. Eräs naapuri kuulosti kippaavan omia lumiaan toisen pihalle. Alkoi suukopu. Häivyin äkkiä ostoskassin kanssa sisälle ja syömään. En halua sekaantua heidän keskinäisiin taisteluihinsa. Itse tulen kaikkien kanssa toimeen. Puolen tunnin päästä palasin ulos tekemään omat lumityöni. Arvatkaapa mitä sitten tapahtui: paikalle saapui poliisipartio. Ei saatana, kuka idiootti soittaa poliisit selvittelemään lumitöitä? Heillä lienee parempaakin tekemistä. Siellä ukot levittelivät käsiään ja haukkuivat toisiaan kyllästyneen näköisille virkavallan edustajille.

Eikä kuulemma ollut edes ensimmäinen kerta. Syksyisinkin lehdet yllättäen aiheuttavat aikamoista pöhinää papparaisten keskuudessa. Poliiseja en ole aiheen tiimoilta sentään nähnyt.

Näenkö siis vielä lähitulevaisuudessa alueella ruumiita jopa ilman luonnollista poistumaa? Tämähän on parempaa kuin tosi-tv.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös