Näkemättä paskaa ja muita perehtymättömiä, mutta vahvoja mielipiteitä

  • 452 426
  • 2 331
En ole koskaan pitänyt kesälomaa, mutta jos pitäisi, niin se olisi heinäkuun vika ja elokuun kolme ensimmäistä viikkoa. Yleensä varmasti hyvät kelit, mutta jos pitäs oikea aika lomille keksiä, niin tammi-helmikuu, ja etelä.

Mutta näkemättä paskaa, kesäloma kesäkuussa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No mieluummin näin kuin se että joutuisi pitämään vuosiloman elokuussa.
Pakko kysyä että mikä tässä hiertää? Toki se kuuluisa makuasia, mutta eihän tuo nyt niin huono ole. Kelit on usein vielä hyviä, mahdollisesti jopa optimaalisia eli sellaista 20-25 astetta lämmintä ja sopivan kuivaa. Joskus ollut jopa lämpimämpikin.

Mulla sattuu tänä vuonna kesäloma siten että jään heinäkuun viimeisellä viikolla lomalle ja palaan töihin takaisin elokuun viimeisellä viikolla. Kelpaa kyllä erittäin hyvin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakko kysyä että mikä tässä hiertää? Toki se kuuluisa makuasia, mutta eihän tuo nyt niin huono ole. Kelit on usein vielä hyviä, mahdollisesti jopa optimaalisia eli sellaista 20-25 astetta lämmintä ja sopivan kuivaa.

Tää ketju on sopiva nimensä mukaisesti näille vahvoille ja ei niin rationaalisille tuntemuksille.

Pitää tunnustaa että olen joskus vuosia sitten olosuhteiden johdosta ollut vasta elokuun tokasta viikosta eteenpäin lomalla eli täysin ennen näkemätöttömästä paskasta ei ole kyse.

On siinä elokuussa sellainen aneeminen luopumisen tunne. Kersat ovat jo koulussa, lähes kaikki festarit ja kunnon kekkerit ovat jo ohi, kauden parhaat kisat ja illanvietot golf-klubilla on pidetty, töissä on keskikesällä vähän porukkaa ja vähäväkiset paikalle arvotut piruparat raatavat kolmen edestä. On siinä elokuussa sellainen väkisin lomailun maku jota ei voi teeskennellä hyväksi vaikka kuinka koittaisin selitellä asiaa parhain päin itselleni.

Mutta ens viikolla se sitten alkaa, ah. Ihan sopivasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On siinä elokuussa sellainen aneeminen luopumisen tunne. Kersat ovat jo koulussa, lähes kaikki festarit ja kunnon kekkerit ovat jo ohi, kauden parhaat kisat ja illanvietot golf-klubilla on pidetty, töissä on keskikesällä vähän porukkaa ja vähäväkiset paikalle arvotut piruparat raatavat kolmen edestä. On siinä elokuussa sellainen väkisin lomailun maku jota ei voi teeskennellä hyväksi vaikka kuinka koittaisin selitellä asiaa parhain päin itselleni.
Ymmärrän kyllä näkemyksen ja onhan tässä pointtinsakin. Kyllä itsekin pidän loman mieluiten siten että saan myös jonkin verran heinäkuussa olla lomalla, mutta näin vanhemmiten minua ei ole haitannut yhtään se että se loma painottuu siten että se alkaa heinäkuun puolivälin jälkeen ja siitä sitten neljä viikkoa eteenpäin. Tänä vuonna varsinkin tuo tuntuu hyvältä kun ei ole oikein mitään isompia tapahtumia edes tulossa.

Itselle touko- ja kesäkuu ovat ihan nounou mitä tulee loman pitämiseen ja mielellään en myöskään ihan heti heinäkuun alussakaan jäisi. Mutta kyllähän nämä on tilanteesta riippuvaisia, omakin työ on kuitenkin sellaista että vaikka siellä tälläkin hetkellä on porukkaa lomalla niin se ei varsinaisesti kuormita omia töitäni mitenkään, eli siinäkin mielessä ihan sama.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kesäloma elokuussa.
Äitini tykkäsi pitää kesälomansa elokuussa kun silloin on marjasesonki. Aikoinaan hän oli työssä jossa ei voinut olla lomalla elokuussa ja se potutti häntä kovin. Vaihtoi sitten tehtäviä (talon sisällä) kun sai tiedon työstä jossa ei tarvitse olla aina töissä elokuussa. Että niin nämä asiat ovat makuasioita... Taas tuossa joku aika sitten äiti muisteli niitä kesiä kun töiden jälkeen piti kerätä ja keittää marjat (puhutaan siis viinimarjoista)... sitä kuinka raskasta se oli.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Roger Moore tämä koronakesä on toki aivan oma juttunsa mitä näihin lomajuttuihin tulee. Sikses tänä kesänä lomailut ei niin suuria intohimoja edes herättäisi. Kunhan nyt vanhasta muistista heitin one linerin aiheesta.

loppukesän hönkä, se haikeuden tuo
 
K

Kiekkokatsoja

Näkemättä olis tuokin paska pitänyt jättää. Eli kokeilin turtle wax naarmujenpoistoainetta autoon. Ei poistunut ensimmäistäkään. Vaha olisi ollut parempi. Älkää ostako turhaan.
 

Glove

Jäsen
Leijona salmiakki-suklaa shotti, hirveetä kuraa. 20 % alkoholia ja 20 % sokeria, en tiedä mitä se loput 60 % on, mutta oon minä parempiakin juomia juonut. Ja tätä juon ainoastaan sen takia, ettei ole muuta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Leijona salmiakki-suklaa shotti, hirveetä kuraa. 20 % alkoholia ja 20 % sokeria, en tiedä mitä se loput 60 % on, mutta oon minä parempiakin juomia juonut. Ja tätä juon ainoastaan sen takia, ettei ole muuta.
Huhhuh, kuulostaa kyllä melko tehokkaalta vatsahuuhtelumyrkyltä...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Näkemättä olis tuokin paska pitänyt jättää. Eli kokeilin turtle wax naarmujenpoistoainetta autoon. Ei poistunut ensimmäistäkään. Vaha olisi ollut parempi. Älkää ostako turhaan.
Voisin sanoa omakohtaisella kokemuksella et kaikki turtlewaxin tuotteet roskikseen. Markettikamaa jobbareille.

Vahatkin lähtee ekoissa vesisateissa veks' auton päältä.
 
K

Kiekkokatsoja

Kuulun jatkoajan vähemmistöön. Ikävähemmistöön. Riehun, rellestän ja häiriköin jatkoajan kylpyläismäisessä mukavuuslaitoksessa. Joo modepoliisiakin tarvittiin, ja asioista kirjataan rikosilmoituksia. Sunnuntaina mode ei päästä mua sisään jatkokylpemään. Kuvaan tapahtumaa, ja laitan tämän ikärasistisen tapahtuman facesivulle. Pohdin, että tästähän voisin hakea käräjillä korvausta, kun mun ikä vähemmistöoikeuksia on poljettu.
-Tämä kirjoitus on mielikuvitusta, mutta kirjoittajan ns. toisenlainen näkemys asioihin.
Mun mielestä kaikilla tulisi olla sama säännöt. Jos on eri säännöt, on mahdollista hyödyntää asioita väärin. Ja tämä aiheuttaa lisää vastakkainasettelua, eri ryhmiä kohtaan.

Kanteleekohan joku tästä kirjoituksesta moderaattoreille? Jaa a. Ainakin ketjun pyrin valikoimaan oikeaksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kaikki remaket ovat kyllä paskaa ihan kokematta. Miten voit tehdä paremman elokuvan kuin alkuperäinen. Kummisedän, vaikka. Miten se voisi olla parempi? Ihan sama kuin joku aloitteleva rokkibändi päättäisi tehdä remaken Sgt. Pepperistä. Onnea vaan. Tai joku maalaisi Mona Lisan uusiksi, paremmin. Tai kirjoitetaas uusiksi Sormusten Herra. Vittu kun joku on tehty niin se on tehty. Keksikää oma idea tai menkää raksalle töihin.
 

redpecka

Jäsen
Kaikki remaket ovat kyllä paskaa ihan kokematta. Miten voit tehdä paremman elokuvan kuin alkuperäinen. Kummisedän, vaikka. Miten se voisi olla parempi? Ihan sama kuin joku aloitteleva rokkibändi päättäisi tehdä remaken Sgt. Pepperistä. Onnea vaan. Tai joku maalaisi Mona Lisan uusiksi, paremmin. Tai kirjoitetaas uusiksi Sormusten Herra. Vittu kun joku on tehty niin se on tehty. Keksikää oma idea tai menkää raksalle töihin.
Mulla olisi tähän retoriseen kysymykseen sangen uupunut vastaus, mutta kun en itsekään sitä enää jaksa kirjoittaa niin pitäkää tunkkinne.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On kunnostauduttu tuon jälkeenkin:


No mut alkuperäinen neitsyt-Maria näyttääkin liian nuorelta synnyttämään mitään Jeesus-lapsia. Restoraatiossa on otettu huomioon aikojen muuttuminen ja että yhä useampi ensisynnyttäjä on nelikymppinen. Hyvää työtä.
 

redpecka

Jäsen
Tahdon vielä siis sanoa, ettei minulla ole näiden restaurointitöiden kanssa mitään tekemistä. Tässä pitäis tätä Sacrada Familiaakin byggata ettei ehdi nyt keskittyä joihinkin random freskoihin.

Mutta jos teita säärbeckin taide kiinnostaa niin menkää johonkin ruotsinpyhtään kappeliin tsiigailee. Olla hänen toteuttama fresko, siellä.

E: Minulla on kuva Ruotsinpyhtään sillasta, omalla kameralla otettu.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Hetkinen... Nyt on tullut oltua ihan väärässä ketjussa sillä minä olen nähnyt nämä asiat joista kerroin. Onko täällä ketjua jossa näkemistään tai näkemättömistään asioista saisi olla neutraalia mieltä?

E: En tähän ketjuun enää harmiksenne halua osallistua sillä olen jo kaiken nähnyt. Tuomio: osa oli paskaa ja osa oli siedettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös