Näillä mennään - kuinka pitkälle?

• 30 450
  • 176

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
sopuli kirjoitti:
Kannattaa tutkailla loukkaantumisketjua.
Tosiaan, ikävä jos näin on. Mutta kuten sanottu, ei tuo ole mikään kuolinisku mestaruushaaveille. Kovan luokan onnistumista se toki vaatii, mutta on niitä nähty ennenkin.

M10

Jäsen
Master God kirjoitti:
4. On ikävä, että löytyy Morrow10:n kaltaisia faneja, jotka eivät pidemmän aikavälin suorituksista piittaa (50 peliä, 95 pistettä) vaan heittävät pienen vastoinkäymisen aikana pyyhkeen heti kehään.

Et sä vaan näytä tajuavan, etten ole heittänyt mitään pyyhettä kehään. Jos sanon, että olen huolissani HPK:n kapeasta materiaalista, niin se ei ole luovuttamista. Tai mistäs minä tiedän miten sinä ajattelet.

Pysyn edelleen kannassani, että minua arvelluttaa HPK:n pelaajamateriaalin venymismahdollisuudet pleijareissa. Varsinkin nyt, kun Sprukts ja Loikaskin viimeisimmän uutisen (Twite) ovat loppukauden sivussa. Äläkä Master God tule taas heittämään sitä typerää keksimääsi Ruotsin maajoukkue-läppää. Sanonpahan vain, että hieman arvelluttaa kysymys, kuka ratkaisee otteluita ja ottelusarjoja meille pleijareissa?

Toivon, että näitä pelaajia olisivat esimerkiksi Voutilainen, Leino, Keinänen tai Louhi. Toivon todella, mutta eihän siinä arvon Master God ole mitään pahaa, vaikka hieman epäilevästi ja pahinta peläten (toivoaan kuitenkaan menettämättä) omaan suosikkijoukkueeseensa suhtautuu?

Ei sovi pillastua ja tulla puhumaan lässyttämisestäni, vetämään jotain yliampuvia Ruotsin maajoukkueita tai jotain tällaista
Jos taas olet huolissasi vain nimistä, niin eikö kannattaisi siirtyä pelailemaan jääkiekkoaiheisia tietokonepelejä?
, jos minä olen vain huolissani Kerhon mahdollisuuksista pelijareissa tuolla materiaalilla. Tiedän, että hyvällä viisikkopelaamisellakin voidaan päästä pitkälle, mutta Kerhon joukkue (lue: hyökkäys) kaipaisi mielestäni vielä muutamaa ns. vaarallista pelaajaa. Sille kun sitten taas ei mahda mitään, niin näillä joudutaan menemään.

Sinä et ole huolissasi ja olet jo pariin kertaan maininnut Torilla tapaamisenkin. Se on hienoa. Minäkin muuten toivon, että pääsen täältä sinne Hämeenlinnaan keväällä juhlimaan HPK:n mestaruutta!

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kyllä täytyy myöntää, että ei kovin hyvältä näytä jos Sprukts ja Loikas on tosiaan kauden loppuun sivussa. Joulun jälkeen peli on ollut ihan hirveätä pieniä poikkeuksia lukuunottamatta.

Ykkösessä Vode on ihan liian yksin, toki pistetili näyttää hyvältä, mutta eilisessäkin pelissä ihan turha. Ja pidän -7 lukemaa todella paskana suorituksena joukkueessa, joka on 40 maalia plussalla. Viime kaudella Vode oli koko kaudella 7 vastustajan tasakentällisin tekemän maalin aikana kentällä. Vertailun vuoksi Leinon lukema on +22 jolla jaetaan tehopörssin kärki.

Leino kärsii pahasti tasokkaiden ketjukavereiden puutteesta. Joo, kyllähän Väisänen ja Laine voivat väläytellä vielä jossain matseissa, mutta ei heistä kumpikaan ole kakkosketjun pelaaja pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna. EJ:n kuherruskuukausi loppui aika tarkkaan sekin joulutaukoon.

Nämä siis kahden ensimmäisen ketjun osalta. Niissä Kerho antaa paljon tasoitusta.

Jos kolmoseen on pistää Jaska-Keikka-Pasi ja neloseen Sailiot ja Wirtaset niin ei niissä hävitä yhdellekään liigaseuralle. Puolustuskin hoitaa hommansa hienosti. Kolmos- ja nelosketjuilta on kuitenkin täysin kohtuutonta vaatia ratkaisuja joka pelissä, varsinkaan pleijareissa. Pelottaa, mutta pyyhettä puristan vielä kovasti.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Morrow10 kirjoitti:
Et sä vaan näytä tajuavan, etten ole heittänyt mitään pyyhettä kehään. Jos sanon, että olen huolissani HPK:n kapeasta materiaalista, niin se ei ole luovuttamista. Tai mistäs minä tiedän miten sinä ajattelet.

Ei sovi pillastua ja tulla puhumaan lässyttämisestäni, vetämään jotain yliampuvia Ruotsin maajoukkueita tai jotain tällaista , jos minä olen vain huolissani Kerhon mahdollisuuksista pelijareissa tuolla materiaalilla.
En kai minä tässä ole pillastunut. Ihmetyttää vain tuollainen yliampuva panikointi Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista, jolle ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään totuuspohjaa. En vain millään voi käsittää, miten eniten liigassa maaleja tehneen joukkueen materiaali olisi yhtäkkiä niin kauhean kapea. Toki tilanne saattaa hieman huonompaan suuntaan muuttua, jos Sprukts ja Loikaskaan eivät pelaa loppukaudella, mutta esimerkiksi eilen se ei ollut tiedossa. Ja kuitenkin edelleen sanon, että tällä joukkueella pystytään voittamaan kenet tahansa. Mestaruuden voittaminen tietysti vaatii venymistä, mutta niin se vaatii muiltakin.

Toivoisin, että kun puhutaan kauheasta rosterista, kapeasta hyökkäysmateriaalista sun muusta, se vertailu tehtäisiin muihin liigajoukkueisiin eikä jollain absoluuttisella tasolla. Eli voitko tehdä tällaisen vertailun esim. Tapparaan, HIFK:n ja Ässiin? Kärpät toki on materiaaliltaan hieman muita edellä.

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Master God kirjoitti:
En kai minä tässä ole pillastunut. Ihmetyttää vain tuollainen yliampuva panikointi Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista, jolle ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään totuuspohjaa. En vain millään voi käsittää, miten eniten liigassa maaleja tehneen joukkueen materiaali olisi yhtäkkiä niin kauhean kapea. Toki tilanne saattaa hieman huonompaan suuntaan muuttua, jos Sprukts ja Loikaskaan eivät pelaa loppukaudella, mutta esimerkiksi eilen se ei ollut tiedossa. Ja kuitenkin edelleen sanon, että tällä joukkueella pystytään voittamaan kenet tahansa. Mestaruuden voittaminen tietysti vaatii venymistä, mutta niin se vaatii muiltakin.

Toivoisin, että kun puhutaan kauheasta rosterista, kapeasta hyökkäysmateriaalista sun muusta, se vertailu tehtäisiin muihin liigajoukkueisiin eikä jollain absoluuttisella tasolla. Eli voitko tehdä tällaisen vertailun esim. Tapparaan, HIFK:n ja Ässiin? Kärpät toki on materiaaliltaan hieman muita edellä.
MG se vaan jaksaa aina olla yhtä yltiöoptimistinen. Vai että väitteellä Kerhon kapeasta hyökkäysmateriaalista ei ole mitään totuuspohjaa. Huhhuh mitä skeidaa! Fakta on kuitenkin se, että Kerhon nykyisestä hyökkäyksestä mahtuisi muihin kärkijoukkueisiin ainoastaan kaksi miestä, joiden nimiä tarvitsee tuskin mainita. Turha kitistä siitä, että Kerho on tehnyt liigassa eniten maaleja. Maalimäärät johtuvat edelleenkin suurelta osin Kerhon vauhdikkaasta pelityylistä ja pakkien tehokkuudesta. On sitä ennenkin Hämeenlinnassa mätetty oikein kunnolla runkkarissa ja jäädytty sitten tosipeleissä. Mikään ei viittaa muutokseen tällä kaudella, tosin jäätyminen on näköjään aloitettu jo runkosarjan lopussa.

Ja mitä tulee vertailuihin muihin kärkijoukkueisiin, niin MG:n mielestä Kärpät on vain hieman edellä ja HIFK ja Tappara samalla tasolla kuin Kerho? Kärpät todentotta on "ihan hieman" edellä, ja joukkueesta löytyy pelaajia, jotka toisin kuin Kerhon Voutilaiset&co, ovat todistaneet pystyvänsä ratkomaan kevään kovia koitoksia. Mitä sitten tulee esimerkiksi IFK:hon, niin heiltä löytyy ainakin se terävin kärki mikä tämän kauden Kerholta puuttuu. Muu hyökkääjistö onkin sitten vaisumpaa, mutta niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin ottaisin kiljuen nykykuntoisen Hirson Kerhoon Voden tai Leinon vierelle. Tapparan hyökkäspään rosteri ei sekään mitään hurraa-huutoja aiheuta, mutta Tapparan+Rautakorpi vaan on sellainen yhdistelmä, että aivan sama, mitkä ovat nimet miesten selkämyksissä, niin aina sieltä löytyy se vääntövaihde pleijareihin.

En ole moneen vuoteen ollut pleijareiden alla yhtä epäileväinen Kerhon mahdollisuuksien suhteen kuin nyt. Hyvä syksy takana, paskempi alkuvuosi. Tähän kun lisää kolmen tärkeän hyökkääjän puuttumisen, niin pronssimatsiin venyminen olisi tuolle joukkueelle mestaruus. Pleijarimenestyksen puolesta ei puhu oikeastaan mikään. Menestymättömyyden puolesta puhuu sen sijaan monikin asia: ratkaisijoiden puute, kokemattomuus, aikaisempien vuosien jäätyminen huomattavasti muihinkin joukkueisiin suhteessa laadukkaammalla materiaalilla jnejne. Jos ihme oikeasti tapahtuisi, pidätän silti oikeuden juhlia menestystä. Siis oikeaa menestystä. Pronssi ei siltä enää tunnu. Ei ole tuntunut pitkään aikaan.

M10

Jäsen
Yliampuvaa panikointia? Missä? Kunhan vain esitän huoleni HPK:n materiaalin kapeudesta.

Mielestäni esimerkiksi Tapparan hyökkäysmateriaali on huomattavasti parempi kuin Kerhon nykyinen vastaava. Muukin materiaali lyö Kerhon. Tapparalla on sellainen rosteri Rautakorvella höystettynä, että en todellakaan toivo heitä missään vaiheessa Kerhoa vastaan pleijareissa. Kärpillä on luonnollisesti parempi materiaali, kuten sinäkin MG sanoit. IFK:n kanssa ollaan aika tasoissa. Ässillä on heikompi materiaali kuin Kerholla, mutta toisaalta porilaiset ovat keränneet 38 pistettä viimeisen kahden kuukauden aikana. Kerho on kerännyt joulutauon jälkeen 28 pistettä. Espoon Bluesilla on parempi materiaali kuin Kerholla, mutta kun se on vain Blues, niin heistä ei ole huolta.

HPK:n hyökkäyksessä pelaa pleijareissa

9 Jyrki Louhi
11 Jesse Pehu
12 Jari Sailio
14 Pasi Nielikäinen
15 Petteri Wirtanen
16 Iivo Hokkanen
20 Joni Lappalainen
22 Hannu Väisänen
25 Jani Keinänen
28 Mikko Laine
29 Matti Huilla
32 Janne Lahti
39 Jukka Voutilainen
89 Ville Leino (lh)

Minun mielestäni tuo porukka on vain liigan keskitasoa ja se näkyy myös viimeaikojen peleissäkin (10 tappiota, 9 voittoa). Kerho on muuten tehnyt viimeisen kahden kuukauden aikana maaleja 3.3 maalin keskiarvolla, mikä on hyvä. Silti joukkue on hävinnyt enemmän kuin voittanut. Missä siis syyt? Eipä tuo viisikkopelaaminenkaan taida jätkillä ihan hanskassa olla. Eilen Kerho voitti IFK:n, mikä toi hieman valoa (minun) tunnelin päähän.

Silti olen huolissani, koska pleijarit eivät tunnetusti ole mitään "10-2" -maali-iloitteluja. Kuka nuo ottelut Kerholle ratkaisee? Aikaisempina keväinä meillä on ollut huomattavasti parempi materiaali käytössämme ja silti ollaan kaaduttu enemmän tai vähemmän tehottomuuteen. Miten käy tällä kaudella? Kerho on hyvä joukkue, mutta kyllä pitää pelin parantua, jos ei vieläkään haluta pudota seurahistorian ensimmäistä kertaa puolivälierissä.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Morrow10 kirjoitti:
1. Yliampuvaa panikointia? Missä? Kunhan vain esitän huoleni HPK:n materiaalin kapeudesta.

2. Mielestäni esimerkiksi Tapparan hyökkäysmateriaali on huomattavasti parempi kuin Kerhon nykyinen vastaava. Muukin materiaali lyö Kerhon. Tapparalla on sellainen rosteri Rautakorvella höystettynä, että en todellakaan toivo heitä missään vaiheessa Kerhoa vastaan pleijareissa. Kärpillä on luonnollisesti parempi materiaali, kuten sinäkin MG sanoit. IFK:n kanssa ollaan aika tasoissa. Ässillä on heikompi materiaali kuin Kerholla, mutta toisaalta porilaiset ovat keränneet 38 pistettä viimeisen kahden kuukauden aikana. Kerho on kerännyt joulutauon jälkeen 28 pistettä. Espoon Bluesilla on parempi materiaali kuin Kerholla, mutta kun se on vain Blues, niin heistä ei ole huolta.

3. HPK:n hyökkäyksessä pelaa pleijareissa ...

4. Minun mielestäni tuo porukka on vain liigan keskitasoa ja se näkyy myös viimeaikojen peleissäkin (10 tappiota, 9 voittoa). Kerho on muuten tehnyt viimeisen kahden kuukauden aikana maaleja 3.3 maalin keskiarvolla, mikä on hyvä. Silti joukkue on hävinnyt enemmän kuin voittanut. Missä siis syyt? Eipä tuo viisikkopelaaminenkaan taida jätkillä ihan hanskassa olla. Eilen Kerho voitti IFK:n, mikä toi hieman valoa (minun) tunnelin päähän.

5. Miten käy tällä kaudella? Kerho on hyvä joukkue, mutta kyllä pitää pelin parantua, jos ei vieläkään haluta pudota seurahistorian ensimmäistä kertaa puolivälierissä.
1. Verrattuna mihin? Kerhon valttina on tasasuus sekä viisikkopeli, ja kokonaisuutena se ei häviä Kärppiä lukuunottamatta kenellekään Tapparan kanssa ehkä ollaan aika tasoissa. Enkä nyt puhu nimistä, vaan siitä mihin joukkueet parhaimmillaan pystyvät. Parhaimmillaanhan pitää joka tapauksessa olla, jos mestaruus aiotaan voittaa.

2. Tapparan puolesta toki puhuu kokemus ja Rautakorpi, se on totta. Bluesilla, joka on sijalla 9, on mielestäsi parempi materiaali kuin Kerholla. Tämä sitten kertoo sen "materiaalin" tärkeydestä silloin, kun pitäisi voittaa pelejä. Ehkä puhumme asioista hieman eri nimillä. Itse en ole enää pitkään aikaan viitsinyt keskittyä sokeasti tavaamaan nimiä joukkueiden kokoonpanolistoilta, koska se on nähty niin monta kertaa, ettei sillä voiteta mitään.

3. Tiedän, keitä siellä pelaa...

4. Ratkaisevaa on kai se, miten kukin pelaa 15.3. jälkeen. Tietysti runkosarjan esitykset kertovat jotain joukkueiden tasosta, mutta mielestäni viime kierrosten esityksillä ei voida arvioida playoff-menestystä.

5. Kyllä kaikkien pitää parantaa tämänhetkisestä voittaakseen mestaruuden. Sehän on selvä.

M10

Jäsen
Ääh, ei tämä taida johtaa enää mihinkään. Sinä et ole huolissasi Kerhon pleijarimenestyksestä, minä olen. Sinä et anna juurikaan arvoa viimeaikojen otteille ja Kerhon materiaali on mielestäsi kaikkea muuta kuin kapea. Minun olen huolissani viimeaikojen (poislukien eilinen peli) otteista ja materiaalimme on mielestäni kapea. Kaukana toisistamme siis ollaan.

Kai tässä tärkeintä kuitenkin on, että molemmat toivotaan HPK:n menestystä.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Morrow10 kirjoitti:
Sinä et ole huolissasi Kerhon pleijarimenestyksestä, minä olen.
Sen verran tarkennusta, että totta kai olen huolissani, mutta en yhtään sen enempää kuin aikaisempinakaan kausina.

Alkuperäinen pointti oli se, että joka kausi kitistään Kerhon materiaalin riittämättömyydestä kauden alusta loppuun saakka. Ja joka vuosi ennen pleijareita kitinä vain voimistuu riippumatta siitä, keitä siellä pelaa ja kuinka runkosarja on mennyt. Silti Kerho joka vuosi ihan tasapäisesti taistelee mestaruudesta, vaikkei sitä ole vielä voittanutkaan. Joka vuosi jää taakse paljon joukkueita joilla on parempi "materiaali" kuin Kerholla. En näe, että tällä kaudella olisi siihen mitenkään erityisesti heikommat saumat kuin aikaisemmillakaan kausilla.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa, itse olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun kerho varmisti pleijari paikan, niin silloin aloitettiin raaka treeni, jotta kunto ei pääsisi loppumaan tänä vuonna pleijareissa liian aikaisin. Siinä lyhykäisyydessä syy tehottomuuteen, eikä niinkään materiaali pulan takia.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Totta on se, että loukkaantumisten takia Kerhon hyökkäys on todella vajaamiehinen. Kaksi sellaista pelaajaa, joiden näitä pelejä pitäisi ratkaista, on loppukauden sivussa. Ei se tietenkään voi olla näkymättä jollain tapaa tehoissa.

Kerho on kuitenkin selvästi muuttanut pelitapaansa alkukaudesta passiivisempaan suuntaan ja se nyt on ihan pakon sanelema juttu se. Tosin tällä tyylillä Jalonen varmaan kuvitteli Kerhon pelaavan alkukaudestakin, sillä ei se rosteri silloinkaan mikään kauhean nimivahva ollut.

Tottakai tässä on vaarana, että materiaali on loppujen lopuksi liian kapea mestaruuteen, mutta ei sen niin tarvitse olla. Yllättäviä pelaajia ehtii vielä hyvinkin nousta esiin ja niin on jo osin tapahtunutkin.

Joka ikisen tappion jälkeen täällä on jo monen monta vuotta toitotettu ihan samaa mantraa siitä, että "ei hyvältä näytä". No eihän se ole sitten kyllä ikinä tosi hyvältä näyttänytkään, jos vain mestaruus on se "hyvä".

Tällä pelityylillä ja tasaisella joukkueella on kuitenkin hyvät mahdollisuudet tehdä pudotuspeleissä mitä vain.

Kyllä minä ainakin katson tämän joukkueen kokonaisesitystä koko kaudelta ja sitä tapaa, jolla pelejä on pelattu. Ei muutama tappio heilauta yleiskuvaa yhtään mihinkään, semminkin kun hävitytkin matsit ovat monasti olleet ihan ok-suorituksia. Jokaiselle joukkueelle tulee niitä ihan surkeita matseja. Jopa Kärpille.

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vastauksena kysymykseen: ei kovinkaan pitkälle. Spruktsin menetys oli erittäin kova isku joukkueen hyökkäykselle eikä Hassisen loukkaantuminenkaan parantanut asiaa lainkaan. Jokelankin tilanne on ilmeisesti jatkoa ajatellen hieman epäselvä.

En näe tämän (loppu)kauden Kerhon yltävän finaaleihin. Perinteinen pronssimatsi on sitten toinen juttu, mutta sekään ei näillä esityksillä helposti aukea. Tällä hetkellä pleijareiden ekalla kierroksella olisi tulossa vastaan (muistaakseni..) Ässät, jota vastaan ei ole kummemmin pärjäilty.

Vähän kyllä huolestuttaa, mutta niinhän monia meistä.

TJ MACKEY

Jäsen
Tomppa kirjoitti:
Vastauksena kysymykseen: ei kovinkaan pitkälle. Spruktsin menetys oli erittäin kova isku joukkueen hyökkäykselle eikä Hassisen loukkaantuminenkaan parantanut asiaa lainkaan. Jokelankin tilanne on ilmeisesti jatkoa ajatellen hieman epäselvä.

Niin vielä kuukausi sitten harmitti ja näytti pahalta kun ei saatu täydennettyä rosteria laadukkaalla hyökkääjällä (Vujtek). Siitäkin huolimatta että silloin elettiin vielä siinä uskossa että myös Sprukts, Hassinen ja Loikas nähdään pudotuspeleissä. No nyt ketään kyseisistä herroista ei nähdä pleijareissa, mutta silti uskotaan menestykseen. Itsekin toivon menestystä, mutta realistista se ei ole. Kenenköhän pitäisi vielä loukkaantua että tilanne näyttäisi huolestuttavalta..?

Tällä hetkellä rosterista puuttuu hyökkäyspään pelote kokonaan. Vode ja Jykä eivät siihen pysty, mikä on huomattu. Leino jää kovin yksin, ja Lahti nyt pelaa omalla tasollaan. Sitten on nämä alkukaudesta ylisuorittaneet Laine ja Lappalainen jotka hekin pelaavat tällä hetkellä lähinnä omalla tasollaan. Muilta jonkun huikean tehopiikin odottaminen pudotuspeleihin on toiveajattelua.

Ja mitä tämä jauhaminen tästä täksi vuodeksi muuttuneesta pelisysteemistä oikein on?! Eikös kerho ole jo pari viime kautta puolustanut aika tiiviisti ja organisoidusti (niinkuin melkein joka joukkue liigassa)? Mitään mullistavaa ja ainutkertaista tämän vuoden HPK:n puolustuspelaamisessa ei ole, vaikka alkukausi saattoi siltä näyttää. Väitän että alkukaudesta kerho oli valmiimpi kuin moni muu liigajoukkue, ja miltei jokainen pelaaja ylitti itsensä ja oman tasonsa. On kuitenkin liikaa odottaa että se kestäisi koko kauden (etenkin näillä loukkaantumismäärillä) vain sen takia että "kyseessä on hpk ja että ainahan me ollaan menestytty rosterista huolimatta". Nyt en sitten suoraan lainannut ketään vaan kyseessä oli oma tyhmä yleistys!

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
TJ MACKEY kirjoitti:
Niin vielä kuukausi sitten harmitti ja näytti pahalta kun ei saatu täydennettyä rosteria laadukkaalla hyökkääjällä (Vujtek). Siitäkin huolimatta että silloin elettiin vielä siinä uskossa että myös Sprukts, Hassinen ja Loikas nähdään pudotuspeleissä. No nyt ketään kyseisistä herroista ei nähdä pleijareissa, mutta silti uskotaan menestykseen. Itsekin toivon menestystä, mutta realistista se ei ole. Kenenköhän pitäisi vielä loukkaantua että tilanne näyttäisi huolestuttavalta..?

Olen samaa mieltä. Vielä kun ajatellaan kuinka (:D) hyvä Voutilainen on ollut play-off peleissä niin ei todellakaan näytä hyvältä. Totta kai, toivon, että tulisi uusi nousukiito juuri play-off kierrosten kynnyksellä mutta pahalta näyttää. Kokematon ja nuori joukkue. Tänään nähdään KalPa pelissä mihin suuntaan peli on menossa.

Viimeksi muokattu:

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Jahas. Ei tunnu peli paranevan. Kaltaiseni yltiöoptimistinenkin kaveri alkaa jo hieman huolestua. Jyväskylän pelistä lähtien Kertsi on ollut ainakin vieraissa aivan sysipaska, eikä kotoinen Kalpa-pelikään kummoinen esitys ollut. Ei se huolestuttaisi jos äijiä ei vain selkeästi kiinnostaisi mutta kun Jyp, Kalpa ja Tappara-ottelut nähneenä ja Lukko-pelin kuulleena olen saanut sellaisen kuvan että taidot ei yksinkertaisesti riitä. Maalipaikkoja ei kyetä luomaan. Toki puuttuu äijää, mutta saattaapa puuttua koko loppukauden joten kyllä näilläkin tarttis jotain saada aikaseks.

Asiasta toiseen, joudun kääntämään takkini erään asian suhteen. Astashenko todellakin on Paskashenko, vaikka olen välillä muuta yrittänytkin väittää.

Mutta optimisti kun olen, niin totean että eikös se mestaruuteen kammennut porukka ole lähes joka vuosi koomaillut runkosarjan loppusuoralla.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Ehkä se on epäsallittua yltiöoptimismia, mutta en vieläkään jaksa olla huolissani näistä viimeaikojen esityksistä. Voi olla, että se on optimismia, mutta eiköhän tässä ole keskitytty jo pidemmän aikaa pleijareihin. Ehkä se on optimismia, mutta ainakin avainpelaajat ovat levänneitä, jos pleijareihin pääsevät.

Ehkä se on optimismia, tai voi olla että tavataan torilla.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sama. Mikä hätä tässä on? Ehkä Jokereilla saattaa olla nyt hätä. Ei pojat, sieltä saadaan pelaajat rinkiin, niin kyllä ja avot. Saatte nähdä vielä, perkele!

unbreakable80

Jäsen
Suosikkijoukkue
St.Louis Blues
Samaa miletä Puuha-Peten kanssa. Ehkä se on tänä keväänä parempi ettei tota runkosarjaa viedä lentämällä loppuun. Kun vielä hyvin vahvasti näyttää siltäkin että saadaan Latvian apu kehiin pleijareihin niin siinä meillä yks valttikortti.

Kaiken a ja o on että schneider ja etenkin Jokela pystyvät pelaamaan niin saadaan sitä taito/nopeutta ja kovuutta takalinjoille!!Kyllä se tästä pleijarit on kuitenkin ihan eri kekkerit!

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
unbreakable80 kirjoitti:
Kun vielä hyvin vahvasti näyttää siltäkin että saadaan Latvian apu kehiin pleijareihin niin siinä meillä yks valttikortti.

Mistäs tällainen tieto kumpuaa. Itse olen elänyt siinä käsityksessä että kausi on ohi. Toki toi Hassinen sanoi siinä Tappara-ottelun yhteydessä canalilla, että kaikki häntä lukuunottamatta pelaa vielä tällä kaudella mutta jotenkin miehestä mielestäni näki että paskaa puhui.

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomioon ottamisen arvoinen pointti on mielestäni myös se, että myös kerhon hyvin todennäköinen puolierävastus Ässät on rämpinyt ainakin tulosten perusteella viime kierroksilla. Viidestä viime ottelusta 4 tappiota. Vaikka tappiot ovatkin tullee suht kovakuntoisia joukkueita vastaan, niin ei se tilanne Porissakaan juuri nyt erityisen hyvältä näytä.

En jaksa uskoa että tuo kolmas sija edes hirveästi kerholaisia kiinnostaa. Saipa on kuitenkin näistä mahdollisista vastuksista kovin ja myös todennäköisin, mikäli kolmanneksi sijotutaan. Eikä kerhon pelaaminen Saipaa vastaan ole onnistunut alkuunkaan tällä kaudella. Tämän takia uskoisin että Voutilainen ja kumppanit lepäävät/harjoittelevat jo pudotuspelejä varten, kun taas muille vähemmälle peliajalle jääneille annetaan nyt vastuuta enemmän.

Eli kyllä se välieräpaikka tänäkin vuonna tulossa on. Tepsi pudottaakin sitten Kärpät puolivälierissä ja me tiputetaan sitten HIFK välierissä ja Tapparalle maksetaan parin vuoden takaiset kalavelat finaalissa korkojen kanssa.. Nojoo, taisi mennä "vähän" haaveiluksi, mutta toivossa on hyvä elää..

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Keikka kirjoitti:
En jaksa uskoa että tuo kolmas sija edes hirveästi kerholaisia kiinnostaa. Saipa on kuitenkin näistä mahdollisista vastuksista kovin ja myös todennäköisin, mikäli kolmanneksi sijotutaan. Eikä kerhon pelaaminen Saipaa vastaan ole onnistunut alkuunkaan tällä kaudella. Tämän takia uskoisin että Voutilainen ja kumppanit lepäävät/harjoittelevat jo pudotuspelejä varten, kun taas muille vähemmälle peliajalle jääneille annetaan nyt vastuuta enemmän.
No jos Ässistä ja SaiPasta pitää valita, niin kyllä minä ainakin SaiPan ottaisin mieluumin.

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Master God kirjoitti:
No jos Ässistä ja SaiPasta pitää valita, niin kyllä minä ainakin SaiPan ottaisin mieluumin.

Makuasia. Oma mielipiteeni perustuu näiden kahden joukueen nykykuntoon, sekä siihen faktaan kuten jo mainitsinkin, että nimenomaan Saipaa vastaan ollaan oltu aivan turisteja tällä kaudella.

En kuitenkaan missään nimessä aliarvio Ässiä. Päin vastoin Ässien fyysisyys voi koituakin kerhon kohtaloksi. Mutta toisaalta jos ylivoima saadaan POffeihin mennessä kuosiin, olisi nimenomaan Ässät helisemässä.

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Spenroos kirjoitti:
Mistäs tällainen tieto kumpuaa. Itse olen elänyt siinä käsityksessä että kausi on ohi. Toki toi Hassinen sanoi siinä Tappara-ottelun yhteydessä canalilla, että kaikki häntä lukuunottamatta pelaa vielä tällä kaudella mutta jotenkin miehestä mielestäni näki että paskaa puhui.
Ei puhunut. Sprukts pelannee tällä kaudella, oma veikkaus n.80-20 pelaamisen puolesta.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen henkilökohtaisella tasolla aivan varma, että Janis pelaa vielä tänä keväänä. Ja jos vastustajan saisin päättää, se olisi todellakin Saipa. Koska Ässät on päässyt viimeksi kunnon menestyksellä jatkopeleihin? Luulen porilaisten sekoavan, katsojien ja pelaajien. Ei helpolla niistä päästä, tuskin kyllä Saipankaan kanssa, mutta silti. No, kyllä se tässä piakkoin selviää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy