Älkääpäs nyt sählyniilot suuttuko. Kyllä sähly on sählyä vaikka miten yritettäisiin jotain naurettavia salibandyja viritellä.
Kyllä tuo melkoista sähläämistä on mitä TV2 minulle nyt tarjoilee. Minun verorahoillani.Ne on kaksi eri lajia. Sählyssä ei ole maalivahteja, salibandyssa on. Sähly nyt muutenkin enemmän nimensä mukaista sähläämistä, tiiätkö katusählyä.
Mut entäs kun se on eri laji eri säännöillä?
Kyllä ja erään ykkösdivarijoukkueen kapteeni kutsuu peliä myös sählyksi.Ainakin Hämeenlinnan salibandypiireissä kutsutaan salibandyä tuttavallisen rakastavasti ihan sählyksi vain. :)
Ainakin Hämeenlinnan salibandypiireissä kutsutaan salibandyä tuttavallisen rakastavasti ihan sählyksi vain. :)
No kyllä tuo potkupallo on aika yleinen termi lätkäjätkien keskuudessa. Ja nimenomaan ivallisella tasolla.Salibandy on selvästi lajina päässyt todella monen jääkiekkoihmisen ihon alle. Olisi hauska tietää mikä tässä on taustalla. Mitään muuta urheilulajia todelliset lätkäjätkät eivät hauku. Joku siinä salibandyssa harmittaa, kun siitä pitää itkeä ja vinkua, mutta ei vaikka verkkopallosta, vesipallosta tai hevospoolosta, vaikkei nekään ole mitään suurlajeja.
No ei se mistään arvostuksen puutteesta ole kiinni. Eiköhän jokainen ole sanonut salibandya sählyksi. Samat elementit niissä on, mutta eihän ne sama laji ole. Itsekin sanon, mutta jos puhutaan virallisin termein salibandy on salibandya sähly sählyä.Tosin tunnen erään salibandyn toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan tyypin ja hän käyttää itsekin salibandystä nimeä sähly. Kertoo siis jotain lajin arvostuksesta ihan omissa piireissäkin.
Minä tunnen lähemmäs sata entistä tai nykyistä salibandyn pelaajaa, joista yhden tiedän harrastaneen ennen salibandya jääkiekkoa ja yhdenkään en tiedä käyttäneen puuhelmiä.Tosin tunnen erään salibandyn toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan tyypin ja hän käyttää itsekin salibandystä nimeä sähly. Kertoo siis jotain lajin arvostuksesta ihan omissa piireissäkin.
No mutta jos lätkäfani ei itsekään pidä jääkiekkoa huippu-urheiluna, niin onko hänen silloin lupa kritisoida muita lajeja?
Minulla ei ole mennyt salibandy tai sähly ihon alle, jos minua tarkoitetaan. Salibandy on vain niin pieni laji, että onhan siitä hauska vitsailla.Salibandy on selvästi lajina päässyt todella monen jääkiekkoihmisen ihon alle. Olisi hauska tietää mikä tässä on taustalla. Mitään muuta urheilulajia todelliset lätkäjätkät eivät hauku. Joku siinä salibandyssa harmittaa, kun siitä pitää itkeä ja vinkua, mutta ei vaikka verkkopallosta, vesipallosta tai hevospoolosta, vaikkei nekään ole mitään suurlajeja.
Ei anneta faktojen pilata hyviä tarinoita.Minä tunnen lähemmäs sata entistä tai nykyistä salibandyn pelaajaa, joista yhden tiedän harrastaneen ennen salibandya jääkiekkoa ja yhdenkään en tiedä käyttäneen puuhelmiä.
Kertoo siis jotain siitä kuinka hyvin nuo lässytykset lätkäjätkiltä pitää paikkansa.