MTV3 Hockey Night

  • 621 846
  • 2 744

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Murmeli kirjoitti:
Hemingway = Jutila
Bobcat = Saukkonen
?
Heh, ei muuten voi noin vuolaasti kehua nimenomaan hokinaitin tuotetta.

En ole kirjoittanut tänne aikaisemmin, enkä myöskään kehunut vuolaasti hokinaittia. Kehumisen sijaan yritin mietiskellä syitä siihen, miksi tuote oli sellainen kuin oli ja miksi se sellaisena pysyi. Arveluni mukaan syyt olivat puhtaasti kaupalliset, koska luulen, että potentiaalisesta katsojakunnasta Maikkari onnistui repimään tekemillään ratkaisuilla TV:n ääreen prosentuaalisesti varsin suuren osuuden. Aavistan, ettei samanlaisiin lukemiin tulla pääsemään enää koskaan tulevaisuudessa.

Garmisch Partenkirchenin mäkikilpailu keräsi television ääreen yli 1,2 miljoonaa suomalaista. Näistä katsojista osa on ollut naisia ja vanhempia ihmisiä, jotka eivät seuraa jääkiekkoa lainkaan ja muutakin urheilua vain hyvin satunnaisesti ja kansallisia arvoja painottaen. Heitä eivät kiinnosta maan sisäiset sarjat ehkä hiihtoa lukuunottamatta. Tämän luvun perusteella täysin hatusta vedettynä heitänkin arvion, että yhtä kiekkolähetystä kohti potentiaalisia katsojia oli 500-600 tuhatta, tuskin ainakaan yli 700 000. Kun Maikkari sai näistä TV:n ääreen 300-400 tuhatta, on se hiton hyvin.

Fanien keskuudessa (joihin en itse kuulu) näyttää hämärtyvän se tosiasia, että monille ellei useimmille urheilun seuraajille sellaiset lajit kuin hiihto, alppihiiihto tai mäkihyppy menevät selvästi jääkiekon edelle. Maailman huiput rinteessä tai mäessä vastaan SM-liiga nyhjääminen on itsellenikin helppo valinta. Tällä en tarkoita, etteikö jääkiekko saisi olla joillekuille henki ja elämä tai etteikö se olisi hieno peli, mutta siinä ei kuitenkaan ole kysymys huippu-urheilusta samaan tapaan kuin mäkihypyssä tai alppihiihdossa. Lisäksi lajia vaivaa monien mielestä tylsyys. On paljon jännittävämpää seurata tiivistyvää alppikisaa tai mäkihyppyä tai poimia silmiinsä huippuyksilöitä maailman jalkapallovalioista tai seurata tenniksen pitkiä palloralleja tai golfin rauhallisesti rakentuvaa ratkaisua kuin katsoa puuduttavaa jääkiekkoa. Mitä harvemmin sitä katsoo, sitä epäviihdyttävämmältä se näyttää. Ei ole kysymys Jutista tai Saukkosesta vaan itse lajista. Se ei ole kaikkien mielestä niin kiinnostava kuin monet fanit olettavat. Tämän osoitti NHL-lakkokin. Kun kiekon tilalla tuli muuta ohjelmaa, katsojaluvut nousivat selvästi.

Miksi Maikkari luopui lähetysoikeuksista? Se ei saanut vastinetta rahoilleen. Miksi Canal+ ei panosta enempää lähetyksiin? Se ei saa vastinetta rahoilleen pienelläkään panostuksella eikä suurempi panostus tuo katsojia lisää kuin korkeintaan kourallisen. Jääkiekko on sen strategiassa vain yksi lisähoukutin muiden ohjelmien ohessa. Saa nähdä, tuleeko se panostamaan siihen tulevaisuudessa yhtään lisää. Epäilen, että digiaikaan siirryttäessä se yrittää ja jos tulosta ei tule, niin se luopuu jääkiekosta kokonaan tai minimoi kuluja entisestään eli heikentää laatua.

Toistan samaa mantraa: Suomi on pieni maa, eikä kanavien kannata tuottaa tuotetta suurella rahalla pienelle joukolle (poislukien YLE). Formulalähetykset keräävät yli miljoona katsojaa säännöllisesti, mutta ilmeisesti Maikkari on luopumassa lähitulevaisuudessa niistäkin. Ei Maikkari myöskään yrittänyt pitää jääkiekkofaneja tyytyväisenä, vaan se pyrki mahdollisimman suureen voittoon. Faneja miellyttämällä voiton maksimointi ei ole mahdollista.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanoikos Juti juuri, että alkaa olemaan Pyysaloa ikävä, kun pojat jotain puhuivat ohjauksen laadusta.?? Mika sanoi vain: "No en mä ny tiiä."
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Lugu kirjoitti:
Sanoikos Juti juuri, että alkaa olemaan Pyysaloa ikävä, kun pojat jotain puhuivat ohjauksen laadusta.?? Mika sanoi vain: "No en mä ny tiiä."
Näin kävi, nauratti täällä päässä hivenen.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
V-man kirjoitti:
Jaa finaalia ei sitten näytetä normimaikkarin puolella. Paitsi tunnin kooste keskellä yötä ja siitäkin puuttuu varmaan taas mm. maalit.

Lätkäkoosteesta puuttuu maali, turnauksesta näytetään kaikki paitsi finaali ja mäkiviikon voittaja lasketaan väärin. Sylettää koko kanava.

Maikkarin johtajia pitäisi vetää läheltä ylös.

No älä muuta sano! Saatanan maikkari pilaa joka helvetin urheilulähetyksen surkeilla selostajillaan, ohjauksellaan, mainoksillaan, söhläilyllään ja näyttämättä jättämisillään! =(
Lakkauttaa pitäisi koko kanava...

Äsken muuten mielenkiintoinen episodi selostuksessa. Meni jotenkin näin:
Anu: Hehe... jalkoja vaan kuvataan.
Putte: Kylä on Pyysaloa ikävä!
Anu: ...ööö... no emmä nyt tiedä...


Hehe, ja äsken KJ:n ääni kuului selvästi kun huusi tuomarille "saatanan mulkku perkele!" Paha moka Maikkarilta!! Saarioisten junnut kuiteskin seuraa lähetystä. =)
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saukkoselle tuo turnauksen nimen lausuminen tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia: Eurypiiyn tsämpiöskap. On se vaan hienoa, ettei tuo parivaljakko Anu&Putte enää SM-liigaa selosta.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Laittoiko kukaan muu merkille, kuinka TUSKAISEN äänähdyksen Putte päästi kun Dynamo teki 3-2 maalin?

Anyways, näin pieninä huumoriannoksina tätä Hockey Nightia on ihan "hauska" katsoa, ikävä ei kuitenkaan tule.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Menipäs Klyyvari mietteliääksi 4-2 ja tulosveto kiittää jos ei ihan ihmeitä tapahdu
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
expertti kirjoitti:
tulosveto kiittää jos ei ihan ihmeitä tapahdu

Nyt vielä maali tai kaks kummallekkin niin kerroin maistuu. Onneks tuli paljon maaleja niinkuin ounastelin
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Hemingway kirjoitti:
En ole kirjoittanut tänne aikaisemmin, enkä myöskään kehunut vuolaasti hokinaittia. Kehumisen sijaan yritin mietiskellä syitä siihen, miksi tuote oli sellainen kuin oli ja miksi se sellaisena pysyi. Arveluni mukaan syyt olivat puhtaasti kaupalliset, koska luulen, että potentiaalisesta katsojakunnasta Maikkari onnistui repimään tekemillään ratkaisuilla TV:n ääreen prosentuaalisesti varsin suuren osuuden.

Aivan. Puhtaan kaupalliset. Yritettiin tehdä mahdollisimman halvalla keskinkertaista "viihdettä", joka miellyttäisi tavallisia tallaajia. Onneksi SM-liigassa ja Canal+:lla oltiin hereillä ja nyt jääkiekkolähetykset tehdään lajista kiinnostuneiden ehdoilla. Canal+ -lähetyksistä huomaa, että siellä todellakin halutaan tehdä hyvää jääkiekko-ohjelmaa - eli jotain, mihin MTV3:lla ei koskaan ollut halua.

Hemingway kirjoitti:
Fanien keskuudessa (joihin en itse kuulu) näyttää hämärtyvän se tosiasia, että monille ellei useimmille urheilun seuraajille sellaiset lajit kuin hiihto, alppihiiihto tai mäkihyppy menevät selvästi jääkiekon edelle. Maailman huiput rinteessä tai mäessä vastaan SM-liiga nyhjääminen on itsellenikin helppo valinta. Tällä en tarkoita, etteikö jääkiekko saisi olla joillekuille henki ja elämä tai etteikö se olisi hieno peli, mutta siinä ei kuitenkaan ole kysymys huippu-urheilusta samaan tapaan kuin mäkihypyssä tai alppihiihdossa. Lisäksi lajia vaivaa monien mielestä tylsyys. On paljon jännittävämpää seurata tiivistyvää alppikisaa tai mäkihyppyä tai poimia silmiinsä huippuyksilöitä maailman jalkapallovalioista tai seurata tenniksen pitkiä palloralleja tai golfin rauhallisesti rakentuvaa ratkaisua kuin katsoa puuduttavaa jääkiekkoa. Mitä harvemmin sitä katsoo, sitä epäviihdyttävämmältä se näyttää. Ei ole kysymys Jutista tai Saukkosesta vaan itse lajista. Se ei ole kaikkien mielestä niin kiinnostava kuin monet fanit olettavat. Tämän osoitti NHL-lakkokin. Kun kiekon tilalla tuli muuta ohjelmaa, katsojaluvut nousivat selvästi.

Tuo nyt on todennäköisesti enemmänkin tahallista provoamista, mutta vastaan siitä huolimatta. Minulle, lätkäfanille, ei ainakaan ole yhtään epäselvä asia, että suomalaista taviskatsojaa kiinnostaa enemmän mäkihyppy kuin SM-liigajääkiekkoilu. Ja juuri siitä syystä olenkin ikionnellinen, että SM-liigakiekkoilu siirtyi maksulliselle kanavalla, jossa lähetykset tehdään meille faneille. Nyt tosiasia on, että jääkiekkoa (SM-liiga, Elitserien, NHL) näkyy minun televisiostani enemmän kuin kerkeän katsomaan - mikä on pelkästään positiivinen asia.

Nuo tylsyysväitteet ovat läpinäkyvää provosointia. Hemingwaykin sen kuitenkin oikeasti tietää, että ne ovat makuasioita. Minusta esim. mäkihyppy ja alppihiihto ovat todella tylsiä lajeja verrattuna huonoimpaankin Suomi-sarjan jääkiekko-otteluun - saatika sitten SM-liigapeleihin.

Hemingway kirjoitti:
Miksi Maikkari luopui lähetysoikeuksista? Se ei saanut vastinetta rahoilleen. Miksi Canal+ ei panosta enempää lähetyksiin? Se ei saa vastinetta rahoilleen pienelläkään panostuksella eikä suurempi panostus tuo katsojia lisää kuin korkeintaan kourallisen.

Canal+ panostaa jääkiekkoiluun - sen huomaa kun seuraa Canalin jääkiekkolähetyksiä. Ruotsin Elitserienin oikeudethan Canal on omistanut käsittääkseni vuodesta 1997 lähtien ja Canal+ -katsojien määrä on siellä kasvanut koko ajan. Myös Elitserien-tarjontaa on koko ajan kehitetty. En näe mitään syytä, miksei kehitys olisi Suomessa samanlainen.

Hemingway kirjoitti:
Toistan samaa mantraa: Suomi on pieni maa, eikä kanavien kannata tuottaa tuotetta suurella rahalla pienelle joukolle (poislukien YLE).

Paitsi, jos tämä pieni joukko on valmis maksamaan tuotteesta ylimääräistä - kuten Canal+:n kohdalla on. Itse olisin valmis panostamaan huippu-urheilua tarjoaviin maksukanaviin vielä nykyistäkin enemmän.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
JimmyMac kirjoitti:
Aivan. Puhtaan kaupalliset. Yritettiin tehdä mahdollisimman halvalla keskinkertaista "viihdettä", joka miellyttäisi tavallisia tallaajia.

Tuskin mahdollisimman halvalla, mutta mahdollisimman hyvällä hinta-tulossuhteella. Ja jos sinä ja muut Maikkarin mollaajat myöntävät tämän asian, niin en ymmärrä, mitä kritisoitavaa firman toiminnassa on. Se varmasti teki voittoa ajatellen kaiken suht oikein.

Paitsi, jos tämä pieni joukko on valmis maksamaan tuotteesta ylimääräistä - kuten Canal+:n kohdalla on. Itse olisin valmis panostamaan huippu-urheilua tarjoaviin maksukanaviin vielä nykyistäkin enemmän.

Juuri niin. Nythän Canal+ tekee Suomessa jääkiekkoa hyvin todennäköisesti melkoisella tappiolla. Sen on joko saatava selvästi lisää kiekkokatsojia, laskettava laatua ja/tai korotettava hintoja, josta kärsivät sitten muutkin katsojat.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JimmyMac kirjoitti:
Canal+ panostaa jääkiekkoiluun - sen huomaa kun seuraa Canalin jääkiekkolähetyksiä. Ruotsin Elitserienin oikeudethan Canal on omistanut käsittääkseni vuodesta 1997 lähtien ja Canal+ -katsojien määrä on siellä kasvanut koko ajan. Myös Elitserien-tarjontaa on koko ajan kehitetty. En näe mitään syytä, miksei kehitys olisi Suomessa samanlainen.

Minä näen muutaman syyn jotka jarruttaa tuota kehitystä.
-Vajavainen näkyvyys. Tämä on niin pieni maa että ollakseen myyvä, täytyy tuotteen olla helposti saatavilla kaikille.

- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää

- Maksuttomat kanavat tarjoavat viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin lupamaksun hinnalla. Mukana paljon myös urheilua.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Birkku kirjoitti:
Minä näen muutaman syyn jotka jarruttaa tuota kehitystä.
-Vajavainen näkyvyys. Tämä on niin pieni maa että ollakseen myyvä, täytyy tuotteen olla helposti saatavilla kaikille.
Canali on erittäin helppo hankkia ja se on myös kohtalaisen halpa ja sitä ollaan vielä mainostettukin erittäin hyvin. Se ei näy vielä ihan joka puolella Suomea, mutta sille ei mahda yhtään mitään jos asuu jossain julmalan selän takana.


- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää
Öööö???

Tiistai ja Torstai. Otteluvalinnat sekä Änärissä että SM-Liigassa ovat mitä ovat, mutta parempi paljon jääkiekkoa kuin ei yhtään jääkiekkoa.


- Maksuttomat kanavat tarjoavat viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin lupamaksun hinnalla. Mukana paljon myös urheilua.
Maksullinen Canal+ tarjoaa viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin. Mukana myös paljon huippu-urheilua maailman parhaista sarjoista.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Birkku kirjoitti:
Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.

Tuo on kyllä niin totta kuin vain voi olla. Voisi edes toinen TV-pelipäivä olla semmoinen että ei ole muita otteluita samaan aikaan. Näin ei valitettavasti ole... Huokaus.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Birkku kirjoitti:
Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.

Minulla on kausikortti ja käyn katsomassa kaikki pelit Porissa. Minulla on myös Canal+ paketti ja katson kaikki mahdolliset pelit myös sieltä ja olen tyytyväinen. Kuunneltuani taas Saukkosta ja Jutilaa muutaman lähetyksen verran olen todella tyytyväinen, että SM liiga on Canal+:lla. Ottelu lähetykset ovat todella laadukkaita. PreGame ja TimeOut nelosella taas ovat huonoja.

Olen lueskellut tätä ketjua silloin tällöin ja olen huomannut Birkku, että sinulla on menossa jonkin näköinen ristiretki Canal+ vastaan, miksi?
 
Itsehän olen enemmän kuin tyytyväinen noihin pelipäiviin. Ja canalilla on erinomainen tapa laittaa samalle illalle uusinta tulemaan, niin saapi katsoa vielä illalla pelin. Ei malta yleensä olla tulosta katsomatta etukäteen, mutta mieluummin peli pyörii taustalla kuin joku hömppäsarja. Tämä tietysti riippuu kotona vallitsevasta olotilasta, mutta paljon parempi kuin ne hengettömät sunnuntai höntsäilyt. Ei tosin olisi pahitteeksi joskus näyttää keskiviikko tai perjantai matsia canalilta, mutta parannusta on aivan älyttömästi.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Birkku kirjoitti:
Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.
Tuo systeemi on vaan seurojen itsensä puolelta todettu kannattamattomaksi, joten sitä ei tule.
Hockey Night pelit keräsivät poikkeuksetta normaalia huonompia yleisömääriä samoin sunnuntai oli erittäin huono päivä yritysvieraille eli seurojen tulot noista erikoispäivien otteluista olivat normaalia huonommat.
Nykyinen systeemi on loistava pelin jälkeen voi kotona katsoa kierroksen toisen ottelun tai vierasottelun ollessa kyseessä katsoa tv:n välityksellä kierroksen peliä ja kuunnella oman joukkueen peliä radiosta ellei se satu olemaan tv-peli.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh, kun satuin telkkarista pari Kärppien Super Six -turnauksen matsia katsomaan, niin kylläpä olen taas onnellinen ettei paskakanava enää omista SM-liigan tv-oikeuksia. Eipä mennyt Frölunda-pelistäkään kuin se 10 sekuntia, kun Frölundan pelaaja pääsi maalipaikkaan ja eikös Juti siihen totea heti jotain: "oohoh!" tai "kato!" :) Ja tätäkään ei varmaan ole monesti sanottu: "tänään tullaan näkemään kova taistelupeli" ja "hyvällä jalalla". No, onneksi jäi tähän maikkarin paluu kiekkoon.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Hemingway kirjoitti:
Tuskin mahdollisimman halvalla, mutta mahdollisimman hyvällä hinta-tulossuhteella. Ja jos sinä ja muut Maikkarin mollaajat myöntävät tämän asian, niin en ymmärrä, mitä kritisoitavaa firman toiminnassa on. Se varmasti teki voittoa ajatellen kaiken suht oikein.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Juuri se minua MTV3:n toiminnassa kismitti, että tuotetta tehtiin puolitosissaan, koska oltiin ilmeisen tyytyväisiä sen luomaan taloudelliseen tulokseen. Se on toki MTV3:n kannalta hyvä asia, mutta minä, jääkiekkofanina, saan ajatella asiaa jääkiekkofanin kannalta ja olla erittäin tyytyväinen siitä, että Canal+ tekee nyt lähetyksiä jääkiekkofaneille - sitä ei MTV3 koskaan tehnyt.

Hemingway kirjoitti:
Juuri niin. Nythän Canal+ tekee Suomessa jääkiekkoa hyvin todennäköisesti melkoisella tappiolla. Sen on joko saatava selvästi lisää kiekkokatsojia, laskettava laatua ja/tai korotettava hintoja, josta kärsivät sitten muutkin katsojat.

Mihinköhän tuo "hyvin todennäköisesti melkoisella tappiolla" -väite oikein perustuu?

Kuten Canal+ -ketjusta, ja monista tiedotusvälineistä, voi lukea on Canal+ kasvattanut katsojamääriään moninkertaiseksi verrattuna vaikkapa vuoden takaiseen. Eli se saa koko ajan lisää katsojia.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Birkku kirjoitti:
Minä näen muutaman syyn jotka jarruttaa tuota kehitystä.
-Vajavainen näkyvyys. Tämä on niin pieni maa että ollakseen myyvä, täytyy tuotteen olla helposti saatavilla kaikille.

Ei Suomi nyt niin paljon pienempi ole kuin Ruotsi. Tuote on jo nyt lähes koko maahan saatavilla ja aika pian varmasti koko maahan.

Birkku kirjoitti:
- TV-otteluille ei ole omaa pelipäivää

Tässä voisi olla muutoksen paikka. Esim. keskiviikko ja perjantai voisi sopia hyvin. Itselleni tosin käy tämä nykyinenkin järjestely.

Birkku kirjoitti:
- Maksuttomat kanavat tarjoavat viihdettä ja asiaa noin kymmenen kanavan voimin lupamaksun hinnalla. Mukana paljon myös urheilua.

Joo, mutta ei yhtään SM-liigaa, NHL:ää, NBA:ta tai Valioliigaa.
 

Menace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Heki, sympatiat Tapparalle
Jokeriarska kirjoitti:
Heh, kun satuin telkkarista pari Kärppien Super Six -turnauksen matsia katsomaan, niin kylläpä olen taas onnellinen ettei paskakanava enää omista SM-liigan tv-oikeuksia. Eipä mennyt Frölunda-pelistäkään kuin se 10 sekuntia, kun Frölundan pelaaja pääsi maalipaikkaan ja eikös Juti siihen totea heti jotain: "oohoh!" tai "kato!" :) Ja tätäkään ei varmaan ole monesti sanottu: "tänään tullaan näkemään kova taistelupeli" ja "hyvällä jalalla". No, onneksi jäi tähän maikkarin paluu kiekkoon.

Joo kyllä Juti heitti taas aivan legendaarista juttua. Nauroin ihan kiemurassa. 'Ei aina tarvii olla lämäri' tipahtaa aina kun tulee maali siten, että puolustaja heittää maalille ja joku ronkkii/ohjaa sisään.

'tähän yks maali ja se on onegoalgame' oli uusi, jota en ollut kuullut. Nauratti. Jutin jutut kyllä pilaa ottelun kun ottelun.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Birkku kirjoitti:
Sellaista pelipäivää, jolloin ei ole muita otteluita. Kausikorttilainen näkee vain puolet Canalin otteluista, mikäli tuon paketin sattuu tilaamaan. Jos kohderyhmänä on kiekkofanit, on tuossa kohtaa toiminnassa pahemman luokan epäloogisuus.
Mulla olis vanha, mutta laadukas ja luotettava VHS-nauhuri kohta vapaana, kunhan saan loput säilytettävät roinat siirrettyä digimuotoon. Itsehän olen siirtynyt jo nykyaikaan ja hommannut kovalevytallentimia taloon. Niistä on kiva katsoa pelejä jälkikäteen, jos on suoran lähetyksen aikaan muualla ja jälkilähetys ei sovi aikatauluun. Se tosin vaatii pientä perehtymistä ajastustallennuksen saloihin, mutta manuaalin opiskelu palkitsee itsensä hyvin nopeasti. Voihan nuo tallennetut lähetykset katsoa sunnuntaisin kolmelta, jos liian ikävä pakkopullaa kohti iskee.

Jotain retroa A&J:n komediaselostuksessa oli, sitä en kiellä. Mutta ei tuota määräänsä enempää pystyisi edelleenkään katsomaan. Nyt liikutaan siinä kahden-kolmen pelin haarukassa. Kerran vuodessa.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tuo Canalin hankkiminen ollut mielessä jo pitkään, ei niinkään SM-liigan takia, vaan sen että sieltä voi katsoa myös NHL:ää sekä Valioliigaa ja Serie A:ta., mutta toistaiseksi on vain jäänyt.

Eipä sieltä tulisikaan SM-liigaa kausikorttilaisena katsottua kuin Jokerien pelit ja nekin vierasotteluja ja tähän asti olenkin ne nähnyt kaverin luona tai baarissa. Kyllähän lähetykset Saukkonen/Jutila -kaksikon voittaa ja selvästi, etenkin selostuksen osalta. Toisaalta menihän ne sunnuntait ennen ihan mukavasti krapulaa potiessa sohvalla ja oranssitakkien "hauskoja" juttuja kuunnellessa, vaikka Euroopan Cup palautti taas kaikki mahdolliset mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös