Minun mielestäni iso ongelma mm. kotouttamisessa on se, että myös kotoutettaville tarjotaan helppoja sekä yksinkertaisia ratkaisuja. Tämä ei auta kotoutumaan ja lisää myös alkuperäisväestön antipatioita uusia tulokkaita ja koko systeemiä kohtaan.
Näin on, ja lisäksi iso ongelma on se, ettei ole mitään takeita että nuo helpot ja yksinkertaiset ratkaisut tuottaisivat hyvää tulosta. Suomessa on toitotettu kotouttamisen puolesta joka on tietenkin lähes kaikissa tapauksissa se avainasia, mutta ei ole ymmärretty sitä, ettei nuo meidän lisäämät ratkaisut kotouttamiseen tuo kokonaisvaltaista ratkaisua millään varmuudella. Ei Ruotsinkaan kotoutus ole mitään ''paiskataan sut kadulle, ota kivi ja pärjäile'' vaan kyllä sielläkin on sitä kotoutusta tehty ja varmaan nykyisin enenevissä määrin.
Varmasti monia maahanmuuttajia nuo kotouttavat ratkaisut auttavat, mutta mitä tehdään niille jotka eivät edes halua kotoutua, vaan ovat aiemmin eläneet täysin erilaisessa kulttuurissa, ja eivätkä ole koskaan eläneet tai halua elää länsimaiden kaltaisessa sivistyksessä. Näitä viimeksi mainittuja siellä taitaa olla Ruotsin ''no go zonet'' täynnä, ei ole mitään halua kotoutua, koska heistä on kivempaa polttaa autoja ja heitellä kivillä erinäisiä kohteita. Ruotsalaiset päättäjät ovat vielä tänäkin päivänä niin paskahousuja, etteivät he halua sotilaallisella voimalla noita ''no go zoneja'' hajottaa, vaikka tuota on jatkunut jo ties kuinka pitkään, ilmeisesti Ranskassa on määrätty mellakkapoliisit ainakin hieman aktiivisemmin käymään noita riehujia vastaan.
Täysin turhaa hysterianlietsontaa. Maria Petterson käy puolestamme kävelemässä nuo kohteet läpi todetakseen, ettei missään ole vikaa ja kyseessä on vain ksenofobinen dystopia. Toki jokunen kranaatti on possahdellut silloin tällöin ja eikös sitä autojakin pikkaisen poltella, mutta yhdellä lehtijutulla näihinkin osaa suhtautua sopivalla keveydellä. Yhtään ei myöskään haittaa se, että alueilla enemmän kuin joka toinen on työtön tai muuten syrjäytynyt yhteiskunnasta. Tämäkin johtuu vain valkoisen miehen ennakkoluuloista ja kykenemättömyydestä hyödyntää no-go-zonella asustavien henkilöiden osaamispääomaa.
Kyllä vain, Malmössä riehuvat maahanmuuttajat ovat raivoissaan, koska ruotsalaiset eivät osanneet hyödyntää heidän taitoja, siellä mellakoi tohtoreita, insinöörejä ja ties mitä päteviä ihmisiä. Töitähän niille pitäisi löytää, mutta mitä tehdä kun töitä ei ole edes omille kansalaisille asti. Odotetaan Suomessa siihen asti että ikäpyramidi tekee tehtävänsä, sitten kun kymmenien vuosien päästä on vapaita työpaikkoja yllinkyllin, nämä kaduilla mellastaneet maahanmuuttajat luopuvat riehakkaista harrastuksistaan, ja siirtyvät suoraan työelämän pariin. Nerokasta.
Tosissaan puhuen, kun katsoo noita mellakoivia maahanmuuttajia niin huomaa heissä yhden piirteen, he ovat suurimmaksi osaksi nuoria miehiä. Epäilen vahvasti ja tavallaan järkikin sen sanoo, että parhaiten integroituvat nimenomaan perheelliset, naiset, ja vanhemmat maahanmuuttajat. Tuskin kovin moni perheen isä tai äiti jaksaa riehua kaduilla. Miten kotouttaa nuo riehuvat nuoret, joista varmaan osa on riehunut jo siellä kotimaassaan. Pakko kotoutusta ei voida toteuttaa joten en näe kovin monia keinoja, varsinkin kun ei Suomikaan voi loputtomia tarjota näille ''syrjäytyneille nuorille''.
Suomessa vasemmisto on ihmetellyt Persujen nousua suureksi puolueeksi, sekä lisääntyneitä äärioikeistolaisia järjestöjä, ilman että vasemmisto tajuaa että he ovat itse monelta osin syypäitä siihen, että noita ongelmia hyssyttelemällä, ja unelma höttöä syöttämällä he ovat itse saaneet monet ihmiset ärsyyntymään nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta. Esimerkiksi minä en ollut vielä noin 2 vuotta sitten tippaakaan kiinnostunut maahanmuuttopolitiikasta, kiinnostuin siinä vaiheessa kun huomasin, että Suomen maahanmuuttopolitiikka on kuin vene ilman airoja, kenelläkään ei ole täyttä varmuutta mihin se on menossa. Sensijaan meillä on tieto siitä, että mm. Ruotsin, Ranskan ja Saksan kotoutus on pahasti epäonnistunut monilla alueilla.
Jos asiat olisi oikeasti menossa hyvään suuntaan pitkällä aikavälillä, en olisi nytkään kirjoittamassa tätä viestiä. Ja uskon että moni maahanmuuttopolitiikkaa kritisoiva on minun kanssani samassa veneessä, miksikään natseiksi tai rasisteiksi meitä on turha kutsua (kuten Ruotsissa on vuosia kutsuttu herkkiä kohtia kritisoineita), koska minua ei kiinnosta ihmisen väri tai muun rotuun liittyvä asia, vaan se, minkälaiset elämän arvot hänellä on, ja mitä hän tekee tässä yhteiskunnassa.
Olen todistanut monen maahanmuuttajan elävän ihan tavallista elämää minun asuinsijoillani, ja minulla ei ole mitään heitä vastaan. Sen sijaan niitä vastaan minulla on, jotka eivät ole halukkaita sopeutumaan tähän yhteiskuntaan, ja ovat suureksi haitaksi yhteiskunnalle. Ihan samat fiilikset on kantasuomalaisista rikollisista jne, mikään rikos ei ole sallittavaa, mutta kuten monet tilastot ovat osoittaneet, ulkomaalaiset sekä ulkomaalaistaustaiset tekevät selkeästi enemmän mm. seksuaalirikoksia. Kaikenkaikkiaan vaikuttaa nyt siltä, että tämän unelma paketin mukana tulee niin paljon paskaa, ja herää kysymys, että onko tämä kaikki sen arvoista?