Pare, Corso ja Kreps. Jos näistä herroista nyt lähdetään niin voidaan aloittaa kaksikosta Kreps ja Pare jotka saattavat olla hieman kerhon hintagatekorian ulkopuolella josta Korpela puhuikin, että ei meidän ole mitään järkeä lähteä huutamaan kilpaa miehistä jotka ovat jo lähtöhinnaltaan kerhon ulottumattomissa, tai no kai me voidaan, mutta sitten ei kyllä jää varaa täydentää joukkuetta kauden aikana jos olisi tarvis ja Corso no meillä on Viitaluoma tuolla palkalla siinä ykkösen keskellä. Niin ja olihan sillä Tapparalla joku McRae. Jos porukka odottaa tänne kakkosen keskelle tuon tason jätkiä kuin mitä edellä mainitut ovat niin niskanaurua.
Edt.
Ai juu Kärpätkin hankki sen jonkun mikä sen nimi nyt oli hmm... niin Ben Maxwell jonka Cap Hit: $650,000.
En mä ala tappeleen täällä mistään senttereistä, varsinkaan ennen kuin kausi on alussa, puhuin muuten TPS:n kohdalla Koskirannasta, koska mun mielestä sen pelaajan ei tarvi olla lähtökohtaisesti ulkomaalainen.
Jos sä oikeesti tuut tänne huuteleen että joku suomalainen seura maksaa 650 000 dollaria eli noin 490 000 euroa yhdellekkään pelaajalle, niin minusta meidän on aika turha alkaa keskustelemaan mitenkään järkevästi yhtään mistään. Toisella meistä on silloin kuvitelmat jossain sellaisella tasolla, että suosittelisin hakemaan apua ja se ei ole muuten minulla. Muuten Kärppien pelaajabudjetti on jossain 3 miljoonan kieppeillä. Laskes ihan ite siitä että paljonko ne oikeesti maksaa jollekkin riskihankinnalle.
Jos sä oikeesti haluat, niin mä voin kyllä sulle kaivaa kaikki 1-2 kentän tason sentterit jotka vaihto seuraa tälle kaudelle. Se lista on aika saamarin pitkä ja esim. jo aiemmin puhutut Lucenius ja Makkonen on vapailla markkinoilla. Mitä ilmeisimminkin sinne kakkosen keskelle ei ole kauheeta hinkua ketään saada, tiedä taas mikä ihmeen puolustelu täällä on menossa, kun kerran ei faktat kelpaa. Tarve on ollut ilmeinen jo viime talvesta asti ja sitä kaveria on huudeltu jo ikuisuus, jos tuossa ajassa ei saa lyötyä sitä 100 000 egee tiskiin, joka vähintään siihen kaveriin löytyy ja jollasia palkkoja aika harva SM-liiga pelaaja tienaa, niin pakko on ihmetellä että onko siis oikeasti edes haliua löytää sinne kakkoseen se kaveri keskelle?
Jos HPK laittais lehti-ilmotuksen tms. että etsii kakkoseen keskelle meritoitunutta pelaajaa 100 000€/ vuosi, lisät neuvoteltavissa, niin tuskin jäis yhteydenottoja tulematta. Kertonee paljon siitä oikeasta halusta se kaveri löytää, toki voidaan aina vetää joku kani hatusta verorajoilla ja sitten kiroilla kun sieltä tulee joku ylipainonen paska, joka istuu vielä puolet ajasta venäjän tullissa. Sitä saa mitä tilaa.
HPK on saanut aiemmin listaamani olikos se 12 pakkia ja 16 hyökkääjää, joille se maksaa palkkaa. Siinä kai sitä sitten on sen sentterinkin rahat kiinni oikeen "hyvässä" tarkotuksessa istumassa katsomossa. Olis ollut varaa ihan kehen vaan, kun oltais vähän fiksummin käytetty ne rahat. Ihan sama vaikka kuinka siellä olisi Kärpät tai Jokerit samoilla apajilla.
EDIT. no joo ei ihan ketä vaan, mutta jos perus pelaaja tienaa sen 2000+ egee kuussa, niin se tekee jotain 20 000+ per vuosi ja tuo on vielä todella pahasti alakanttiin. Nyt meidän popparit ja popparit, eli se yli 2 kokoonpanollista pakkeja ja hyökkääjiä, siis maksaa vähintään sen 100 000€, pahimmillaan 300 000€ ylimäärästä! Luulis parilla sadalla tonnilla löytyvän yks sentteri, tai sitten on vikaa muualla kuin mun matikassa.