Kourujärven Ponnistus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Venäjän lipun värit: VALKOSIPULI. (Ylhäältä alas)
Kun kirjoitetaan englanniksi "kolmetoista", laitetaan t hirteen. Rooman (6 kirjainta) palo (4 kirjainta) oli vuonna 64 jKr.
Fysiikan opettajani yläasteella (rauha hänen poismenneelle sielulleen) opetti näin. Kuun sirppi C="cutistuu" ja D="durboaa". Muistan tämän aina ja ikuisesti. Muuta en taida fysiikantunneista muistaakaan ;-)
Löytyykö muuten täältä muita jotka ovat opetelleet korttipakkaa ulkoa?
Aikaa en ole koskaan ottanut, mutta joskus tulee tehtyä tuota ihan pelkästään aivotoiminnan virkistämiseksi. Viime kerrasta tosin on jo aikaa.
Tuossa tulee käytettyä kaikenlaisia muistikikkoja. Jokaiselle kortille oma merkityksensä ja pakka ikäänkuin rakentaa siinä tarinaa. Monimutkaisen kuuloista, mutta tuolla tavalla joku normaaliälyinenkin oppii pakan. Esim padat kuvittelen "tekijänä", hertat vastaavat sitä "mitä tehdään", ristit ovat adjektiiveja ja ruudut kertovat että "miten tehdään"
esim....6c,5s,9h,Ad....(vanha mummo ajattelee hitaasti). Pakan oppii helposti ryhmittelemällä "tarinan" ~3-8 sanan lauseisiin. Mielikuvitus hoitaa loput.
Tylsää vai mitä?
Koivu kaatui lounaan luokse.
Edetään kellon mukaan. Helppo tapa muistaa väli-ilmansuunnat.
edit: Olisi kyllä helpompaa, jos meilläkin yhdistettäisiin ilmansuunnat samalla tavalla kuin monissa muissa kielissä. Pohjoisitä kuulostaisi paljon luontevammalta kuin koillinen.
Minä taas muistan, että paarpuuri on "paarin puoli." Ainakin siinä veneessä, jolla itse tulee useimmin purjehdittua, keittiö on vasemmalla. Itse asiassa kaikissa veneissä joilla olen purjehtinut, "Baari" on aina ollut paarpuurissa. Onko kyseessä joku yleinen käytäntö, vai puhdas sattuma?Veneen perästä katsottuna pAarpuuri on vAsen puoli ja styyrpuuri oikea. Eli siis noista A-kirjaimista nuo muistan, sillä styyrpuurissa A-kirjainta ei esiinny.
Minä taas muistan, että paarpuuri on "paarin puoli." Ainakin siinä veneessä, jolla itse tulee useimmin purjehdittua, keittiö on vasemmalla. Itse asiassa kaikissa veneissä joilla olen purjehtinut, "Baari" on aina ollut paarpuurissa. Onko kyseessä joku yleinen käytäntö, vai puhdas sattuma?
Ei välttis siis tarvita "sääntöä" kaikkeen, riittää kun toistoja tulee tarpeeksi. Vähän niinkuin Doomin huijauskoodit. IDDQD.. IDKFA..
Oh Be A Fine Girl Kiss Me Right Now Sweetheart.
...Eli aamulla alas, yöksi ylös.