Mukikampanja – tässä ketjussa odotellaan mahdollisia vahvistuksia

  • 4 077 912
  • 24 074

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eliteprospectsin sivuilla huhuillaan Viitaluomaa Ambri-Piottaan.

Tässä myös jonkinlainen uutinen asiasta, itselläni ei kielitaito riitä kääntämään. Linkki vie tio.ch -sivustolle.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Eliteprospectsin sivuilla huhuillaan Viitaluomaa Ambri-Piottaan.

Tässä myös jonkinlainen uutinen asiasta, itselläni ei kielitaito riitä kääntämään. Linkki vie tio.ch -sivustolle.

Ambri on hakemassa loukkaantuneen Richard Parkin tilalle korvaajaa ja Ville Viitaluoma on kuulemma todennakoisempi, kuin Kris Newbury joka esiintyy toisena vaihtoehtona. Kuulemma parin paivan sisalla selviaa. Hiukan tosin ihmetyttaa etta kuinka voi menna loppukaudeksi, eikos ikkunat ole jo kiinni. Otsikossa lukee "per il rush finale", joka tarkoittaa loppurutistusta varten.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Hiukan tosin ihmetyttaa etta kuinka voi menna loppukaudeksi, eikos ikkunat ole jo kiinni. Otsikossa lukee "per il rush finale", joka tarkoittaa loppurutistusta varten.

En tiedä, mikä Sveitsissä on siirtoraja, mutta ainakin eilen ja tänään on siirtoja Sveitsissä näyttänyt tapahtuneen, kuten linkki osoittaa. Linkki Eurohockey:n sivustolle

Rahastetaan loppukaudesta muutama frangi, käy mulle.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
En tiedä, mikä Sveitsissä on siirtoraja, mutta ainakin eilen ja tänään on siirtoja Sveitsissä näyttänyt tapahtuneen, kuten linkki osoittaa. Linkki Eurohockey:n sivustolle

Rahastetaan loppukaudesta muutama frangi, käy mulle.
Onkohan Sveitsissä siirtotakarajaa ollenkaan? On sinne ennenkin rekrytoitu pelaajia kun muualla on ikkuna sulkeutunut, joskus kesken pleijareidenkin. Eipä siinä, Kerholle muutaman euron säästö ja Viitaluomalle siirto loppukaudeksi leppoisampaan ympäristöön, kun millään ei ole enää mitään väliä.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Oikea ratkaisu ja rahaa säästöön vaan. Noin nyt sitten todennäköisesti omat junnut kuten Arkiomaa saa sen näytönpaikan ja nähdään onko kaverista mihin ja samalla nähdään oliko tääläkin se kauhea itku ja valitus kuinka aiheellinen
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihan oikeaa toimintaa Kerholta. Pohdin tuossa, että kuinka paljon tässä sitten säästetään? Parin kuukauden palkat nyt ainakin ja varmaan jotain pientä päälle, eli olisiko jokin 40 000-60 000 euroa kaikkineen?

Toivottavasti tosiaan Arkiomaa pääsee pelaamaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Risto Korpela, HäSa 14.2.2014 kirjoitti:
"HPK:n ystävät varmasti hätkähtivät seuran pelaajakoordinattorin Janne Laukkasen lausuntoa Ilta-Sanomissa.

– Koska pudotuspelimahdollisuutemme ovat menneet, olemme valmiita neuvottelemaan kenen tahansa pelaajan myynnistä loppukaudeksi, Laukkanen sanoo Ilta-sanomien mukaan.

HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela veti herneen melkein nenään luettuaan tämän lausunnon. HPK oli nimittäin juuri päättänyt ihan toisenlaisesta strategiasta.

– Ei pidä paikkaansa. Olemme puhuneet, että erittäin harkitusti menemme eteenpäin. Laukkasen mukaan jutun kirjoittanut toimittaja veti omia johtopäätöksiään siitä, mitä hän oli sanonut, Korpela jyrähtää.

– Joukkueelle on ilmoitettu, etteivät jutun tiedot pidä paikkaansa. Toimittaja oli käyttänyt siinä vähän värikynää. Näin ainakin minulle on kerrottu ja samalla vakuutettu, että näillä pelaajilla mennään, sanoo puolestaan Arvonen.

Jääkiekkoliigan siirtoaika päättyy lauantaina (15.2.) kello 16. Hämeen Sanomien tietojen mukaan HPK:n Jere Sallisen loppukauden palveluksista on monikin seura kiinnostunut. Toisaalta tässä vaiheessa kautta tapahtuvalla pelaajasiirrolla ei ole merkittävää vaikutusta seuran talouteen. (HäSa)"
Lainattu toisesta ketjusta, oletan pitävän paikkaansa.

Vittu terve tuloa Jokerien uusi farmi, terve menoa HPK.
En usko enää hevon vatulaa mitä tuolta tulee ulos kun saman tien se mitä on julkisuuteen lauottu on paskottu päälle. Hyi helvetti mitä toimintaa!

En sillä etteikö liike olisi hyvä ihan kaikille, vaan sillä että jos vittu sanotaan että näillä mennään ja ketään ei myydä, niin sitten ketään ei helvetti vieköön myydä! Mikä on tuon johtoportaan sanoma ihan kaikille, niin kannattajille kuin sponsoreille tällä touhulla jossa ekana sanotaan toista ja sitten tehdään jotain ihan muuta? Ei ainakaan luottamusta herätä allekirjoittaneen puolelta. Hyvää yötä HPK!
 

tembo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lainattu toisesta ketjusta, oletan pitävän paikkaansa.

Vittu terve tuloa Jokerien uusi farmi, terve menoa HPK.
En usko enää hevon vatulaa mitä tuolta tulee ulos kun saman tien se mitä on julkisuuteen lauottu on paskottu päälle. Hyi helvetti mitä toimintaa!

En sillä etteikö liike olisi hyvä ihan kaikille, vaan sillä että jos vittu sanotaan että näillä mennään ja ketään ei myydä, niin sitten ketään ei helvetti vieköön myydä! Mikä on tuon johtoportaan sanoma ihan kaikille, niin kannattajille kuin sponsoreille tällä touhulla jossa ekana sanotaan toista ja sitten tehdään jotain ihan muuta? Ei ainakaan luottamusta herätä allekirjoittaneen puolelta. Hyvää yötä HPK!

Laukkanen puhui totta ja uskis Korpela valehteli, eli totta toinen puoli.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Rauhotus ny taas. Mä en tosta millään löydä Korpelan sanoneen, ettei kukaan lähde, vaan että harkiten edetään. Ja sen verran siis harkittiin, että toiseen liigaseuraan ei päästetty.

Eiks se Arkiomaa pelaakaan enää Mestiksessä, kun sitä kaipaillaan kokoonpanoon?
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No säästetäänhän tässä edes jotain ei siinä mitään. Ihan odotettu liike. Mun puolestani saavat vuokrata vaikka koko joukkueen, kun se on kuitenkin sama miten loppukauden pelit menee. Yleisö on muutenkin hylännyt joukkueen.
Toivottavasti Vili palaa ensi kaudeksi. Näistä, kun ei ikinä tiedä. Jos pelit menee hyvin niin saattaa houkutella jäämään pidemmäksikin aikaa.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Vittu terve tuloa Jokerien uusi farmi, terve menoa HPK.

" Emme ole tehneet kenenkään kanssa mitään farmisopimusta. Keskusteluita ei ole edes aloitettu. Se on tilanne, Jokerien GM Jari Kurri painottaa "

Näin siis Jari Kurri MTV:n haastattelusta joten voit toistaiseksi nukkua yösi rauhassa.

En sillä etteikö liike olisi hyvä ihan kaikille, vaan sillä että jos vittu sanotaan että näillä mennään ja ketään ei myydä, niin sitten ketään ei helvetti vieköön myydä! Mikä on tuon johtoportaan sanoma ihan kaikille, niin kannattajille kuin sponsoreille tällä touhulla jossa ekana sanotaan toista ja sitten tehdään jotain ihan muuta? Ei ainakaan luottamusta herätä allekirjoittaneen puolelta. Hyvää yötä HPK!

Niin siis hetkinen sanot siis, että johto teki oikein, mutta on silti perseestä??

"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin."

Yllä Korpelan haastattelusta otettu pala tuolta HPK:n kotisivuilta missä aika selvästi sanotaan, että pelaajat itse halusivat siirtyä. Eihän täällä ketään voida väkisin pitää vasten tahtoaan. Ja ihan näin yleisellä tasolla voidaan todeta, että tämä on bisnestä vaikkakin tällaiset siirrot joitakin vituttaa itseni mukaan luettuna, mutta kyllä sponsoreiden ja yleisön pitää tiedostaa se, että tällaisia siirtoja voi tapahtua varsinkin nyt, kun talous on mitä on ja Liiga on suljettu.

Ja hei sinähän sait mitä halusit nyt sielä pääsee Arkiomaat yms. pelailemaan joten lopeta se kitinä ja tule katsomoon tukemaan kun "oman kylän pojat" pelaa.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Pisteet Kerholle Villen ja Jeren lainaamisesta.
En itke perään jos Sally jää tuolle matkalle.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pisteet Kerholle Villen ja Jeren lainaamisesta.
En itke perään jos Sally jää tuolle matkalle.
Järkevä siirto. Vähän säästöä ja ylileveä materiaali tähän tilanteeseen saa peliaikaa. Ei liity kärpäsen paskan vertaa mihinkään höpöhuhuihin farmiksi muuttumisesta tai kaikkien myynnissä oloon. Ulkomaille pystyi kenet vaan muun lainaamaan paitsi Saroksen. Kotimaahankin em. mainitun maalivahdin, VV:n, Kiilholman(jos jatkaa), Vihkon, Vänttisen, Tuulolan, Vainion, Schiran ja Nikkilän ulkopuolelta kuka tahansa olisi voinut lähteä ilman kyyneleitä tai imagohaittaa. Kyllähän Sallisen mielellään pitäisi, muttei ykkösketjun pelaajan hinnalla, minkä (siis vastaavan summan) saanee jostain muualta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
" Emme ole tehneet kenenkään kanssa mitään farmisopimusta. Keskusteluita ei ole edes aloitettu. Se on tilanne, Jokerien GM Jari Kurri painottaa "

Näin siis Jari Kurri MTV:n haastattelusta joten voit toistaiseksi nukkua yösi rauhassa.

Niin siis hetkinen sanot siis, että johto teki oikein, mutta on silti perseestä??

"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin."

Yllä Korpelan haastattelusta otettu pala tuolta HPK:n kotisivuilta missä aika selvästi sanotaan, että pelaajat itse halusivat siirtyä. Eihän täällä ketään voida väkisin pitää vasten tahtoaan. Ja ihan näin yleisellä tasolla voidaan todeta, että tämä on bisnestä vaikkakin tällaiset siirrot joitakin vituttaa itseni mukaan luettuna, mutta kyllä sponsoreiden ja yleisön pitää tiedostaa se, että tällaisia siirtoja voi tapahtua varsinkin nyt, kun talous on mitä on ja Liiga on suljettu.

Ja hei sinähän sait mitä halusit nyt sielä pääsee Arkiomaat yms. pelailemaan joten lopeta se kitinä ja tule katsomoon tukemaan kun "oman kylän pojat" pelaa.
Minä sanoin että en ymmärrä miksi helvatassa sitä pitää huudella turuilla ja toreilla kuinka näillä mennään ja ei ole sitä ja ei ole tätä tapahtumassa ja pari päivää myöhemmin saa lukea lehdestä kuinka juurikin päinvastaista tapahtuu. Miksi sitä ei voi vain rehellisesti sanoa että "jos tulee hyvä tarjous ja pelaajat haluaa kautta jatkaa, niin aina voidaan neuvotella"?

Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että noita jätkiä hommataan sponsorien ja yleisön rahoilla, tälläiset liikkeet on aina vähän kaksipiippusia sen suhteen että miten ulkopuoliset tahot niihin suhtautuu. Tälläiset tyhjennysmyynnit on vain yksinkertaisesti allekirjoittaneen mielestä perseestä. Pelaajille hyvä että saavat jatkaa kauttaan muualla, enkä kritisoi edes asiaa rahalliselta kannalta, ihan hyvä siirto, en vain ymmärrä tuota johtoportaan touhua tässä asiassa, enkä enää missään muussakaan asiassa koska selvästi mitään häpyä ei vain ole sanojen takana seisomiseen.

Ja kyllä hienoa että/jos Arkionmaat yms. pääsevät nyt pelaamaan, ilmeisesti sitten A-junnujen kevään merkitys, pelaajien tärkeys siellä, pleijarit yms. mitä niitä nyt seliteltiinkään, loppui tasan siihen hetkeen, kun ne sanat oli ulos suusta pupellettu.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
No nämä ehdottomasti näyttöpaikan ansainneet junnumme juuri eilen pyllistivät Tepsille sen verran isosti, että eiköhän se polte kauteen lopu ihan luonnollisista syistä.

On kyllä mielenkiintoinen tulkinta, että jos sanotaan että katsotaan harkitusti eteenpäin ja pelaajille kerrotaan että ketään ei väkisin siirrellä mihinkään. Ja sitten pelaajan pyynnöstä tehdään siirtoja, niin yhtäkkiä ollaankin valehtelijoita. Palveleeko se yhteistyökumppania ja lipun ostajaa jos joku pidetään väkisin vetelemässä puolivaloin merkityksettömissä peleissä?

Roger.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Palveleeko se yhteistyökumppania ja lipun ostajaa jos joku pidetään väkisin vetelemässä puolivaloin merkityksettömissä peleissä?

Ei varmasti palvele, mutta miksi joukkueelle annetaan lupa pelata loppukausi puolivaloilla? Ei tämä nykyinen systeemi yleisöäkään palvele, vaikka tämän ymmärränkin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Samalla vitun luvalla se loppukausi menee puolivaloilla kun koko alkukausikin mennyt. Viitaluoma, jonka kuuppa saa lepoa kaiken sen paskan jälkeen mitä koko kausi kaikkineen on ollut, on tämän kauden paras asia, joka vaikuttaa myös ensi kauteen. Mitään muuta hyvää tästä kaudesta ei jää käteen. Ja jokainen euro kotiinpäin on kullanarvoinen. Itkut seis, tätä se nyt vain on.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Minä sanoin että en ymmärrä miksi helvatassa sitä pitää huudella turuilla ja toreilla kuinka näillä mennään ja ei ole sitä ja ei ole tätä tapahtumassa ja pari päivää myöhemmin saa lukea lehdestä kuinka juurikin päinvastaista tapahtuu.

Siis näinhän varmastikkin johto tuolloin ajattelikin, mutta et nyt ilmeisesti lue ajatuksen kanssa tuota Korpelan kommenttia. Expertti sinulle jo alleviivasikin sieltä olleelliset kohdat, mutta voin vielä avittaa hiukan.

"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin"

Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että noita jätkiä hommataan sponsorien ja yleisön rahoilla, tälläiset liikkeet on aina vähän kaksipiippusia sen suhteen että miten ulkopuoliset tahot niihin suhtautuu.

Itsekkin olen kyllä näitä tyhjennysmyyntejä vastaan, mutta itse en kyllä ikinä osta sitä kausaria sillä ajatuksella, että tämä joukkue pelaa tällaisena koko kauden loppuun vaan kyllä ne siirrot ovat aina mahdollisia. Ehkä joskus 80-luvulla vielä näin olikin, mutta faktahan on se että ei aina seura voi miettiä mitä muut ajattelee jos teemme tämän siirron. Vaikkakin me ja sponsorit maksamme viulut niin ei se saa mennä siihen, että fanit ja sponsorit huutelee mitä tehdään vähän kuten punakaartissa aikanaan jossa johtajat valittiin huutoäänestyksellä.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Tiedä vaikka Ville ei enään ens kaudella Kerhossa pelais. Vetää hyvin hurreissa niin soppari ostetaan ulos.
Ja ehkä kunnon tuuletus Kerhossa tekis hyvää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis näinhän varmastikkin johto tuolloin ajattelikin, mutta et nyt ilmeisesti lue ajatuksen kanssa tuota Korpelan kommenttia. Expertti sinulle jo alleviivasikin sieltä olleelliset kohdat, mutta voin vielä avittaa hiukan.

"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin"



Itsekkin olen kyllä näitä tyhjennysmyyntejä vastaan, mutta itse en kyllä ikinä osta sitä kausaria sillä ajatuksella, että tämä joukkue pelaa tällaisena koko kauden loppuun vaan kyllä ne siirrot ovat aina mahdollisia. Ehkä joskus 80-luvulla vielä näin olikin, mutta faktahan on se että ei aina seura voi miettiä mitä muut ajattelee jos teemme tämän siirron. Vaikkakin me ja sponsorit maksamme viulut niin ei se saa mennä siihen, että fanit ja sponsorit huutelee mitä tehdään vähän kuten punakaartissa aikanaan jossa johtajat valittiin huutoäänestyksellä.
Kuten sanoin jo aiemmin niin helvetin hieno juttu, eikä minua haittaa itse siirtyminen yhtään. Kuitenkin haastattelujen aikaan ihan jokainen tiesi mikä se tilanne oli. Ihan oikeasti onko HPK jatkossa joukkue, johon voi tulla vetämään puolivaloilla läpsytellen kauden ja sitten kun vedät vihkoon, niin kyllä pääsee pleijareita pelaamaan jossain muualla? Tuo toki kärjistäen, ilmeisesti Vili ja Sally ei sitten antaneetkaa kaikkeaan joukkueelle kun kerran tekee mieli lähteä läpsyttelemään muuallekkin.

Eikä siis edelleenkään pahalla ei pelaajille, ei johdolle, eikä valmennukselle, tuosta vain allekirjoittaneelta tuntuu tällä hetkellä. Hyvä kaikille, niinkö?

Kyllä ne siirtorajat oli tiedossa, oli kysyntää jo aiemminkin, silloin ilmoitetaan että "ketään ei ole lähdössä" ja seuraavaksi pistetään kaikki myyntiin, kysyn nyt vaan sitä helevatan logiikkaa siinä että jos kerran sieltä ollaan valmiita joku yleensäkkin myymään, niin eikö sen voi sanoa sitten suoraan? Ihan oikeasti onko nyt parempi fiilis kuin sen "kaikki on kaupan" uutisoinnin jälkeen? Minulla ei ainakaan ole, mä voin hyväksyä sen että kaikki on kaupan, pitkin kynsin ja hampain tosin, mutta että ekana ilmoitetaan että "paska puhetta" ja seuraavaksi kaikki onkin kaupan.

Huomatkaa nyt että krittiikki ei koske sitä että ne pelaajat yleensäkkin kaupattiin, vaan nimen omaan sitä kohtaan miten, taas kerran, ensin tullaan hirveella raivolla mesoamaan A-junnujen tärkeydestä ja kuinka näillä mennään ja muutaman päivän päästä pyllistetään ja pierastaan sille kaikelle mitä oli sanottu, on kerrottu kaikkia ihme visioita jotka paljastetaan kesällä jne. mitään ei olla kuultu, sentteriä haettu kuukausi tolkulla on jopa ollut soppariakin jne. näitä löytyy melko saamarillinen lista.

Minulle on se omien lupausten pitäminen aika tärkee asia, miksi mä maksasin sellaiselle tuotteelle ja sen johdolle joka oikeasti suoraan valehtelee mulle päin naamaa? Kerrasta toiseen vieläpä! Kyllä on allekirjoittaneella usko koetuksella näitä puolusteluja lukiessani, että millasia ihmisiä täällä kirjoittelee, kun saa kerran tänään sanoa yhtä ja huomenna tehdä toista ja ihan se ja sama vaikka kuinka suorastaan valehdellaan päin näköä, niin usko säilyy. Meno on vähän kuin sieltä käveltäis ja kusastais teitin naamalle ja te vaan hymyilette kun on niin auvoistaja ihanaa tämä kaikki, kyllä sillon täytyy olla melkoisen oranssi sydän, mun sydän ei selkeesti vaan riitä ottaan tällästä perseilyä vastaan. Ei millään pahalla ja ketään yksilöimättä.

En vain ymmärrä. Syyt ja toimenpiteet edelleenkin hyväksyn ja ymmärrän. Valehtelua, petettyjä lupauksia ja täyttä paskan jauhantaa siitä ja tästä mitä ei aiota edes pitää, EN!
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kyllähän asia on niin, että jos joukkue olisi aktiivisesti myymässä, sieltä olisi jo pari kenttää miehiä siirtynyt muualle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Samalla vitun luvalla se loppukausi menee puolivaloilla kun koko alkukausikin mennyt. Viitaluoma, jonka kuuppa saa lepoa kaiken sen paskan jälkeen mitä koko kausi kaikkineen on ollut, on tämän kauden paras asia, joka vaikuttaa myös ensi kauteen.
Mielenkiintoinen näkökulma. Eikä välttämättä edes tuulesta temmattu. Jos tuota ajatusta hiukan jatkojalostaa, niin nyt olisi korkea aika pestä kauden likapyykki, jotta päästään mahdollisimman puhtaalta pöydältä ensi kauteen. Sitä likapyykkiä todennäköisesti meinaan on.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulle on se omien lupausten pitäminen aika tärkee asia, miksi mä maksasin sellaiselle tuotteelle ja sen johdolle joka oikeasti suoraan valehtelee mulle päin naamaa? Kerrasta toiseen vieläpä!
No, tässähän on WIN-WIN-asetelma tässäkin. Kerhon johdon lupauksien ei tarvi sun korvissa kuulostaa pitäviltä pätkääkään, kun ethän sä nytkään ko. seuralle kaudessa paria euroa enempää kanna kuitenkaan.

Muuten kokoonpanosta, Vänttinenkö neljättä sentterinpaikkaa sitten toimittaa, vai onkohan Leino sitten jo lopulta tervehtynyt. Toivotaan niin. Nyt on peliaikaa tarjolla Leinolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös