Eliteprospectsin sivuilla huhuillaan Viitaluomaa Ambri-Piottaan.
Tässä myös jonkinlainen uutinen asiasta, itselläni ei kielitaito riitä kääntämään. Linkki vie tio.ch -sivustolle.
Hiukan tosin ihmetyttaa etta kuinka voi menna loppukaudeksi, eikos ikkunat ole jo kiinni. Otsikossa lukee "per il rush finale", joka tarkoittaa loppurutistusta varten.
Onkohan Sveitsissä siirtotakarajaa ollenkaan? On sinne ennenkin rekrytoitu pelaajia kun muualla on ikkuna sulkeutunut, joskus kesken pleijareidenkin. Eipä siinä, Kerholle muutaman euron säästö ja Viitaluomalle siirto loppukaudeksi leppoisampaan ympäristöön, kun millään ei ole enää mitään väliä.En tiedä, mikä Sveitsissä on siirtoraja, mutta ainakin eilen ja tänään on siirtoja Sveitsissä näyttänyt tapahtuneen, kuten linkki osoittaa. Linkki Eurohockey:n sivustolle
Rahastetaan loppukaudesta muutama frangi, käy mulle.
Lainattu toisesta ketjusta, oletan pitävän paikkaansa.Risto Korpela, HäSa 14.2.2014 kirjoitti:
"HPK:n ystävät varmasti hätkähtivät seuran pelaajakoordinattorin Janne Laukkasen lausuntoa Ilta-Sanomissa.
– Koska pudotuspelimahdollisuutemme ovat menneet, olemme valmiita neuvottelemaan kenen tahansa pelaajan myynnistä loppukaudeksi, Laukkanen sanoo Ilta-sanomien mukaan.
HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela veti herneen melkein nenään luettuaan tämän lausunnon. HPK oli nimittäin juuri päättänyt ihan toisenlaisesta strategiasta.
– Ei pidä paikkaansa. Olemme puhuneet, että erittäin harkitusti menemme eteenpäin. Laukkasen mukaan jutun kirjoittanut toimittaja veti omia johtopäätöksiään siitä, mitä hän oli sanonut, Korpela jyrähtää.
– Joukkueelle on ilmoitettu, etteivät jutun tiedot pidä paikkaansa. Toimittaja oli käyttänyt siinä vähän värikynää. Näin ainakin minulle on kerrottu ja samalla vakuutettu, että näillä pelaajilla mennään, sanoo puolestaan Arvonen.
Jääkiekkoliigan siirtoaika päättyy lauantaina (15.2.) kello 16. Hämeen Sanomien tietojen mukaan HPK:n Jere Sallisen loppukauden palveluksista on monikin seura kiinnostunut. Toisaalta tässä vaiheessa kautta tapahtuvalla pelaajasiirrolla ei ole merkittävää vaikutusta seuran talouteen. (HäSa)"
Lainattu toisesta ketjusta, oletan pitävän paikkaansa.
Vittu terve tuloa Jokerien uusi farmi, terve menoa HPK.
En usko enää hevon vatulaa mitä tuolta tulee ulos kun saman tien se mitä on julkisuuteen lauottu on paskottu päälle. Hyi helvetti mitä toimintaa!
En sillä etteikö liike olisi hyvä ihan kaikille, vaan sillä että jos vittu sanotaan että näillä mennään ja ketään ei myydä, niin sitten ketään ei helvetti vieköön myydä! Mikä on tuon johtoportaan sanoma ihan kaikille, niin kannattajille kuin sponsoreille tällä touhulla jossa ekana sanotaan toista ja sitten tehdään jotain ihan muuta? Ei ainakaan luottamusta herätä allekirjoittaneen puolelta. Hyvää yötä HPK!
Vittu terve tuloa Jokerien uusi farmi, terve menoa HPK.
En sillä etteikö liike olisi hyvä ihan kaikille, vaan sillä että jos vittu sanotaan että näillä mennään ja ketään ei myydä, niin sitten ketään ei helvetti vieköön myydä! Mikä on tuon johtoportaan sanoma ihan kaikille, niin kannattajille kuin sponsoreille tällä touhulla jossa ekana sanotaan toista ja sitten tehdään jotain ihan muuta? Ei ainakaan luottamusta herätä allekirjoittaneen puolelta. Hyvää yötä HPK!
Järkevä siirto. Vähän säästöä ja ylileveä materiaali tähän tilanteeseen saa peliaikaa. Ei liity kärpäsen paskan vertaa mihinkään höpöhuhuihin farmiksi muuttumisesta tai kaikkien myynnissä oloon. Ulkomaille pystyi kenet vaan muun lainaamaan paitsi Saroksen. Kotimaahankin em. mainitun maalivahdin, VV:n, Kiilholman(jos jatkaa), Vihkon, Vänttisen, Tuulolan, Vainion, Schiran ja Nikkilän ulkopuolelta kuka tahansa olisi voinut lähteä ilman kyyneleitä tai imagohaittaa. Kyllähän Sallisen mielellään pitäisi, muttei ykkösketjun pelaajan hinnalla, minkä (siis vastaavan summan) saanee jostain muualta.Pisteet Kerholle Villen ja Jeren lainaamisesta.
En itke perään jos Sally jää tuolle matkalle.
Minä sanoin että en ymmärrä miksi helvatassa sitä pitää huudella turuilla ja toreilla kuinka näillä mennään ja ei ole sitä ja ei ole tätä tapahtumassa ja pari päivää myöhemmin saa lukea lehdestä kuinka juurikin päinvastaista tapahtuu. Miksi sitä ei voi vain rehellisesti sanoa että "jos tulee hyvä tarjous ja pelaajat haluaa kautta jatkaa, niin aina voidaan neuvotella"?" Emme ole tehneet kenenkään kanssa mitään farmisopimusta. Keskusteluita ei ole edes aloitettu. Se on tilanne, Jokerien GM Jari Kurri painottaa "
Näin siis Jari Kurri MTV:n haastattelusta joten voit toistaiseksi nukkua yösi rauhassa.
Niin siis hetkinen sanot siis, että johto teki oikein, mutta on silti perseestä??
"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin."
Yllä Korpelan haastattelusta otettu pala tuolta HPK:n kotisivuilta missä aika selvästi sanotaan, että pelaajat itse halusivat siirtyä. Eihän täällä ketään voida väkisin pitää vasten tahtoaan. Ja ihan näin yleisellä tasolla voidaan todeta, että tämä on bisnestä vaikkakin tällaiset siirrot joitakin vituttaa itseni mukaan luettuna, mutta kyllä sponsoreiden ja yleisön pitää tiedostaa se, että tällaisia siirtoja voi tapahtua varsinkin nyt, kun talous on mitä on ja Liiga on suljettu.
Ja hei sinähän sait mitä halusit nyt sielä pääsee Arkiomaat yms. pelailemaan joten lopeta se kitinä ja tule katsomoon tukemaan kun "oman kylän pojat" pelaa.
Palveleeko se yhteistyökumppania ja lipun ostajaa jos joku pidetään väkisin vetelemässä puolivaloin merkityksettömissä peleissä?
Minä sanoin että en ymmärrä miksi helvatassa sitä pitää huudella turuilla ja toreilla kuinka näillä mennään ja ei ole sitä ja ei ole tätä tapahtumassa ja pari päivää myöhemmin saa lukea lehdestä kuinka juurikin päinvastaista tapahtuu.
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että noita jätkiä hommataan sponsorien ja yleisön rahoilla, tälläiset liikkeet on aina vähän kaksipiippusia sen suhteen että miten ulkopuoliset tahot niihin suhtautuu.
Kuten sanoin jo aiemmin niin helvetin hieno juttu, eikä minua haittaa itse siirtyminen yhtään. Kuitenkin haastattelujen aikaan ihan jokainen tiesi mikä se tilanne oli. Ihan oikeasti onko HPK jatkossa joukkue, johon voi tulla vetämään puolivaloilla läpsytellen kauden ja sitten kun vedät vihkoon, niin kyllä pääsee pleijareita pelaamaan jossain muualla? Tuo toki kärjistäen, ilmeisesti Vili ja Sally ei sitten antaneetkaa kaikkeaan joukkueelle kun kerran tekee mieli lähteä läpsyttelemään muuallekkin.Siis näinhän varmastikkin johto tuolloin ajattelikin, mutta et nyt ilmeisesti lue ajatuksen kanssa tuota Korpelan kommenttia. Expertti sinulle jo alleviivasikin sieltä olleelliset kohdat, mutta voin vielä avittaa hiukan.
"Yhteydenotto Örebron osalta aiheutti kyseisissä pelaajissamme mielenkiintoa siirtoa kohtaan ja he halusivat siirtyä Ruotsiin"
Itsekkin olen kyllä näitä tyhjennysmyyntejä vastaan, mutta itse en kyllä ikinä osta sitä kausaria sillä ajatuksella, että tämä joukkue pelaa tällaisena koko kauden loppuun vaan kyllä ne siirrot ovat aina mahdollisia. Ehkä joskus 80-luvulla vielä näin olikin, mutta faktahan on se että ei aina seura voi miettiä mitä muut ajattelee jos teemme tämän siirron. Vaikkakin me ja sponsorit maksamme viulut niin ei se saa mennä siihen, että fanit ja sponsorit huutelee mitä tehdään vähän kuten punakaartissa aikanaan jossa johtajat valittiin huutoäänestyksellä.
Mielenkiintoinen näkökulma. Eikä välttämättä edes tuulesta temmattu. Jos tuota ajatusta hiukan jatkojalostaa, niin nyt olisi korkea aika pestä kauden likapyykki, jotta päästään mahdollisimman puhtaalta pöydältä ensi kauteen. Sitä likapyykkiä todennäköisesti meinaan on.Samalla vitun luvalla se loppukausi menee puolivaloilla kun koko alkukausikin mennyt. Viitaluoma, jonka kuuppa saa lepoa kaiken sen paskan jälkeen mitä koko kausi kaikkineen on ollut, on tämän kauden paras asia, joka vaikuttaa myös ensi kauteen.
No, tässähän on WIN-WIN-asetelma tässäkin. Kerhon johdon lupauksien ei tarvi sun korvissa kuulostaa pitäviltä pätkääkään, kun ethän sä nytkään ko. seuralle kaudessa paria euroa enempää kanna kuitenkaan.Minulle on se omien lupausten pitäminen aika tärkee asia, miksi mä maksasin sellaiselle tuotteelle ja sen johdolle joka oikeasti suoraan valehtelee mulle päin naamaa? Kerrasta toiseen vieläpä!