MTV3: Idols 2007

  • 550 056
  • 3 334

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
flintstone kirjoitti:
Tunnustan nuo mietteet, viimeksikin Ellenin asu sai aikaan pakotusta keskivartalossa. Ellen itseasiassa on petrannut näissä finaaleissa ja nyt asukokonaisuudet on minun silmin toimineet.

Ellen on kuin nuori Kata Kärkkäinen. Kaulasta alaspäin ihan hyvän näköinen.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
zelios kirjoitti:
...Nina Tapion ensimmäiset kommentit eilen oli vähän ristiriidassa myöhempien laulukommenttien kanssa. Ainakin taikapeilin biiseissä laulu on sellasta määkimistä, ettei oo tainnu omaa lauluaan paljon kuulla.

Nina Tapio, Paula Abdul... Onhan näitä 'kultakurkkuja'.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Black Adder kirjoitti:
Nina Tapio, Paula Abdul... Onhan näitä 'kultakurkkuja'.

Kyllähän ihminen voi kuulla virheitä muiden laulusta ja olla hyvä laulunopettaja vaikka oma ääni ei kovin ihmeellinen olisikaan. Sävelkorvasta se on kiinni.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
teemu_s kirjoitti:
Kristian Meurmanin äänessä on samanlaista särmää kuin Paul Rodgersilla tai Chris Cornellilla. Voisinkin helposti kuvitella että jätkä vetää hihaässänä jonkun todellisen rockin kuninkaallisen (luetaan: Queen) kappaleen seuraavassa jaksossa. Ainakin äänellisesti hänellä olisi edellytyksiä tehdä onnistunut tulkinta.
Tietysti riippuu minkä kappaleen Queeniltä ottaa, mutta suurimmassa osassa ko. bändin kappaleista ei kyllä Kristianin ylärekisteri riittäisi. Arilla taas tulisi ongelmia matalien kohtien kanssa. Voisihan sitä yrittää, mutta sen verran hyvä laulaja Mercury oli, että paskan haukkaaminen olisi lähellä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Chintiki kirjoitti:
Pitihän se arvata, että jos tällainen täky tänne heitetään, niin joku siihen tarttuu :)

Oli vain liian herkullinen paikka (en nyt puhu Annan paikoista) jättää käyttämättä, näin siis tällä kertaa.

JoukaHainen kirjoitti:
Mielestäni Annan äänelle sopisi Pointer Sisters - I'm so excited.

Ja heti perään taas yksi paikka tarttua lillukanvarsiin:

Anna - I'm so excited
- epäilemättä, niin olisin minäkin tuon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
zelios kirjoitti:
Nina Tapion ensimmäiset kommentit eilen oli vähän ristiriidassa myöhempien laulukommenttien kanssa. Ainakin taikapeilin biiseissä laulu on sellasta määkimistä, ettei oo tainnu omaa lauluaan paljon kuulla.
Öö, ai, että ihminen ei voi arvostella tai kommentoida, mikä toimii ja mikä ei jos ei itse pysty väh. samaan?

Tuolla periaatteellahan sinä et voi esim. arvostella kenenkään jääkiekkoilijan tai valmentajan otteita, kun et varmasti itse pysty lähellekään samoihin suorituksiin?
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JoukaHainen kirjoitti:
Mielestäni Annan äänelle sopisi Pointer Sisters - I'm so excited. Se olisi seuraavalla kerralla nappiveto ja valittaessa...

http://www.youtube.com/watch?v=kNypedXSSlo

Kukaan samaa mieltä?
Tuota biisiä laulettaessa pitää olla rehvakas. Epäilen, että Annan karisma ei riitä tuohon vaikka ääni riittäisikin. Lopputulos on todennäköisimmin aika lailla samaa luokkaa kuin Panun Eye of the Tiger.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Mian ja Kristiinan ollessa kaksi viimeistä, toivoin siinä vaiheessa Kristiinan pääsevän vielä jatkoon. Vaikka hänelle noutaja saattaakin tulla jo heti seuraavalla kerralla, niin kyllä sitä katsoo/kuuntelee vielä ainakin sen yhden jakson verran. Se ettei Ari ollut eilen kolmen heikoimman joukossa tuloslähetyksessä johtui varmasti suurelta osin siitä, että hänen aikaisemmat esityksensä ovat olleen sen verran hyviä, ettei nyt yksi ns. epäonnistuminen (kuka eilisen sellaiseksi lopulta laskee) vaikuta hänen tilanteeseen vielä merkittävästi.

En tiedä onko tässä ketjussa aiemmin ollut esillä, mutta netin syövereistä (Youtube) näkyi löytyvän myös Ari laulamassa Ensiferumin LAI LAI HEI -kappaletta. Videon äänenlaatu oli kohtuullisen heikko, mutta kyllä siitä jotain mieleen jäi.
 
Viimeksi muokattu:

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Ted Raikas kirjoitti:
Öö, ai, että ihminen ei voi arvostella tai kommentoida, mikä toimii ja mikä ei jos ei itse pysty väh. samaan?

Tuolla periaatteellahan sinä et voi esim. arvostella kenenkään jääkiekkoilijan tai valmentajan otteita, kun et varmasti itse pysty lähellekään samoihin suorituksiin?

En tarkoittanut etteikö voisi arvostella, tuli vaan mieleen, ettei sen omakaan ääni ollut aina vireessä lavakarismasta puhumattakaan. Totta, helppohan sitä on esim. täällä muita arvostella, kun omat taidot ei ole julkisesti tiedossa:)
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
Mun on ihan pakko tulla puhuun ton Kristiinan puolesta, koska mä oikeesti tykkään sen tyylistä. Otetaan vaikka tällänen esimerkki, että nää loput viisi Idols-finalistia olisivat kaikki jossain hämyisen yökerhon ovella epätoivoisesti heiluttelemassa ja huutamassa, että tuu mun keikalle, niin kyllä mä lähtisin ehdottomasti Kristiinaa kuuntelemaan.

Sen tytön äänessä ja kasvoissa on sellaista luonnollista kauneutta ja herkkyyttä, joka saa mun huomioni. En tiedä mistä johtuu, mutta Kristiinan parhaassa esityksessä (God) hän sai mut tuntemaan jotain käsittämätöntä kaipuuta kaikkia kauniita asioita ja muistoja kohtaan. Toi koko Kristiinan olemus on kuin se suurin teinirakkaus jota ei koskaan uskaltanut pyytää ulos, vaikka oli korviaan myöten ihastunut sen kauneuteen ja herkkyyteen.

Harmi vaan että Kristiinan kappalevalinnat eivät ole osuneet viime aikoina kovin hyvin kohdalleen. Ne on mielestäni ollut liian mahtipontisia ja loppuunsoitettuja ton tytön raikkaalle olemukselle. Kristiinalle sopis paremmin sellaset kaihoisat ja riisutummat biisit, kuten vaikka seuraavanlaiset sovitukset:

http://www.youtube.com/watch?v=l5FSVjJR8g4
http://www.youtube.com/watch?v=E3NnewTgQDY
http://www.youtube.com/watch?v=FPqLFj8Guyc
http://www.youtube.com/watch?v=NGELhTYa4kA
http://www.youtube.com/watch?v=KctobWLRU6M
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Simon#17 kirjoitti:
Sanoisin, että Ari varmistaisi lopullisesti finaalipaikan laulamalla jonkun tunnetun rauhallisen kappaleen minimalistisella kitara- tai pianosäestyksellä.

Esim. Elviksen tunnetuksi tekemä Always On My Mind, vaikkapa näin Willie Nelsonmaiseen tyyliin:
http://www.youtube.com/watch?v=v3DXyfL3HX0

"Suspicious Minds" sopisi Elviksen biiseistä mielestäni myös Arille aika hyvin. Jos Queenia vetää, niin It's A Kind Of Magic. Siinä on pari "kovaa ja korkealta" kohtaakin.

Anna voisi repäistä ja vetää popin oikean kuningattaren, Madonnan, biisin Like A Virgin ja mielellään sen kiertueleffan version. ;)
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Päivän paras oli ehdottomasti Remu "Kinkku" Aaltonen. Osasi melkein itse painaa punaista ja sinistä.

Jani Toivola, missä pinkit farkut?? Nyt ei ollut edes niitä.. No, ensi kerralla sitten uudestaan jotain rohkeampaa?!

Hevimäneistä Ari näpäytti Mr. Leuhkaa, edes se "huikea!" show ei valitettavasti vedonnut. Ja jälleen oli uusi luukki. Miltä kaveri mahtoi näyttää karsinnoissa?

Anna oli jälleen suvereeni naisten puolella. Onneksi Mia sentään tippui "kunnialla", koska tämänkertainen esitys oli tuhat kertaa parempi kuin viime kertainen mahalasku tasaiselle piikkimatolle.

Balladipanun veto oli koskettava, kieltämättä paras esitys Panulta tähän mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jooqeri kirjoitti:
Hevimäneistä Ari näpäytti Mr. Leuhkaa, edes se "huikea!" show ei valitettavasti vedonnut. Ja jälleen oli uusi luukki. Miltä kaveri mahtoi näyttää karsinnoissa?
Iron Maiden t-paita sillä ainakin oli, ehkä jotkut farkutkin. Rutkasti kalpeamman näköinen, ja ehkä vähän enemmän tytönkin näköinen.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Major Julli kirjoitti:
Nyt kannattaisi vetää esim. Simon&Garfunkelia, esim. koelaulussaan vetämä "Brigde over troubled water"-sopisi hyvin, koska siinä pääsee käyttämään korkeaa ääntä, jonka Ari hallitsee erinomaisesti.

Tämä nyt on tietysti vain minun mielipiteeni...mutta ei missään nimessä! Tuohon biisiin ei kosketa, ellei laulaja satu olemaan vähintään Art Garfunkelin veroinen. Kirkankin versio oli totaalinen raiskaus, Arin koelaulusta puhumattakaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Katsoin eiliset suoritukset lävitse Youtubesta. Kristiina on söpö ja mukavan oloinen plikka, mutta kyllä se niin pahasti tykitti ohi tuon biisinsä loppupuolen, että korviin koski. Joku taas vinkui siitä, että Panu lauloi kappaleensa sellaisenaan tuomatta siihen mitään omaa. Mielestäni tuollaisen biisin rukkaaminen olisi aika uskaliasta ja toisekseen Panu väritti sitä hillitysti äänenkäytöllään ainakin pariin kolmeen otteeseen. Ei kai tuollaista biisiä kannata kokonaan millään mannevibralla vetää. Uudenkin kierroksen jälkeen mielestäni paras eilisistä.

Taustalla soi juuri Abreu. Täytyy kyllä tunnustaa, että vaikka mulla meni heti alkuun pinna tämän taskuraketin hehkutukseen, osaa tuo tyttö laulaa. Varsinkin kun en alkuperäistä kappaletta ja sen esittäjää tunne, en osaa ottaa kierroksia tyylin matkimisesta ja vastaavasta, eikä Annan omat naamanvääntelyt ärsytä näin pelkän korvakuulon perusteella. Epävireisyyksiä en tuosta laulusta erota, korjatkoon joku absolutisti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jooqeri kirjoitti:
Ja jälleen oli uusi luukki. Miltä kaveri mahtoi näyttää karsinnoissa?
Matkustaako Ari mielestäsi samoilla kalsareilla koko turneen ajan?
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
sampio kirjoitti:
Matkustaako Ari mielestäsi samoilla kalsareilla koko turneen ajan?

En tiedä Arista, voi olla. Kysyin kuitenkin, miltä Kristian mahtoi näyttää karsinnoissa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jooqeri kirjoitti:
En tiedä Arista, voi olla. Kysyin kuitenkin, miltä Kristian mahtoi näyttää karsinnoissa?
Mtv3:n sivuilta löytyy kuvia karsinnoista. Viittasin tuolla edellisellä lähinnä siihen, että Arin tyyli on vaihtunut samaa tahtia kuin muillakin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mä kysyisin edelleen samaa kuin eilenkin; onko jossain määritelty että tuohon putoamisuhan kohteeksi joutuu kolme vähiten ääniä saanutta kilpailijaa?
 

Europoli

Jäsen
Minua kiinnostaisi sama kuin Nikkeä.

Lisäksi kiinnostaisi se, onko tuon seuraavan kuninkaallisteeman artistilista jollain tapaa rajattu, vai onko se ihan kilpailijan omasta tulkinnasta kiinni?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Europoli kirjoitti:
Minua kiinnostaisi sama kuin Nikkeä.

Lisäksi kiinnostaisi se, onko tuon seuraavan kuninkaallisteeman artistilista jollain tapaa rajattu, vai onko se ihan kilpailijan omasta tulkinnasta kiinni?

Viime vuonna kun oli tuo kuninkaallisteema niin kuultiin vaikka mitä, ei niin kuninkaallistakin. Taisi olla mm. Robbie Williamsia, Anastaciaa, Brian McFaddenia, Teräsbetonia jne. Että odotettavissa todennäköisesti jälleen ihan mitä tahansa, kai sitä vaikka Antti Tuiskusta saa kuninkaallisen kun oikein mielikuvitusta käyttää...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nikke kirjoitti:
Mä kysyisin edelleen samaa kuin eilenkin; onko jossain määritelty että tuohon putoamisuhan kohteeksi joutuu kolme vähiten ääniä saanutta kilpailijaa?

Käsittääkseni asia on näin, mitään faktaa en voi pöytään lyödä. Kuitenkin heille kaikille sanottiin, että "kansa ei ole yhtä vakuuttunut" tjsp, joten voi olettaa, että se tarkoittaa samaa kuin, että ääniä ei ole tullut tarpeeksi.
 

Europoli

Jäsen
-OO- kirjoitti:
Viime vuonna kun oli tuo kuninkaallisteema niin kuultiin vaikka mitä, ei niin kuninkaallistakin.
Ok, tätä vähän pelkäsinkin. Tuosta viime kaudesta ei itsellä ole kauheasti havaintoja, kun jäi vähän väliin koska kilpailijat olivat ihan pirun epäkiinnostavia. Nyt on (ainakin mun mielestäni) jotenkin enemmän persoonia kehissä, joten jaksaa taas seurata.

Hassua sinänsä, että viime finaalin aiheen kuultuani tokaisin kaverilleni jotta "Panu vetää joko Candle in the windin tai Tears in heavenin". Vedonlyönnissä olisi tuurilla kerrankin pärjännyt kohtuuhyvin... tuosta tuli vaan mieleen että pitäisikö pistää jonkunasteinen biisiveikkaus pystyyn?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Salamisipuli kirjoitti:
Tuskimpa Annan "elintavoista" täällä sen kummemmin tiedetään, mutta minustakin Annan meloniin voi hyvin täräyttää pissis-lätkän. Siinä vaan on se joku juttu. Oletko pannut merkille että ei täällä Kristiinaa pissikseksi haukuta, vaikka on vielä Annaa nuorempikin.

Kai se sitten kertoo tyylistä? Itse olen jotenkin yhdistänyt termin enemmän käytökseen. Mikä sitten on tyypillinen pissis-look? Anyway, olen nyt katsonut kummatkin finaalit ja aivan kaikki kilpailijat tuntuvat omilla tavoillaan olevan hyvinkin miellyttäviä persoonallisuuksia. Ei ole syntynyt vahvoja tunnelatauksia kenestäkään. Kun kysymys on vielä idolin valinnasta niin ei voi aivan täysillä kritisoida edes sitä, että jatkuvasti tuntuu olevan muullakin kuin laulutaidolla merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös