Seuraavaan peliin Dandenault, Brisebois ja Streit out. O´Byrne, Latendresse ja Ryder sisään. Ykköskenttä hajalle, Kovalev Sakun kenttään, jotta flegun ei tarvitse koko ajan yksin kuskata sitä kiekkoa.
Dandyn ja Streitin sivuun ottaminen käy itsellenikin varsin mainosti, mutta Breezeria en todellakaan lähtisi vaihtamaan O'Byrneen tässä vaiheessa. Briseboisia ollaan melkein aina tappiopelin jälkeen huutamassa pois kokoonpanosta, vaikka mies ei olisikaan ollut suurimpia syntipukkeja huonoon esitykseen, ja nyt hän ei sitä ole missään nimessä ollut. Itse pitäisi pakiston aivan nykyisellään, vaikka eilisen perusteella kukaan noista kuudesta ei pelipaikkaa ansaitsisi. O'Byrne on ainoa realistinen vaihtoehto paikkaajaksi, ja hänen 20 minuutin playoff-kokemuksellaan ei paljoa tehdä seitsemännessä pelissä.
Andrein voisi minun puolestani heittää vaikka kolmoseen (tai taitaa olla nyk. nelonen). Tai miksei samantien Stewart AK jr:n tilalle kokoonpanoon! Molemmat AK:t ovat olleet totaalisia pettymyksiä. Plekanecilla on sentään ollut yritystä parissa viime pelissä, mutta vaikea hänen tyyppisen pelaajan on onnistua jos ketjukaverit fleguilee tuohon malliin!
...
Higgins-Koivu-Kovalev(/Ryder)
Stewart-Plekanec-S.Kostitsyn(/Kovalev/Ryder)
Begin-Smolinski-Kostopoulos
Latendresse-Lapierre-Dandenault/Ryder(/S.Kostitsyn)
Pois kokoonpanosta: A.Kostitsyn,Streit
Itse en ihan näin radikaalille linjalle lähtisi. Ok, Stewart voisi olla ihan piristävä lisä kokoonpanoon, mutta ei hän todellakaan tuo minkäänlaista lisätehoa hyökkäykseen. Eikä game 7 ole oikea paikka playoff-debyytille. Andreita en lähtisi missään nimessä penkittämään, mutta ketjumuutoksia on pakko tehdä. Itse olen koko kauden ollut sitä mieltä, että ykkösketjua ei saa hajottaa. No nyt saa, ja pitääkin. Ei tuollaista menoa voi enää katsoa! Minun toiveeni olisi tuollainen:
Higgins-Plekanec-Kovalev
S.Kostitsyn-Koivu-A.Kostitsyn
Begin-Smolinski-Kostopoulos
Latendresse-Lapierre-Ryder
Koivu ja Plekanec voisivat olla toisinkin päin, mutta mieluummin pitäisin Kovyn yhdessä Plekanecin kanssa. Ylivoimalla näkisin oikein mieluusti tuossa kakkosketjussa Latendressen, jolloin Sergei siirtyisi viivalle. Toisaalta olisi sääli rikkoa eilen hyvin toiminut Koivun ketju, mutta Carbo on melkein pakotettu siihen.
Mutta tosiaan kuten yllä on jo moneen kertaan todettu, ketjukoostumuksilla ei ole mitään väliä jos pelityyli jatkuu samana. Aivan älytöntähän tuo Habsin peli oli johtoasemassa, sen näki heti että kohta käy huonosti jos touhu jatkuu samana. Olisi luullut että kaksi passiivisella pelillä menetettyä johtoa olisivat opettaneet jotain, mutta ei, vielä kolmannenkin kerran piti tunaroida. Boston päästi Habsin kerran tasoihin, mutta oppi siitä.
Carbon oppimisprosessi vaatii näemmä aina yhden epäonnistumisen, ennenkuin hän on valmis luotsaamaan joukkueen menestykseen. Viime kaudella runkosarja aloitettiin hyvin, mutta loppu oli katastrofi ja tänä vuonna sitten koko kausi hoidettiin kiitettävästi läpi. Nyt Carbon ensimmäiset playoffit penkin takana tuovat kovasti mieleen viime kauden hutiloinnin.
Ensi kaudella niin valmentaja kuin pelaajistokin ovat kokeneet ainakin yhden playoffsarjan, ja kenties tämä homma osataan sitten käsitellä eri tavalla, kuten runkosarjan osalta kävi. Ja satavuotis-juhlakaudellehan se mestaruus olikin vasta "suunniteltu".
Se, että puhun jo ensi kaudesta, kertonee kuinka paljon odotan seitsemänneltä peliltä. Huono homma vain on se, että pelin alla se innostus ja usko palaa väkisinkin, kunnes unelmat taas todennäköisesti murskaantuvat. Eilinenkin oli kyllä semmoista tunteiden vuoristorataa, että hiphei.