Tuossa kuunnellut muutamia podcasteja liittyen tähän Kotkaniemen tapaukseen liittyen ja aika moni on kertonut, että luulevat Montrealin matchaavan ja olevansa itse sitä mieltä, että tarjoasivat saman.
Toki siellä Eichelin lisäksi heitetty ilmaan nimet Christian Dvorak ja Sean Monahan (ilmeisesti mahdollista olisi pickien kautta treidiä näistä kahdesta viimeiseksi mainitusta saada).
Jännän äärellä tässä saa muutaman päivän olla. Monahan olisi tietysti vahvistus, kuten tietysti Eichel (jos siis jossain vaiheessa pääsee kuntoon). Dvorak ei välttämättä mikään optimaalisin vaihtoehto ehkä olisi, mutta ei huonokaan vaihtoehto. Itse luulen kuitenkin, että Montreal tuohon tarjoukseen vastaa ja Jesperi jatkaa Habseissa. Erityisesti näen tuossa liian suuren imagotappion mahdollisuuden ja sitä Bergevin ei halua tehdä, vaikka vaihtoehtoja voisi treidien kautta löytyä.
Montrealin ykköskierroksen varausten historia on aika kammottava kohtuu pitkältä ajalta tässä 2000-luvun aikana. Suurin osa tavalla tai toisella menetettyjä tapauksia, esim. menetetty toiseen joukkueeseen treidien kautta. Tätä taustaa vasten koen imagotappion olevan liian suuri. Tai voihan se olla, että menee vanhasta muistista eikä tunnu missään. Lisäksi varausnumero antaa itsessään jo uskoa, että Montreal on Jesperistä hakenut pidempi aikaista sentteriä ykkös-kakkosketjuun ja vaikea todennäköisesti luopua tässä vaiheessa aika marginaalista korvausta vastaan, vaikkakin joutuu laittamaan dollareita hieman suunniteltua enemmän.
Itselle uutta tietoa oli, että Kotkaniemellä olisi sama agentti kuin Teräväisellä, joten siellä suunnalla on varmasti neuvotteluyhteydet auki vähintäänkin kohtuullisesti. Ilmeisesti tällä haulla Carolinassa ollaan valmistautumassa Trocheckin sopparin päättymiseen, joten en ihmettelisi, että olisivat keskustelleet/sopineet jo jatkoista siellä. Montreal jää kuitenkin tukalaan tilanteeseen tulevaisuudessakin, kun joutunevat jatkoa varten tarjoamaan vähintään tuon 6milj. seuraavastakin sopimuksesta/oikeudet säilyttääkseen.