Näin kävi, nauratti täällä päässä hivenen.Lugu kirjoitti:Sanoikos Juti juuri, että alkaa olemaan Pyysaloa ikävä, kun pojat jotain puhuivat ohjauksen laadusta.?? Mika sanoi vain: "No en mä ny tiiä."
Näin kävi, nauratti täällä päässä hivenen.Lugu kirjoitti:Sanoikos Juti juuri, että alkaa olemaan Pyysaloa ikävä, kun pojat jotain puhuivat ohjauksen laadusta.?? Mika sanoi vain: "No en mä ny tiiä."
V-man kirjoitti:Jaa finaalia ei sitten näytetä normimaikkarin puolella. Paitsi tunnin kooste keskellä yötä ja siitäkin puuttuu varmaan taas mm. maalit.
Lätkäkoosteesta puuttuu maali, turnauksesta näytetään kaikki paitsi finaali ja mäkiviikon voittaja lasketaan väärin. Sylettää koko kanava.
Maikkarin johtajia pitäisi vetää läheltä ylös.
expertti kirjoitti:tulosveto kiittää jos ei ihan ihmeitä tapahdu
Hemingway kirjoitti:En ole kirjoittanut tänne aikaisemmin, enkä myöskään kehunut vuolaasti hokinaittia. Kehumisen sijaan yritin mietiskellä syitä siihen, miksi tuote oli sellainen kuin oli ja miksi se sellaisena pysyi. Arveluni mukaan syyt olivat puhtaasti kaupalliset, koska luulen, että potentiaalisesta katsojakunnasta Maikkari onnistui repimään tekemillään ratkaisuilla TV:n ääreen prosentuaalisesti varsin suuren osuuden.
Hemingway kirjoitti:Fanien keskuudessa (joihin en itse kuulu) näyttää hämärtyvän se tosiasia, että monille ellei useimmille urheilun seuraajille sellaiset lajit kuin hiihto, alppihiiihto tai mäkihyppy menevät selvästi jääkiekon edelle. Maailman huiput rinteessä tai mäessä vastaan SM-liiga nyhjääminen on itsellenikin helppo valinta. Tällä en tarkoita, etteikö jääkiekko saisi olla joillekuille henki ja elämä tai etteikö se olisi hieno peli, mutta siinä ei kuitenkaan ole kysymys huippu-urheilusta samaan tapaan kuin mäkihypyssä tai alppihiihdossa. Lisäksi lajia vaivaa monien mielestä tylsyys. On paljon jännittävämpää seurata tiivistyvää alppikisaa tai mäkihyppyä tai poimia silmiinsä huippuyksilöitä maailman jalkapallovalioista tai seurata tenniksen pitkiä palloralleja tai golfin rauhallisesti rakentuvaa ratkaisua kuin katsoa puuduttavaa jääkiekkoa. Mitä harvemmin sitä katsoo, sitä epäviihdyttävämmältä se näyttää. Ei ole kysymys Jutista tai Saukkosesta vaan itse lajista. Se ei ole kaikkien mielestä niin kiinnostava kuin monet fanit olettavat. Tämän osoitti NHL-lakkokin. Kun kiekon tilalla tuli muuta ohjelmaa, katsojaluvut nousivat selvästi.
Hemingway kirjoitti:Miksi Maikkari luopui lähetysoikeuksista? Se ei saanut vastinetta rahoilleen. Miksi Canal+ ei panosta enempää lähetyksiin? Se ei saa vastinetta rahoilleen pienelläkään panostuksella eikä suurempi panostus tuo katsojia lisää kuin korkeintaan kourallisen.
Hemingway kirjoitti:Toistan samaa mantraa: Suomi on pieni maa, eikä kanavien kannata tuottaa tuotetta suurella rahalla pienelle joukolle (poislukien YLE).
JimmyMac kirjoitti:Aivan. Puhtaan kaupalliset. Yritettiin tehdä mahdollisimman halvalla keskinkertaista "viihdettä", joka miellyttäisi tavallisia tallaajia.
Paitsi, jos tämä pieni joukko on valmis maksamaan tuotteesta ylimääräistä - kuten Canal+:n kohdalla on. Itse olisin valmis panostamaan huippu-urheilua tarjoaviin maksukanaviin vielä nykyistäkin enemmän.
JimmyMac kirjoitti:Canal+ panostaa jääkiekkoiluun - sen huomaa kun seuraa Canalin jääkiekkolähetyksiä. Ruotsin Elitserienin oikeudethan Canal on omistanut käsittääkseni vuodesta 1997 lähtien ja Canal+ -katsojien määrä on siellä kasvanut koko ajan. Myös Elitserien-tarjontaa on koko ajan kehitetty. En näe mitään syytä, miksei kehitys olisi Suomessa samanlainen.
Birkku kirjoitti:- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää
Canali on erittäin helppo hankkia ja se on myös kohtalaisen halpa ja sitä ollaan vielä mainostettukin erittäin hyvin. Se ei näy vielä ihan joka puolella Suomea, mutta sille ei mahda yhtään mitään jos asuu jossain julmalan selän takana.Birkku kirjoitti:Minä näen muutaman syyn jotka jarruttaa tuota kehitystä.
-Vajavainen näkyvyys. Tämä on niin pieni maa että ollakseen myyvä, täytyy tuotteen olla helposti saatavilla kaikille.
Öööö???- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää
Maksullinen Canal+ tarjoaa viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin. Mukana myös paljon huippu-urheilua maailman parhaista sarjoista.- Maksuttomat kanavat tarjoavat viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin lupamaksun hinnalla. Mukana paljon myös urheilua.
Birkku kirjoitti:Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.
Birkku kirjoitti:Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.
Tuo systeemi on vaan seurojen itsensä puolelta todettu kannattamattomaksi, joten sitä ei tule.Birkku kirjoitti:Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.
Hemingway kirjoitti:Tuskin mahdollisimman halvalla, mutta mahdollisimman hyvällä hinta-tulossuhteella. Ja jos sinä ja muut Maikkarin mollaajat myöntävät tämän asian, niin en ymmärrä, mitä kritisoitavaa firman toiminnassa on. Se varmasti teki voittoa ajatellen kaiken suht oikein.
Hemingway kirjoitti:Juuri niin. Nythän Canal+ tekee Suomessa jääkiekkoa hyvin todennäköisesti melkoisella tappiolla. Sen on joko saatava selvästi lisää kiekkokatsojia, laskettava laatua ja/tai korotettava hintoja, josta kärsivät sitten muutkin katsojat.
Birkku kirjoitti:Minä näen muutaman syyn jotka jarruttaa tuota kehitystä.
-Vajavainen näkyvyys. Tämä on niin pieni maa että ollakseen myyvä, täytyy tuotteen olla helposti saatavilla kaikille.
Birkku kirjoitti:- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää
Birkku kirjoitti:- Maksuttomat kanavat tarjoavat viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin lupamaksun hinnalla. Mukana paljon myös urheilua.
Jokeriarska kirjoitti:Heh, kun satuin telkkarista pari Kärppien Super Six -turnauksen matsia katsomaan, niin kylläpä olen taas onnellinen ettei paskakanava enää omista SM-liigan tv-oikeuksia. Eipä mennyt Frölunda-pelistäkään kuin se 10 sekuntia, kun Frölundan pelaaja pääsi maalipaikkaan ja eikös Juti siihen totea heti jotain: "oohoh!" tai "kato!" :) Ja tätäkään ei varmaan ole monesti sanottu: "tänään tullaan näkemään kova taistelupeli" ja "hyvällä jalalla". No, onneksi jäi tähän maikkarin paluu kiekkoon.
Mulla olis vanha, mutta laadukas ja luotettava VHS-nauhuri kohta vapaana, kunhan saan loput säilytettävät roinat siirrettyä digimuotoon. Itsehän olen siirtynyt jo nykyaikaan ja hommannut kovalevytallentimia taloon. Niistä on kiva katsoa pelejä jälkikäteen, jos on suoran lähetyksen aikaan muualla ja jälkilähetys ei sovi aikatauluun. Se tosin vaatii pientä perehtymistä ajastustallennuksen saloihin, mutta manuaalin opiskelu palkitsee itsensä hyvin nopeasti. Voihan nuo tallennetut lähetykset katsoa sunnuntaisin kolmelta, jos liian ikävä pakkopullaa kohti iskee.Birkku kirjoitti:Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.