Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 361 875
  • 1 176

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Olipa erinomaisesti kirjoitettu. Täysin samaa mieltä.

Koomista on tällä hetkellä silmät kirkkaana väittää että nyt ”uusi jokerit, uudet kujeet, ei samat taustat, khl oli vaan virhearvio jne”.

Samat kannattajat siellä on suut vaahdossa nyt yhtä heikoilla argumenteilla tulossa Liigaan takaisin kuin olivat siirtymässä ilolla Liigasta pois. Silloin vittuiltiin kaikille kaikesta ja oltiin niin kansainvälisiä niin kansainvälisiä. Nyt päivä päivältä huomaa sen saman ylimielisyyden hiipivän takaisin kun myydään osakkeita, mainostetaan, ollaan CMoressa ja täytetään Keuruuta ja Forssaa.

Yhtäkkiä pitäisi siis taas koko kiekko-Suomen ottaa tämä entinen khl-seura ilolla vastaan. Täyttä paskaa omasta mielestäni. Lähtivät tavalla joka ei koskaan löydä vertaistaan, nyt sitten takaisin yhtäkkiä ilman että mitään olisi käynyt. Jokainenhan, paitsi jokerit sidosryhmineen (fanit, sponsorit jne jotka tukivat Venäjällä pelaamista), tajusi että helvetin tyhmää lähteä.

Päivääkään en ole kaivannut enkä koskaan tule kaipaamaan.
Ihania nämä viestit. Nessuja rantaruotsalaisille lapsille.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin kyllä Jokereille edelleen pitää olla vihaisia, kun Liigan silloin jättivät, vaikka Liiga ei kuulemma Jokereilla tee mitään. Siis se sama Liiga, jossa fanien mielestä on liikaa seuroja, liian paljon paskoja pelejä, ei tähtiä, paskat tuomarit, paska kurinpito, konkurssikypsät seurat ja joka on pelkkä kasvattajasarja, ei kiinnosta enää ketään ja voi kun tulisi jokin eurooppalainen suursarja jne. Mutta jos joku Liigaa haukkuu, niin ai, ai, ai, hiekkakuopalla tavataan!

(vitsi)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ihania nämä viestit. Nessuja rantaruotsalaisille lapsille.
Itse myös diggailen tämänkaltaisista viesteistä joiden sisältöarvo on nolla, sen sijaan että kommentoisit noita asioita, jotka hyvinkin pitävät paikkansa. Mutta se on toki hankalampaa, joten helpompi vaan heitellä tuollaisia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika väsynyttä "vittuilla" siitä, että KHL-aikana haukuttiin Liigaa ja nyt ollaan tulossa Liigaan ilomielin. Varsinkin kun ketjun aihe on Jokerit - HIFK. En tiedä edes, miten se liittyy ketjun aiheeseen. Ihmiset sokaistuu välillä asioille ja on täysillä messissä sillä hetkellä missä ollaankaan. Itse myönnän suoraan, että tuo oli iso virhe ja omalla kohdallani olin liian vietävissä. 2014 tuo tuntui hyvältä päätökseltä kaikkien sekoilujen, Nordlundin kabinettipelikieltojen yms jälkeen ja se fiilis jäi vaan päälle, vaikka ei olisi saanut jäädä nyt jälkikäteen ajateltuna.

Enkö tuon virheen takia saisi toivoa, että Jokerit palaisi Liigaan? Välillä en tiedä kirjoittaako näitä juttuja aikuiset, koska meininki on kun ala-asteella. "Me ei haluta teitä leikkiin ku kerran läksit ja haukuitte meitä lällislää". "Te haukuitte meitä sillon nii me haukutaan teitä nyt sillä millä te haukuitte meitä koska se joka sanoo on ite lällislää". Isot miehet.

Ymmärrän, että KHL-ajasta halutaan vittuilla ja saakin tottakai vittuilla, mutta tuo henkilökohtaisesti kannattajiin ja fanittamisen motiiveihin meneminen on aika väsynyttä ja alhaista, koska kukaan ei lopulta ymmärrä mitä se on kun oma joukkue viedään eri sarjaan. Mutta kai se on parempi ryssitellä lapsia peleissä perhetapahtumassa, vai mitä on IFK:n uusnatsit mieltä?

:)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aika väsynyttä "vittuilla" siitä, että KHL-aikana haukuttiin Liigaa ja nyt ollaan tulossa Liigaan ilomielin. Varsinkin kun ketjun aihe on Jokerit - HIFK. En tiedä edes, miten se liittyy ketjun aiheeseen. Ihmiset sokaistuu välillä asioille ja on täysillä messissä sillä hetkellä missä ollaankaan. Itse myönnän suoraan, että tuo oli iso virhe ja omalla kohdallani olin liian vietävissä. 2014 tuo tuntui hyvältä päätökseltä kaikkien sekoilujen, Nordlundin kabinettipelikieltojen yms jälkeen ja se fiilis jäi vaan päälle, vaikka ei olisi saanut jäädä nyt jälkikäteen ajateltuna.

Enkö tuon virheen takia saisi toivoa, että Jokerit palaisi Liigaan? Välillä en tiedä kirjoittaako näitä juttuja aikuiset, koska meininki on kun ala-asteella. "Me ei haluta teitä leikkiin ku kerran läksit ja haukuitte meitä lällislää". "Te haukuitte meitä sillon nii me haukutaan teitä nyt sillä millä te haukuitte meitä koska se joka sanoo on ite lällislää". Isot miehet.

Ymmärrän, että KHL-ajasta halutaan vittuilla ja saakin tottakai vittuilla, mutta tuo henkilökohtaisesti kannattajiin ja fanittamisen motiiveihin meneminen on aika väsynyttä ja alhaista, koska kukaan ei lopulta ymmärrä mitä se on kun oma joukkue viedään eri sarjaan. Mutta kai se on parempi ryssitellä lapsia peleissä perhetapahtumassa, vai mitä on IFK:n uusnatsit mieltä?

:)
No niin, tässä olikin jo paljon enemmän efforttia kuin seinäjoen pojalla. Arvostan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä en jaksa kaunaa kantaa, on muutakin tekemistä elämässä. Jokerit on tervetullut puolestani takaisin, kun aika on kypsä. Siitä olen silti vilpittömän iloinen, että Jokerien Venäjän reissu meni totaalisesti perseelleen. Toivottavasti jäi nyt pitkäksi aikaa muistiin ihan kaikille, jos joskus vielä tulee aika, jolloin joku tahvo voisi jonkun Kalen avustuksella tämmöistä taas suunnitella.
 
Ennen kun käy taas niin, että mopo karkaa lapasesta ja homma menee kiukutteluksi niin pari vahvaa suositusta tämän ketjun osalta:

Jokerien KHL -aikakaudelle on ihan omat ketjunsa, joten siihen liittyvä keskustelu on syytä käydä niissä ketjuissa. Ketjusta ei myöskään haluta syvimpien ajatusten kaatopaikkaa, jossa vuorotellen käydään kertomassa mielipide toisesta puolesta. Se kun ei tunnetusti ole keskustelua.

Jatkakaa, asialinjalla.

T. Modet
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Kuten toisessa ketjussa Jokerien alueella kirjoitinkin, tämä vuosina 11 ja 12 kärjistynyt "naapurisota" söi omaa kiinnostustani koko lajia kohtaan aikanaan huomattavasti, hommasta meni niin sanotusti maku. Toki Jokereiden 2000-luvun ökyily ja katteeton egoilu sekä kasvottomat palkkasoturijoukkueet olivat jo käynnistäneet kiinnostuksen hiipumisen, ja KHL-siirto tappoi sen sitten kokonaan. Myönnän, että ihan alkuun olin hetken aikaa jopa innoissani, ja tämä liittyy ketjun aiheeseen, koska innostukseni johtui nimenomaan ajatuksesta päästä irti varsin myrkylliseksi ja epäterveeksi menneestä vastakkainasettelusta IFK:n kanssa. No, se orastava kiinnostuksen pilkahdus otti ja kuoli nopeasti pois, ja loppu on (rumaa) historiaa.

Aika kuitenkin parantaa haavat, ja viimeksi olen ollut lätkäkauden alusta näin innoissani joskus pikkuskloddina. Jokereiden ympärillä on jopa yllättävän tuore ja positiivinen meininki, joukkue ja johtoporras on täynnä omia poikia, pelataan divaria Nordiksella, fanibussit Turkuun täyttyy hetkessä jne. HIFKiä en osannut vihata silloin aikoinaan, enkä osaa vieläkään. Paljasjalkaisena stadilaisena urheiluihmisenä mä toivon lähtökohtaisesti kaikille Helsingin joukkueille kaikissa lajeissa hyviä asioita. HIFK ei ole mun jengi, ei tule koskaan olemaan, ja tottakai mä auon päätäni HIFKiä fanittaville kavereille ja tutuille, jos ne tippuvat pleijareista. Tietysti paikallismatsin voitto aikanaan tuntui vähän paremmalta, kuin voitto HPK:sta (no offense), vastaavasti tappio derbystä harmitti enemmän, kuin tappio siellä Rinkelinmäellä. Mutta vihaan siitä oli omalta osaltani pitkä matka. Viha on sellainen tunne, jota ilman yritän elää muutenkin, ja lätkäjengin päästäminen niin pahasti ihon alle tuntuisi omasta mielestä omituiselta. Punaiset dösärimainokset ja kauppakeskuksen keskusradiosta raikuvat "En gång"-mainokset herättävät snadia ärsytystä, mutta hyvällä tavalla. Silleen "täältä tullaan, odottakaa vain".

Osaltaan mun melko laimeaan suhtautumiseen HIFKiä kohtaan vaikuttaa myös se, että jos Jokerit nyt etsii kadotettua identiteettiään ja vaelsi ihan varjojen mailla pitkään, niin ei Kamraternakaan enää ole se sama iso, paha IFK minkä kohtaamisessa oli aina sähköä ilmassa. Carl Brewerin perinnöstä ei, mun silmään, ole paljon jäljellä. Umpistadilaisuuttaan aina korostanut seura haalii parhaat pelaajat landejengeistä ja kuuluisaa "brändilätkää" ei paljon enää näe. Tämä ei tietysti ole puhtaasti seuran vika; maailma ympärillä muuttuu, pelaajat liikkuvat enemmän kuin koskaan ja urheilubusiness elää siinä mukana. Punaisen puolen kirjoittajat voivat olla vapaasti tästä eri mieltä, ja myönnän auliisti, että tämä mutuiluni pohjaa mielikuviin ja IFK-mielisten kavereitteni juttuihin. Viime kaudella katsoin telkkarista pari pudotuspeliä, sitä edellisestä näkemästäni IFK-matsista on aikaa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
HIFKiä en osannut vihata silloin aikoinaan, enkä osaa vieläkään. Paljasjalkaisena stadilaisena urheiluihmisenä mä toivon lähtökohtaisesti kaikille Helsingin joukkueille kaikissa lajeissa hyviä asioita. HIFK ei ole mun jengi, ei tule koskaan olemaan, ja tottakai mä auon päätäni HIFKiä fanittaville kavereille ja tutuille, jos ne tippuvat pleijareista. Tietysti paikallismatsin voitto aikanaan tuntui vähän paremmalta, kuin voitto HPK:sta (no offense), vastaavasti tappio derbystä harmitti enemmän, kuin tappio siellä Rinkelinmäellä. Mutta vihaan siitä oli omalta osaltani pitkä matka. Viha on sellainen tunne, jota ilman yritän elää muutenkin, ja lätkäjengin päästäminen niin pahasti ihon alle tuntuisi omasta mielestä omituiselta. Punaiset dösärimainokset ja kauppakeskuksen keskusradiosta raikuvat "En gång"-mainokset herättävät snadia ärsytystä, mutta hyvällä tavalla. Silleen "täältä tullaan, odottakaa vain".

Erittäin hyvästä tekstistä tämä nostoon.

Tässä oikeastaan myös isoin syy sille, miksi HIFK ei aiheuta mitään vihaa itsessäni. Viha on hyvin voimakas tunne ja vihan tunteminen ei ole koskaan tuntunut itsestä kovin hyvältä. Varsinkin kun luonteeltani olen hyvin optimistinen ihminen. Sen lisäksi, kuten sanoit @Huopis , vihan tunteminen lätkäjengiä kohtaan tuntuu aika kummalliselta.

Toki mulla ehkä hieman lieventää suhtautumista se, että muutama sukulaiseni on pelannut molemmissa jengeissä Liigaa, eri aikakausina siis toki tosin, mutta suvusta löytyy kyllä myös HIFK-taustaa pelaamisen muodossa. HIFK ei siltikään ole koskaan ollut mun jengi, eikä koskaan tule olemaan, sillä Jokerit on tullut mun elämään jo Naistenklinikan synnytyssalissa ja viimeistään kun 3kk ikäisenä ensi kerran vierailin Nordiksella Jokeripelissä. Ja myöhemmin sitten sain kantaa Jokeripaitaa myös kaukalossa, vaikkakin se ura loppui aika nopeasti. Jengiä en kuitenkaan koskaan valinnut, se annettiin jo elämäni alussa.

Paikallispelejä on jo kovinkin ikävä!
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se kymmenen vuoden takainen naapurisota oli kyllä sitä tasoa, että välit tulehtui silloin todella pahasti aivan kaikilla organisaation tasoilla ja varmasti aivan aitoa vihaakin syttyi punaisten puolella faneilla, jotka sitä silloin läheltä seurasi. Meidän puolella ne haavat ei ole vieläkään täysin parantuneet, niin syvälle silloin viillettiin. Niitä ei unohdeta, eikä osa pysty varmaa koskaan antamaan anteeksi. Ehkä parempi ettei niihin tapahtumiin enää palata, mutta uudessa Jokeriorganisaatiossa pyörii ne samat nimet, jotka silloinkin olivat osallisina.

KHL:n lähtöä ja koko taivalta ei myöskään hoidettu kovin suurella nöyryydellä. Puhetta oli suomikiekon parhaasta, farmijoukkueista jne. Ei nekään puheet ja teot ole vielä unohtuneet. Kaikki oli parempaa KHL:ssä ja siellä omassa hallissakin ottelutapahtuma oli aivan toisella planeetalla.

Viimeisen kymmenen vuoden tapahtumien päälle on melko vaikeaa rakentaa minkään näköistä yhteistyötä. Moni punaisten puolella varmasti toivoo, ettei jouduttaisi olemaan missään tekemisissä Jokereiden kanssa. Näppylöitä nousee monelle jo siitä, että joudutaan päästämään Jokerit muutamaksi otteluksi Jäähalliin.

Omalta osalta tunteet ovat jo laantuneet. Muistan kuinka kiihkeitä paikallismatsit oli ennen 2012 ja muistan vastakkainasettelun ja kaverien keskisen nälväilyn. Muistan kuitenkin viimeisen 10 vuoden tapahtumat myös. Tästä johtuen en toivo Jokereille kyllä mitään hyvää, mutta ei mulla mitään vihaakaan narreja kohtaan ole.

Tällä hetkellä Jokerit on pieni mestisjoukkue, jonka tulevaisuus on aika sumun peitossa, enkä itse ainakaan osaa tehdä mitään veikkauksia mitä yllätyksiä vielä siellä tulevaisuudessa on.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Viimeisen kymmenen vuoden tapahtumien päälle on melko vaikeaa rakentaa minkään näköistä yhteistyötä. Moni punaisten puolella varmasti toivoo, ettei jouduttaisi olemaan missään tekemisissä Jokereiden kanssa. Näppylöitä nousee monelle jo siitä, että joudutaan päästämään Jokerit muutamaksi otteluksi Jäähalliin.
Ja tuo Jäähalliin tulokin tuo mieleen ne ajat kun lähtivät takki auki ja henkselit paukkuen Pasilaan,
ja naureskelivat räkäisesti meille jotka jäätiin DDR-tai Luzhnik-halliin kuten ne Nordista aina nimitteli,
nyt sitten tullaan ihan onnesta soikeana takaisin kun ei tarvitse pelata jokaista matsia Keravalla.

Mutta joo, mullakaan ei ole enää erityistä vihan tunnetta, en jaksa käyttää energiaa jääkiekkojoukkueen
vihaamiseen, mutta ei ole sympatioitakaan. Narrit pääsi aika lailla unohtumaan sen Khl-homman aikana,
en mitenkään seurannut aihepiiriä, koska ei yksinkertaisesti voinut vähempää kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja tuo Jäähalliin tulokin tuo mieleen ne ajat kun lähtivät takki auki ja henkselit paukkuen Pasilaan,
ja naureskelivat räkäisesti meille jotka jäätiin DDR-tai Luzhnik-halliin kuten ne Nordista aina nimitteli,
nyt sitten tullaan ihan onnesta soikeana takaisin kun ei tarvitse pelata jokaista matsia Keravalla.
Ihmeen paljon täällä annetaan painoarvoa kymmenen vuotta, tai enemmänkin, vanhoille provoille. Eikö se ole ihan normaalia, että muuttuineiden olosuhteiden mukana muuttuu näkemyksetkin? Aiemmin on ollut erilaiset tulevaisuudennäkymät ja realiteetit ja nyt pelataan divaria böndellä. Such is life. Jokereiden fanina sitä on tottunut melkoiseen turbulenssiin ja siinä rytäkässä joutuu aina välillä tarkistamaan positioitaan. Tällä hetkellä parasta mitä Jokerit lyhyellä aikavälillä voi saada on Liiga ja Nordis.

On ihan selvää että meidän leiristä on lentänyt asiattomia ja naiivejakin juttuja ja vähintään samalla tavalla niitä on tullut takaisinkin päin. Mun mielestä on hyvin epäreilua arvostella HIFK:ta seurana sen mukaan miten sen fanit käyttäytyivät Jokereiden viimeisinä Liigakausina ja samalla tavalla on vähän pöhköä roikkua jossain meidän fanien ikivanhoissa provoissa, jotka on viimeistään jälkeenpäin todettu virheellisiksi. Seuroja kohtaan voi olla antipatioita ja kyllä niitä mullakin on, mutta faneilla on tapana olla normaalia sokeampia ja kärkkäämpiä kun omaa seuraa pitää puolustaa internetissä. Helpommalla pääsee elämässä kun jättää sellaiset omaan arvoonsa.

Ja haluan tässä kohden alleviivata, että Liiga on edelleen paskasti johdettu taantuva sarja ja Helsingin jäähalli melkoinen lato. Se takki ei ole kääntynyt mihinkään. En muista ottaneeni itse pahimpiin myllyihin tällä palstalla osaa, mutta nämä kaksi asiaa ovat yhä edelleen relevantteja ja totta. Toivon ehdottomasti, että Jokerit pääsee mahdollisimman pian johonkin ilman pyhää henkeä pystyssä pysyvään jäähalliin ja sellaiseen pääsarjaan, josta voi pudota pelaamalla muita huonommin.
 
Viimeksi muokattu:

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lapsellinen. Se on sana, joka kuvaa montaakin puheenvuoroa niin tässä ketjussa kuin muuallakin palstalla näiden kahden joukkueen välejä koskien. Itsekin joutunut miettimään, onko kirjoitettujen viestien takana aikuisia ihmisiä, mutta kun jo nimimerkitkin ovat paikoin palstalla täysi-ikäisiä, siellä täytyy viestejä olla naputtelemassa ihka oikeita aikuisia.

Oli miten oli, näin kasarin lopulla syntyneenä mulle ysäri ja 00-luku ovat aikaa, jolloin on kasvanut lätkän ja Jokereiden parissa. Olen siis sitä sukupolvea, jolle ajatus HIFK:sta isoveljenä ei ole enää ollut todellisuutta, vaikka (esi)historiallisesti varmaan olikin ollut relevantti ajatus. Pääsääntöisesti noina vuosikymmeninä kulki paremmin kuin naapurilla, mutulla niin keskinäisissä kuin yleisestikin, mikä oli näin jokerikannattajana nastaa. Seurojen välit tuntui normaaleilta paikallisvastustajien suhteelta asiaankuuluvine kuittailuineen fanien kesken.

En ole koskaan arvostanut paikallisvastustajan edustajiksi profiloituneiden pelaajien hankintoja suuntaan tai toiseen, mutta tuntuu, että joskus 00-luvun puolessavälissä tästä tuli Jokereiden osalta jonkinlainen harrastus. Historiallisesti puntit ovat varmaan aika tasan, enkä muista oliko tuohon aikaan liikennettä myös toiseen suuntaan, mutta kaikenlaisia hirsoja, vopatteja, harkinseja ja nielikäisiä alkoi liikkua meille päin - "kruununa" sitten Ruutu ja Karalahti seuraavalla vuosikymmenellä.

Taival 2010-luvulta eteenpäin onkin sitten synkempi. Ruudun hankinnan myötä hänen typerät temput, raivon partaalle ajamansa IFK-organisaatio ja koston kierre ylilyönteineen, joista pahin Peltoseen kohdistunut. Tämän seurauksena epäterveen vihamieliseksi tulehtuneet välit, ja lopulta lähtö Venäjälle. Surullista, oikeasti.

Mitä tulee KHL:ään lähtöön, se on tietysti vastustajajoukkueen fanin kannalta maailman helpointa todeta, mitä olisi jokerifanina pitänyt tehdä ja mitä olisi itse tehnyt vastaavassa tilanteessa. Etenkin 2022 helmikuun jälkeen. Vaan kun kukaan muu ei ollut vastaavassa tilanteessa, jossa olisi pitänyt kääntää heti selkänsä omalle suosikkijoukkueelle ja jotenkin tajuta kaiken tapahtuvan absurdius siinä ja nyt. Monen luonnollinen reaktio valtavaan viharyöppyyn oli puolustautua; siksi kommentit liigan pienuudesta ja pelin tasosta ym.

Ja jos seura faneineen ansaitsee ikuisen tuomion KHL-taipaleestaan, miten tulisi suhtautua siellä pelanneisiin pelaajiin, joista HIFK:nkin tähdistö koostuu. Fakta on se, että KHL ujutti lonkeronsa suomalaiseen jääkiekkoon monin tavoin, eikä sitä kukaan täysin osannut tuomita, kunnes Venäjä hyökkäsi täysin voimin Ukrainaan.

Silti olen sitä mieltä, että Jokereiden ja meidän fanien on syytä tietyllä tavalla tulla takaisin hattu kourassa kiitollisena mahdollisuudesta pelata jälleen Suomessa, näinkin nopeasti ja näinkin korkealla sarjatasolla, näinkin positiivisella vastaanotolla. Harharetki Venäjällä oli valtava virhe, ja vinoilut aiheesta ovat ihan paikallaan, vaikka organisaatio on uusiutunut.

Uskon vilpittömästi, että seura ansaitsee kuitenkin uuden mahdollisuuden, myös paikallisvastustajaltaan. Toivon, että Jokerit ja HIFK mahtuvat jatkossa samaan kaukaloon. Ei ylimpinä ystävinä, mutta toisensa hyväksyvinä ja toisiaan kunnioittavina paikallisvastustajina. Koen, että organisaatiot suhtautuvat tähän kypsemmin ja isompi savotta on kannattajien keskuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samat kannattajat siellä on suut vaahdossa nyt yhtä heikoilla argumenteilla tulossa Liigaan takaisin kuin olivat siirtymässä ilolla Liigasta pois. Silloin vittuiltiin kaikille kaikesta ja oltiin niin kansainvälisiä niin kansainvälisiä. Nyt päivä päivältä huomaa sen saman ylimielisyyden hiipivän takaisin kun myydään osakkeita, mainostetaan, ollaan CMoressa ja täytetään Keuruuta ja Forssaa.
Pakko sanoa tähän väliin, että KHL-taipaleen väliin jättäneitä faneja on paljon ja itse olen yksi heistä. Kohdallani Jokerit olivat horroksessa 2014-2023 ja lätkän osalta seurasin ainoastaan NHL:ää ja maajoukkuetta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pakko sanoa tähän väliin, että KHL-taipaleen väliin jättäneitä faneja on paljon ja itse olen yksi heistä. Kohdallani Jokerit olivat horroksessa 2014-2023 ja lätkän osalta seurasin ainoastaan NHL:ää ja maajoukkuetta.
Kaltaisillesi täydet pisteet, mutta nämä massamiehet jatkuvine KHL-hehkutuksineen sekä muiden aliarvioisimineen aiheuttavat lähinnä myötähäpeää oltuaan täysin propagandan vietävinä kuin pässit narussa ja levittäessään idän ilosanomaa sekä ylivertaisuutta.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Pakko sanoa tähän väliin, että KHL-taipaleen väliin jättäneitä faneja on paljon ja itse olen yksi heistä. Kohdallani Jokerit olivat horroksessa 2014-2023 ja lätkän osalta seurasin ainoastaan NHL:ää ja maajoukkuetta.
Kyllä, ja uskallan väittää että ne jotka eniten vittuilivat Liigan suuntaan muille faneille ja olivat niitä KHL:n tason ylistäjiä ja keskisormet pystyssä uhoajia, olivat se kaikista äänekkäin vähemmistö. Ja nämä tietenkin ovat jääneet parhaiten muilla mieleen.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Varmasti kaikki argumentit puolin ja toisin on moneen kertaan sanottu. Omasta puolestani näitä tänään enemmänkin lukeneena ymmärrän monenlaisia näkökantoja aiheeseen. Se pitää sanoa että huvittaa ja vähän vituttaakin kun taas on tuo lapselliseksi haukkuminen käytössä täällä kaikista ihmisryhmistä lapsellisimman, hc-urheilufanien, keskustelupalstalla. Tommonen alentuva sävy vie maun monesta muuten ihan asiallisesta viestistä.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Minä HIFK-kannattajana en osaa kaivata Jokereita takaisin. Jossain vaiheessa mietin, että paikallispelit olisivat siistejä, mutta nopeasti kuitenkin havahduin siihen, että lopulta minulle riittää HIFK ja vastustaja. Toki vastustajissa on sävyeroja, mutta kyllä Tappara, TPS, Kärpät sytyttävät siinä missä Jokeritkin. Liiga on käynyt ja kukkunut erinomaisesti myös ilman Jokereita, eikä itselläni ole ollut pienintäkään vaikeutta syttyä Liigaa kohtaan Jokereiden poissaolosta huolimatta.

Mitä Jokereiden mahdolliseen paluuseen Liigaan tulee, niin minua ei niinkään häiritse tapa millä lähtö aikanaan tapahtui. Se oli Hjalliksen ja muutaman oligarkin keikaus, eikä siitä voi sen enempää syyttää faneja kuin nykyisiä johtohahmojakaan. Se mikä minua häiritsee, on tapa millä tätä paluuta nyt rakennetaan. Tuntuu, että kaikkien tulisi olla innoissaan Jokereiden paluusta, mikä samalla avaisi naapurille ohituskaistan Liigaan asti. Tämän päivän Jokerit ovat joko KHL-hylkiöitä tai hyvin väritön seura vailla historiaa. Olen itse kallistunut jälkimmäiseen vaihtoehtoon, nykyinen Jokerit edustaa minulle muovia.

Toki en minäkään voi kiistää, etteikö Jokereiden ympärillä olisi pöhinää juuri nyt. Kysymys kuuluukin, että onko pari kolmen vuoden kuluttua? En voi välttyä ajatukselta, että olen tämän vaiheen elänyt ennenkin. Silloin se pöhinä vaimeni, ei edes niin hitaasti mutta sitäkin varmemmin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Samat kannattajat siellä on suut vaahdossa nyt yhtä heikoilla argumenteilla tulossa Liigaan takaisin kuin olivat siirtymässä ilolla Liigasta pois. Silloin vittuiltiin kaikille kaikesta ja oltiin niin kansainvälisiä niin kansainvälisiä. Nyt päivä päivältä huomaa sen saman ylimielisyyden hiipivän takaisin kun myydään osakkeita, mainostetaan, ollaan CMoressa ja täytetään Keuruuta ja Forssaa.

Mut hei se on tosi Fanittamista et lähtee "Kannelmäestä" ajaan Keuruulle sen vajaan 3 tuntia suuntaansa. Paikkaan johon ei tuskin koskaan olisi muuten mennyt. Kannattaa vaan pukee päälle kunnolla. Hallissa on oikeasti kylmä

Itsellä oli joskus fiilis, et joo vois se olla hienoa, et Jokerit ois liigassa. Mutta tosiaan tapa jolla liigasta lähdettiin oli "farssi". Ei tietenkään fanien syytä.

Oikeastaan kaikki Suomessa tiesivät, että Jokerit eivät ikinä tule menestymään uudessa liigassaan.

Nyt kun homma meni kuten meni, niin ollaan niiiiin nöyränä tulossa takaisin. Suomi sarjasta se vaan olisi pitänyt aloittaa, pikku hiljaa. Sit joskus 5 v päästä liigaan?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Itsellä oli joskus fiilis, et joo vois se olla hienoa, et Jokerit ois liigassa. Mutta tosiaan tapa jolla liigasta lähdettiin oli "farssi". Ei tietenkään fanien syytä.
Eli jengi ottaa nyt vielä kymmenen vuoden jälkeenkin kipinää siitä, että joku uskalsi sanoa, että kenties jossain muualla on paremmin. Tämä palstahan on 80% sitä, että ulvotaan kuinka paska Liiga on ja osa haaveilee jostain muusta sarjasta, ettei tarvisi pelata saipasportteja vastaan koko ajan.

Putleristahan ei silloin vielä puhuttu mitään ja eikö silloinen Blueskin olisi mielinyt itäliigaan?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kun koko Jokerit -organisaatio kerran uudistettiin, niin KHL-leimasta irtipääsemiseksi helppo tapa olisi ollut palata takaisin Töölön Vesaksi, kuten konkurssitapauksissa on yleensä bruukattu toimia nimenvaihdon kanssa. Olisi loppunut se vittuilu siihen paikkaan, ainakin allekirjoittaneen osalta. Kaikki tietäisivät kuitenkin mistä olisi kyse ja old school fanit varsinkin varmasti arvostaisivat, joille Jokerit aiheutti "henkisen kuoleman".

Mutta tää nyt oli tällainen naapurin mielipide.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Individual Blues tais joo "haikailla" kanssa Itään, mutta "ei päästetty"?

No ei ole enään Bluesia, on puhtaalta pöydältä hitaasti rakennettu Kiekko-Espoo.

@SaatananJäätävä hyvä heitto, Töölön Vesa ois ollu "kova". Tiedä sitten miten olisi käytännössä mennyt, koska Töölön Vesa on edelleen toiminnassa oleva seura. Ainankin internetin mukaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös