Juu pakkia kuulemma katsotaan uudestaan sitten kun on "verotuksellisesti helpompaa".
No hyvä, ettei kokonaan ole puolustusta unohdettu näiden hyökkääjähankintojen keskellä. Itse olisin toivonut nimittäin kahta puolustajaa vielä. Jotain selvää top-kuusi puolustajaa sekä yhtä kokenutta syvyyshankintaa. En tarkoita mitään tähtipakkia ja toista top-4-pakkia vaan varmaa suorittajaa kokoonpanoon ja toista katsomoon/Mestikseen kyttämään ensimmäistä loukkaantumista. Puolustus kun on nyt tässä kunnossa:
Joonas Lehtivuori - Joni Tuulola
Santeri Saari - Petteri Nikkilä
Henri Auvinen - Henrik Forsberg
Matias Haaranen - Markus Haapanen
Mielummin Haaranen ja Haapanen voitaisiin jättää kauden alussa pois kokoonpanosuunnitelmista. Kumpikin on 19-vuotias, joten menee vielä junnuissakin, mutta myös Mestis-visiitti ei olisi huono vaihtoehto. Kahdeksan puolustajaa on aika vähän, kun seitsemän on kokoonpanossa kerralla. Kymmenen olisi parempi luku, kun kuitenkin kaksi (+ Tuulola) on junnuja.
Nyt tilanne on se, että Haaranen on kokoonpanossa suoraan. Ja kun joku loukkaantuu, on hän pelaavassa kuusikossa ja Haapanen seiskapakkina. Parempi tilanne olisi, ettei yhden loukkaantumisten takia tarvitse kahta täysin kokematonta junnua heittää kerralla kokoonpanoon.
Eli toivon todella, että sieltä kirstusta löytyisi, vaikka sitten vasta elokuun lopulla, tilaa yhdelle pakkihankinnalle. Vaikka tuo kuusikko näyttää oikein kivalta, pieni pelko on, kun on saanut lukea Tuulolan polven tilanteesta.
Kurtis McLean, Martin St. Pierre, Tyler Redenbach, Joel Perrealt, Mike Iggulden, Corey Locke, Brad Moran.
Kun minä pari päivää sitten noita nimiä kaivelin ja löysin Rob Schrempin, olen nähnyt viime yöt unta hänestä. Schremp jos saapuisi, ostaisin parit mukit hyllyntäytteeksi.