palle fontän
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- RDS
Master God kirjoitti:Sitä paitsi Sprukts ja Loikas palaavat nykytietojen mukaan 9.3.
Kannattaa tutkailla loukkaantumisketjua.
Master God kirjoitti:Sitä paitsi Sprukts ja Loikas palaavat nykytietojen mukaan 9.3.
Tosiaan, ikävä jos näin on. Mutta kuten sanottu, ei tuo ole mikään kuolinisku mestaruushaaveille. Kovan luokan onnistumista se toki vaatii, mutta on niitä nähty ennenkin.sopuli kirjoitti:Kannattaa tutkailla loukkaantumisketjua.
Master God kirjoitti:4. On ikävä, että löytyy Morrow10:n kaltaisia faneja, jotka eivät pidemmän aikavälin suorituksista piittaa (50 peliä, 95 pistettä) vaan heittävät pienen vastoinkäymisen aikana pyyhkeen heti kehään.
, jos minä olen vain huolissani Kerhon mahdollisuuksista pelijareissa tuolla materiaalilla. Tiedän, että hyvällä viisikkopelaamisellakin voidaan päästä pitkälle, mutta Kerhon joukkue (lue: hyökkäys) kaipaisi mielestäni vielä muutamaa ns. vaarallista pelaajaa. Sille kun sitten taas ei mahda mitään, niin näillä joudutaan menemään.Jos taas olet huolissasi vain nimistä, niin eikö kannattaisi siirtyä pelailemaan jääkiekkoaiheisia tietokonepelejä?
En kai minä tässä ole pillastunut. Ihmetyttää vain tuollainen yliampuva panikointi Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista, jolle ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään totuuspohjaa. En vain millään voi käsittää, miten eniten liigassa maaleja tehneen joukkueen materiaali olisi yhtäkkiä niin kauhean kapea. Toki tilanne saattaa hieman huonompaan suuntaan muuttua, jos Sprukts ja Loikaskaan eivät pelaa loppukaudella, mutta esimerkiksi eilen se ei ollut tiedossa. Ja kuitenkin edelleen sanon, että tällä joukkueella pystytään voittamaan kenet tahansa. Mestaruuden voittaminen tietysti vaatii venymistä, mutta niin se vaatii muiltakin.Morrow10 kirjoitti:Et sä vaan näytä tajuavan, etten ole heittänyt mitään pyyhettä kehään. Jos sanon, että olen huolissani HPK:n kapeasta materiaalista, niin se ei ole luovuttamista. Tai mistäs minä tiedän miten sinä ajattelet.
Ei sovi pillastua ja tulla puhumaan lässyttämisestäni, vetämään jotain yliampuvia Ruotsin maajoukkueita tai jotain tällaista , jos minä olen vain huolissani Kerhon mahdollisuuksista pelijareissa tuolla materiaalilla.
MG se vaan jaksaa aina olla yhtä yltiöoptimistinen. Vai että väitteellä Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista ei ole mitään totuuspohjaa. Huhhuh mitä skeidaa! Fakta on kuitenkin se, että Kerhon nykyisestä hyökkäyksestä mahtuisi muihin kärkijoukkueisiin ainoastaan kaksi miestä, joiden nimiä tarvitsee tuskin mainita. Turha kitistä siitä, että Kerho on tehnyt liigassa eniten maaleja. Maalimäärät johtuvat edelleenkin suurelta osin Kerhon vauhdikkaasta pelityylistä ja pakkien tehokkuudesta. On sitä ennenkin Hämeenlinnassa mätetty oikein kunnolla runkkarissa ja jäädytty sitten tosipeleissä. Mikään ei viittaa muutokseen tällä kaudella, tosin jäätyminen on näköjään aloitettu jo runkosarjan lopussa.Master God kirjoitti:En kai minä tässä ole pillastunut. Ihmetyttää vain tuollainen yliampuva panikointi Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista, jolle ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään totuuspohjaa. En vain millään voi käsittää, miten eniten liigassa maaleja tehneen joukkueen materiaali olisi yhtäkkiä niin kauhean kapea. Toki tilanne saattaa hieman huonompaan suuntaan muuttua, jos Sprukts ja Loikaskaan eivät pelaa loppukaudella, mutta esimerkiksi eilen se ei ollut tiedossa. Ja kuitenkin edelleen sanon, että tällä joukkueella pystytään voittamaan kenet tahansa. Mestaruuden voittaminen tietysti vaatii venymistä, mutta niin se vaatii muiltakin.
Toivoisin, että kun puhutaan kauheasta rosterista, kapeasta hyökkäysmateriaalista sun muusta, se vertailu tehtäisiin muihin liigajoukkueisiin eikä jollain absoluuttisella tasolla. Eli voitko tehdä tällaisen vertailun esim. Tapparaan, HIFK:n ja Ässiin? Kärpät toki on materiaaliltaan hieman muita edellä.
1. Verrattuna mihin? Kerhon valttina on tasasuus sekä viisikkopeli, ja kokonaisuutena se ei häviä Kärppiä lukuunottamatta kenellekään Tapparan kanssa ehkä ollaan aika tasoissa. Enkä nyt puhu nimistä, vaan siitä mihin joukkueet parhaimmillaan pystyvät. Parhaimmillaanhan pitää joka tapauksessa olla, jos mestaruus aiotaan voittaa.Morrow10 kirjoitti:1. Yliampuvaa panikointia? Missä? Kunhan vain esitän huoleni HPK:n materiaalin kapeudesta.
2. Mielestäni esimerkiksi Tapparan hyökkäysmateriaali on huomattavasti parempi kuin Kerhon nykyinen vastaava. Muukin materiaali lyö Kerhon. Tapparalla on sellainen rosteri Rautakorvella höystettynä, että en todellakaan toivo heitä missään vaiheessa Kerhoa vastaan pleijareissa. Kärpillä on luonnollisesti parempi materiaali, kuten sinäkin MG sanoit. IFK:n kanssa ollaan aika tasoissa. Ässillä on heikompi materiaali kuin Kerholla, mutta toisaalta porilaiset ovat keränneet 38 pistettä viimeisen kahden kuukauden aikana. Kerho on kerännyt joulutauon jälkeen 28 pistettä. Espoon Bluesilla on parempi materiaali kuin Kerholla, mutta kun se on vain Blues, niin heistä ei ole huolta.
3. HPK:n hyökkäyksessä pelaa pleijareissa ...
4. Minun mielestäni tuo porukka on vain liigan keskitasoa ja se näkyy myös viimeaikojen peleissäkin (10 tappiota, 9 voittoa). Kerho on muuten tehnyt viimeisen kahden kuukauden aikana maaleja 3.3 maalin keskiarvolla, mikä on hyvä. Silti joukkue on hävinnyt enemmän kuin voittanut. Missä siis syyt? Eipä tuo viisikkopelaaminenkaan taida jätkillä ihan hanskassa olla. Eilen Kerho voitti IFK:n, mikä toi hieman valoa (minun) tunnelin päähän.
5. Miten käy tällä kaudella? Kerho on hyvä joukkue, mutta kyllä pitää pelin parantua, jos ei vieläkään haluta pudota seurahistorian ensimmäistä kertaa puolivälierissä.
Sen verran tarkennusta, että totta kai olen huolissani, mutta en yhtään sen enempää kuin aikaisempinakaan kausina.Morrow10 kirjoitti:Sinä et ole huolissasi Kerhon pleijarimenestyksestä, minä olen.
Tomppa kirjoitti:Vastauksena kysymykseen: ei kovinkaan pitkälle. Spruktsin menetys oli erittäin kova isku joukkueen hyökkäykselle eikä Hassisen loukkaantuminenkaan parantanut asiaa lainkaan. Jokelankin tilanne on ilmeisesti jatkoa ajatellen hieman epäselvä.
TJ MACKEY kirjoitti:Niin vielä kuukausi sitten harmitti ja näytti pahalta kun ei saatu täydennettyä rosteria laadukkaalla hyökkääjällä (Vujtek). Siitäkin huolimatta että silloin elettiin vielä siinä uskossa että myös Sprukts, Hassinen ja Loikas nähdään pudotuspeleissä. No nyt ketään kyseisistä herroista ei nähdä pleijareissa, mutta silti uskotaan menestykseen. Itsekin toivon menestystä, mutta realistista se ei ole. Kenenköhän pitäisi vielä loukkaantua että tilanne näyttäisi huolestuttavalta..?
unbreakable80 kirjoitti:Kun vielä hyvin vahvasti näyttää siltäkin että saadaan Latvian apu kehiin pleijareihin niin siinä meillä yks valttikortti.
No jos Ässistä ja SaiPasta pitää valita, niin kyllä minä ainakin SaiPan ottaisin mieluumin.Keikka kirjoitti:En jaksa uskoa että tuo kolmas sija edes hirveästi kerholaisia kiinnostaa. Saipa on kuitenkin näistä mahdollisista vastuksista kovin ja myös todennäköisin, mikäli kolmanneksi sijotutaan. Eikä kerhon pelaaminen Saipaa vastaan ole onnistunut alkuunkaan tällä kaudella. Tämän takia uskoisin että Voutilainen ja kumppanit lepäävät/harjoittelevat jo pudotuspelejä varten, kun taas muille vähemmälle peliajalle jääneille annetaan nyt vastuuta enemmän.
Master God kirjoitti:No jos Ässistä ja SaiPasta pitää valita, niin kyllä minä ainakin SaiPan ottaisin mieluumin.
Ei puhunut. Sprukts pelannee tällä kaudella, oma veikkaus n.80-20 pelaamisen puolesta.Spenroos kirjoitti:Mistäs tällainen tieto kumpuaa. Itse olen elänyt siinä käsityksessä että kausi on ohi. Toki toi Hassinen sanoi siinä Tappara-ottelun yhteydessä canalilla, että kaikki häntä lukuunottamatta pelaa vielä tällä kaudella mutta jotenkin miehestä mielestäni näki että paskaa puhui.