Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 119 376
  • 24 186

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, onhan se todennäköisintä, että tunnettu natsilarppaaja on ainoastaan heilutellut "Fuck ISIS"-lippua, eikä varppina ole tehnyt mitään muuta.

En tiedä. Tuo ei minua alunperinkään kiinnostanut. MENDin tweetti oli se juttu.

Linkkaamissasi jutuissa ei tainnut olla ainuttakaan loukkaantunutta?

Kirjoitit, että hyvin uppoaa. Perustelin miksi uppoaa. Ääri-islamistiset järjestöt ja heidän terrorinsa nauttii huolestuttavan suurta suosiota maan muslimipiireissä. Siksi uskoin Breitbartin uutiseen. Breitbart ei edes ole valeuutissivuston maineessa, vaikka ideologia paistaakin lujaa läpi. Heillä on "aina" ollut lähde.

Minä tiedän monta parempaa tapaa viettää kesäistä lauantaipäivää kuin etsiä pää märkänä netistä uutisia jotka tukevat omaa agendaa mutta roturealistin maailma on erilainen.

Nimimerkki @Tuamas ansiokkaasti osoitti minun langenneen mahdolliseen valeuutiseen ja ihan aiheesta minulle siitä sitten vinoili. Ei ole tapana liueta paikalta, vaan kohdata tällaisetkin tilanteet kuin mies. Vaikka sitten kesäisenä lauantaipäivänä. Asun järven rannalla, joten kyllä olen tästä päivästä jo ehtinyt nauttia. Ole huoleti.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, minua sinänsä ideologinen vääntö ei niin nappaa, kunhan vedetään faktapohjalta

Siihen minä pyrin. Osa on varmaan huomannut että kyllä pystyn mm. turvapaikanhakijoita kehumaan jos paikka on.

Viimeisin hävettää. Olisi pitänyt tarkistaa ennen viestiä. Lupaan olla jatkossa tarkempi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Oulun poliisilla riitti tehtäviä myös lauantaina

"Noin kello yhden aikaan Linnansaaressa 20 vuotiaalta nuorelta mieheltä anastettiin omaisuutta väkivaltaa käyttäen. Teosta epäillään ulkomaalaistaustaista 10-15 henkilön seuruetta. Poliisi ei ole tavoittanut epäiltyjä. Asianomistajan vammat eivät vaatineet sairaalahoitoa. Poliisi on kirjannut asiasta rikosilmoituksen ryöstöstä.

Puoli tuntia myöhemmin samaisella saarella joukko ulkomaalaistaustaisia miehiä pahoinpiteli 15-vuotiaan nuoren lyömällä ja potkimalla maassa maannutta uhria. Pahoinpitelyn jälkeen asianomistaja oli heitetty rannalta veteen. Paikalla ollut neuvokas kolmikko nuoria naisia oli auttanut miehen takaisin rannalle. Tapahtunutta tutkitaan törkeänä pahoinpitelynä."

Joukolla hakataan ja potkitaan maassa makaavaa ja lopuksi heitetään järveen. Ai, että ihanaa monikulttuurisuutta. Niin se vain taitaa olla, että mies saattaa lähteä Lähi-Idästä, mutta Lähi-Itä ei ikinä lähde miehestä.
Yle muuten kirjoitti uutisen lähes sanasta sanaan, kuten poliisin raporttikin kertoi. Välistä vain unohtui kirjoittaa tuo ulkomaalaisjoukot. Varmaan joku unohdus vain.



 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Yle muuten kirjoitti uutisen lähes sanasta sanaan, kuten poliisin raporttikin kertoi. Välistä vain unohtui kirjoittaa tuo ulkomaalaisjoukot. Varmaan joku unohdus vain.



Ehdottomasti tuo pitää tulkita harmittavaksi unohdukseksi. Hienoa porukkaa ollut ja monikulttuurisuus on todellakin rikkaus, tosin tämä rikkaus ei nosta meidän elintasoa eikä anna meille muutenkaan mitään lisä-arvoja positiivisessä mielessä. Toki täälläkin on se pieni ryhmä, joka jaksaa änkyttää toista mielipidettä, mutta kun ei tarvitse välittää realiteeteistä, niin toki voi nostaa itseään muiden yläpuolelle, kuten muutamat nimimerkit täällä tekevät.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
monikulttuurisuus on todellakin rikkaus, tosin tämä rikkaus ei nosta meidän elintasoa eikä anna meille muutenkaan mitään lisä-arvoja positiivisessä mielessä.

Oletan, että "meillä" tarkoitat suomalaisia. Mihin perustuu mielenkiintoisen äärimmäinen näkemyksesi, että monikulttuurisuudesta ei saada täällä härmälässä irti mitään positiivista?
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oletan, että "meillä" tarkoitat suomalaisia. Mihin perustuu mielenkiintoisen äärimmäinen näkemyksesi, että monikulttuurisuudesta ei saada täällä härmälässä irti mitään positiivista?
Kyllähän tuo "mitään" voi olla turhan jyrkästi sanottu häneltä. Toisaalta itse keksin myönteiseksi lähinnä ruokakulttuurin pienoisen monipuolistumisen, äkkiseltään en muuta huomaa. Työllistyneet maahanmuuttajat eivät tähän oikein toimi, koska yleensä nämä ovat sellaisia yksilöitä jotka ovat omaksuneet länsimäisen kulttuurin mahdollisimman tarkoin.
 
No onhan se monikulttuurisuus nyt lisännyt huomattavasti suvaitsevaisuutta. Menneillä vuosikymmeninä oli huomattavasti normaalimpaa olla rasisti. Maalta kun on kotoisin, niin ihmisten erilaiseen ulkonäköön, huiveihin yms. kesti kauan tottua. Nyt lapset tottuvat pienestä pitäen siihen että väriä näkyy katukuvassa. Nykyään neekerille naureskelu ulkonäön perusteella alkaa olla niin harvinaista, että kun sellaista tapahtuu metrossa, on se laajasti kiinnostava uutinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No onhan se monikulttuurisuus nyt lisännyt huomattavasti suvaitsevaisuutta. Menneillä vuosikymmeninä oli huomattavasti normaalimpaa olla rasisti. Maalta kun on kotoisin, niin ihmisten erilaiseen ulkonäköön, huiveihin yms. kesti kauan tottua. Nyt lapset tottuvat pienestä pitäen siihen että väriä näkyy katukuvassa. Nykyään neekerille naureskelu ulkonäön perusteella alkaa olla niin harvinaista, että kun sellaista tapahtuu metrossa, on se laajasti kiinnostava uutinen.

Ennen maalla naureskeltiin neekerille hyväntahtoisestikin. Uteliaasti. Nyt tuntuu ihan fiksutkin - ainakin aiemmin - ihmiset olevan sitä mieltä, että turvapaikanhakijat ja sellaiset pois ja äkkiä. Pelko on lisääntynyt, syystä ja varsinkin syyttä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onhan se monikulttuurisuus nyt lisännyt huomattavasti suvaitsevaisuutta.
Toi on sikäli hauska kommentti, koska nuo tänne saapuneet kulttuurinrikastajat ovat taas itse todella suvaitsemattomia ja avoimen rasistisia.

Mutta jos nyt kriteerinä on se että lapset tottuvat värikkäisiin huiveihin niin paha tuohon on kyllä vastaankaan väittää. Alhainen on rima.
 
Ennen maalla naureskeltiin neekerille hyväntahtoisestikin. Uteliaasti. Nyt tuntuu ihan fiksutkin - ainakin aiemmin - ihmiset olevan sitä mieltä, että turvapaikanhakijat ja sellaiset pois ja äkkiä. Pelko on lisääntynyt, syystä ja varsinkin syyttä.
Niin, sekä suvaitsevaisuus että ennakkoluuloinen suvaitsemattomuus on lisääntynyt ja kansa alkanut jakautua selvemmin. Netillä lienee merkittävämpi rooli kuin me ymmärrämmekään. Filtterikupla suoltaa googlesta ja facebookista tavaraa vain omia näkökantojamme vahvistavalla painotuksella, valemediat tienaavat rahaa kertomalla ihmisille niitä valheita joita he haluavat kuulla, ja perinteisen median, johon luottamus horjuu, uutisointi on muuttunut uutislistauksissa otsikoilla kilpailuksi.

Maailmalla tämä näkyy vielä rankemmin. Yhdysvalloissa perinteinenkin media on osin valemediaa, Venäjällä on vain yksi totuus, jne.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toi on sikäli hauska kommentti, koska nuo tänne saapuneet kulttuurinrikastajat ovat taas itse todella suvaitsemattomia ja avoimen rasistisia.

Mutta jos nyt kriteerinä on se että lapset tottuvat värikkäisiin huiveihin niin paha tuohon on kyllä vastaankaan väittää. Alhainen on rima.

Tietenkin myös muissa kulttuureissa on rasisteja. Viimeisin kokemukseni tänne saapuneista oli somalimies pienen tyttölapsensa kanssa. Tapasin heidät leikkipuistossa, kun olin leikkimässä kummipoikani kanssa. Lapset keinuivat ja nauroivat yhdessä samalla, kun minä istuin somalimiehen kanssa penkillä nauttien pienten lasten suuresta ilosta. Olihan se varmasti rasisti, koska ei edes pyytänyt Facebook-kaveriksi noin merkittävän tapaamisen takia. Sen sijaan toivoi vain hyvää päivänjatkoa, kun leikit oli leikitty.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin, sekä suvaitsevaisuus että ennakkoluuloinen suvaitsemattomuus on lisääntynyt ja kansa alkanut jakautua selvemmin. Netillä lienee merkittävämpi rooli kuin me ymmärrämmekään. Filtterikupla suoltaa googlesta ja facebookista tavaraa vain omia näkökantojamme vahvistavalla painotuksella, valemediat tienaavat rahaa kertomalla ihmisille niitä valheita joita he haluavat kuulla, ja perinteisen median, johon luottamus horjuu, uutisointi on muuttunut uutislistauksissa otsikoilla kilpailuksi.

Maailmalla tämä näkyy vielä rankemmin. Yhdysvalloissa perinteinenkin media on osin valemediaa, Venäjällä on vain yksi totuus, jne.

Itse näen hieman toisin. Taustalla ei ole internet sen paremmin kuin kuplatkaan, vaan enemmän hallitusten harjoittama väärä politiikka. Punainen, vihreä ja sininen, tai jokin muu poliittinen eliitti, on pihalla kuin lumiukot yhä kiihtyvämpää vauhtia globalisoituvassa maailmassa. Esimerkiksi Suomessa on useita fiksuja ihmisiä eri puolueissa tai niiden johtajien avustajina, jotka näkevät kokonaisuuden ja esittävät järkeviä ratkaisuja. Kuten vaikkapa Pekka Haavisto tai Antti Pentikäinen. Mutta kun ne eivät kelpaa edes heidän omille puolueilleen. Ihan tavallisetkin - ne joidenkin tyhmiksi haukkumat - ihmiset näkevät saman kuin Haavisto ja Pentikäinen. Kuten senkin, että puolueita ei nyt vaan kiinnosta. Siis muu kuin oma etu. Varsinkin kokoomuslaisia, persuja ja demareita vaivaa kaikessa se, että puolueet tekevät päätöksiä hyvin suppean kannattajaryhmän taloudellisten etujen mukaisesti. Ja pakko tohon on lisätä kepulit ja vihreät ja vassarit.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin myös muissa kulttuureissa on rasisteja. Viimeisin kokemukseni tänne saapuneista oli somalimies pienen tyttölapsensa kanssa. Tapasin heidät leikkipuistossa, kun olin leikkimässä kummipoikani kanssa. Lapset keinuivat ja nauroivat yhdessä samalla, kun minä istuin somalimiehen kanssa penkillä nauttien pienten lasten suuresta ilosta. Olihan se varmasti rasisti, koska ei edes pyytänyt Facebook-kaveriksi noin merkittävän tapaamisen takia. Sen sijaan toivoi vain hyvää päivänjatkoa, kun leikit oli leikitty.
Poikkeuksia löytyy aina ja kaikkialta. Tuossa kirjoittamastasi tarinassa iski silmään se, että somalimies oli leikkipuistossa lapsensa kanssa. Itse en ole tuollaista kyllä nähnyt, tähän asti ne ovat olleet aina naiset niiden lasten kanssa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Poikkeuksia löytyy aina ja kaikkialta. Tuossa kirjoittamastasi tarinassa iski silmään se, että somalimies oli leikkipuistossa lapsensa kanssa. Itse en ole tuollaista kyllä nähnyt, tähän asti ne ovat olleet aina naiset niiden lasten kanssa.

Toki poikkeuksia löytyy, ja juuri ne ovat niitä rasisteja. Jostain kumman syystä minä en ole kokenut rasismia. Leikkipuistossa tulee harvoin juteltua kenenkään ulkomaalaisen kanssa, koska yleensä siellä on perheitä tai äitijoukkoja, eikä minulla ole pelkän monikulttuurisuuden takia intoa liittyä seuraan.
 
Esimerkiksi Suomessa on useita fiksuja ihmisiä eri puolueissa tai niiden johtajien avustajina, jotka näkevät kokonaisuuden ja esittävät järkeviä ratkaisuja. Kuten vaikkapa Pekka Haavisto tai Antti Pentikäinen. Mutta kun ne eivät kelpaa edes heidän omille puolueilleen. Ihan tavallisetkin - ne joidenkin tyhmiksi haukkumat - ihmiset näkevät saman kuin Haavisto ja Pentikäinen. Kuten senkin, että puolueita ei nyt vaan kiinnosta. Siis muu kuin oma etu. Varsinkin kokoomuslaisia, persuja ja demareita vaivaa kaikessa se, että puolueet tekevät päätöksiä hyvin suppean kannattajaryhmän taloudellisten etujen mukaisesti. Ja pakko tohon on lisätä kepulit ja vihreät ja vassarit.
Se on totta, ettei fiksuja ratkaisuja oikein minkään suhteen tehdä, kun äänestäjät ja rahoittajat eivät ymmärrä vaatia niitä, vaan ovat kiinnostuneempia omista välittömistä eduistaan. Mutta minun on vaikea ymmärtää kuinka tämä edustuksellisen demokratian valuvika selittäisi suvaitsevaisuutta tai -mattomuutta yhtään mitenkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se on totta, ettei fiksuja ratkaisuja oikein minkään suhteen tehdä, kun äänestäjät ja rahoittajat eivät ymmärrä vaatia niitä, vaan ovat kiinnostuneempia omista välittömistä eduistaan. Mutta minun on vaikea ymmärtää kuinka tämä edustuksellisen demokratian valuvika selittäisi suvaitsevaisuutta tai -mattomuutta yhtään mitenkään.

Minusta se selittää enemmän kuin internet... Hyviä asioita ja hyvää tarkoittaen hallituksissa ja EU:ssa tehdään paljon vääriäkin päätöksiä, jotka vaikuttavat ihmisten mielipiteisiin monikulttuurisuuden osalta. Lisäksi tehdään enemmän tai vähemmän tarkoituksella huonoja päätöksiä.
 
Toki poikkeuksia löytyy, ja juuri ne ovat niitä rasisteja. Jostain kumman syystä minä en ole kokenut rasismia.

Minäkään en ole koskaan joutunut rasismin uhriksi tai nähnyt elävässä elämässä, että valkoihoisia pilkattaisiin rasistisesti heidän ihonvärinsä takia. Sen sijaan tummaihoisiin kohdistuvaa rasistista kielenkäyttöä kuulen lähes päivittäin. Mielestäni tämä osoittaa aika hyvin sen, että tuo "kulttuurinrikastajat ovat itse todella rasistisia ja suvaitsemattomia" on silkkaa kukkua. Kyllä kantasuomalaiset ovat paljon rasistisempia, ja heidän suvaitsemattomuutensa vuoksi täältä joutuu moni tolkun ihminen muuttamaan pois.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/ranska-maarasi-moskeijoita-suljettavaksi/

Ranskassa moskeijoita, jotka eivät ole oikeita moskeijoita, on nyt suljettu, koska siellä harjoitetaan islamia, joka ei ole oikeaa islamia.
Tässä pitää nyt ymmärtää, että Oikean Islamin määrittämiseen tarvitaan suomalainen, Pikkupioneerin Värityskirjasta oppinsa ammentanut monikulttuurisuusasiantuntija, joka osaa aina siirtää maalitolpat siten, että Oikea Islam pysyy vähintään rynnäkkökiväärin mitan päässä Väärästä Islamista.

muaddib
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue

Tuamas

Jäsen
Palataas vielä tähän ja otetaan pari askelta taaksepäin. Löysin nimittäin tämmöisen: Mend equate ISIS to Islam (with image, tweet) · TheRationaliser · Storify

Kovasti näyttää siis siltä että Bretibartin artikkeli oli sittenkin totta. Tweetti oli aito mutta sittemmin poistettu. Onneksi joku oli tehnyt tästä Storify-palveluun postauksen.

Niin, tuosta tweetistä voi sitten jokainen päässään pohtia onko Breitbartin ja nassejen tekemä tulkinta oikea.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, tuosta tweetistä voi sitten jokainen päässään pohtia onko Breitbartin ja nassejen tekemä tulkinta oikea.

Syystä tai toisesta MEND nosti uutisen esiin, lainasi sitä ja jätti saatesanat pois. Ei se ainakaan onnistunut tweetti ole ollut, jos se on sittemmin poistettu.
 

Tuamas

Jäsen
Syystä tai toisesta MEND nosti uutisen esiin, lainasi sitä ja jätti saatesanat pois. Ei se ainakaan onnistunut tweetti ole ollut, jos se on sittemmin poistettu.

"Ex-EDL leader 'inciting hatred' with 'F*** Islam' flag http://www.ibtimes.co.uk/tommy-robinson-ex-edl-leader-accused-by-police-inciting-racial-hatred-over-fk-isis-england-1568153…pic.twitter.com/obwKJyQ7Pk"

Tuossa on yksi melko olennainen ero sinun ja nassejen tekemään tulkintaan nähden.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
"Ex-EDL leader 'inciting hatred' with 'F*** Islam' flag http://www.ibtimes.co.uk/tommy-robinson-ex-edl-leader-accused-by-police-inciting-racial-hatred-over-fk-isis-england-1568153…pic.twitter.com/obwKJyQ7Pk"

Tuossa on yksi melko olennainen ero sinun ja nassejen tekemään tulkintaan nähden.

Tästä nyt voidaan vääntää vaikka maailman tappiin. Daesh saa Brittimuslimeiden piirissä kannatusta. Ehkä siksi tweetti on päätetty poistaa.

Enemmän olen kiinnostunut ao. tekstistä, joka on lähtenyt siltä suunnalta:

On muuten tämä jutussa mainittu muslimien loukkaantuminen pirun vaikea jäljittää, löysin sitten lopulta tämän
Twitter
Joka nyt taas ei vastaa millään tavalla otsikon sisältöä tai jutun referaattia.
Kaikissa natsilarppaussivustoissa, joista tuo sitaatti löytyy (muualta ei sitten löydykään), ei yksilöidä twiittiä, sattuneista syistä.

Joka näköjään upposi kuin kuuma veitsi vastaanottavaiseen lukijakuntaan ja todennäköisesti muodostaa taas uuden "totuuden" hompanssiseurakunnan julistettavaksi.

Lihavoinnit minun. Onko tähän jotain kommentoitavaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös