Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Poittisi oli, että lapsen opiskelusta ei tullut mitään, koska somalit häiriköi. Ei sillä ole mitään väliä onko se lapsi kantasuomalainen vai ei. Häiriköitä on lähes kaikissa luokissa. Jostain syystä joidenkin lasten huonot tulokset johtuu aina siitä, että joku muu häiriköi, tai opettaja on ihan paska, tai koulun vaksi on perseestä. Tai ihan mistä tahansa ulkopuolisesta syystä. Jotkut toiset lapset sitten pärjää paremmin näistä samoista häiriötekijöistä huolimatta. Kumma juttu.
Ei. Pointtini oli, että samansuuntaisia kokemuksia on reaalielämästä hyvinkin lähellä kuin Aharilla. Aina ei ole siinä äidin kultamussukassa syytä, vaan joskus ongelmat on todellisia. Kertomassani tapauksessa ongelma oli kaikilla niillä, jotka halusivat jatkaa eteenpäin. Opetus esim. mainitsemassani esimerkissä keskittyi siihen, että jokaiselle saadaan jotain, kun minun mielestäni olisi kylmästi pitänyt jättää tuolla vastoin tahtoaan olevat ulkopuolelle. Näin ei kuitenkaan tehty vaan siitä kärsi sitten kaikki.
Olet väärässä minun kertomasta tapauksesta. En ymmärrä miksi sinulla pitää väittää mustaa valkoiseksi, varsinkin kun et tunne minua tai tapausta. Oletat ilmeisesti minut automaattisesti öyhöttäjäksi, koska erehdyn uskoman Aharin tapaukseen ja tuin hänen yksittäistä näkemystään itselläni tiedossa olevalla.
Sen olen kyllä huomannut tätä ketjua seuranneena, että aika monet toimivat kuten sinä. Ensin teet mielipiteen kirjoittajasta (oikean tai väärän), sitten kommentoit hänen tekstejään jopa vihamielisesti tai vähättelevästi, mikäli mielestäsi kirjoittajan arvot ovat vääriä.
Ja ei, en tiedä miten yleistä tuo kouluhomma on. Melko erikoista kuitenkin väittää, että jotain tiedettyä ilmiötä ei esiinny ollenkaan. Noita juttuja kun esiintyy ilman mamujakin niin itselleni on täysin selvää notta esiintyy sielläkin missä mamuja on.