Ei hän sanonut, että häntä hävettää vetää kovaa palkkaa huonoilla esityksillä... Hän sanoi itseasiassa näin: " Nyt palkka enemmänkin hävettää. Olen aina tottunut siihen, että palkka maksetaan tehdystä työstä". Sitten vähän peluuttamisesta: " Carboneau ilmoitti, että hän haluaa peluuttaa mieluummin puolustajia, jotka hän tuntee paremmin". Todella erikoista ja huonoa valmentamista peluuttaa niitä pelaajia, jotka tuntee parhaiten. Niinimaa: " Kommunikointi on täällä todella huonoa. Jotenkin tuntuu, ettei minulla ole alusta asti ollut roolia täällä. GM treidasi minut, eikä koutsi tiennyt siitä mitään". Myös seuraava kommenti oli IS veikkaaja lehdessä: " Paradoksaalista, että Niinimaa olisi nyt terveempi ja paremmassa kunnossa kuin ehkä koskaan kymmenvuotisen NHL-uransa aikana". Niinimaa: " Olen pelannut monta hyvää peliä, kun olen päässyt pelaamaan. Pelatessa huomaa miten paljon tästä nauttii. Toivottavasti pääsen sellaiseen paikkaa, jossa minuun luotetaan. Tiedän, että pystyn pelaamaan hyvällä tasolla, kun jaksan tehdä hommia ja oikea paikka löytyy". Toivottavasti Niinimaa pääsee sellaiseen seuraan, jossa valmentaja luottaa häneen, kun hänestä tulee ensi kesänä rajoittamaton vapaa agentti. Eli vaihtoehtoja Niinimaalle varmasti ensi kaudeksi riittää, mutta turha ruveta vielä niillä spekuloimaan... Niinimaalla on vielä paljon annettavaa maailman parhaassa kiekkoliigassa, koska ei hänellä vielä ole ikää kuin 31 vuotta. Toiset uskoo joulupukkiin, toiset Kaisa Varikseen, mutta minä uskon Janne Niinimaahan.