Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 113 198
  • 24 186
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Voisin lähteä mellakoimaan, epäsuomalaisesti en tosin murhapolttaisi ketään.

Mene toki Husbyhyn vaikka jo huomenna, otat katsos sellaisen käytännön johdantokurssin anarkomarkoiluun "hyvän asian" puolesta. Voit olla kaaderien eturintamassa sitten myöhemmin, kun Suomessa poltetaan pirssejä "koska mä haluun kunnioitusta".

Sun suhtautumisessa siihen poliisien niittaamaan veitsihiippariin näkyy hyvin vasemmistolainen asenne ihmisen vastuusta omaan itseensä, eli sitä ei ole. "Järjestelmä" teki tässäkin väärin, kun otti nuijan hengiltä, vaikka tämä käytännössä itse valitsi niin. Ei se btw poliisillekaan mukavaa ole joutua ampumaan ketään, koska siitä seuraa aina mittava selvittely ja monesti gettojanareille tekosyy tähän hauskanpitoonsa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mene toki Husbyhyn vaikka jo huomenna, otat katsos sellaisen käytännön johdantokurssin anarkomarkoiluun "hyvän asian" puolesta. Voit olla kaaderien eturintamassa sitten myöhemmin, kun Suomessa poltetaan pirssejä "koska mä haluun kunnioitusta".

En mene. Mene sinä sinne heittämään vähän rasistiläppää.

Sun suhtautumisessa siihen poliisien niittaamaan veitsihiippariin näkyy hyvin vasemmistolainen asenne ihmisen vastuusta omaan itseensä, eli sitä ei ole. "Järjestelmä" teki tässäkin väärin, kun otti nuijan hengiltä, vaikka tämä käytännössä itse valitsi niin. Ei se btw poliisillekaan mukavaa ole joutua ampumaan ketään, koska siitä seuraa aina mittava selvittely ja monesti gettojanareille tekosyy tähän hauskanpitoonsa.

Aijaa. Täytyy kyllä oikein taputtaa omaa selkää, hyvän ideologian olen valinnut.

Minä tosiaan sanoin että tapaus sietää tutkia, kamalaa! Olet sinä veijari.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Ehkä sun kannattaisi opetella suomen kieli uudestaan.

"Pari poliisia ampuu veitsimiehen seulaksi, ja sua ärsyttää kun toiminta vähintään kyseenalaistetaan?"

En mene. Mene sinä sinne heittämään vähän rasistiläppää.

Aijaa. Täytyy kyllä oikein taputtaa omaa selkää, hyvän ideologian olen valinnut.

Minä tosiaan sanoin että tapaus sietää tutkia, kamalaa! Olet sinä veijari.

Sua nyt näyttää jo ärsyttävän vähän kaikki, että jotta mitähän jos...

Niin - jos se ei olisi nk. itsemoderointia olisin kehoittanut sinua näin vanhempana ja viisaampana panemaan tutin summuun, ottamaan uninallen kainaloon ja jatkamaan sitten taas joku toinen päivä kirjoittelua.

Toisaalta, omapa on häpeäsi...
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siella mitaan panttivankitilannetta ole joten mitaan sivullisia ei tarvitsisi riskeerata. Jos sinulla on molotovin cocktail kadessa tai kivittelet pelastushenkilokuntaa tai poliiseja niin olet puolesi valinnut ja vaihtoehtoja saa olla vain kaksi.

Aha. Jos poliisi menee tuonne lähiöihin ja rupeaisi tappamaan ihmisiä, niin siinä kuolisi todennäköisesti enemmän tai vähemmän sivullisia. Sen, kuka antaisi käskyn, tulisi tämä tiedostaa. Oletko oikeasti tästä eri mieltä?

Mita helvetin vaihtoehtoja tuossa muka mielestasi on? Annetaan vaan olla?

Jos toimenpiteet joukkomellakoinnille on 'Annetaan vaan olla' tai verilöyly, niin valitsen ensimmäisen.

Minun muuten jätän keskustelun tähän. Olet joko empatiakyvytön sosiopaatti tai aivan vitun tyhmä, joten ei maksa vaivaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun muuten jätän keskustelun tähän. Olet joko empatiakyvytön sosiopaatti tai aivan vitun tyhmä, joten ei maksa vaivaa.

Empatiaa mellakoitsijoille nyt on turha antaa, mutta historia kertoo, että lyhin tie valtion luhistumiseen on rikollisten ristiinaulitseminen tien varteen, joten jotain empatian ja ristiinnaulitsemisen väliltä pitäisi löytää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Aha. Jos poliisi menee tuonne lähiöihin ja rupeaisi tappamaan ihmisiä, niin siinä kuolisi todennäköisesti enemmän tai vähemmän sivullisia. Sen, kuka antaisi käskyn, tulisi tämä tiedostaa. Oletko oikeasti tästä eri mieltä?


Jos toimenpiteet joukkomellakoinnille on 'Annetaan vaan olla' tai verilöyly, niin valitsen ensimmäisen.

Minun muuten jätän keskustelun tähän. Olet joko empatiakyvytön sosiopaatti tai aivan vitun tyhmä, joten ei maksa vaivaa.

Itse asiassa nakisin etta sina olet tassa se "aivan vitun tyhma". Kyse ei ole empatiakyvyttomyydesta tai sosiopatiasta ollenkaan vaan siita mihin rajat vedetaan.

Jos sina tanaan paatat etta "nuoriso" saa ilman seuraamuksia tehda torkeita rikoksia ja elaa lakien ylapuolella, tuomitset koko maan tai oikeastaan koko lantisen kulttuurin kuolemaan.

Jos vaihtoehdot on "annetaan niiden tehda rikoksia mieluummin kuin tehdaan mita meidan laki sanoo", mina teen niin kuin meidan laki sanoo. Ja meidan laki sanoo etta niille rikoksille pistetaan stoppi, hinnalla milla hyvansa. Se on vain ja ainoastaan rikollisen itsensa vastuulla mennaanko veriloylyyn asti vai ei. Jos rikolliset siihen pakottavat, se on pakko heille antaa. Se kertoo siita etta meilla edelleen lait ovat muuttumattomia eika kenenkaan vihaisuus, etnisyys tai rasismin huutelu niita saa muuttumaan. Saannot ovat samat kaikille.

Mieluummin muutama kuollut esimerkkitapaus tanaan kuin satatuhatta "nuorta" huomenna jotka kuvittelevat etta heilla on nyt diplomaattinen koskemattomuus ja lain ylapuolinen asema.

Mikaan ei olisi huonompi viesti. Aina taytyy olla seuraus.

Sinulla ei varmaankaan ole lapsia?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Varmaan liittyy siihen, että siellä Ruotsissa on nyt saatu ensimmäinen mellakoija pidätettyä. Joku suomalainen mamu on pidätetty epäiltynä murhapoltosta.

Tuota - tässä on syytä, jälleen kerran, epäillä suomalaisen toimittajan kielitaitoa, koska mordbrand tarkoittaa itse asiassa suomeksi tuhopoltto eikä murhapoltto.

Mutta - tämä käännösvirhe ei sulje pois tosiasioita eli todellakin maahanmuuttotaustainen suomalainen moninkertainen rikoksentekijä on pidätetty mm. mainitusta tuhopoltosta ym. rikoksista epäiltynä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Helppoa se ei ole, mutta ylivoimaisesti typerin ratkaisu on persulainen "rajat kiinne saatana" mentaliteetti.

Niin no, tuota termiä on tässä yhteydessä käyttäneet lähinnä suvaitsevaisto kiukkupäissään. Ja samasta osastosta olemme saaneet kuulla viisauksia lentokoneista, maapalloista, kuoreen vetäytyjistä ja ties mistä.

Kyllä aika helvetisti eroaa nuo poliisin ja tuon vaimon kertomukset toisistaan. Laukausten määrä kuulostaa kyllä aika kovalta. Mutta kun ei ole ollut kärpäsenä katossa, niin vaikea on lähteä ammattitaidosta sanomaan mitään. Mutta tottakai nämä wannabe-dänit tietää, miten nämä hommat menee. Olisi pitänyt lukea pari Pablo Nerudan runoa, laulaa "Työn orjat sorron yöstä nouskaa" ja pistää luomuskasvis-lapskoussit tulille, niin sillä siisti. Ja tietysti reilun kaupan sumpit jälkkäriksi.

Kyllä siinä on voinut tulla virkavirhe poliisille. Eiköhän tuosta aika saatananmoinen tutkinta tule? Mutta ei se oikeuta pistämään pystyyn mitään monta päivää kestäviä Molotov-festareita.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei minua mikään ärsytä, paitsi joo se, että näen ihan loogisena tutkimukset ja poliisin toiminnan kyseenalaistamisen kun puukkomies saa 6 kertaa luodista. Eikö ole aiheellinen ja normaali reaktio?

Toki, mutta pitaisi kyselyn ehka vahentya siina vaiheessa kun tuli ilmi etta kyseisen jannun kanssa on antautumisesta neuvoteltu kolme tuntia ja etta siella on ollut sivullinen (kohteen vaimo) jonka turvallisuuden puolesta on pelatty.

Tuossa tapauksessa ei pitaisi olla mitaan sen suurempia kysymyksia. Jos ei kolmessa tunnissa ja poliisin kehotuksista ja kaskyista huolimatta viidakkoveitsi putoa lattialle niin kylla siita Darwin awards ehdokkaaksi paatyy. Omaa tyhmyyttaan tai itsepaisyyttaan kuoli, taysin oma vika.

Han aiheutti tilanteen itse, ja valitsi kohtalonsa itse. Kyselisit ennemmin hanen oman vastuunsa peraan kuin yrittaisit sysata sita systeemille joka ei muutu yksilon vuoksi.

Tassa esimerkki: Olet umpikujassa jonne olet omasta tahdostasi mennyt, ja sinua kohti vyoryy hitaasti mutta varmasti tankki. Sinulle on etukateen kerrottu etta jos menet tuohon umpikujaan niin sinua kohti tulee vyorymaan tankki. Menit silti.

Sinulla on kadessasi nappi jota painamalla tankki pysahtyy. Voit missa vaiheessa tahansa painaa nappia ja pysayttaa tankin. Et kuitenkaan missaan vaiheessa paina nappia ja pysayta tankkia vaan murskaudut mieluummin tankin ja seinan valiin.

Onko syy sinussa vai tankissa?

Ei pitaisi olla kovin vaikea kysymys.

Ja totta helvetissa poliisin toiminta pitaa tutkia tuollaisissa tapauksissa, mutta ei siella mitaan molotov sulkeisia sen perusteella saa jarjestaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinulla ei varmaankaan ole lapsia?

Whou. Ei.

Sinä et ymmärrä mitä kirjoitan tai mitä kirjoitat. Jos poliisille annetaan Tukholmassa valtuudet lähteä ottamaan jokaiselta vastaanpanijalta henki pois, niin siitä syntyisi todennäköisesti sen kaltainen helvetti, että kyse ei ole mistään oikeasta vai väärästä, vaan kuolleista sivullisista, lapsistä, äideistä, isistä (sisältäen tietysti poliisit).

Edelleen, olisitko sinä valmis antamaan tästä käskyn. Ja tässä maailmassa, jossa elämme, jotta sinun kuvailemasi toimintapa olisi konkreettisesti toteutettavissa, niin lopullinen valta tulisi antaa yksittäiselle poliisimiehelle arvoida onko muita keinoja kuin kuula otsaan. Onko Tukholman yksittäisistä poliisimiehistä sinun mielestäsi tähän?

Empatiaa mellakoitsijoille nyt on turha antaa, mutta historia kertoo, että lyhin tie valtion luhistumiseen on rikollisten ristiinaulitseminen tien varteen, joten jotain empatian ja ristiinnaulitsemisen väliltä pitäisi löytää.

En tarkoittanut, että mellakoitsijoille tulisi antaa empatiaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Han aiheutti tilanteen itse, ja valitsi kohtalonsa itse. Kyselisit ennemmin hanen oman vastuunsa peraan kuin yrittaisit sysata sita systeemille joka ei muutu yksilon vuoksi.

Tämän takia piikittelin suomen kielestä. En minä ole väittänyt etteikö tapaus olisi ollut kyseisen uhrin oma vika ja valinta. Sanoin ettei poliisin toiminnan kyseenalaistamisessa ole mitään outoa, puhutaan kuudesta luodista kuitenkin.

Sanotaan nyt se kuitenkin, että poliisit ja muu virkavalta tekevät myös sellaisia rikoksia joihin ei liity lentokoneet tai tornit mitenkään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Whou. Ei.

Sinä et ymmärrä mitä kirjoitan tai mitä kirjoitat. Jos poliisille annetaan Tukholmassa valtuudet lähteä ottamaan jokaiselta vastaanpanijalta henki pois, niin siitä syntyisi todennäköisesti sen kaltainen helvetti, että kyse ei ole mistään oikeasta vai väärästä, vaan kuolleista sivullisista, lapsistä, äideistä, isistä (sisältäen tietysti poliisit).

Edelleen, olisitko sinä valmis antamaan tästä käskyn. Ja tässä maailmassa, jossa elämme, jotta sinun kuvailemasi toimintapa olisi konkreettisesti toteutettavissa, niin lopullinen valta tulisi antaa yksittäiselle poliisimiehelle arvoida onko muita keinoja kuin kuula otsaan. Onko Tukholman yksittäisistä poliisimiehistä sinun mielestäsi tähän?

Ei yllata. Et siis ole joutunut kohtaamaan tilanteita joissa ei ole mahdollisuutta antaa periksi, vaikka tunteet sanoisi muuta. Kun lapsi riehuu ilman kontrollia eika toistuvista rauhanomaisista yrityksista huolimatta suostu lopettamaan tuhoisaa tai vaarallista kaytostaan, sinun on loydettava keinot joilla se loppuu, vaikka et missaan nimessa haluaisi niihin turvautua.

Kylla, mina olisin valmis antamaan kaskyn etta rikoksia tekevat "nuoret" on pidatettava jos heidat saadaan verekseltaan kiinni. Jos olet viskomassa molotovin cocktailia autoon, se on yksinkertaisesti pakko pistaa rautoihin. Luonnollisesti kaikki mahdollinen pitaa tehda sen eteen ettei kohde vahingoitu kiinniotossa, mutta missaan nimessa hanen ei voi antaa jatkaa rikosten tekemista silla verukkeella ettei vaan haluta tehda mita tarvitsisi. Han on tiensa valinnut, hanelle taytyy antaa valinta siita miten han haluaa sen loppuvan, mutta sen on loputtava. Sellaista vaihtoehtoa ei voi olla etta katsotaan vieresta kun autot palaa ja ihmiset on vaarassa.

Se on lainvastaista toimintaa, se on pakko pysayttaa maksoi mita maksoi. Maksoi se sitten poliisin, sivullisten sun muiden henkia. Se on kuitenkin pienempi hinta kuin se etta nama ihmiset saisivat diplomaattisen koskemattomuuden, jonkinlaisen henkisen voiton lakikirjoista. Koska sita tultaisiin tasta paivasta lahtien kayttamaan aina jatkossa hyvaksi ja ongelma eskaloituisi taydeksi anarkiaksi. Jos "nuoriso" huomaa etta he saavat tehda mita haluavat ilman seuraamuksia kunhan uhkaavat riittavasti ja huutelevat riittavasti rasismista, miksi he lopettaisivat sen? Sita ei tassa maailmassa tapahdu. He uhkailisivat jatkossa enemman, ja tekisivat mita tahtoisivat. Miksi lumipalloa ei pysaytettaisi silloin kun se on viela lumipallo? Vain idiootti odottaisi etta siita tulee pysayttamaton lumivyory.

Puuttumalla tanaan valtetaan suuremmat ongelmat huomenna.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Tästä ketjusta saa jälleen oikein hyvän läpileikkauksen ja käsityksen siitä miksi Suomi tulee edelleen kulkemaan näissä asioissa Ruotsin tietä. Asiaa käsitellään omista poteroista, ja aika valuu tiimalasissa sillä välin loppuun.

Yksi ratkaisu voisi olla, että tietyistä väestö- ja ikäryhmistä otetaan vähän tiukempi ote täällä Suomessakin, vaikka väkisin. Lisäksi aloitetaan suodattamaan paremmin niitä, jotka ovat vasta matkalla tänne, tai killuvat isänsä pusseissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tästä ketjusta saa jälleen oikein hyvän läpileikkauksen ja käsityksen siitä miksi Suomi tulee edelleen kulkemaan näissä asioissa Ruotsin tietä. Asiaa käsitellään omista poteroista, ja aika valuu tiimalasissa sillä välin loppuun.

Yksi ratkaisu voisi olla, että tietyistä väestö- ja ikäryhmistä otetaan vähän tiukempi ote täällä Suomessakin, vaikka väkisin. Lisäksi aloitetaan suodattamaan paremmin niitä, jotka ovat vasta matkalla tänne, tai killuvat isänsä pusseissa.

Heh, eli sinä nyt jaat objektiivisen näkemyksen jonka mukaan tiukka seulonta ja kovat otteet ovat ratkaisu. Mielenkiintoista. Itse näen asian niin, että integroituminen vaatii sekä vähemmistöiltä, että kantaväestöltä yhteisiä ponnisteluita yhteisen asian eteen. Maahanmuuttaja jos olisin niin tässä olisi helvetin vaikea lähestyä muutamaa kirjoittajaa. Sen verran vahvasti halveksiva ja vähättelevä asenne paistaa läpi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sanotaan nyt se kuitenkin, että poliisit ja muu virkavalta tekevät myös sellaisia rikoksia joihin ei liity lentokoneet tai tornit mitenkään.

Tottakai tekee, ihan vitusti. Ja niita pitaa tutkia ja paljastaa ja rankaista kovimmalla kadella koska heidan asemassaan luottamuksen rikkominen on viela pahempaa kuin siviilin tapauksessa.

Mutta molotovin cocktaileilla ei saada minkaanlaista tutkimusta aikaiseksi yhtaan mistaan.

Kuten tuossa Halla-Ahon listassa naita esimerkkeja, kaikki tapaukset olivat sellaisia joissa joku oli itse ajanut itsensa tormayskurssille poliiseja vastaan ja sitten oli kaynyt huonosti. Niin tassakin. On taysin kasittamatonta etta nama tietyt ryhmat eivat ymmarra etta niin siina oli pakko kayda koska tuo on poliisin ammatti, se on heidan velvollisuus ja me yhteiskuntana maksetaan niille siita tyosta. He eivat siis ymmarra yhta peruspilaria meidan yhteiskunnassa, sen lakeja ja seurauksia lakien rikkomisesta. Heidan on PAKKO sopeutua siihen, eika yrittaa vastustaa sita molotovin cocktailein. Jos he vastustavat sita rikoksin, silloin heillekin taytyy tarjota samat vaihtoehdot kuin noille muille rikollisille alkuperaisissa esimerkeissa.

Mina en ole heittanyt yhtaan molotovin cocktailia, eika ole kukaan muukaan 9/11 totuusliikkeen edustajista vaikka kyse on 3000+ ihmisen murhasta. Meilla on kasitys siita miten asiat taytyy hoitaa lantisessa maailmassa. Se taytyy "nuorisonkin" oppia, tavalla tai toisella. Jos edustajanne rikkoo lakia, he ovat sen edessa myos vastuussa. Siina ei etnisyys, vihaisuus tai mikaan muukaan tekosyy auta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä ketjusta saa jälleen oikein hyvän läpileikkauksen ja käsityksen siitä miksi Suomi tulee edelleen kulkemaan näissä asioissa Ruotsin tietä. Asiaa käsitellään omista poteroista, ja aika valuu tiimalasissa sillä välin loppuun.

Joo, tullaan kyllä kulkemaan. Kyse on silti maailmanpolitiikasta enemmän kuin mistään muusta. Huono integrointi ei auta asiassa mitenkään, mutta ghettoutumista tapahtuu/tapahtuisi vaikkei mamuja olisi ainuttakaan.

Nurkkaan ajetut ihmisryhmät kyllästyvät tilanteeseen ja asiat menevät just näin, valitettavan väistämätöntä. Suomessakin tulevat mamut olemaan pääroolissa, siinä missä muutkin ghettojen asukit.

psychodad, sitten kun ihminen on siellä seinää vasten ja tankki tulee kohti niin laki ja moraali ovat helvetin kaukaisia ajatuksia. Tässäpä sitten nautitaan seurauksista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Joo, tullaan kyllä kulkemaan. Kyse on silti maailmanpolitiikasta enemmän kuin mistään muusta. Huono integrointi ei auta asiassa mitenkään, mutta ghettoutumista tapahtuu/tapahtuisi vaikkei mamuja olisi ainuttakaan.

Minun mielestäni ghettoutuminen johtuu siitä, että halvat vuokra-asunnot on keskitetty samoille seuduille. Se on omiaan ajamaan Suomea kohti ghettoutumista. Itse asun seudulla jossa merkittävän suuri osa on maahanmuuttajia. Muutaman lähiön kokemuksella pidän tätä ylivoimaisesti rauhallisimpana alueena jossa olen asunut.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kirjoitin tähän ketjuun aikaisemmin päivällä näin:

Tällä hetkellä maahanmuuttajan kannalta ajateltuna tilanne ei kuitenkaan kovin herkullinen ole. Pari vuotta sitten oli mediassa juttua, että mamut muuttavat ulkomaisen sukunimensä suomalaiseen vain päästäkseen edes työhaastatteluun. Eikä se varmasti ole kivaa kuunnella kadulla kävellessä neekeri/pakolainen/sossupummihuutoja säännöllisesti. Näin toimittaessa maahanmuuttajaa muistutetaan koko ajan siitä, että hän on eriarvoinen kuin muut, ja hänen pitäisi pysyä poissa silmistä. Ja nyt jos ette usko, että näin tapahtuu, niin värjätkääpä naamanne mustaksi ja käykää kaupungilla kuljeksimassa pari iltaa. Vielä lisäyksenä tähän se ikuinen maahanmuuttajan dilemma; jos olet töissä, viet kantaväestöltä työpaikan. Jos taas et ole töissä, olet verorahoilla elävä pummi. Tällaisissa asenteissa on mielestäni paljonkin korjattavaa.

Maahanmuuttajat voivat myöskin katsoa peiliin. Uudet tulokkaat ovat aina, halusivat tai eivät, suurennuslasin alla. Tämä on tosiasia. Kaikki mitä maahanmuuttaja tekee jää muistiin. Eli maahanmuuttajien pitäisi opetella talon tavoille. Omaa kulttuuria saa, ja mielestäni on erittäin suotavaa, harjoittaa kunhan se ei Suomen lakien kanssa ole ristiriidassa. Se, että joku asia on Suomessa erilailla kun omassa maassa ei tee Suomesta rasistivaltiota.

Tuossa nyt muutamia asioita, joita mielestäni tulisi miettiä. Mutta kuten sanottu, uskon yhteistyön kantavan hedelmää tässäkin asiassa.

Omasta mielestäni kohtalaisen kiihkotonta tekstiä. Vastaukseksi tähän viestiin Toejoen Veikko kertoi, miten hänen kaverinsa on vaihtanut sukunimeään ja mikä on Huvudstadsbladetin politiikka sukunimissä. Gagne kertoi miten valkoiset kohtaavat rasismia Afrikassa. jepjep.

Aihe on erittäin mielenkiintoinen, ja mielelläni asiasta keskustelisin, mutta jos oikeasti keskustelun taso on tämä niin pitäkää tunkkinne. have fun!
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Heh, eli sinä nyt jaat objektiivisen näkemyksen jonka mukaan tiukka seulonta ja kovat otteet ovat ratkaisu. Mielenkiintoista. Itse näen asian niin, että integroituminen vaatii sekä vähemmistöiltä, että kantaväestöltä yhteisiä ponnisteluita yhteisen asian eteen.
Objektiiviseksi en ole väittänyt ketään, jos et huomannut. Tiukkaa seulontaa ja kovia otteita ei pidä käsittää väärin, kuten näissä keskusteluissa yleensä tapana on. Tajuat varmasti mitä tarkoitan. Integroituminen vaatii tottakai molemmilta ponnisteluja, mutta pitää myös osata herätä ja myöntää että täällä Suomessakin on tietyistä väestö- ja ikäryhmistä pilattu iso osa. Ja näiden kohdalla integroituminen on myöhäistä, tai ainakin niin itse veikkaisin.

Mitä objektiivisuuteen tulee vielä, niin itse mieluummin näkisin tiukentuneita otteita näissä asioissa luonnollisesti. Integraatiota ei ainakaan edistä sekään mitä itse linjailit pari sivua sitten viestissäsi eli "Toivottavasti saataisiin joku yhteys jne...". Tuo on juuri sitä jargonia millä asioita valitettavasti jatkossakin viedään Suomessa oikeasti eteenpäin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös