Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 120 632
  • 24 186

Tuamas

Jäsen
Tästä nyt voidaan vääntää vaikka maailman tappiin. Daesh saa Brittimuslimeiden piirissä kannatusta. Ehkä siksi tweetti on päätetty poistaa.

Enemmän olen kiinnostunut ao. tekstistä, joka on lähtenyt siltä suunnalta:
...
Lihavoinnit minun. Onko tähän jotain kommentoitavaa?

Minä boldaan vuorostani, koska pelkkä asian alleviivaus ei riittänyt.
"Ex-EDL leader 'inciting hatred' with 'F*** Islam' flag"
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minä boldaan vuorostani, koska pelkkä asian alleviivaus ei riittänyt.
"Ex-EDL leader 'inciting hatred' with 'F*** Islam' flag"

Mitä helvettiä. Olen lukenut tuon tweetin jatkuvasti "Fuck ISIS", koska lipussa lukee "Fuck ISIS". Tweetissä lukikin Fuck Islam. MENDillä freudilainen lipsahdus. Ymmärrän miksi tweetti on poistettu. Ymmärrän myös Breitbartin huvittuneisuuden. Tämähän on timanttinen.

On muuten tämä jutussa mainittu muslimien loukkaantuminen pirun vaikea jäljittää, löysin sitten lopulta tämän
Twitter
Joka nyt taas ei vastaa millään tavalla otsikon sisältöä tai jutun referaattia.
Kaikissa natsilarppaussivustoissa, joista tuo sitaatti löytyy (muualta ei sitten löydykään), ei yksilöidä twiittiä, sattuneista syistä.

Vielä kerran kysyn. Onko tähän nyt jotain kommentoitavaa? Uutisessa ollut tweetti on nyt löytynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Mitä helvettiä. Olen lukenut tuon tweetin jatkuvasti "Fuck ISIS", koska lipussa lukee "Fuck ISIS". Tweetissä lukikin Fuck Islam. MENDillä freudilainen lipsahdus. Ymmärrän miksi tweetti on poistettu. Ymmärrän myös Breitbartin huvittuneisuuden. Tämähän on timanttinen.
...
Vielä kerran kysyn. Onko tähän nyt jotain kommentoitavaa? Uutisessa ollut tweetti on löynynyt.

Niin.

No nyt kun se jostain arkistojen kätköistä löytyi, niin kyseessä lienee väärinymmärrys/rikkinäinen puhelin, jolla nasset nyt pääsevät hekumoimaan.

Se voiko tuon perusteella tehdä johtopäätöksiä MENDin loukkaantumisesta, kuten Breitbart ja nasset, onkin sitten hieman eri asia.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin.

No nyt kun se jostain arkistojen kätköistä löytyi, niin kyseessä lienee väärinymmärrys/rikkinäinen puhelin, jolla nasset nyt pääsevät hekumoimaan.

Se voiko tuon perusteella tehdä johtopäätöksiä MENDin loukkaantumisesta, kuten Breitbart ja nasset, onkin sitten hieman eri asia.

Tätä vähän ounastelinkin.

Siinä missä minä muutama päivän takaperin myönsin tämän saman asian tiimoilta virheeni, sinä teet sen mistä itsekin mainitsit (näemmä olet tehnyt MENDit ja poistanut viestin), eli alat selitellä. Hyvä tietää jatkoa ajatellen minkälaisen nimimerkin kanssa olen tekemisissä.
 

Tuamas

Jäsen
Tätä vähän ounastelinkin.

Siinä missä minä muutama päivän takaperin myönsin tämän saman asian tiimoilta virheeni, sinä teet sen mistä itsekin mainitsit (näemmä olet tehnyt MENDit ja poistanut viestin), eli alat selitellä. Hyvä tietää jatkoa ajatellen minkälaisen nimimerkin kanssa olen tekemisissä.

Cheers luv.

Tosiaan faktuaalisesti MEND on tosiaan tweetannut siten, että sen voi tulkita loukkaantumiseksi.
Eli siltä osin olin väärässä.

Sitten onkin se kysymys oliko kysymyksessä virhe vai tarkoituksellinen statementti.
Sinä toit koko uutisen esille näin:

ISIS ei ole islamia, mutta muslimit loukkaantuvat "fuck ISIS" tekstistä. Kai kyse on tällä kertaa siitä kuka tätä viestiä julistaa.

Joku voisi pitää Breitbartin juttua sekä sinun lainaustasi tämän tweetin löytymisen jälkeenkin tarkoitushakuisena propagandana.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Monikulttuurisuus näkyy olleen myös vahvasti esillä Lontoon yössä, puistossa riehunut kaveri Mark Rowleyn (Assistant Commissioner) mukaan Norjalais-Somalialainen.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein mielenterveysongelmat eivät selity monikulttuurisuudella, joten ehkä sinä voit perustella, miksi tällä uutisella on merkitystä monikulttuurisuuskeskustelussa? Toivottavasti tekijä saa tarvitsemaansa apua, ettei sama toistu.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mikäli olen ymmärtänyt oikein mielenterveysongelmat eivät selity monikulttuurisuudella, joten ehkä sinä voit perustella, miksi tällä uutisella on merkitystä monikulttuurisuuskeskustelussa? Toivottavasti tekijä saa tarvitsemaansa apua, ettei sama toistu.

Mites nimimerkki @Kanerva n viesti Tapio Suominen baaritörttöilystä? Koska et siihen puuttunut, osuu uutinen ilmeisen hyvin monikulttuurisuusketjuun? Uskallan väittää, että uutinen somalitaustaisesta puukottajasta on vähintäänkin yhtä relevanttia materiaalia tänne laitettavaksi.

Tämä on argumentti "suomalainenkin riehuu" ja sillä automaattisesti häviää monikulttuurisuusnettiväittelyn. Niih.

Paidaton Tapio Suominen heitteli kaivuria kivillä. Katso video!
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on argumentti "suomalainenkin riehuu" ja sillä automaattisesti häviää monikulttuurisuusnettiväittelyn. Niih.

Joo, ei tuohon tilastovääntöön suhteellisista osuuksista kannata ainakaan ihan ensimmäisenä lähteä tuolta suvakkipuolelta.
 
Joo, ei tuohon tilastovääntöön suhteellisista osuuksista kannata ainakaan ihan ensimmäisenä lähteä tuolta suvakkipuolelta.
Totta, viime vuonna rikokseen epäiltiin syyllistyneen 1,6 % kaikista suomalaistaustaisista ja 3,7 % kaikista ulkomaalaistaustaisista.

Seuraavaksi yrittävät, suvakit, varmaan mussuttaa että kaivinkonetta kivillä heitellyt olisi uksittaistapaus.

#unelma
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta, viime vuonna rikokseen epäiltiin syyllistyneen 1,6 % kaikista suomalaistaustaisista ja 3,7 % kaikista ulkomaalaistaustaisista.

Seuraavaksi yrittävät, suvakit, varmaan mussuttaa että kaivinkonetta kivillä heitellyt olisi uksittaistapaus.

#unelma

Kerrankin ollaan samaa mieltä. Mielenkiinnosta: tarkoittaako suomalaistaustainen suomen kansalaista, vai niin sanottua kantasuomalaista? Toisen polven mamut lienee suomalaistaustaisia?
 
Kerrankin ollaan samaa mieltä. Mielenkiinnosta: tarkoittaako suomalaistaustainen suomen kansalaista, vai niin sanottua kantasuomalaista? Toisen polven mamut lienee suomalaistaustaisia?
Mehän ollaan lähes aina samaa mieltä, siitä vaan ei ole niin kiva jutella kuin siitä mistä ollaan eri mieltä.

Tilastokeskus - Käsitteet ja määritelmät - Syntyperä ja taustamaa

Suomessa ennen vuotta 1970 syntyneiden henkilöiden, joiden vanhemmista ei ole tietoa, on päätelty olevan suomalaistaustaisia, mikäli he puhuvat äidinkielenään kotimaista kieltä (suomi, ruotsi, saame). Suomalaistaustaisia ovat myös kaikki ne henkilöt, joilla vähintään toinen vanhemmista on syntynyt Suomessa.

Ulkomaalaistaustaisia ovat ne henkilöt, joiden molemmat vanhemmat tai ainoa tiedossa oleva vanhempi on syntynyt ulkomailla. Ulkomaalaistaustaisia ovat myös ulkomailla syntyneet henkilöt, joiden kummastakaan vanhemmasta ei ole tietoa Väestötietojärjestelmässä. Suomessa ennen vuotta 1970 syntyneiden ja äidinkieltään vieraskielisten henkilöiden on päätelty olevan ulkomaistaustaisia samoin kuin vuonna 1970 tai sen jälkeen Suomessa syntyneiden henkilöiden, joiden kummastakaan vanhemmasta ei ole Väestötietojärjestelmässä tietoa.

Toisen polven mamut siis pääsääntöisesti eivät ole suomalaistaustaisia, joskin koko toisen polven maahanmuuttajuus on tilastoinnin kannalta vähän hankala käsite:
Tilastokeskus - Toisen polven maahanmuuttajia vielä vähän Suomessa
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mites nimimerkki @Kanerva n viesti Tapio Suominen baaritörttöilystä? Koska et siihen puuttunut, osuu uutinen ilmeisen hyvin monikulttuurisuusketjuun? Uskallan väittää, että uutinen somalitaustaisesta puukottajasta on vähintäänkin yhtä relevanttia materiaalia tänne laitettavaksi.

Toki on. Onhan raisiolais-tamperelaisen illanvietto Joensuussa monikulttuurisuuden ilmentymänä, jos kerran poliisikin on soitettu paikalle. Käyttäytymismallin perusteella Suomista voisi jopa epäillä persuksi, enkä nyt tarkoita sitä, että hän osaa kirjoittaa yhdyssanat oikein.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Tämä on argumentti "suomalainenkin riehuu" ja sillä automaattisesti häviää monikulttuurisuusnettiväittelyn. Niih.

En minä mitään "suomalainenkin riehuu" -argumenttia käyttänyt. Kunhan vain linkitin tuon kun tässä ketjussa niin mielellään listataan monikulttuurisen Suomen edustajien törttöilyitä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Fremont

Jäsen

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mutku Tapsakin...

Öyhöosastolla on kyllä terä tylsänä kun fakta-anssi on pois kuvioista. Ei ole ketä peesata ja omat öyhötykset on olleet melkoista luokkaa.

Mutku, juurihan mä tossa aiemmin selvitin miksi linkitin uutisen.

En ymmärrä mitä vastakkainasettelua yrität rakentaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös