Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 361 894
  • 1 176

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun koko Jokerit -organisaatio kerran uudistettiin, niin KHL-leimasta irtipääsemiseksi helppo tapa olisi ollut palata takaisin Töölön Vesaksi, kuten konkurssitapauksissa on yleensä bruukattu toimia nimenvaihdon kanssa. Olisi loppunut se vittuilu siihen paikkaan, ainakin allekirjoittaneen osalta. Kaikki tietäisivät kuitenkin mistä olisi kyse ja old school fanit varsinkin varmasti arvostaisivat, joille Jokerit aiheutti "henkisen kuoleman".

Mutta tää nyt oli tällainen naapurin mielipide.

Jokerien organisaatiota ei uudistettu kokonaan.

Se mikä varmaan tökkii monilla ei-Jokereilla on itse asiassa Jokerit ry:n rooli. Ry sai oligarkkirahaa läpi KHL-ajan, oli tiiviisti mukana kaikessa eikä tehnyt käytännössä mitään muutoksia senkään jälkeen. Samat miehet johtavat.

Itseltäni tämä on syönyt intoa koko "uuteen tulemiseen". Ry:n johto olisi tullut vaihtaa. Ymmärtääkseni Ry:n jäsenmäärä on erittäin pieni, luokkaa 10 henkilöä, eikä uusia varmasti oteta elleivät vanno uskollisuutta nykyjohdolle. Kyse on bunkkerista.

Osaltani toivon Jokereille ja HIFK:lle menestystä tulevalle kaudelle, mutta sanotaan nyt suoraan se, että on vaikea henkisesti seurata Jokereita kun irtaantuminen menneistä ei lopulta ollutkaan täydellistä.

HIFK:n osalta sen verran, että seura on puhdas verrattuna Jokereihin. Sellaista positiivista otetta, jota löytyy myös Jokereista, mutta HIFK:ssa ilman raskasta lähimenneisyyttä, joka kurottaa kätensä myös Jokerien nykyisyyteen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jokerien organisaatiota ei uudistettu kokonaan.

Se mikä varmaan tökkii monilla ei-Jokereilla on itse asiassa Jokerit ry:n rooli. Ry sai oligarkkirahaa läpi KHL-ajan, oli tiiviisti mukana kaikessa eikä tehnyt käytännössä mitään muutoksia senkään jälkeen. Samat miehet johtavat.
Siinähän @Cobol jälleen kertoo asiaa. Tämä ei juuri vaikuta kiinnostavan niitä jotka puhuvat "uudesta organisaatiosta", tai ei halua kiinnostaa. Eikö kuitenkin juuri ry:lle valunut ne massit, joilla junnuorganisaatiota tuettiin Kremlistä. Korjatkaa toki jos olen väärässä?
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En usko, että organisaatiotasolla on enää mitään naapurisotaa HIFK:n ja Jokerien välillä. Sarja on eri, josta johtuen voi olla myös, että samoista sponsorieuroista ei kilpailla. Markkinoinnissa on toki irvailtu toiselle, mutta aika pientähän se on. Tässä toki Jokerit on pyrkinyt vastakkainasettelun luomiseen, syystä tai toisesta.

"Kannattajasota" on vain sitä, että toisen jengin loukkaavasti, ylimielisesti, provosoivasti tai muuten asiattomasti käyttäytyvät tai käyttäytyneet kannattajat vituttavat ja siitä kumpuaa "sota'. Kutsu HIFK-kannattajia rantaruotsalaisiksi, niin varmasti jokin Venäjä-nokkeluus tulee paluupostissa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itselleni on toki jäänyt epäselväksi, että kun ottaa huomioon ruotsinkielen merkityksen suomalaisen yhteiskunnan, teollisuuden, taiteen tai urheilun kehityksen ja historian kontekstissa, että miten ihmeessä ruotsinkielisyydestä saadaan haukkuma- tai ivailusana?

Vähän sama kuin haukkuisi Tapparaa "senkin mestarit!".
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jokerien organisaatiota ei uudistettu kokonaan.

Se mikä varmaan tökkii monilla ei-Jokereilla on itse asiassa Jokerit ry:n rooli. Ry sai oligarkkirahaa läpi KHL-ajan, oli tiiviisti mukana kaikessa eikä tehnyt käytännössä mitään muutoksia senkään jälkeen. Samat miehet johtavat.

Itseltäni tämä on syönyt intoa koko "uuteen tulemiseen". Ry:n johto olisi tullut vaihtaa. Ymmärtääkseni Ry:n jäsenmäärä on erittäin pieni, luokkaa 10 henkilöä, eikä uusia varmasti oteta elleivät vanno uskollisuutta nykyjohdolle. Kyse on bunkkerista.

Osaltani toivon Jokereille ja HIFK:lle menestystä tulevalle kaudelle, mutta sanotaan nyt suoraan se, että on vaikea henkisesti seurata Jokereita kun irtaantuminen menneistä ei lopulta ollutkaan täydellistä.

HIFK:n osalta sen verran, että seura on puhdas verrattuna Jokereihin. Sellaista positiivista otetta, jota löytyy myös Jokereista, mutta HIFK:ssa ilman raskasta lähimenneisyyttä, joka kurottaa kätensä myös Jokerien nykyisyyteen.

Siinähän @Cobol jälleen kertoo asiaa. Tämä ei juuri vaikuta kiinnostavan niitä jotka puhuvat "uudesta organisaatiosta", tai ei halua kiinnostaa. Eikö kuitenkin juuri ry:lle valunut ne massit, joilla junnuorganisaatiota tuettiin Kremlistä. Korjatkaa toki jos olen väärässä?

Ensin syynä "Jokerivihaan" on se, että miten Hjallis siirron koheloon toteutti. Ja miten yksittäiset fanit tuon siirron jälkeen huutelivat ja paukuttivat henkseleitä. Puhumattakaan päivämäärästä 1.9.2012. Nyt kun @Cobol otti esiin Ry:n, onkin todellinen syy se, että Ry on saanut logon vuokrauksesta rahaa sekä tukea junnuorganisaatiolle edustukselta, kuten on Jokereissa toimittu aina.

Se on hyvin helppo huudella sivusta, kun ei ole itse tarvinnut olla tekemässä mitään päätöksiä asiasta. Tässäkin tapauksessa, jos Ry olisi yhtäkkiä kieltäytynyt ottamasta tukea KHL-Jokereilta, olisi viety kymmeniltä, jopa sadoilta lapsilta mahdollisuus harrastaa lätkää joukkueessa, jonka mukana osa ollut jo kiekkokoulusta lähtien. Tämä tietenkin sen vuoksi, että kausimaksuja olisi jouduttu nostaa hyvinkin suurella summalla.

Ja korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta eikö vastaava malli, eli edarilta tukea junnuille, ole käytössä lähes kaikilla "isoilla" seuroilla? Tämähän olisi myös siinä tapauksessa tarkoittanut sitä, että Jokereiden juniorityö, joka jo muutenkin kärsi KHL-siirrosta, kun nousu edariin ei ollut käytännössä mahdollista, olisi kärsinyt entisestään, kun pelaajakatoa olisi tullut reilusti pääkaupunkiseudun kahteen muuhun isoon junnuseuraan.

Jos Ry:n toiminnassa olisi ollut jotain hämärää, ei Jokerit pelaisi huomenna Mestistä.

Edit. Ja sanottakoon nyt vielä, että minä en KHL-Jokereita ensimmäisen kauden jälkeen juurikaan seurannut. Viimeisten viiden kauden aikana en katsonut edes tuloksia. Se ei ollut mun Jokerit. Tuohon kaikkeen syynä on pääasiassa vain yksi ja ainut henkilö. Kaikki varmasti tämän henkilön tietää.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itselleni on toki jäänyt epäselväksi, että kun ottaa huomioon ruotsinkielen merkityksen suomalaisen yhteiskunnan, teollisuuden, taiteen tai urheilun kehityksen ja historian kontekstissa, että miten ihmeessä ruotsinkielisyydestä saadaan haukkuma- tai ivailusana?

Vähän sama kuin haukkuisi Tapparaa "senkin mestarit!".

Itse suomenruotsalaisen suvun jäsenenä, en ole oikein koskaan digannut tuosta suomenruotsalaisuuteen ivallisesti suhtautumisesta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ensin syynä "Jokerivihaan" on se, että miten Hjallis siirron koheloon toteutti. Ja miten yksittäiset fanit tuon siirron jälkeen huutelivat ja paukuttivat henkseleitä. Puhumattakaan päivämäärästä 1.9.2012. Nyt kun @Cobol otti esiin Ry:n, onkin todellinen syy se, että Ry on saanut logon vuokrauksesta rahaa sekä tukea junnuorganisaatiolle edustukselta, kuten on Jokereissa toimittu aina.
Kun nyt lainasit viestiäni, niin voin todeta että olen tuonut tämän Ry-asian esiin jo kauan sitten. Ollaan kanssasi siitä vaihdettu yksityisviestejäkin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kun nyt lainasit viestiäni, niin voin todeta että olen tuonut tämän Ry-asian esiin jo kauan sitten. Ollaan kanssasi siitä vaihdettu yksityisviestejäkin.

Aivan joo, niin olikin, pahoittelut tästä. Oli päässyt tämä unohtumaan.

Mielipidettäni en silti muuta :)
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aivan joo, niin olikin, pahoittelut tästä. Oli päässyt tämä unohtumaan.

Mielipidettäni en silti muuta.
Ei syytä pahoitella. Enkä odotakaan että muutat, mielipiteiden takana seisominen on kaunis asia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
.Nyt kun @Cobol otti esiin Ry:n, onkin todellinen syy se, että Ry on saanut logon vuokrauksesta rahaa sekä tukea junnuorganisaatiolle edustukselta, kuten on Jokereissa toimittu aina.

Se on hyvin helppo huudella sivusta, kun ei ole itse tarvinnut olla tekemässä mitään päätöksiä asiasta.

Kun kirjoitin Ry:n johdon vaihtamisesta, kyse on muusta. Ry pudotti yhtäkkiä Nauravan Narrin ulos ja valitsi Harkimoiden suhmuroinnin. Joel Harkimo aivan itse kertoi Nauravalle hoitavansa nyt homman ja isänsä toimii neuvonantajana.

Lopulta Joel Harkimo putosi kelkasta, teki konkurssin ja jätti maksamatta mm. palkkoja ja laskuja. Tällaisesta päätöksestä Ry:n tulisi kantaa vastuu ja yksinkertaisesti vaihtaa Joel ja Harry Harkimon kelkkaan hypännyt Ry:n johto.

Ei tästä enempää osaltani. Näkemykseni on se mikä on eikä se muutu. Kaikkea hyvää Jokereille ja vielä saavat minutkin mukaan, kunhan irtaantuminen Ry:n johdosta tapahtuu seuratasolla.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Itselleni on toki jäänyt epäselväksi, että kun ottaa huomioon ruotsinkielen merkityksen suomalaisen yhteiskunnan, teollisuuden, taiteen tai urheilun kehityksen ja historian kontekstissa, että miten ihmeessä ruotsinkielisyydestä saadaan haukkuma- tai ivailusana?

Vähän sama kuin haukkuisi Tapparaa "senkin mestarit!".
Se on varmaankin se iänikuinen klisee että ruotsinkieliset ovat kaikki kultalusikka suussa
syntyneitä mulkvisteja, ja katsovat nenänvarttaan pitkin muita, näin puoliksi suomenruotsalaisena
olen aina ihmetellyt sitä ajattelua, varsinkin kun monet jotka sanovat niitä juttuja eivät ole edes
koskaan olleet tekemisissä ruotsinkielisten kanssa. Onhan niitäkin, mutta sanoisin kokemuspohjalla
että se on aika marginaalinen joukko.

Täytyy kertoa hassu kouluaikojen muisto kasarilta, toivon ettei kukaan pahastu koska tarkoitus ei
ole haastaa riitaa : Kävin ruotsinkielistä koulua Stadissa, jossa IFK:lla oli aika vahva kannatuspohja,
ja yksi Jokereita kannattava koulukaveri koitti aina hämmentää heittämällä kehiin näitä herjoja
miten IFK voisi painua ruotsiin, ja ne on kaikki homohurreja, ja sitä sun tätä, tyypillistä teinien
nokittelua, kysyin että miksi sä heittelet näitä juttuja, sähän olet itsekin ruotsinkielinen ? Eikä
kaverilla oikein ollut mitään vastausta kysymykseen.

Oltiin kyllä frendejä, mutta kaverilla oli vaan jatkuva tarve nokitella tuolla asiallla. Hän kertoi
myöhemmin siirtyneensä aika lailla syrjään sen jälkeen kun narrit poistuivat Nordikselta,
Hjalliksen meininki ei enää ollut innostanut.
 
Viimeksi muokattu:

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Itselleni on toki jäänyt epäselväksi, että kun ottaa huomioon ruotsinkielen merkityksen suomalaisen yhteiskunnan, teollisuuden, taiteen tai urheilun kehityksen ja historian kontekstissa, että miten ihmeessä ruotsinkielisyydestä saadaan haukkuma- tai ivailusana?

Vähän sama kuin haukkuisi Tapparaa "senkin mestarit!".
IFK:n kohdalla kyse varmasti on myös siitä, että seura itse tuo suomenruotsalaisuutta ja ruotsinkielisyyttä vahvasti esiin viestinnässään ja osana identiteettiään. Reaktioitahan noiden bättrefolkien ja litebättrejen on tarkoitus aiheuttaa, yhtään siis yleisempiä suomenruotsalaisiin kohdistuvia ennakkoluuloja vähättelemättä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselleni on toki jäänyt epäselväksi, että kun ottaa huomioon ruotsinkielen merkityksen suomalaisen yhteiskunnan, teollisuuden, taiteen tai urheilun kehityksen ja historian kontekstissa, että miten ihmeessä ruotsinkielisyydestä saadaan haukkuma- tai ivailusana?

Vähän sama kuin haukkuisi Tapparaa "senkin mestarit!".

Ei ole suomenruotsalaisuus topic, mutta kyllähän "viha" hurreja kohtaan kumpuaa äärettömän helposta koulutuspolusta (omat peruskoulut ja yliopistot, joista yliopistoihin aivan naurettavan helppo päästä vrt. suomenkielisten vastaavat). Yliopistopolusta lähtee sitten tietty kuplautuminen, jossa työpaikkoja jaellaan keskenään suhteilla ja ääretön ylimielisyys ei-ruotisapuhuvia kohtaan. Tämä ei ole Stadissa kovinkaan pahanlaatuista, mutta esimerkiksi Länsirannikkolla paikoitellen ihan täyttä rasismia suomalaisia kohtaan.

Disclaimer; itsellä on FinSwe-sukujuuria, mutta en ole näitä Hankeneita ja Vaasan Åbo Akademeita hyödyntänyt.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tämä ei ole Stadissa kovinkaan pahanlaatuista, mutta esimerkiksi Länsirannikkolla paikoitellen ihan täyttä rasismia suomalaisia kohtaan.
Se johtuu siitä että monet Stadin ruotsinkieliset on aika lailla kaksikielisiä, kuten minäkin niin sitä
kuplaantumista ei ole samalla tavalla syntynyt, minullakin on ollut aina sekä suomen-että ruotsinkielisiä kavereita.

Minä en ole itse hyötynyt tuosta yliopistokuviosta josta mainitset, en ole korkeakoulutettu.
 
Viimeksi muokattu:

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se johtuu siitö että monet Stadin ruotsinkieliset on aika lailla kaksikielisiä, kuten minäkin niin sitä
kuplaantumista ei ole samalla tavalla syntynyt, minullakin on ollut aina sekä suomen-että ruotsinkielisiä
kavereita.

Jep, tämän osaan sanoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Sen takia en itse koekaan mitään "vihaa", mutta onhan tuo ero juuri koulutuksen helppoudessa hämmentävää.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei ole suomenruotsalaisuus topic, mutta kyllähän "viha" hurreja kohtaan kumpuaa äärettömän helposta koulutuspolusta (omat peruskoulut ja yliopistot, joista yliopistoihin aivan naurettavan helppo päästä vrt. suomenkielisten vastaavat). Yliopistopolusta lähtee sitten tietty kuplautuminen, jossa työpaikkoja jaellaan keskenään suhteilla ja ääretön ylimielisyys ei-ruotisapuhuvia kohtaan. Tämä ei ole Stadissa kovinkaan pahanlaatuista, mutta esimerkiksi Länsirannikkolla paikoitellen ihan täyttä rasismia suomalaisia kohtaan.

Disclaimer; itsellä on FinSwe-sukujuuria, mutta en ole näitä Hankeneita ja Vaasan Åbo Akademeita hyödyntänyt.
Tämä on kyllä hyvin pitkälle totta, itse täysin suomenkielisenä, jolla jonkun verran suomenruotsalaisia tuttuja allekirjoitan täysin. Todella helposti ainakin nämä kaverit pääsivät juurikin edellä mainittuihin Hankeneihin ja Åbo Akademiin, vaikka lukiomenestys oli varsin vaisua. Mutta ei siinä mitään, ei ole multa pois.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
ääretön ylimielisyys ei-ruotisapuhuvia kohtaan.
Ääriesimerkki mitä minä olen kokenut oli tällainen : Erään takavuosien RKP-ministerin
poika valitti minulle ja toiselle henkilölle siitä että puhutaan suomea Dragsvikin varuskunnan
ruokasalissa, sanottiin vaan että hanki nyt jo itsellesi elämä jos tällaiset asiat häiritsee noin paljon.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hannu Gooseface @Mäyräkoira erinomaisia esimerkkejä.

Ja vähän eri tuohon "ei ole minulta pois" - kyllä se ainakin välillisesti on myös suomenkielisiltä pois, kun ruotsinkielisille pidetään aivan ylisuuria kiintiöitä opiskelijavalinnoissa. Loppupeleissä nämä ovat pois myös suomenkielisiltä opiskelijoilta.

Mutta väärä topic tähän; IFK ei ole sama kuin suomenruotsalaisuus tai toisin päin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
IFK:n kohdalla kyse varmasti on myös siitä, että seura itse tuo suomenruotsalaisuutta ja ruotsinkielisyyttä vahvasti esiin viestinnässään ja osana identiteettiään. Reaktioitahan noiden bättrefolkien ja litebättrejen on tarkoitus aiheuttaa, yhtään siis yleisempiä suomenruotsalaisiin kohdistuvia ennakkoluuloja vähättelemättä.

Viime kaudella, en muista oliko runkosarjassa jompi kumpi peli tai sit joku playoff peli Tapparaa vastaan,ei ollut kuulutuksia på svenska. Kuuluttaja tais olla klesana ja hänellä oli tuuraaja.
Tais olla itselle eka kerta Nordiksella kun näin oli. Normi paikallaolijat varmaan osaa sanoa, et kuinka usein näin on ollut.

Siihen vaan kiinnitti heti huomiota vaikka mä mikään vakiokävijä todellakaan ole
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tais olla itselle eka kerta Nordiksella kun näin oli. Normi paikallaolijat varmaan osaa sanoa, et kuinka usein näin on ollut.
Juu, on tapahtunut äärimmäisen harvoin. En muista jäbän nimeä, mutta mielestäni on kuuluttanut myös narrien matseja? Ehkä siksi toinen kotimainen ei taittunut.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ääriesimerkki mitä minä olen kokenut oli tällainen : Erään takavuosien RKP-ministerin
poika valitti minulle ja toiselle henkilölle siitä että puhutaan suomea Dragsvikin varuskunnan
ruokasalissa, sanottiin vaan että hanki nyt jo itsellesi elämä jos tällaiset asiat häiritsee noin paljon.
Tässä ei ehkä ollut kyse suomenruotsalaisuudesta niinkään, vaan siitä, että Dragsvikin jätkät on täysiä ihmiskyrpiä. SlRR:ssa intissä ollessani siellä kävi näitä rannikkojääkäreitä harjoituksissa, ja olihan ne täynnä itseään ja niin olevinaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulun itse myös näihin 80-luvun puolivälissä syntyneisiin ja siinä 90-luvun alussa Jokereiden kannatus alkoi. Itsellä se alkoi jo silloin 2010-luvun alussa aika rajusti hiipumaan ja ryssän ajan alussa sammui kokonaan.

Isossa kuvassa homma lähti jo syksyllä -97 menemään vituiksi, kun leuaton kuvitteli voivansa rahalla voittaa kaiken. Siitä se alamäki lähti ja jostain syystä piti aloittaa se keuliminen IFK:n suuntaan, joka sitten ”huipentui” niihin J Ruudun ja Karalahden rekryihin ja siihen Peltosen tappoyritykseen.

Vaikea sanoa kumpi oli häpeällisempi episodi, Jokereiden myynti ryssille vai tuo Peltosen tapaus.

Anyways, itse en kykene ymmärtämään miksi pitäisi vihata toista seuraa. Ehkä joskus teini-ikäisenä aiheesta ymmärtämättömänä tuo olisi voinut tapahtua, mutta aikuisena hankala käsittää. Sinänsä nykyään toivon HIFK:lle hyvää ja toivon, että tuosta Peltosen episodista päästään yli, kuten vanhemmat kannattajat ovat lähteenmäen episodista päässeet yli.

KHL ajasta saa vittuilla, mutta arvostaisin jos täällä ei laitettaisi kaikkia Jokereiden (entisiä tai ehkä uudelleen lämpenevää) kannattajia samaan kategoriaan tiettyjen KHL propagandan nielleiden tollojen kanssa.

Kritiikin ry:tä kohtaan ymmärrän, mutta sinänsä en ylläty ettei ry:ssä olla haluttu peiliä löytää, kun silloin olisi voinut joutua myöntämään olleensa vallanhimoinen sekä väärässä.

Ehkä jonain päivänä taas pelataan Helsingin paikallinen, jos se päivä koittaa niin toivottavasti nää vihaajat voisivat jättää ottelut väliin ja suoraan tavata jossain hiekkakuopalla. Keskitytään me muut seuraamaan hienoa kiekkoa, kannustamaan omia ja ottamaan muutama olut.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
KHL ajasta saa vittuilla, mutta arvostaisin jos täällä ei laitettaisi kaikkia Jokereiden (entisiä tai ehkä uudelleen lämpenevää) kannattajia samaan kategoriaan tiettyjen KHL propagandan nielleiden tollojen kanssa.
Hyvä kirjoitus kaikkineen. Nostan kaltaisillesi hattua, jotka eivät lähteneet tuohon venäläisten kelkkaan sekä hehkuttaneet kaiken ihanuutta ja samalla aliarvioiden muuta eurooppalaista kiekkoilua, vaikka oli helposti nähtävissä, että Jokereiden ainoa tarkoitus oli toimia propagandan välineenä. Pelimerkkejäkin annettiin aina sen verran, että Jokerit pääsi pudotuspeleihin, mutta eivät aiheuttaneet uhkaa suurseuroille.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni tuosta KHL:ään suhtautumisesta on turha tehdä joko-tai -kysymystä. Harva irtisanoutui täysin, jos irtisanoutuminen tarkoittaa kutakuinkin seuran kuolleeksi toteamista, ja vielä harvempi oikeasti toitotti jotain venäläisen maailmankuvan ilosanomaa näkemättä tilanteessa mitään arveluttavaa. Suurin osa yritti jotenkin sopeutua absurdiin tilanteeseen, ja sopeutumiseen kuului ehkä se, että yritti löytää tilanteesta - johon ei voinut vaikuttaa - jotain hyvääkin. Siitä huolimatta useimmilla takaraivossa jyskytti varmasti ajatus siitä, että koko touhu ei tunnu oikealta ja mitä pidemmälle mentiin, sitä vahvemmaksi tunne muodostui. Yhtä moni myös puhui tunteistaan ääneen.

Edelleenkin olen hieman ihmeissäni siitä, että fanit saavat tästä KHL-episodista niin paljon lokaa niskaan, kun taas suhtautuminen lukuisiin KHL:ää tahkonneisiin pelaajiin, jotka tähdittävät ja kipparoivat nyt liigajengejä, on ongelmatonta. Se, että vuosia suosikkijoukkuettansa tunnepohjalta tukenut fani ei hylkää seuraansa noissakaan olosuhteissa tuntuu minusta paljon vähemmän tuomittavalta kuin se, että pelaaja omasta tahdostaan hakeutuu noin kyseenalaiseen sarjaan oman hyödyn perässä. Enkä henkilökohtaisesti osaa tuomita edes jälkimmäistä kovin vahvasti, mutta perspektiiviä se antaa.

Mutta asioitahan katsoo juuri siitä vinkkelistä kuin niitä haluaa katsoa. Jokereita halveksuvan HIFK-fanin maailmaan sopii varmasti hyvin tarina selkärangattomista, vääriä arvoja vaalivista jokerikannattajista, kun taas lehteröille ja komaroveille punanutussa hurraa ihan mielellään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös