Samuelsson oli muistaakseni tällä kaudella jäänyt noin 14 sekuntia parhaalle ja Eberhard 5 sekuntia viimeisten ammuntojen jälkeisissä hiihdoissa. En saa tuosta mitenkään Eberhardia ottamaan Samuelssonin 16,5 sekunnin etumatkaa kiinni kuin pienellä todennäköisyydellä. Mikä oli koko jutun pointti.
No tässähän se epäsuora myöntäminen vääristelystä tulikin.
Miksi et huomioi Samuelssonin hyytymistä? Se oli nimenomaan se pointti, mikä nostatti Eberhardin top3-sijan todennäköisyyttä. Samuelssonin hyytymisen todennäköisyys oli peräti 100%, koska se oli jo toteutunut, se oli aivan 100% varmasti tiedossa. Joten 16,5 sekunnin kiinni ottaminen Eberhardilta, jos Doll sekä Peiffer ovat napannut 15 sekuntia pois? Alle 10%? Tiedät kyllä, että valehtelet, tai vähintäänkin vääristelet siirtämällä maalitolppia. Kaksi vai jopa kolme kertaakin olen tuon toteutumisesta (=Samuelsson maaliin kun Eberhard ampumassa pystyä) jo maininnut, ja yllättäen olet molemmilla kerroilla aiheen ohittanut. Tiedän kyllä miksi.
Sille on syynsä miksi vertailu pitää tehdä Dolliin eikä Johannekseen tai Marttiin, ja sinäkin tiedät sen. Doll oli saavuttanut Samuelssonia viimeisellä rundilla 15 sekuntia, ja se oli jo tuossa vaiheessa fakta, joka ei mihinkään muutu. Doll on Eberhardin kanssa aika samantasoinen hiihtäjä, ja tilastot tukevat väitettäni, että se Eberhard kiristää yleensä sen viimeisen ringin vielä Dolliakin kovempaa. Se lukee noissa tilastoissa, joita tänne olen naputellut. Siksi et ilmeisesti noita perustelujani aiheesta lainannut tai kommentoinut, koska väitit päinvastaista, jota tilastot eivät pääosin tue.Sinä tartut tuohon Dolliin, joka hävisi parhaalle hiihtäjälle vikalla rundilla +2,2 sekuntia. Minä voisin aivan vastaavasti valita vaikka J.Böen (+11,0) tai Fourcaden (+11,3).
Joillain saattaa olla perjantai-iltana parempaa tekemistä kuin mennä nyt himaan kaivamaan läppäriltä tarkkoja tilastoja.
Sinä tosin itse mainitsit kaivelleesi tilastoja, joten ajattelin niitä olevan tarjolla, kun on ne pääpiirteittäin varmaan muistissa. Ehkä kaivelitkin valikoivia "statseja" perjantai-iltana sitten ihan muualta.
Viimeksi muokattu: