Veskariosasto ja hyökkäys on ihan ok, mutta puolustus on kyllä mun mielestä aika heiveröinen. Nummelin on kova vahvistus ja Berg ja Kukkonen hyviä MM-tason pakkeja. Söde ja Mäntylä ovat osoittaneet pärjäävänsä ihan hyvin kv. vauhdissa vaikka eivät mitään erityisen kovia kavereita olekaan. Saravokin ehkä vielä juuri ja juuri menee, mutta en kyllä vain pysty näkemään miten kukaan kolmikosta Aalto, Laamanen, Laatikainen voisi päästä lopulliseen joukkueeseen. Tai siis nähtävästi ainakin yksi heistä nyt jengiin pääsee, mutta se kertoo kyllä jo jotain pakiston tasosta. Aallolla on hyvä kuti, mutta muuten mulla on hänestä vähän sellainen hasardipakin kuva. Laamanen on kääpiö, joka tulee olemaan ihan pihalla jotain Kanadan fyysisiä Nasheja ja kumppaneita vastaan. Laatikainen on näistä kolmesta ehkä kaikkein tasapainoisin tapaus, tai ainakin sellainen kuva mulla hänestä on. Joten ehkä Laatikainen tai Aalto voisi vielä mennäkin, mutta ei helvetissä mitään Laamasta mukaan. Mun mielestä Lepistö olisi voittanut nämä kaikki. Ja ennen kaikkea Lepällä on valoisa tulevaisuus edessä, toisin kuin näillä muilla. Mutta Erkka on aika selvästi osoittanut, että häntä ei vähempää voisi kiinnostaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan, vaan hän elää pelkästään tässä hetkessä. Sen osoitti myös Raskin tiputtaminen. Sinkku on hyvä veskari enkä hänen valintaansa kritisoi, vaan ennemminkin olen pettynyt Raskin tiputtamiseen.
Veskarit ovat varmaan nyt sitten tässä. Kipper olisi ainoa valinnan arvoinen, mutta häntä eivät MM-kisat ymmärrettävästi nappaa. Pakistossa on periaatteessa kaksi nimeä liikaa. Jos Salo tulisi niin, sitten voisi tiputtaa kolme pakkia. Ensimmäisenä heivaisin Laamasen pihalle, sen jälkeen Aallon ja sitten Laatikaisen.
Hyökkäyksessä näyttää olevan kaksi nimeä liikaa. Itse tiputtaisin tuosta Salmelaisen ja Kallion. Pidän Tomppaa hyvänä pelaajana, mutta tällä kertaa hänelle ei kyllä löydy roolia kahdesta ensimmäisestä kentästä. Ja kolmosessa Hentunen on parempi vaihtoehto kuin Kallio. Salmelainen taas on mun mielestä kv.kaukaloissa pelkkä vauhdikas pörrääjä. Jos Dallas tippuu niin sittenhän kuviot tietenkin menevät vähän uusiksi. Tosin Jokinen taitaa olla romuna ja Jerestä on turha edes unelmoida. Miettinen ja Hagman voisivat tullakin. Jos näin kävisi, niin sitten tiputtaisin heidän tieltään Hentusen ja Pihlstömin. Hentunen on ihan yhtä hyvä pelaaja kuin ennenkin, mutta itse haluaisin todella nähdä Pesosen ja Pyörälän pääsevän lopulliseen joukkueeseen. Pihlström on todella positiivinen ilmestys, mutta hänellä kyllä eivät kädet taida valitettavasti riittää kisapaikkaan. Mutta pidän hänen pelityylistä kyllä muuten. Melkeinpä jopa toivon, että Dallas ei tipu. Miettinen ja Hagman eivät sen tason sateentekijöitä ole, että he ratkaisevasti joukkuetta vahvistaisivat. Salo taas olisi enemmän kuin tervetullut. Vaikka eihän hänenkään tulonsa olisi itsestäänselvyys vaikka Canucks tippuisikin.
PS. Niin ja jos puhutaan mitä todennäköisesti tulee tapahtumaan, niin pakistosta ovat liipasimella Laamanen, Laatikainen, Aalto kun taas hyökkäyksestä ensimmäisenä pihalle lentävät Pesonen, Pihlström ja Pyörälä.