MV-lehti

  • 254 730
  • 1 455

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samaa mieltä kohteen itselleen asettaman position merkityksettömyydestä. Mutta minkä sellaisen lainkohdan katsot tässä tulleen rikotuksi, joka antaisi aihetta kyseisen sivuston sulkemiseen?

En tiedä lainkohtaa kun en ole juristi. Maallikkona olen jotenkin käsityksessä, että alla oleva riittäisi edes keltaiseen korttiin ja jos se ei muuta mitään, sitten voisi pohtia muitakin toimia:

Takku.net-sivustolla julkaistussa artikkelissa hyökätään aggressiivisin sanoin Pohjolan Matkaa vastaan.
Sotaisaa retoriikkaa täynnä olevassa tekstissä uhataan myös, että hyökkäyksiä tulee lisää, jos yritys ei lopeta yhteistyötä turkisfiman kanssa.

Takku tosin on jatkanut samalla linjalla vuosia, mutta ei kai siinä sitten mitään ja esimerkiksi uhkailu lisähyökkäyksistä on ok.

 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oletko perehtynyt MV-lehteä koskevaan rikostutkintaan? Kyseessä ei ole yksi tai kaksi asiaa vaan niitä enemmän. Lisäksi MV-lehden päätoimittaja ei ainakaan vielä suostunut yhteistyöhön poliisin kanssa.

En ole sen ihmeemmin perehtynyt, ainoastaan toivonut, että paskalle olisi tehty jo aiemmin jotain.

Takku.net on varmasti poliisin tarkkailun alaisena, mutta yhtään rikosilmoitusta ei ilmeisesti ole tehty.

Sellainen kuva on, että poliisi voi itsekin tutkia ja sen pohjalta kenties viedä asiaa eteenpäin syyttäjälle, jos ensin terrorisoidaan ja vahingoitetaan omaisuutta 1.5 miljoonan edestä ja julkaistaan tekijöiden "manifesti" ja sitten julkaistaan vielä uhkaus, jossa vaaditaan uhria lopettamaan yhteistyö kolmannen tahon kanssa, tai täältä pesee lisää.

e: selvyyden vuoksi: en edes epäile, että Takun julkaisijat ovat samoja kuin omaisuuden tuhoajat, mutta Takku toimii heidän alustanaan julkisuudelle.
 
Takku tosin on jatkanut samalla linjalla vuosia, mutta ei kai siinä sitten mitään ja esimerkiksi uhkailu lisähyökkäyksistä on ok.
Minäkään en tiedä sinua paremmin onko moinen toiminta laillista, mutta päätellen siitä, että mitään tuomioita tai sulkemisia ei tiedetä tulleen, taitaa olla. Tai sitten poliisi hoitaa tehtäväänsä huonosti. Siihen en kyllä usko, sillä eiköhän tuokin sivusto siellä jonkinnäköisessä seurannassa ole, jos piffiäkin lukivat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minäkään en tiedä sinua paremmin onko moinen toiminta laillista, mutta päätellen siitä, että mitään tuomioita tai sulkemisia ei tiedetä tulleen, taitaa olla. Tai sitten poliisi hoitaa tehtäväänsä huonosti. Siihen en kyllä usko, sillä eiköhän tuokin sivusto siellä jonkinnäköisessä seurannassa ole, jos piffiäkin lukivat.

Totta, laillista tuo taitaa sitten olla. Esimerkiksi alla oleva on siten mahdollisesti ihan ok ja kirotusvirheet tällä kertaa alkuperäisiä:

8-9.6 välisenä yönä päätimme hyökkätä Pohjolan Matkan varikolle asettamalla sytytyspaloja jokaisen paikalla olevan, noin 20 bussin renkaille. Tämä on viesti niille joille ei ole vielä selvää, että eläinten riistoon osallistumisella on hintansa. Niin kauan kun osallistutte eläinten sortoon, olette kohteitamme.

En ole MV:ta lukenut kuin pari kertaa, joten en pysty sanomaan, missä määrin MV julkaisi vastaavia rikollisten uhkauksia uusista teoista. Kuvitellaan, jos MV olisi julkaissut tekstin:

8-9.6 välisenä yönä päätimme hyökkätä Vääksyn vastaanottokeskukseen asettamalla sytytyspaloja ovelle. Tämä on viesti niille joille ei ole vielä selvää, että vastaanotolla on hintansa. Niin kauan kun osallistutte siihen, olette kohteitamme.

Pidän mahdollisena, että valtamedia olisi iskenyt isosti MV-lehteen, ei vain tekijöihin ja poliisitkin olisivat kenties tehneet jotain julkisesti. Mutta tämä toki vain teoriaa, vastaavaa tilannetta ei taida MV:n puolella olla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käsittääkseni Pirate Bay edustaa tietynlaista internetin esitaistelijaa, joka pyrkii vapauttamaan kaiken materiaalin kaikille. En oikein ymmärrä vertaustasi rasistiseen ja valehtelevaan MV-sivustoon. Kuten tässäkin tapauksessa, blokkaaminen on palvelimen omistajan käsissä, jos omistajat haluavat, MV-sivusto ei näy.

En vertaa sivustoja toisiinsa enkä nyt kyllä oikein ymmärrä että miksi yrität moista väittää. Sen sijaan sivujen tapaukset ovat hyvin identtiset, joku instanssi kieltää/blokkaa ne ja parin tunnin päästä ovat jälleen pystyssä. Maailmasta löytyy aina joku palvelin/maa, joka julkaisee mitä vain. Niin on ollut aina siitä lähtien, kun internet keksittiin eikä tuota keksintöä enää takaisin saa vedettyä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan se nyt ollut jatkuvaa kissa- ja hiirileikkiä. Nyt ilmoittavat osoitteekseen org-päätteisen, mutta ei sinne kaikkien suomalaisten operaattorien yhteydellä suoraan pääse, sillä oikeus velvoittaa tietyt operaattorit (dns-?) blokkiin sanktioiden uhalla. Liikenne on tosin kasvanut siitä huolimatta viimeisten viiden vuoden aikana, oletettavasti siksi, että jatkuvat blokkausuutiset toimivat hyvin mainontana.

Elisa hävisi Pirate Bay -kiistan - KKO ei antanut valituslupaa | Yle Uutiset | yle.fi

Kokeilin tänään ihan normaaleilla Soneran, DNA:n ja Saunalahden eli Elisan liittymillä. Kaikilla pääsee, ihan suoraan ilman mitään kiertelyjä ja kaarteluja, ei siis mitään ongelmaa, ja nuo kolme taitavat kattaa 99 % kaikista Suomen operaattoreista. Että missä on se ongelma?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen sijaan jos esimerkiksi Hennalan vokin edessä tuntia ennen ensimmäisten pakolaisten saapumista joku esiintyy lakanoissa ja tötterö päässä, uutisoidaan järkyttävästä tapahtumasta ympäri maailmaa suurten medioiden etusivuilla ja "teosta" pyritään suomalaisten viranomaisten toimesta hakemalla hakemaan rikos + tuomiot.

Mitähän tälle muuten kuuluu? Vuosi taitaa olla täynnä, joko viranomaiset on keksineet että mistä sitä nyt oikein voisi syyttää vai onko juttu "yllättäen" haudattu kaikessa hiljaisuudessa?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan, eli blokattu.

Eli käytännössä ei ole tehty yhtään mitään. Sivut toimii, homma pyörii. Vaikka on "blokattu".

Samoja juttuja käytiin aikanaan (en tiedä onko vieläkin voimassa) USA:ssa nettipokerin osalta, kun jotkut osavaltiot (vai peräti koko maa) halusi kieltää nettipokerin. Uhkailivat sivustoja, vaativat niitä suljettaviksi ja/tai blokattaviksi. No eihän se onnistu, joten antoivat pankeille ukaasin, että rahansiirtoja ei saa noille sivuille USA:sta tehdä tai tulee sanktioita. Tulos? Pelaajat tekivät tilejä ulkomaille ja jatkoivat kuten ennenkin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Iljalla on toki vapaus puhua mutta puheillaan hän vie oikeuden muilta puhua ja tämä ei ole mielestäni oikein, koska se rikkoo periaatetta että ole vapaa tekemään asioita niin kauan kun muilla on sama vapaus.

Tuota noin, kenen oikeuden/vapauden puhua Ilja on nyt vienyt? Ja miten hän on sen tehnyt?
 
8-9.6 välisenä yönä päätimme hyökkätä Pohjolan Matkan varikolle asettamalla sytytyspaloja jokaisen paikalla olevan, noin 20 bussin renkaille. Tämä on viesti niille joille ei ole vielä selvää, että eläinten riistoon osallistumisella on hintansa. Niin kauan kun osallistutte eläinten sortoon, olette kohteitamme...

8-9.6 välisenä yönä päätimme hyökkätä Vääksyn vastaanottokeskukseen asettamalla sytytyspaloja ovelle. Tämä on viesti niille joille ei ole vielä selvää, että vastaanotolla on hintansa. Niin kauan kun osallistutte siihen, olette kohteitamme.

Tässä kuvitelmassasikin tuli taas hyvin alleviivattua se, että vasemmistolainen väkivalta on luonteeltaan erilaista. Se ei kohdistu ihmisryhmiin, vaan yhteiskunnallisiin rakenteisiin. Siksi on ihan luonnollista, ettei takkulaisista tarvitse olla yhtä huolissaan kuin MV-lehden vakiasiakkaista.
 
No eihän se onnistu, joten antoivat pankeille ukaasin, että rahansiirtoja ei saa noille sivuille USA:sta tehdä tai tulee sanktioita. Tulos? Pelaajat tekivät tilejä ulkomaille ja jatkoivat kuten ennenkin.

Minusta tässä keskustelussa tuntuu vallitsevan pieni ymmärrysharha, kun ATK:ta osaavat kommentoivat, että "kaikkihan näitä rajoituksia osaa kiertää". En minä ainakaan osaa, eivätkä osaa läheskään kaikki tuttavanikaan. Siksi minä esim. tilaan Viaplaytä, vaikka samat pelit saisi varmaan näkyviin halvemmallakin. Ja siksi valittelin koriksen EM-kisoissa Inka Heneliukselle, että harmi kun teidän lähetyksenne eivät täällä ulkomailla näy. Hän sanoi, että kyllähän ne näkymään saa, jos vaan yhtään osaa tietokonetta käyttää. Siihen kommentoin, että täytyy varmaan ottaa seuraavalle reissulle joku insinööri mukaan mutta kaverini tyrmäsi tämän ajatuksen muutaman sekunnin pohdinnan jälkeen ja totesi, että ei kyllä perkele oteta.

Tuota noin, kenen oikeuden/vapauden puhua Ilja on nyt vienyt? Ja miten hän on sen tehnyt?

Esim. maahanmuuttoon perehtyneet tutkijat eivät uskalla mediassa antaa asiasta lausuntoja, sillä jos maahanmuutosta puhuu analyyttisesti, pian on MV-lehti masinoinut törkykampanjan ja sähköposti täynnä rajakkien lähettämiä tappouhkauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Eli käytännössä ei ole tehty yhtään mitään. Sivut toimii, homma pyörii. Vaikka on "blokattu".

Onko kukaan väittänytkään ettei sivut toimisi?

Sinähän se olet täällä sekoillut jostakin Piratebayn sulkemisesta. Vähemmän yllättäen sä olet taas ollut pihalla kuin lintulauta mitä siellä oikeudenkäynnissä on päätetty. Ei taaskaan sulla anna luonto periksi myöntää erhettäsi, vaan jatkat naurettavaa inttämistäsi.

Piratebayn kassa on käytetty lain tarjoamat keinot, eipä sitä oikeusvaltiossa oikein muuta voi tehdä. Sille on muuten oikein mainio syy miksi pääset thepiratebay .org sivustolle. Pääsetkö vaikka thepiratebay .com tai .se sivuille?
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei mulla ainakaan saunalahden liittymällä resolvaa tuota urlia.

No menehän googleen ja kirjoita hakukenttään pirate bay. Sen jälkeen klikkaat auki ekan sivun mikä haussa tulee ja kappas, ei kun valitsemaan.

Onko kukaan väittänytkään ettei sivut toimisi?
Jaahas. Taas on päästy sille tasolle, että sinä et enää tajua, mistä täällä keskustellaan vaikka kovin aktiivisesti olet ollut siinä keskustelussa mukana. No, se on tuttua. Ja mulla kun nyt ei edelleenkään ole sitten niin minkäänlaista intoa rautalankataiteiluun, joten en sitä ala kanssasi tekemään tälläkään kertaa. Enkä jatkossakaan. Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä, se on minulle aivan yhdentekevää nyt ja aina.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gottfrid Svartholm, Peter Sunde ja Fredrik Neij saattaisivat olla eri mieltä asiasta.

Enpä usko, että ovat. Homma pyörii ihan kuten ennenkin. Tai itse asiassa paremmin kuin ennen tuomioita ja tulee pyörimään ainakin niin kauan kuin miehet ovat elossa tai itse vapaaehtoisesti lopettavat toiminnan. Ei sille kukaan ulkopuolinen voi yhtään mitään. Kauankohan muuten olivat yhteensä kiven sisässä Pirate Bayn takia? Vuoden?
 

Tuamas

Jäsen
Enpä usko, että ovat. Homma pyörii ihan kuten ennenkin. Tai itse asiassa paremmin kuin ennen tuomioita ja tulee pyörimään ainakin niin kauan kuin miehet ovat elossa tai itse vapaaehtoisesti lopettavat toiminnan. Ei sille kukaan ulkopuolinen voi yhtään mitään. Kauankohan muuten olivat yhteensä kiven sisässä Pirate Bayn takia? Vuoden?

Niin, joku linnareissu on ihan sivuseikka.

Ps. Sinulla varmaan on tilastot asiasta?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
No menehän googleen ja kirjoita hakukenttään pirate bay. Sen jälkeen klikkaat auki ekan sivun mikä haussa tulee ja kappas, ei kun valitsemaan.

:)

Nyt alkaa pyristely olemaa jo kiitettävällä tasolla. Toinen vaihtoehto on se, että et oikeasti ymmärrä koko Pirate Bayn blokkausasiaa.

Jaahas. Taas on päästy sille tasolle, että sinä et enää tajua, mistä täällä keskustellaan vaikka kovin aktiivisesti olet ollut siinä keskustelussa mukana. No, se on tuttua. Ja mulla kun nyt ei edelleenkään ole sitten niin minkäänlaista intoa rautalankataiteiluun, joten en sitä ala kanssasi tekemään tälläkään kertaa. Enkä jatkossakaan. Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä, se on minulle aivan yhdentekevää nyt ja aina.

Ei varmaan ole intoa, kun olet tasaisen varmasti saanut meidän väännöissä turpaasi ja olet ilmeisen kykenemätön myöntämään omia virheitäsi.

Voi olla varma, että tulen jatkossakin oikomaan väitteitäsi, jos epätotuuksia ilmoille päästelet.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tai itse asiassa paremmin kuin ennen tuomioita ja tulee pyörimään ainakin niin kauan kuin miehet ovat elossa tai itse vapaaehtoisesti lopettavat toiminnan.

Se, että toiminta jatkuu on toissijaista - se ei tee siitä yhtään laillisempaa. Käytänössä jotain on tehty, kun oikeuden päätöksellä syylliset ovat saaneet vankila-aikaa plus maksettava korvauksia.

Toisekseen jos viittasit miehiin Gottfrid Svartholm, Peter Sunde ja Fredrik Neij:hen, niin tietääkseni he eivät ole olleet TPBn toiminnassa mukana moneen vuoteen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toisekseen jos viittasit miehiin Gottfrid Svartholm, Peter Sunde ja Fredrik Neij:hen, niin tietääkseni he eivät ole olleet TPBn toiminnassa mukana moneen vuoteen.

Niin siis sinä otit nuo nimet esiin ja luulin sen perusteella, että he ovat edelleen mukana toiminnassa. En minä kaikkea jaksa enkä viitsi googlettaa. Miksi sitten otit nimet esille siinä viestissäsi? Vai väitätkö sinä nyt, että viranomaisten pakottamana miehet ovat hylänneet Pirate Bayn?

Ei varmaan ole intoa, kun olet tasaisen varmasti saanut meidän väännöissä turpaasi ja olet ilmeisen kykenemätön myöntämään omia virheitäsi.

Voi olla varma, että tulen jatkossakin oikomaan väitteitäsi, jos epätotuuksia ilmoille päästelet.

Olen ihan varma, että sinä seuraat minua kuin Nalle Puh hunajapurkkia jokaiseen ketjuun. Se on tullut hyvin selväksi jo pitkän aikaa sitten, että sinun ihosi alla ollaan ja syvällä, vaikka en ole sinne edes halunnut enkä edes tiedä, että millä sinne olen joutunut. Ja minun puolestani saat tuuletella oman elämäsi voittajana vaikka joka ketjussa kaveriesi kanssa, ei tunnu missään. Uskon nimittäin vakaasti, että tältäkin palstalta löytyy sen verran viisaita ihmisiä jotka näkevät, missä mennään ilman että sitä rautalankaa tarvitsee käyttää. Tämäkin nyt parin sivun ajan käyty asia on varmasti selvä kaikille, jotka osaavat edes vähän ajatella itse.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vai väitätkö sinä nyt, että viranomaisten pakottamana miehet ovat hylänneet Pirate Bayn?

Kyllä - esimerksi Sunde itse on todennut ettei ole ollut mukana TPBn toiminnassa sitten vuoden 2009.

Ja nimet otin esille siksi, että sanoit että käytännössä ei ole tehty yhtään mitään. Mielestäni vaikka toiminta edelleenkin jatkuukin, niin paljon on kuitenkin tehty* toiminnan suhteen ihan käytännössäkin.

*) tehty tarkoittaen: pyritty estää toiminnan jatkuminen, sekä toiminnasta vastaavien rankaiseminen.
 
Viimeksi muokattu:

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Olen ihan varma, että sinä seuraat minua kuin Nalle Puh hunajapurkkia jokaiseen ketjuun.

Paska tunnetusti houkuttelee kärpäsiä.

Tämäkin nyt parin sivun ajan käyty asia on varmasti selvä kaikille, jotka osaavat edes vähän ajatella itse.

Niin, sinä tunnut olevan tosiaan ainoa joka asiassa kaipaa tukiopetusta.

MV-lehti näyttää olevan taas saatavilla. Ilja kertoo koko homman olleen suunniteltu ennalta. Ovelaa.

Nyt odotellaan "suvakkien" vastaiskua.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paska tunnetusti houkuttelee kärpäsiä.

Sinä siis avoimesti myönnät olevasi paskakärpänen? Ja vielä kehuskelet sillä? Aikamoista...

Ilja otti kyllä taitavasti ilmaisen mainonnan sivustolleen. Sai sellaisen näkyvyyden parin päivän ajaksi, jota ei saisi rahallakaan. Vieläpä suvakkien riemuitessa ja hakatessa käsiään yhteen raivoisassa hurmiossa. Hyvin hoidettu tuo homma, täytyy myöntää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös