En ole sanonut, etteikö Bergevin olisi pätevä. Vai olenko? Olen sanonut, että hänen toimensa eivät ole vieneet joukkuetta eteenpäin. Olen tyytyväinen, että hän ei ole mokannut mutta myös pettynyt, että niitä tarvittavia vahvistuksia, joita todella kaivataan, ei ole saatu hankittua näin ollen Bergevin ei ole suoriutunut tarpeeksi hyvin.Niin opettele katsomaan se konteksti muiden viesteistä. Vanek ja Petry liittyivät siihen, kun vähättelit MB:n saavutuksia. Ihan pätevä äijä se on, vaikka sinä et siitä tykkäisikään.
Tämä on niin pelkää spekulaatiota, että mitä tuohon sanoisi. Ei, et väittänyt, että se on mahdotonta. Mutta annoit ymmärtää, että treidien tekeminen on älyttömän vaikeaa. Tottakai pitää löytää se oikea kumppani kenen kanssa treidi onnistuu ja se hyödyttää molempia mutta tässä juuri Bergevin ei ole onnistunut. Tällä hetkellä esim. joukkueessa on ylimäärin pakkeja. Joten olisi vain luonnollista saada yksi treidattua seillaiseen joukkueeseen, joka niitä tarvitsee ja saada tarpeeksi hyvä kompensaatio. Sanonko, että itse tähän pystyisin? En. Oletanko, että Bergevinin pitäisi? Tottakai! Hän on manageri. Se on hänen työnsä. Aina voidaan keksiä syitä miksi treidit ei onnistu tai sanoa, että on yritetty (kuten Bergevin moneen kertaan) mutta se ei muuta lopputulosta.Lainaahan se viesti, missä väitin sitä mahdottomaksi. Ja ihan totta, Caps sai hyvän Top-6 hyökkääjän. Tällä kertaa oli kysyntää Troy Brouwerille (tai sitten Copleylle) St. Louisin suunnalla, niin homma onnistui. Ehkäpä Habsilla ei ole muita joukkueita kiinnostavia palasia? Eikä sitäpaitsi Habsilla käytännöllisesti katsoen ole tilaa tällä hetkellä tuontasoisille hankinnoille.
Ehkä olen sitten erilainen fani, koska vain SC merkkaa. Mutta viimeksi, kun tarkistin niin NHL:ssä ei jaeta toisia tai kolmansia sijoja. Kukaan ei muista kuinka monta kertaa joku on päässyt pleijareihin tai konfferenssifinaaleihin, eikä niistä jaeta palkintoja.Saan sellaisen käsityksen, että habsniacin kirjoissa ainoastaan Stanley Cup merkitsee ja jos sitä ei tule, niin kausi on pettymys. Eihän se niin mene. Joukkuetta pitää rakentaa pikkupalasilla ja välillä saa jonkun isomman, kuten nyt Petryn. Sitten tehdään näitä Prust<->Kassian vaihtoja ja toivotaan saavan uudesta pelaajasta enemmän irti kuin edelliset. Sitten yritetään tietenkin koristella kakku rentalilla, jos sellainen tulee eteen. Kovin moneen rentaliin ei tosin ole varaa, koska kaikkia ei pysty pitämään ja tulevaisuutta ei kannata antaa kokonaan pois. Kyllä siellä on jotain tehty oikein kun Petry saatiin pidettyä. Petry antoi ymmärtää, että Montrealissa hommia tehdään hieman eri tasolla kuin esim. Edmontonissa.
En itsekään ole todellakaan Therrienin kannattaja, mutta kyllähän menneellä kaudella esim. Beaulieu ja DLR nousivat kokeneiden Weaverin ja Bourquen tilalle kokoonpanoon eli ihan aina ei veteraanikaan saa kaikkea anteeksi. Tietenkin Therrienin pitää saada yv paremmaksi ja monipuolistettua pelikirjaa.
Olisi tietenkin ollut kiva nähdä joku laadukas UFA-hankinta ja DD vaihdettuna kasaan vanhoja haisevia syndejä, mutta uskon silti Habsien menevän eteenpäin Bergevinin johdolla.
Nyt joukkue vaikuttaisi lähtevän kauteen hyvin pienillä muutoksilla, mutta kauden aikana voi niitä muutoksia vielä tapahtua. Palkkakaton alla pitäisi ainakin olla tilaa.
Maalaat hienon kuvan, missä Bergevin on vuodesta toiseen tehnyt joukkueelle jotain, kun todellisuudessa juuri listasin kaikki hänen joukkueeseen tekemänsä muutokset ja ainoa eteenpäin vienyt liike on Petryn jatko, joka sekään ei korjaa niitä todellisia ongelmia, joista Montreal on kärsinyt kohta kymmenen vuotta. Olen juuri esittänyt kritiikkiä siitä miten joukkuetta ei ole viety eteenpäin vuodesta toiseen vaan on tyydytty pysymään siinä hyvän tasolla.
Mutta tämä keskustelu jääköön tähän minun osaltani.