Alamummo kirjoitti:
Se kenkäplankkiheitto oli kunnon herja, oliko se sun?
Ei ollut mun, mä olen keskittynyt vain kritisoimaan Annan apinointia ja sitä, että jos alkuperäisessä esityksessä ei ole maneereja, ei Anna osaa sitä laulaa.
Alamummo kirjoitti:
Taikapeili oli oikeassa siinä, että jos Anna haluaa näitä Alicioita ja Sineadeja esittää, niin hän voisi vähän mietiskellä laulun sanomaa. Muutenkin Britney Spearsin biisien sanoma voisi olla vähän oikeammanlaatuista Annan esitettäväksi, kuin nämä aikuisten naisten sydämenasiat. Nyt esiintyminen on matkittua, koska se ei tule sydämestä. Pääasia on saada kaikki kikat mukaan biisiin. Hyvä ääni tytöllä on, mutta on vielä täysin raakile tulkitsijana. Alicia Keysin rinnalle ei päästä millään henkkamaukan turkoosilla punoshatulla.
(hyväksyvää nyökyttelyä, ilmeisesti meillä näkyy sama versio Idols-lähetyksistä)
Koska noita r'n'b -laulajia on paljon, onhan se selväkin, että jossain vaiheessa myös Idolsiin rymistäisi myös yksi esiintyjä, joka profiloituu täysin vain ja ainoastaan r'n'b -genren artistikokelaaksi. Itse olen kaikkiruokaisena musiikin ystävänä huomannut sen, että tuo r'n'b onnistuu kunnolla vain tietyltä porukalta ja hyvin karkeasti yleistäen kaikki menestyksekkäät kiekujat ovat tummaihoisia naisia, Alicia Keys ja Beyonce nyt ehkä kaikkein selvimpinä prinsessoina.
Vaikka ei sentin pätkää kiinnostaisi musiikkigenre tai laulun sanoma, on pakko tunnustaa, että nuo naiset saavat vangittua kuulijansa kuuntelemaan laulua. Vaikka laulu on täynnä kikkoja ja melodia koristellaan juoksutuksilla, kiekaisuilla, kurkkuäänillä ja täytenuoteilla, on silti pohjalla uskomattoman tarkkaan harkittu, artistin osaamista korostava laulutaito. Se ei tarkoita sitä, että osataan laulaa tietty litania puhtaasti ja nuotilleen vaan sitä, että tiedostetaan laulu, sen sisältö ja oma tyyli ja tuodaan se kappaleeseen.
R'n'b on siitä vaikea genre, että siinä ihan oikeasti pitää osata laulaa. Ei riitä että pysyy nuotissa vaan pitää käyttää äänellisiä ja lauluteknisiä kikkoja. Siinä vaiheessa, kun Anna laulaa jonkun melodialtaan alkuperäisesti yksinkertaisesti lauletun kappaleen ja tekee siitä oman version, jossa itse joutuu päättämään, missä kohdassa kiekaistaan ja missä juoksutetaan kurkkuäänestä falsettiin niin, että kappale kuulostaa hyvältä, sitten lupaan jättää pois kaikki ennakkoasenteeni ja liittyä Annafani-kerhoon. Koska olen lähes varma, että tytöntylleröllä ei riitä nöyryys eikä laulutaito tehdä mitään omaa vielä muutamaan vuoteen, voin täällä forumilla heitellä väheksyviä kommenttejani siitä, että tuo isopäinen pikkuleuhka tyttö on vain keskinkertainen laulaja jonka puukorvaiset fanit ovat valmiina viemään Idols-kisan voittoon asti.