Viestin lähetti Birkku
Hei kuule. Voitko vihjaista minullekin missä olisi tarjolla hyvä tuote .
Puhun nyt vain omasta puolestani niistä diileistä, mitä itse olen ottanut:
- tv-lupamaksu, en koe saavani rahoille vastinetta. Katson ykköstä ja kakkosta todella vähän poislukien urheiluarvokilpailut sekä uutiset ja a-studiot satunnaisesti. Huono diili.
- Centro. Katson oikeastaan vain RTL:ää. Satunnaisesti TVE. Ei yrityisen hyvä diili.
- Forte. Katson paljon Discoverya. Jos jotain tapahtuu niin paljon CNN:ää + Business Traveller ja Larry King. Semidiili.
- Urheilukanava. Bundesliga ja La Liga. Ilmainen, joten hyvä diili.
- MTV3 ja Nelonen. Neloselta CL ja kolmoselta joskus jotakin. Uutiset ja pari sarjaa. Ilmaisia, joten semidiilit.
- Canal +. Serie A, Valioliiga, NHL (silloin kun ei lockoutia), NBA, golfmagasiinit, DTM, leffoja, muutama sarja, Elitserien etc. Hyvä diili. Harvoja kanavia, mistä tulee 03 jälkeen öisin ohjelmaa.
Siis Suomessa on tv-kanavatarjonta parantunut. Ainoa, mitä kaipaa on enää enemmän dokumenttejä (esim. Spiegel TV tyyppisiä), mitä muissa maissa tulee ja samoin öisin uusintoina vaikka viihdettä kuten Seinfeld ja Simpsons (jenkeissä voi katsoa eri kanavilta vaikka 4 seinfeldia putkeen, jos ei zetaus maistu). Lisäksi kaipaisin Harald Schmidt Shown tyylistä ajankohtaista talk showta iltaan (ei mitään viikon viiveellä tulevaa kuten mitä Subilla Conan), mutta muuten tilanne on Suomessa nyt parempi kuin koskaan ennen. Muutaman vuoden päästä kukaan ei edes muista sitä aikaa, jolloin telkkariohjelmasta ei maksettu. Itsekin olen HTV:lle maksanut jo yli 10 vuotta ja siitä on tullut normaalia. Samoin suurin osa ihmisistä on ottanut laajakaistainternetin ja maksavat siitä mielummin kuin menevät esim. kirjastoon surffaamaan. Ihmiset tottuvat maksamaan siitä, että saavat vastinetta. Ja nyt ei tarvi kaiken lisäksi kukkahattujengin valittaa siitä, että urheilua tulee tv:stä liikaa, koska maksupuolen tarjonta ei heille kuulu. Ei oo pakko maksaa, jos pipo kiristää liikaa.