Moi,
vuosien tai kohta jopa vuosikymmenten palstan seuraamisen jälkeen rekisteröidyin palstalle ja ilmoittaudun Monrealin kannattajaksi. Montrealin lisäksi yleisesti seuraan suomalaisia pelaajia, junnulupauksia sekä draftia. HFboardsia olen seurannut varmaan ~20 vuotta, alkuun enemmän junioripelaajien vuoksi, nykyään enemmän Montrealin uutisten perässä.
Montrealin kannatus alkoi aikanaan Saku Koivun aloittaessa NHL:ssä. Alkuun kiinnosti enemmän Koivun pärjääminen kuin joukkueen, mutta ajan kuluessa alkoi joukkue mennä yksilöiden edelle.
Mielenkiinnolla seuraan ensimmäistä Montrealin kunnollista uudelleen rakennusta ja tähän asti HuGon toiminnasta olen tykännyt, erityisesti siitä että pelaajien kehitykseen on panostettu. Täytyy vaan realistina muistaa, että Bergevinkin tuli aikanaan Chicagon dynastiasta, ja toiveet olivat korkealla. Muutaman vuoden olen ollut uudelleen rakennuksen kannattaja, ja hienoa nähdä että vihdoin se toteutuu.
Montrealilla on käynyt huono tuuri draftien suhteen, koska aina kun on päästy draftaamaan kärkipäässä, ei ole ollut tarjolla selkeää huippupelaajaa ja draftit olleet heikohkoja laadultaan juuri niinä vuosina kun Montreal on kyntänyt. Tämän vuoden draftin kärkipää pitäisi olla erittäin laadukas ja kappas, Montreal ei uudelleen rakennuksesta huolimatta ole lähelläkään jumbosijoja. Toiveena olisi, että tämä kausi vielä kynnettäisiin ja saataisiin draftista se franchise pelaaja. Ensi kaudella sitten tavoittelemaan selkeää tason nostoa. Toisaalta ymmärrän sen puolen että voittamisen kulttuuria pitää alkaa opettelemaan, ettei käy kuten Buffalon jne.
Onhan se outoa aamun highlighteja katsoessa toivoa oman joukkueen häviävän, mutta yksilöiden saavan onnistumisia ja kehittyvän tulevaisuutta ajatellen.