Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
Olen aina ihmetellyt tätä vertausta, miksi länsimaista demokratiaa verrataan islamilaiseen maahan?
En ymmärrä. Valista minua. Kiitos etukäteen.
Olen aina ihmetellyt tätä vertausta, miksi länsimaista demokratiaa verrataan islamilaiseen maahan?
Siinähän se jutussa kerrottiin, Laki menee uskonnollisten käytäntöjen edelle. Ja kieltäytymällä kättelemästä naista oli pariskunta asettanut sukupuolet eriarvoiseen asemaan. Josset tuosta tajua niin olet joko trolli tai vain tyhmä.Minusta on vaan erikoista, että tasa-arvon mittariksi asetetaan toisen ihmisen koskettaminen. Vuosia sitten myöhäisempien aikojen adventisti oppilaan äiti eikätellyt minua, en reagoinut mitenkään. Hän tervehti minua, mutta ei halunnut fyysistä kosketusta. Minusta on vaan erikoista, että organisaatio tai valtio määrittelee tasa-arvon fyysisen kosketuksen kautta. Pitäisikö kaikkien suostua ranskalaisiin poskisuudelmiin?
Siinähän se jutussa kerrottiin, Laki menee uskonnollisten käytäntöjen edelle. Ja kieltäytymällä kättelemästä naista oli pariskunta asettanut sukupuolet eriarvoiseen asemaan. Josset tuosta tajua niin olet joko trolli tai vain tyhmä.
En ymmärrä. Valista minua. Kiitos etukäteen.
Länsimainen demokratia on suvaitsevainen ja ymmärtää myös muiden kulttuureiden tapoja.
Kuinka suvaitsevainen islam on mielestäsi? OK - taisin astua provomiinaan.
Etkö ymmärrä? Länsimaisen demokratian pitääkin olla parempi kuin islamilainen yhteiskunta. Meidän kuuluu sietää maahanmuutajien kiukuttelua ja pyrkiä muuttamaan heidän ajattelumaailmaa, muuten me olemme yhtä suvaitsemattomia kuin islamilaiset yhteiskunnat.
Ei. Mutta koska pariskunta kohteli miestä ja naista eri tavalla, tässäkohtaa kieltäytymällä kättelemästä, rikkoivat he lakia.Vaatiiko Sveitsin laki kättelemään toista ihmistä?
Ei. Mutta koska pariskunta kohteli miestä ja naista eri tavalla, tässäkohtaa kieltäytymällä kättelemästä, rikkoivat he lakia.
Kuinka paksusta ratakiskosta tämä pitää vääntää ennenkuin sen tajuat?
Mitä lakia he rikkoivat, jättämällä kättelyn väliin? Onko fyysinen kosketus välttämätöntä tasa-arvon osoittamiseksi?
Lue lisää: Couple denied Swiss citizenship over handshake refusal
Lainaus alla linkistä yllä.
“During the hearing, this couple displayed a general discriminatory behaviour which was demonstrated by their refusal to answer questions posed by people of the opposite sex,” it said.
“Such an attitude does not respect a fundamental principle of our Constitution and a pillar of our society, namely equality between men and women. The Municipality noted that this couple did not meet the legal requirements and thus rejected their request.”
The authorities added that according to federal and cantonal laws, “candidates for naturalisation must be well integrated into the Swiss and Vaud community and show by their behaviour their attachment to Switzerland, its institutions and their respect for the Swiss legal order.”
Eli kysymys ei ollutkaan pelkästään kättelyssä?
AFP: Muslimipariskunta ei saanut Sveitsin kansalaisuutta, koska eivät suostuneet kättelemään vastakkaista sukupuolta – ”Tasa-arvo vallitsee ennen kiihkoilua”
Sveitsiläiset ovat hienoja ihmisiä ja pitävät kiinni tasa-arvosta ja nykyaikaisista toimintatavoista. Ei ihme että kyseessä on yksi maailman parhaita yhteiskuntia.
Sinä siitä kysyit - minä siihen vastasin.
Miten se oli?
Kättely ei ollutkaan se ratkaiseva juttu.
Osaatko lukea?
Sveitsin kansalaisuutta hakeneen muslimipariskunnan hakemus hylättiin, koska pariskunta ei suostunut kättelemään vastakkaisen sukupuolen edustajaa, kertoo uutistoimisto AFP.
Olen erimieltä tästä, uutisessa puhuttiin muustakin kuin kättelystä.
Viime yön tapahtumat menevät ehkä hiukan tämän ketjun alle, joten let's go.
Olen itse asunut suurimman osan elämästäni täällä suunnassa ja oikeastaan tämä oli ensimmäinen kerta kun joudun itse tällaiseen tilanteeseen.
Suhtautumiseni näihin vähemmistöihin on edelleenkin sama tämän kokemuksen jälkeen, koska ihan omasta kaveripiiristä löytyy niitä kunnollisia tyyppejä, jotka käyvät kouluja ja ovat töissä. Näitä mätiä omenia on ollut ja olemaan jatkossakin, ei näistä nyt valitettavasti päästä eroon.
Miten sinun mielestäsi tilanne olisi helpoiten ollut varmuudella vältettävissä?
Mitä pitäisi tapahtua, että suhtautumisesi muuttuisi?
Viitsisitkö kertoa, mitä eri vähemmistöryhmiä töissä käyvät kaverisi edustavat, ja näppituntumalla, kuinka suuri prosentuaalinen osa, jollakin tasolla tietämäsi eri vähemmistöryhmien edustajista, eritellen, luullaksesi käy töissä.
Kuinka kauan meidän pitää sietää maahanmuuttajien kiukuttelua? Vuosi, kaksi, sukupolvi, kaksi sukupolvea?Etkö ymmärrä? Länsimaisen demokratian pitääkin olla parempi kuin islamilainen yhteiskunta. Meidän kuuluu sietää maahanmuutajien kiukuttelua ja pyrkiä muuttamaan heidän ajattelumaailmaa, muuten me olemme yhtä suvaitsemattomia kuin islamilaiset yhteiskunnat.
Kuinka kauan meidän pitää sietää maahanmuuttajien kiukuttelua? Vuosi, kaksi, sukupolvi, kaksi sukupolvea?
Samanlaisella logiikalla voisi ajatella, että rasistidemokraatit polttelevat autoja taatakseen puolueelleen vaalivoiton tulevissa valtiopäivävaaleissa.En usko asialla olleen vasemmisto-anarkistit koska eiks ne polttele yleensä busseja.
Arvaisin että @archieG on kantasuomalainen. Miten sitten tuo liittyy tuohon kysymykseen maahanmuuttajien kiukuttelusta?Mikä sinä itse muuten olet?