MTV3: Idols 2007

  • 549 566
  • 3 334

kovalev

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
On kyllä biisin entuudestaan tuntevalle aika painostavaa myötähäpeää tuo alkupuoli, enkä nyt edes tarkoita jo tutuksi käynyttä mielestäni melko päälleliimattua ja jäykkää elekieltä.

Kun tällaisella pohjakosketuksella mentiin jatkoon ja erinomaisen esityksen vetänyt putoaja oli ainoa jäljellä ollut pinkkikännykköjen ihqu-poika, tulee kyllä mieleen, että koko ns. pinkkikännykkä-ilmiö on lähinnä joidenkin jatkislaisten terapiaksi keksitty selitys niitä tilanteita varten, kun joku homon näköinen (lue: joku itseä paremman näköinen joka saa vitusti enemmän pesää) pärjää.
Voi olla noinkin, mutta onhan jatkossa edelleen kaksi pinkkipissistä joista toisen ei todellakaan kuuluisi olla enää jatkossa ja toinenkin veti huonoimman vetonsa tähän mennessä, vaikka pedo-Asko aina löytääkin suorituksesta jotain maagista.
Toisaalta, eiköhän tämä koko formaatti perustu siihen, että jokaisella laulajalla (tai esiintyjällä) on omat kannattajansa jotka ovat jo skaban alussa ihastuneet omaan idoliinsa ja äänestävät sitten tätä niin, että saldorajakin laulaa, olipa tämän esitys sitten kuinka pyllystä tahansa.
Eli yritän sanoa, että tottakai pitkätukkapojillakin on omat pinkkinsä ja se ratkaisee kuka saa "Parhaiten omat äänestäjänsä liikkeelle"
 

Mace

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Ja muutenkin, ei kukaan kiukuttele että Annan pitäisi laulaa myös heviä tai että Kristiinan rock-ääntä ei ole vielä kuultu. Se levy jonka tämän kilpailun voittaja julkaisee ei tule olemaan musiikillisten tyylien sekamelskaa, vaan aivan varmasti esittäjänsä näköistä musiikkia.

Eikös se Asko ainakin patistanut Annaa nopeamman kappaleen pariin? Panun kohdalla oli sama homma. Luulisin, ettei Kristiinan kohdalla yksikään tuomari kehtaa ainakaan vakavalla naamalla ehdottaa mitään muuta musiikkityyliä kuin poppia.

Minä en ihan täysin ymmärrä, mitä merkitystä sillä tulevalla levyllä on tämän kilpailun kanssa. Tai siis sitä, että miksi ne kulkisivat täysin käsi kädessä. Ok, Ari on hevimies ja hevarit diggaavat siitä, joten Ari tekee hevilevyn. Anna on r'n'b-tyttö ja siitä tykätään, joten tehköön hän omanlaisensa levyn. Tuo "osaaminen" on kuitenkin nyt jo tiedossa, itse kaipaisin näyttöä monipuolisuudesta, jos sellaista kilpailijalta löytyy. Ja niin kaipaa moni muukin. Minulle kyse on viihdeohjelmasta, jonka ensisijainen arvo ei ole levytyssopimuksessa vaan siinä, että näkee hyvää show'ta ja monipuolisia tulkintoja. Joku toinen näkee asian tietysti eri tavalla.

Trenchtown kirjoitti:
Erikoisesta kappalevalinnasta on ihan turha antaa pisteitä sillä perusteella että uskaltaa kokeilla eri tyylejä. Suutari pysyköön lestissään. Eli jokainen laulakoon sitä mitä parhaiten osaa, jolloinka jokaisen laulamisen parhaat puolet nousevat varmasti selkeimmin esiin.

Ei minunkaan mielestäni yleisesti ottaen pelkästään erikoisista ja monipuolisista kappalevalinnoista tule plussia antaa, mutta jos suoritukset ovat tuon lisäksi kokonaisuutena jokseenkin hyviä, arvostan niitä kyllä enemmän kuin noita varman päälle vedettyjä mutta niin värittömiä esityksiä. Eli tuo biisin vaativuus on minulle vähän kuin uimahypyssä se "vaikeuskerroin": heikompikin suoritus vaikeaan biisiin voi olla parempi kuin kohtalainen suoritus helppoon biisiin.
 

Carlos

Jäsen
Kapulainen kirjoitti:
Edelleen olen sitä mieltä, että Kristian on uskaltanut kokeilla rajojaan vaikeilla valinnoilla, siinä missä muut vetävät aika varman päälle. Uskon, että tämänvuotinen Idols olisi paljon tylsempi jos Kristian ei olisi finaaleissa.

Kyllä, Myyrmanni on kokeillut monia eri tyylejä, mistä bointsit kisan elävöittämisestä. Mutta jos neljä viidestä näistä "eri tyyleistä" on esitettynä ihan hanurista, on mielestäni perusteltua todeta että Myyrmannista saa ihan hyvän tiskijukan, mutta ei esiintyjä-laulajaa.

Myyrmanni olisi voinut valita näitä erilaisia biisejä, ja huolellisemmalla valinnalla olisi valinnut semmoiset mitkä myös onnistuvat. Ei helvetti, Freddie Mercury säkenöi esiintyessään joka solullaan mieletöntä karismaa jonka vielä yhdisti loistavasti loistavaan ääneensä. Ei sitä voi vetää kukaan muu edes karaokessa ilman että kuulijakuntaa itkettää. Myötähäpeästä. Homman ryssii varmasti viimeistään siinä vaiheessa kun ei osaa sanoja edes huonosti.
 

Cube

Jäsen
Kapulainen kirjoitti:
Asko Kallosta kuitenkin tuntuu kiinnostavan kovasti miten erilaisia kappaleita laulajat uskaltavat esittää. Tätä lähinnä hain takaa. Edelleen olen sitä mieltä, että Kristian on uskaltanut kokeilla rajojaan vaikeilla valinnoilla, siinä missä muut vetävät aika varman päälle. Uskon, että tämänvuotinen Idols olisi paljon tylsempi jos Kristian ei olisi finaaleissa.
Kai arvostit samalla tavalla Panun Eye of the Tiger -yritystä?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mace kirjoitti:
Eli tuo biisin vaativuus on minulle vähän kuin uimahypyssä se "vaikeuskerroin": heikompikin suoritus vaikeaan biisiin voi olla parempi kuin kohtalainen suoritus helppoon biisiin.
Paitsi että uimahypyissä määritelty vaikeuskerroin tietynlaiselle hypylle on aina vakio uimahyppääjästä riippumatta (näin luulisin), kun taas tietyn biisin vaativuus riippuu esittäjästä. Mutta tottakai uimahyppääjänkin kannattaa hypätä hyppy, jonka hän osaa hyvin suhteessa vaikeuskertoimeen.

Tuomarit voisivat määrätä kilpailijoille biisit. Itse tuomarina määräisin esim. Arille jotain Take Thatin tapaista ja Annalle Judas Priestiä. Näin saataisiin ainakin jotain nähtävää.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Carlos kirjoitti:
Myyrmanni olisi voinut valita näitä erilaisia biisejä, ja huolellisemmalla valinnalla olisi valinnut semmoiset mitkä myös onnistuvat. Ei helvetti, Freddie Mercury säkenöi esiintyessään joka solullaan mieletöntä karismaa jonka vielä yhdisti loistavasti loistavaan ääneensä. Ei sitä voi vetää kukaan muu edes karaokessa ilman että kuulijakuntaa itkettää. Myötähäpeästä. Homman ryssii varmasti viimeistään siinä vaiheessa kun ei osaa sanoja edes huonosti.
Tuo hyvin totta. Asiahan kävi hyvin ilmi Mercuryn muistokonsertissa, jossa aidosti maailman tähdet yrittivät esittää Queenin biisejä. Melkein järjestäen esitys ei ollut lähelläkään aidon veroista. Muistaakseni lähinnä Axl Rosen esitys pääsi edes sinne päin. Siitä toki on aika pitkä aika, kun olen viimeksi kyseisiä esityksiä nähnyt. Kertoo kuitenkin siitä, että maailman parhaatkaan artistit (ainakin osa heistä) eivät tahdo yltää Mercuryn tasolle, joten miten siihen pääsisi Kristiankaan Suomen Idolsissa.

Cube: Täytyy myöntää, että Panu munasi itsensä aika pahasti Eye of the Tigerissä. Tosin mainitsin jo aiemmassa viestissäni, että Kristianin ohella Panu ainoastaan uskalsi kokeilla biisiä hänen perinteisen tyylinsä ulkopuolelta. Olen myös sitä mieltä, että Kristian on epäonnistumisesta huolimatta vetänyt biisinsä paremmin kuin Panu Eye of the Tigerin. Se on toki vain mielipide.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kapulainen kirjoitti:
Tuo hyvin totta. Asiahan kävi hyvin ilmi Mercuryn muistokonsertissa, jossa aidosti maailman tähdet yrittivät esittää Queenin biisejä.
Mites siinä muistokonsertissa, niin olivatko ne maailman tähdet edes vaivautuneet opettelemaan sen esittämänsä kappaleen sanat? Jos niin meni aika vitusti paljon paremmin kun Kristianilla.

Kristian tössi esityksenä raskaasti, eikä se muutu paremmaksi vaikka miten olisi ollut hyvä yritys ja vaikea biisi ja uskallusta ja rohkeutta ja erilaisuutta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Trenchtown kirjoitti:
Mites siinä muistokonsertissa, niin olivatko ne maailman tähdet edes vaivautuneet opettelemaan sen esittämänsä kappaleen sanat? Jos niin meni aika vitusti paljon paremmin kun Kristianilla.

Mulla taitaa löytyä vielä videolta suurin osa tuosta konsertista (tosin en ole sitä tainnut kertaakaan katsoa jälkeenpäin) ja ainakin James Hetfield veti Stone Cold Crazyn tavalla josta Freddiekin olisi ylpeä.

Annan lavaesiintymisestä, tyttöhän taitaa jännittää niin maan perkeleesti siellä. Askokin totesi että Anna näytti tärisevän kuin horkassa ennen kuin alkoi laulamaan ja aina tuomareiden kommentteja kuunnellessa näyttää olevan purskahtamaisillaan itkuun.

Kristian luetteli viime viikolla Iltalehdessä ykkösidolikseen Jimi Hendrixin ja aiemmin ketjussa ehdottamani Hey Joe saattaisi olla nappivalinta hänelle.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Cube kirjoitti:
Kai arvostit samalla tavalla Panun Eye of the Tiger -yritystä?
Panun yritystä ei voi arvostaa samalla tavalla, kun yritysten tasossa on niin järkyttävän suuri ero. Panun Eye Of The Tiger -raiskaus on surkeinta mitä Suomen Idolsissa on alkukarsintoja lukuunottamatta koskaan nähty. Arvostettava saavutus toki sekin, vai olisikohan sittenkään...?
 

Cube

Jäsen
Mikke73 kirjoitti:
Panun yritystä ei voi arvostaa samalla tavalla, kun yritysten tasossa on niin järkyttävän suuri ero. Panun Eye Of The Tiger -raiskaus on surkeinta mitä Suomen Idolsissa on alkukarsintoja lukuunottamatta koskaan nähty. Arvostettava saavutus toki sekin, vai olisikohan sittenkään...?
Ei mun mielestä Panun Eye of the Tigerin ja Kristianin Lenny Kravitzin välillä pahemmin eroa ollut. Makuasioita jne...
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Master Chief kirjoitti:
Mulla taitaa löytyä vielä videolta suurin osa tuosta konsertista (tosin en ole sitä tainnut kertaakaan katsoa jälkeenpäin) ja ainakin James Hetfield veti Stone Cold Crazyn tavalla josta Freddiekin olisi ylpeä.

Tästä ehdottoman samaa, mieltä.Aivan loistava on Jamesin veto ja tuskin olisi Freddien tarvinnut hävetä tuota yhtään.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Heikko tasoisin finaali tähän mennessä, ehdottomasti.

Panun esitys oli paras, Ari veti ihan hyvin, Kristian mokasi, Annalla järkyttävä style ja esitys jäi valjuksi.

Kristiinasta en vain pidä. Ärsyttävä nenä-ääni vetoaa pikkulikkoihin ja näin jälleen jatkossa. Toivottavasti tippuu ja nopeasti.
 

Salamisipuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jooqeri kirjoitti:
Ärsyttävä nenä-ääni vetoaa pikkulikkoihin ja näin jälleen jatkossa.

Johan oli mahtava yleistys. Vastaavasti sitten Panun ujellus vetoaa 15v vantaalaisiin pikkupoikiin?

Eikö tänä vuonna sitten ole pakko vetää yhtään biisiä suomeksi? Menee aika tylsäksi kun kilpailijat saavat jatkuvasti täysin valita omat kappaleensa.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Salamisipuli kirjoitti:
Johan oli mahtava yleistys. Vastaavasti sitten Panun ujellus vetoaa 15v vantaalaisiin pikkupoikiin?

Enpä oo Panua pahemmin fanittanut, mutta kyllä se parhaiten lauloi, vaikka vaikea sitä on ymmärtää.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Mustis kirjoitti:
Tästä ehdottoman samaa, mieltä.Aivan loistava on Jamesin veto ja tuskin olisi Freddien tarvinnut hävetä tuota yhtään.

Itse asiassa Metallican versio Stone cold crazysta on parempi kuin alkuperäinen.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rupesin muuten epäilemään, että näinköhän siinä vaarassa tippua kohdassa kärvistelevät tippujan lisäksi vähiten ääniä saaneet. Luulin tämän tonttutyttö Annan olevan eniten ääniä keräävä kilpailija.

Joka jaksoon jos valittaisiin tuomareiden toimesta vain yksi kappale, jonka kaikki vetäisivät, saataisiin parempi kuva kilpailijoista keskinäisen paremmuuden suhteen. Mutta viihdearvo silloin kärsisi, eli ei varmaankaan tule tapahtumaan.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
teemu_s kirjoitti:
Itse asiassa Metallican versio Stone cold crazysta on parempi kuin alkuperäinen.
On aina mielenkiintoista vertailla eri esittäjien versioita samoista kappaleista. Usein ihmiset pitävät sitä versiota parempana jonka ovat kuulleet ensin. Monien varsinkin vanhempien kappaleiden kohdalla tulee myös esiin masteroinnin taso yms. teknisiä asioita jotka vaikeuttavat arviointia. Kokonaan oma asiansa on henkilökohtainen mieltymys. Toinen tykkää enemmän Hetfieldin kuin Mercuryn äänestä. Tämän takia on vaikea mielestäni sanoa ehdottomasti kumpi on parempi. Tietysti voi sanoa että "mun mielestä.."

Tässä kappaleessa on mielestäni Metallican versiossa enemmän potkua instrumentaali puolella, mutta Mercury vie voiton laulamisessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kumma juttu kaiklen kaikkiaan... ehkä minulla on sitten monen vuoden vaikut korvaonteloissa, tai jotain, kun näen ja koen Kristianin laulamisen erittäin särmäksi ja taidokkaaksi ja muutenkin miellyttäväksi kuunnella. Sellaiseksi, missä on potentiaalia nousta tunnetuksi. Ari on myös ihan jees laulaja, mutta se murrosikäisen ääni, joka kyllä hämmentää kun jos mies on kerran jo 22-vuotias, vähän särähtää korvaan.

Ilmeisesti se menee sitten niin, että Kristianin persoonasta ei vaan pidetä. Tuosta leuhkasta olemuksesta kun alituiseen puhutaan, minä en moista ole huomannut. Enemmänkin kaveri vaikuttaa hivenen epävarmalta ja kenties ujolta, joskushan ujot ihmiset pyrkii piilottamaan sen piirteensä yli-itsevarman kuoren alle ja se ei todellakaan ole leuhkamaisuutta.
 

Bandana

Jäsen
Aika valju taso oli eilen. Monet on kehunut Panua, mutta ainakin meidän telkkarissa esitys kaatui kehnoon äänentoistoon. Ei kuulunut paljoa mitään. Arin ja Kristianin esitykset olivat ihan 'perus', jotenkin on molempien - etenkin Kristianin - momentum laskussa. Anna oli ihan ok, tietysti hypetys oli taas vedetty täysin yli. En osaa sanoa, kopioiko Abröö jälleen alkuperäisesittäjän, mutta muuten ihan kivaa laulantaa kuitenkin. Se stailaus oli kyllä jotain ihan toista sitten. Huh huh. Little Miss Piggy, indeed.

Kristiinasta tykkäsin. Vaikuttaa sympaattiselta tyypiltä ja asenne on tosi ihailtavaa. Nostaa tasoaan jatkuvasti ja tsemppaa hyvin. Omaa tulkintaa ja kovaa yritystä, muttei kuitenkaan mitään ylimitoitettua. Ääni sitten taas on tietysti aika heikko, voimakkuudeltaan siis, mutta itse kyllä nautin siitä soundista silti. Mukavaa kuunneltavaa, aitoa.

Odotin kuitenkin, että Kristiina olisi pudonnut. Eipä pudonnut. Propsit siitä, että jumboksi teilaamisesta huolimatta on nyt "päihittänyt" kolme muuta pois. Seuraavaksi tosin on mitä todennäköisimmin sitten Kristiinan vuoro lähteä. Siitä putoamiskohdasta puheen ollen, Little Miss Piggy veti sen aika tyylikkäästi. Putoamisuhasta kerrottaessa ilme oli samanaikaisesti vihastunut ja myrkyn niellyt. Siinä sitten Panuun sitoutuneena itki hysteerisesti ja hoki "mä putoon, mä putoon"... Voi vittu oikeesti.

No joo, jännäksi menee loppu. Toivottavasti ensi torstaina äijäkaksikko palaa tasolleen; Kristian voisi vetää jonkun Lapin Kesä vol kakkosen, Annalta ehkä jotain nopeampaa ja suomenkielistä jopa, ja toivottavasti Kristiinakin löytää vielä uuden tason.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Myyrmannista: Eikö kukaan muu ole huomannut, että kaverin liikkeet on kuin ysiluokkalaisen mopojätkän kevätjuhlaesityksestä. Äijä on valmiiksi opetellut ne kohdat jolloin käden pitää liikkua ja sitten vaan odotellaan hetkeä. Eilisen vedon lopussa oli räikeimmin näkyvissä se suunniteltu käden nosto. Ainoa vika siinä nostossa oli, että se lähti ihan väärään aikaan kun tahtia kuuntelee. Eli hän ei osaa eläytyä vaan tekee liikkeet väkisin opeteltuna. Monesti olen miettinyt, että onko tuolla ollenkaan rytmitajua? Mikäli armeijan on käynyt, niin siellä taisi olla se pakollinen väärään tahtiin marssija.

Nolottaa katsoa äijän liikkeitä, jotka muistuttavat kirahvin ja nykäsmatin sekoitukselta. Myös silmät pyörii päässä ja katse hakee varmaankin lääkeitten ottamatta jäämisen myötä Ufomiesten hyökkäystä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tombraider, sano nyt vielä, että miekkosen pitkä tukka ja se partakin häiritsee. =)

"Varmaan hippi?"
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ted Raikas kirjoitti:
Kumma juttu kaiklen kaikkiaan... ehkä minulla on sitten monen vuoden vaikut korvaonteloissa, tai jotain, kun näen ja koen Kristianin laulamisen erittäin särmäksi ja taidokkaaksi ja muutenkin miellyttäväksi kuunnella.
En ainakaan minä ole missään kohtaa kieltänyt, etteikö K osaisi laulaa. Äänensä oli entertainerissa ja lapin kesässä helvetin hyvä ja ennen kaikkea uskottava, siitä ei paistanut minkäänlaista epävarmuutta.

Särmäksi ja taidokkaaksi ei todellakaan kuitenkaan voi kutsua tätä viimeisintä esitystä, koska, edelleen, karkeasti arvioiden puolet sanoista oli kadoksissa. Eri haastava kertosäe oli oikeastaan ainut joka meni koko ajan oikein.

Unohtaisi Kristian tuon kikkailun ja laulaisi seuraavaksi Pomoa tai vaikka Pearl Jamia, tuon tyyppiseen musiikkiin hänen äänensä sopii kuin potkut Jortikalle. Toki jos edelleen haluaa todistella olevansa jotain mitä ei ole, niin antaa palaa vaan.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Bandana kirjoitti:
Monet on kehunut Panua, mutta ainakin meidän telkkarissa esitys kaatui kehnoon äänentoistoon. Ei kuulunut paljoa mitään.

Tämä sama ilmiö oli mielestäni muidenkin esitysten kohdalla. Laulu hukkui bändin soiton alle suunnilleen kaikilla. En sitten tiedä, oliko kyseessä televisioni huonous äänentoiston suhteen, vai mikä lie, mutta heppoisilta kaikki kuulostivat orkesterin jyrätessä.
 

Mace

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Kumma juttu kaiklen kaikkiaan... ehkä minulla on sitten monen vuoden vaikut korvaonteloissa, tai jotain, kun näen ja koen Kristianin laulamisen erittäin särmäksi ja taidokkaaksi ja muutenkin miellyttäväksi kuunnella. Sellaiseksi, missä on potentiaalia nousta tunnetuksi.

Ilmeisesti se menee sitten niin, että Kristianin persoonasta ei vaan pidetä. Tuosta leuhkasta olemuksesta kun alituiseen puhutaan, minä en moista ole huomannut. Enemmänkin kaveri vaikuttaa hivenen epävarmalta ja kenties ujolta, joskushan ujot ihmiset pyrkii piilottamaan sen piirteensä yli-itsevarman kuoren alle ja se ei todellakaan ole leuhkamaisuutta.

Yleisesti ottaen olen täysin samaa mieltä siitä, että Kristiania on todella miellyttävää kuunnella (ja soundista tykkäsin kyllä eilenkin todella paljon), mutta kun tuota hänen eilistä vetoaan olen nyt muutamaan otteeseen kuunnellut, niin se meni nimenomaan valmistautumisen osalta puihin, koska sanat olivat koko ajan kadoksissa. Tuossa olisi ollut aineksia oikeinkin hyvään vetoon ilman tuota unohtelemisen tuomaa epävarmuutta (joka heijastui esityksen alussa katseestakin). Loppua kohden tuo epävarmuus ei enää näkynyt ja onneksi mies improvisoi itsensä jatkoon, mistä isot plussat. Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla Jonen kanssa Kristianin esityksistä. Ensi torstaina on kuitenkin pakko osata biisin sanat.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, no meinasinkin lähinnä, että miehen lauluääni on erittäin miellyttävä, tietenkään hän ei ole vielä luonnollisestikaan mikään mestarilaulaja, kuten ei yksikään noista kisaajista, mutta erittäin runsaasti potentiaalia on. Näin ihan täysin maallikon näkökulmasta. Lisäksi hänen englannin ääntämisensä on jo nyt varsin hyvää luokkaa. Totta kai ilmaisu paranee vuosien saatossa, jos jaksaa vaan ponnistella. Valmistautumisista en osaa sanoa oikein mitään, siinä voitte olla oikeassa, että se ei ole ollut riittävää tasoa. En ehkä seurannut niin hyvin, keskityin vaan eriasioihin.

Joka tapauksessa, harjoittelemalla hyvin, tuosta miehestä on varmasti rocklaulajaksi.

Toivoisin itsekin miehen laulavan jatkossa myös jotain erilaista, koska monipuolisuutta varmasti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös