Kausi on tietenkin vasta alussa, mutta kyllä näyttää joukkue nyt hyvältä ja potentiaalia vaikka mihin... Jokainen Habs-fani voi sanoa olevansa ylpeä joukkueesta, minä ainakin olen!
Pacioretty palasi eilisessä ottelussa joukkueen vahvuuteen ja ykkösketjuun, joten Eller joutui nelosen keskelle. Tiedä sitten miten tuo vaikutti tanskalaisen mielialaan, mutta hyvin pelasi Moenin ja Armstrongin kanssa. Olen toki enemmän kuin ilonen MaxPacin paluusta, mutta Ellerin puolesta hieman harmittaa, kun viimeinen peli ykkösessä näytti että sielläkin homma olis alkanut toimimaan.
Pientä yhteenvetoa ketjuista tähän asti:
Tosiaan ykkönen alkaisi pikkuhiljaa heräilemaan DD:n saatua maalihanat myös auki, vielä kun sais Maxilta kukarisen rikki. Tuntuu että yhteistyö paranee peli peliltä. (yht. 5 maalia)
Kakkonenkin toimii kanssa toistaiseksi loistavasti ja onkin tehnyt eniten maaleja eli 9 kappaletta, joista kuusi ylivoimalla. Tähänkin ketjuu pätee sama kuin ykköseen eli mitä enemmän pelejä tullut alle, sen paremmin homma toimii.
Kolmosen osalta allekirjoittaneen leuka on tippunut jo lattianrajan alapuolelle.. Nuoret ovat lyöneet itsensä läpi oikein rytinällä, Gallagher 3+2 ja Alex Galchenyuk 1+6. Prust taas on juuri oikea pelaaja tuohon ketjuu "suojelemaan" nuorukaisia, onpa siinä sivussa tehnyt tehot 1+1. Oikein mukava ja viihdyttävä ketju kasassa. +++
Nelosesta löytyy jarrua Moenin, Whiten ja Armstrongin muodossa.
Tosin edelliseen peliin White siirtyi katsomoon ja paikan otti Eller, joten nyt tältäkin ketjulta maali ei olisi niinkään yllätys.
Pakkiparit kun pysyisivät edellisen ottelun kaltaisina:
Markov-Emelin. Markov is back! Mies on todistanut olevansa NHL:n puolustajien eliittiä, kunhan vain polvet kestää, niin taidot eivät ole ruostuneet mihinkään. Emelin taas jatkaa taklausvoittoista varmaa peruspeliään (liigan kärjessä 35 taklauksella).
Gorges-Diaz. Gorges varmana peruspuolustajana hoitanut hommansa niinkuin pitää, Diazin hoidellessa hyökkäävänpuolustajan roolia jopa oikein mallikkaasti(0+8).
Subban-Bouillon. Onneksi saatiin PK sopimuksen alle nyt on ylivoimaan lisää tulivoimaa viivalle ja ainakin kahdessa ensimmäisessä ottelussa havaittavissa että turhat kikkailut jätetty pois ja hyvä niin. Tuumailin hieman Bouillonista, kun sopimus julkaistiin, että pitikö se entinen Habs-peluri vielä raahata viemään peliaikaa "nuorilta"(Weber) mutta onneksi olen positiivisesti yllättymyt ja ei pahaa sanottavaa. Varmaa peruspeliä ja onpahan ylivoimaakin pelannut.
Kaberlelle ei vain yksin kertaisesti ole tilausta tällähetkellä, joten turha pelaaja. Weber oli pettymys tämän kauden ainoassa pelissä ja ei ole saamassa peliaikaa ellei puolustuksessa tule loukkaantumisia.
Carey Price lienee juuri nyt liigan kuumin maalivahti, kuudes voitto putkeen.
Tähän ei lisättävää.
Onkohan se sitä peri-suomalaista mentaliteettia, mutta jotenkin minusta menee joukkueella vähän liiankin hyvin.
Hyi sinua! Pois tuommoiset ajatukset. Habs voittaa tällä kaudella Stanley Cupin. ;)