tuuski kirjoitti:Tunnustan kuuluneeni "ei hyvältä näytä" -grouppiin. Olen kyllä sitä mieltä, että silloin siihen oli aihettakin. Spruktsin ja Loikaksen loukkaantumisista liikkui silloin sellainen tieto, että kummatkin ovat loppukauden pois. Hassisen kausi oli jo sinetöity. Leino tuskaili silloin Väisäsen ja Laineen kanssa. Kerho hävisi pelejä. Olin silti sitä mieltä, että Kerholla on liigan parhaat kolmos- ja nelosketjut.
Sen jälkeen on saatu kaikki parhaat takaisin sairastuvalta. Sprukts takaisin Leinon ketjuun, Väisänen on syttynyt tekemään maaleja ja Astashenko on noussut täytemiehestä vahvistukseksi. Ylivoimaan on tehty erikoiskentät, joita ainakin itse olen kaivannut koko kauden.
Ilves kaatui 4-0 niin kuin pitikin. Mitään mullistavaa tässä ei ole tapahtunut ja todelliset testit ovat vasta edessä. Sihvonen kirjoitti hyvän jutun Kerhon tämän hetken tilanteesta, jossa "munat ovat neljässä korissa". Spruktsin uskon parantavan edelleen ja Kerho on tilanteessa, jossa ketjut 2-4 ovat Kärppien ohella liigan parhaat. Ykkönen on mielestäni edelleen arvoitus.
Pessimistiosuus: Viime kaudella oli 4 tasavahvaa ketjua, mutta jäätiin täysin Jokereiden alle. Kukaan ei noussut ratkaisemaan pelejä, ainoat siine päin yritykset oli Ridalla, Holdenilla ja Jaskalla.
Periaatteessa tämä voisi olla minun kirjoitus. Eli ihan samaa mieltä olen jälleen tuuskin kanssa.
En lähtisi kamalasti paukuttelemaan henkseleitä ennen tätä IFK-sarjaa. Heidän kotietu on varsinkin paras viidestä -järjestelmässä erittäin iso etu, jopa ratkaiseva. Kerho on puhtaasti pelillisesti/valmennuksellisesti ehkä IFK:ta laadukkaampi joukkue, mutta toisaalta paljon ratkaisevat myös ylilyönnit (#61), psyyke ja kotietu. Noissa asioissa IFK:lla on nähdäkseni etulyöntiasema.
Nimim. lällättelijät lakoon!