Muu urheilu – liveseuranta

  • 2 986 504
  • 44 019

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
HAISTAKAA TSEKKITUOMARIT PASKA! Luokaton suoritus, mua hävettää teidän puolesta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsopas tuo uudestaan, ei todellakaan mene taaksepäin. Liike on eteenpäin.

Katsoin tuon nyt uudestaan, ei paljon selvempää pallon liikettä taaksepäin voi olla. Pallo liikkui kyllä taaksepäin vasta liikeradan lopussa, mutta liikkui kuitenkin.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mua hävettää sun puolesta. Sen näki jo livekuvasta, että meni pallo taaksepäin.
Ei todellakaan liikkunut. Veivissä liike on eteenpäin.

Lähden ryyppäämään. Alkoi vituttaa niin paljon.
 

Ralph

Jäsen
Sählyrankkarit ovat todella ärsyttävää hiiviskelyä.
Ei mielestäni. Sählyssä rankkarit ammutaan keskiympyrästä tyhjään maaliin, siitä on hiiviskely kaukala. Mutta salibandyssä rankkarit tosiaan ovat aika turhauttavaa katseltavaa.
 

Snagari

Jäsen
Yksi sählääjistä hölkkäsi maalille ja teki maalin. Miksi muut ei tee samaa? Miksi suomalainen ei ammu tyhjiin vaan odottaa maalivahtia mukaan? Miksi yksi yrittää ilmaveiviä kun se on niin vaikeaa tehdä ilman taaksepäin menoa?

Noh, eteenpäin. "Hyvä tsemppi" "Ollaan ylpeitä joukkueesta" "Oltais ansaittu enemmän" jne.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mielestäni veivissä pallo liikkui sivulle, mutta mitäpä tosta. Wijk ja Ukkonen voi tulla istumaan mun naaman päälle...kiitos
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sellaisen aikarajan valvominen vain olisi pirun hankalaa.

Mielestäni sen voisi totetuttaa vähän samaan tyyliin, kuin koripallossa on se "hyökkäyskello". Eli kun tuomari viheltää rankkarin "lähteneeksi", niin kello käymään vaikkapa kymmenestä sekunnista alaspäin. Jos aika ehtii kulua loppuun -> ei maalia. Ei luulisi olevan liian haasteellista tuollaisen systeemin toteuttaminen. Ja tämän sanon ottamatta sen kummempaa kantaa salibandyrankkarien viihdyttävyyteen.
 

Ralph

Jäsen
Minun mielestäni noihin pilkkuihin olisi juuri tämän takia hyvä saada joku aikaraja, jonka puitteissa vedon pitää lähteä. Sellaisen aikarajan valvominen vain olisi pirun hankalaa.
Klassinen "jotain pitäisi tehdä". Voisivat minun puolestani vaan sopia, että kävelet reippaasti siihen vetosektoriin ja teet ratkaisun. Se, että jo keskiympyrässä teet vartaloharhautuksia, ei auta yhtään.
 
Eli kun tuomari viheltää rankkarin "lähteneeksi", niin kello käymään vaikkapa kymmenestä sekunnista alaspäin. Jos aika ehtii kulua loppuun -> ei maalia. Ei luulisi olevan liian haasteellista tuollaisen systeemin toteuttaminen.

Näinhän sen olisi hyvä mennä, mutta jos maali syntyy 9,95 sekuntia tai 10,05 sekuntia sen tuomarin vihellyksen jälkeen, oikean tuomion tekemiseen tarvittaisiin änärityyppistä videotarkistusta, sillä ihminen ei noin täpärässä tilanteessa pysty ilman teknisiä apuvälineitä mitenkään mielekkäällä varmuudella sanomaan, oliko pallo maalissa ennen kuin summeri soi.

NFL:ssähän tuota Kippilän rankkariakin olisi katseltu videolta ennen hylkäämistä. Tosin nyt ei ollut edes kovin hyvää kuvakulmaa tilanteesta olemassa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
oikean tuomion tekemiseen tarvittaisiin änärityyppistä videotarkistusta...

Noinhan se varmasti on. Mulle kelpaisi ihan hyvin, että ilman mitään videotarkistuksia tiukoissa paikoissa tuomarin päätöksellä mentäisiin, vaikka onhan se totta, että kyseenalaisia tapauksia tulisi väkisinkin.
 

Kaivanto

Jäsen
Melkoisia haukansilmiä tuomaristossa ja jatkiksen salibandykatsomossa. Kun tihrusti tätä rankkaria freimi freimiltä ja piirsi vielä avuksi keskiviivan suuntaiset apuviivat, jotka maalivahdin alueen rajoista kätevästi saa, tuomio on, että pallo tosiaan liikkui taaksepäin – vajaan neljänneksen pallon halkaisijasta eli jotakuinkin 15 milliä.
 

Salama44

Jäsen
Tunne siitä liikkuiko pallo vain sivulle tai sentin taaksepäin voi olla pelaajalla sama, mutta tuomari voi nähdä sivulta pienenkin eron.

Jalkapallossakin näitä oliko paitsio vai ei ja pesäpallossa oliko palo vai ei tilanteita tulee.

Kuitenkin tuntuu että jos Ruotsi olisi tehnyt vastaavan niin silloin maalia ei olisi ehkä hylätty. Suomella vaan on tällainen kirous.

Olihan Ruotsi kyllä pelissä lähempänä voittoa tolppineen ja hallitsi hienokseltaan ja Suomen pelasti maalivahti jatkoajalle joten ei se voitto ihan väärikään mennyt. Suomi venyi ja antoi hyvän vastuksen ja oli lähellä yllätystä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En nähnyt hidastusta kuin kerran, mutta mielestäni siitä nimenomaan oli nähtävissä, että pallo liikui taaksepäin.

Katsotaanko siis salibändyssäkin näitä nykyään videoilta tuomarikopista? Jännää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsotaanko siis salibändyssäkin näitä nykyään videoilta tuomarikopista? Jännää.

Käsitit vissiin jotain väärin. Minä siis katsoin hidastusta ja näin, että pallo liikkui taaksepäin. Tuomari tekee ratkaisunsa ilman videotarkistuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös