Montreal Canadiens 2006-07

  • 142 824
  • 847

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
No niin... aika avata ketju tällekin ryhmälle? Kausi 2005-06 päättyi 'Canesin käsittelyssä ja aika katsastaa uuden kauden tilanne. Alla tämän hetken rosteri ja sopimustilanteet:

Goalies

30 David Aebischer 28 RFA
39 Cristobal Huet 30 UFA

Defensemen

8 Mike Komisarek 24 RFA
24 Todd Simpson 32 UFA
25 Mathieu Dandenault 30
32 Mark Streit 28 RFA
44 Sheldon Souray 29
51 Francis Bouillon 30 UFA
52 Craig Rivet 31
79 Andrei Markov 27

Forwards

11 Saku Koivu 31
14 Radek Bonk 30
21 Christopher Higgins 22 RFA
22 Steve Begin 27 UFA, option
35 Tomas Plekanec 23
38 Jan Bulis 28 UFA
40 Maxim Lapierre 21 ?
71 Mike Ribeiro 26 RFA
20 Richard Zednik 30
57 Garth Murray 23 RFA
27 Alexei Kovalev 33
37 Niklas Sundstrom 30 UFA
42 Alexander Perezhogin 22 RFA
47 Aaron Downey 31 UFA
73 Michael Ryder 26 RFA

Coaches

Guy Carbonneau
Doug Jarvis
Rollie Melanson

UFA = Unrestricted Free Agent
RFA = Restricted Free Agent
Contract players

Näistä Huet'n tilanne varmaan se mielenkiintoisin. Tältä kaudelta palkka $456,000, ensi kaudeksi huhutaan miehen haluavan yli kahta miljoonaa. GM Bob Gainey katsonee ensin Huet'n vaatimuksen, joka tapauksessa mahdollista on myös että Huet lähtee ja Aebischeristä leivotaan ykkönen.

Guy Carbonneau on joukkueen uusi päävalmentaja. Huhut kertoo että Kirk Muller tai Larry Robinson saattaisi tulla mukaan valmennusryhmään. Joka tapauksessa vielä yhtä assistant coachia haetaan.
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uskon Gaineyn hankkivan pari kovaa vahvistusta kesän aikana. Taitaapi kaveri jo hieman pelätä postinsa puolesta. Sillä eihän tässä kaupungissa sanaa häviö tunneta lainkaan. Nyt on Gaineyn paikka näyttää tai sitten itse ainakin toivon että ensi kauden jälkeen no more mr. Gainey.
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Grabovski voisi olla aika mielenkiintoinen vahvistus Canadiensille. Tulee luultavasti ainakin leirille
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jees,

Onhan tuota tullut jo jauhettuakin, että Ranskan ihmemies saa puolestani mennä. Abby on ensi kaudella pätevämpi, hän on jo ansainnut paikkansa NHL:ssa, Huet on pelannut yhden kevään hyvin. Johan meillä on Souray esimerkkinä. Ja eräs Avalanche-veskari sai yhden kauden perusteella ison sopparin. Kaikki tietävät miten kävi.

KoKo vetääkin hyökkäystä vielä muutaman kauden. Hyvä kaksikko, mutta sitten seuraakin paljon tyhjää. Ei hyvältä näytä. Markov hoitaa vaikka yksin oman pään.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
botto kirjoitti:
Uskon Gaineyn hankkivan pari kovaa vahvistusta kesän aikana. Taitaapi kaveri jo hieman pelätä postinsa puolesta. Sillä eihän tässä kaupungissa sanaa häviö tunneta lainkaan. Nyt on Gaineyn paikka näyttää tai sitten itse ainakin toivon että ensi kauden jälkeen no more mr. Gainey.

Gaineyn on todellakin syytä hankkia pari kovaa vahvistusta ensi kesänä tyyliin sentteri ja pakki. Voi kuitenkin olla että ensi kesän UFA-markkinoilla hintoja huudetaan jälleen kerran reilusti ylös myös palkkakaton noustessa.

Mutta "no more mr. Gainey"? Vaikka kyseessä onkin Stand pat Bob, niin voittajajoukkuetta rakennettaessa kärsivällisyys on hyve. Asioita tapahtuu Gaineyn ollessa ruorissa joskus varsin yllättäin, kuten Theon kauppaaminen Coloradoon. Itse jaksan kyllä vielä uskoa ja luottaa Gaineyn managerointitaitoihin. Vastahan hänen työnsä on alussa Houle-Savard-sekoilujen jälkeen.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
gscorer kirjoitti:
Grabovski voisi olla aika mielenkiintoinen vahvistus Canadiensille. Tulee luultavasti ainakin leirille

Grabovski on tosiaan kisoissa näyttänyt olevansa kovan luokan pelimies ja uskon hänen olevan lähellä NHL-paikkaa ensi syksyn training campilla.
 

vieko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Washington, Venäjä, Kalpa
oiler99 kirjoitti:
Grabovski on tosiaan kisoissa näyttänyt olevansa kovan luokan pelimies ja uskon hänen olevan lähellä NHL-paikkaa ensi syksyn training campilla.

Grabovskin agentti ilmoitti, että mies olis lähdössä Montrealin ens kaudella.
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Montrealille huippu ykköskenttä ensi kaudeksi Grabovski-Koivu-Kovalev.
Vauhtia ja taitoa riittäisi.
Epäilen kyllä, että ei tule tapahtumaan.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Mielenkiintoinen kesä tulossa hankintojen suhteen. Sentteriosastolle haetaan vahvistuksia, kokoa ja näköä on hakusessa. Pakkiosastolle myös tarvitaan selkeää vahvistusta. Zednikin voi kaupata, mutta toivon Komisarekin jäävän Montrealiin, poika nosti selkeästi tasoaan kun Gainey antoi peliaikaa ja luottoa. Joko Latendresse, Grabovski, Chipchura ja Price saavat lyötyä itsensä läpi training campilla ja harjoituspeleissä? Habsien tilanne prospect-osastolla on erittäin hyvä ja pari uutta poikaa voidaan jälleen nostaa ykkösjoukkueeseen, lähivuosina tämä taktiikka kantaa hedelmää, se on varma. Vahvistusten osalta Arnott ja Lang ovat olleet huhujen kohteena..
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Teukka.

Kuulin tässä taannoin että Habs olisi kiinnostunut teukka salamasta. Miten on tilanne. Onko finnish flash tulossa maailman parhaaseen kiekkoseuraan. Itse toivon että kaveri pysyisi kaukana lännessä. Itse olen sitä mieltä ettei Habs tavitse laiskaa eläkeläistä nostamaan kauheaa palkkaa. Mikä on tilanne sitten taas muiden mahdollisuuksien kanssa. Onko jo ilmestynyt varmoja tapauksia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
botto kirjoitti:
Kuulin tässä taannoin että Habs olisi kiinnostunut teukka salamasta.

Ilmeisesti kuulit väärin. Ei kai mitään virallista tietoa Habsin kiinnostuksesta Selänteeseen ole. Toki Teemu kelpaisi Sakun rinnalle ykkösketjuun.

botto kirjoitti:
maailman parhaaseen kiekkoseuraan.

Tämän päivän Canadiens on kaukana maailman parhaasta. Kaunein se kyllä on. Menestynein ja paras ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.

botto kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä ettei Habs tavitse laiskaa eläkeläistä nostamaan kauheaa palkkaa.

Ei kyllä täsmää siihen Teemu Selänteeseen, jonka uraa minä olen seurannut. No, unohdetaan yksi epäonnistunut kausi Kalliovuorilla.

botto kirjoitti:
Onko jo ilmestynyt varmoja tapauksia.

Pelaajalistassa lukee varmat tapaukset. Tosin niistäkin Captain K:n tilanne on epävarma.
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Haluaisin käyttää tämä tilaisuuden kiittääkseni graingeria varmasti kauheasta vaivannäöstä jonka hän käytti vastatakseen joka ikiseen lauseeseen jonka kirjoitin. Haluasin myös tehdä muutaman korjauksen hänen vastauksiin.
Kohta yksi jossa kyselin teukan tilanteesta. Kiitän nopeasta vastauksesta. Mutta haluaisin kertoa että kuuloni toimii aivan kunnolla ja olen varma siitä mitä kuulin. Toiseksi meillä taitaa olla hieman eri käsitykset sanasta paras. Totta habs on menestynen ja kaunein eli siis paras. Vai mikä onkaan käsistyksesi sanasta paras. Kolmanneksi haluasin kysyä kuinka tarkasti seuraat salaman pelejä. Itse näen hitaan ja erittäin laiskan veteraanin joka kylläkin tekee aina ainaki yhden maalin niistä kymmenestä paikasta joita hänelle rakennetaan. Oletan että sinä seuraat häntä vain tekstitv:n välityksellä ja silloin kun hänestä tulee joku säälittävä klippi tulosruudussa. Ja sitten viimeiseksi haluasin kysyä niistä huhuista. Uskon että kaikki osaavat katsoa sopimuslistoja. Kuitenkin sopimuslista ja huhu ovat kaksi aivan täysin eri asiaa. Tässä hieman graingerille pohdittavaa siihen ylpeään, nenäkkääseen ja ylimieliseen maailmaan jossa näytät elävän.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
botto kirjoitti:
Vai mikä onkaan käsistyksesi sanasta paras.

Paras on se, joka voittaa. Canadiens on ollut paras viimeksi keväällä 1993. Menestynein ja paras ovat ainakin meillä pohjoisessa kaksi eri asiaa.

botto kirjoitti:
Itse näen hitaan ja erittäin laiskan veteraanin

Sinulla taitaa olla huonon kuulon lisäksi huono näkökin. Selänne ei todellakaan ole hidas tai laiska. Sen huomaa sekä Ducksin, että maajoukkueen Torinon peleistä. Pirun nopea ja sen lisäksi tekee töitä.

Niin, kiitos, seuraan kyllä hänen pelejään muualtakin kuin teksti-tv:stä.

botto kirjoitti:
Kuitenkin sopimuslista ja huhu ovat kaksi aivan täysin eri asiaa

Ovat joo. Ensiksi kuitenkin kysyit varmoista tapauksista ja ne varmat tapaukset löytyvät pelaajalistasta. Huhut eivät ole varmoja tapauksia, joten se siitä.

botto kirjoitti:
Tässä hieman graingerille pohdittavaa siihen ylpeään, nenäkkääseen ja ylimieliseen maailmaan jossa näytät elävän.

Kiitos huolenpidosta. Toki sitä ylpistyy, kun on näin hyvä kuin minä olen.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Grainger kirjoitti:
Kiitos huolenpidosta. Toki sitä ylpistyy, kun on näin hyvä kuin minä olen.

Niin, Grainger on hyvä. Lähes yhtä hyvä kuin minä.

Mitä huhuihin tulee Selänteen siirtymisestä Canadiensiin niin en usko että se voisi oikeasti tapahtua. Ensinnäkin Habsilla on jo liikaakin taitavia eurooppalaisia laitureita. Tämän lisäksi rosterin suurimmat aukot ovat sentteri- ja pakkiosastolla. Canadiens tarvitsee välttämättä Ribeiron tilalle paremman miehen. Tämän aukon täyttäminen tulisi olla ensi kesän tärkein tavoite Huet'n jatkosopparin lisäksi.

Lopuksi toivon että Captain K toipuu ensi kaudelle, pelaa sen ehjänä ja takoo uudet ennätyksensä. Noh, kunhan se näkö tulisi ensin takaisin...
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuli tässä taas taannoin juteltua yhden habs kontaktini kanssa ja hän sanoi että Jason Arnottia oltaisiin viemässä montrealiin. Itse olen aika epäileväinen joten haluasin tiedustella täkäläiten mielipidettä asiaan. Onko tämä pelkkä keksitty huhu vai onko tässä asiassa jotain perää.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
botto kirjoitti:
Tuli tässä taas taannoin juteltua yhden habs kontaktini kanssa ja hän sanoi että Jason Arnottia oltaisiin viemässä montrealiin. Itse olen aika epäileväinen joten haluasin tiedustella täkäläiten mielipidettä asiaan. Onko tämä pelkkä keksitty huhu vai onko tässä asiassa jotain perää.

Canadiensin kotisivuilla Gainey kertoo hankintalistansa kärkipäässä olevan tehokas laitahyökkääjä sekä pakki. Ribeiro ilmeisesti saa jatkosopimuksen(valitettavasti), joten sentterin hankinta on epätodennäköinen. Begin sai 3v jatkosopimuksen mikä on loistava asia.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
kärppä73 kirjoitti:
Canadiensin kotisivuilla Gainey kertoo hankintalistansa kärkipäässä olevan tehokas laitahyökkääjä sekä pakki. Ribeiro ilmeisesti saa jatkosopimuksen(valitettavasti), joten sentterin hankinta on epätodennäköinen. Begin sai 3v jatkosopimuksen mikä on loistava asia.

Sopimussenttereinä tällä hetkellä Koivu, Bonk ja Begin.

Ribeirolle voi huoletta näyttää ovea. Plekanec on parempi aloittaja, vahvempi pelaaja ja kovempi työntekijä.

Koska Ribeiro ei riitä ja Koivun pelit alkavat olla pikku hiljaa ohi NHL:ssä Gaineyn olisi oikeasti syytä alkaa hakemaan joukkueeseen johtavaa keskushyökkääjää. Minusta nyt olisi erittäin hyvä aika tällaiselle liikkeelle.

Tehokas laitahyökkääjä ja Tampa-huhut voisivat tietysti tarkoittaa ökykalliin ja hiljalleen hidastuvan smurffin siirtymistä Montrealiin... Olisihan tuo toki iso parannus esim. Zednikiltä saataviin tehoihin.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
aHab kirjoitti:
Sopimussenttereinä tällä hetkellä Koivu, Bonk ja Begin.

Ribeirolle voi huoletta näyttää ovea. Plekanec on parempi aloittaja, vahvempi pelaaja ja kovempi työntekijä.

Koska Ribeiro ei riitä ja Koivun pelit alkavat olla pikku hiljaa ohi NHL:ssä Gaineyn olisi oikeasti syytä alkaa hakemaan joukkueeseen johtavaa keskushyökkääjää. Minusta nyt olisi erittäin hyvä aika tällaiselle liikkeelle.

Tehokas laitahyökkääjä ja Tampa-huhut voisivat tietysti tarkoittaa ökykalliin ja hiljalleen hidastuvan smurffin siirtymistä Montrealiin... Olisihan tuo toki iso parannus esim. Zednikiltä saataviin tehoihin.

Habs on ilmeisen tosissaan Jason Arnottin perässä, RDS:llä oli ollut tälläinen huhu/tieto annettu julki. Gainey ja Carbonneau tuntevat miehen hyvin Dallasin ajoilta, joten miksei ihan mahdollistakin? Huhuissa ollaan liittämässä myös L.Robinsonia Canadiensin 2.koutsiksi, itse epäilen sitä vahvasti, mutta hienoahan se olisi saada "Big Bird" takaisin Habseihin.

edit:
Friday June 09, the 2006 - (RDS) - Network of the Sports learned that Mario Tremblay would have asked Wild of Minnesota to release it. Tremblay would thus become the candidate number one at the station of trainer-assistant of Guy Carbonneau at the Canadian of Montreal.
Important transaction In addition, according to the daily newspaper Boston Globe, the Canadian and Lightning would discuss about an important transaction since a few days. Even if no name were mentioned in the article, the name of Vincent Lecavalier comes to mind. One expects that Lightning lowers with the course the next weeks its wage bill which is at the neighbourhoods of 44 million dollars.


Eli Mario Tremblay olisi sittenkin ehkä tulossa Habsien 2.koutsiksi? Jep, se sama mies joka ajoi Royn ulos Montrealista ja silloisen GM:n R.Houlen avustamana aloitti perinteikkään seuran alasajon. Kuluneet vuodet ovat kuulemma hioneet Tremblayn temperamenttista kukonpojan luonnetta hieman rauhallisemmaksi, saas nähdä mitä on luvassa? Ja nämä jatkuvat Lecavalier-huhut tuntuvat olevan jo jonkinlainen pakkomielle Montrealin ranskalaismedialle, toiveajattelua...
 
Viimeksi muokattu:

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt alkaa tuo Arnottin siirto tuntua aika varmalta. Siinä tulee kyllä kova kaveri ensi kauden jengiin. Valmentaja asiassa itse toivoisin mielummin Robinsonia penkin taakse. Itse en ole ainakaan valmis ottamaan takaisin kaveria joka ajoi Roy:n pois. Big Bird vaan penkin taakse,sinnä olisi mies paikallaan.
Huhuosastossa on kuulemma puhuttu sellaista että joku erittäin kova eurooppalainen hyökkääjä olisi tulossa Bulisin tilalle. Nimeä ei vielä tiedetty ,mutta kuulemma kaveri olisi joku todella suuri tähti. Pari kaveria vielä ja siinähän on mestarijengi kasassa. Nyt eikun odottamaan Gaineyn seuraavaa kaappausta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
botto kirjoitti:
Huhuosastossa on kuulemma puhuttu sellaista että joku erittäin kova eurooppalainen hyökkääjä olisi tulossa Bulisin tilalle.

Johan taas pelleillään kunnolla.

Mikäli Arnott ja tämä kova nimi tulevat, niin puolustusosastolle ei ilmeisesti tule sitten ketään. Tai ehkä joku Streitin velipoika. Olisi ensin tilkitty se puolustus ja sitten alettua hommaamaan Ribeirolle korvaajaa.

Kausi hävitään taas ennen kuin se alkaakaan.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
2.valmentajan haku jatkuu, nyt huhulistan kärkipäässä ovat Kirk Muller ja JJ Daigneault, molemmat myös Carbonneaun entisiä pelikavereita, eli tuttua miestä hän hakee avukseen.
Nämä pelaajahuhut hankintapuolella ovat varmasti suurimmaksi osaksi pötyä, sillä kukaan ei osaa ennakoida Gaineyn liikkeitä pelaajamarkkinoilla etukäteen. Iso sentteri ja tasokas pakki ovat hakusessa, mutta niin kaikki muutkin seurat ovat samojen kalojen perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös