Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 118 872
  • 24 186
Sen verran korjausta, että mielestäni yllä oleva ei anna oikeaa kuvaa keskustelusta. Olen pikemminkin sitä mieltä, että sinä +3-4 muuta olette kaikkien muiden kanssa erimielisiä sen suhteen, tuleeko Suomen keskittää resurssinsa työperäiseen maahanmuuttoon ja vähentää selvästi humanitaarista panostusta esimerkiksi 5-10 prosenttiin viime vuodesta kuten myös siitä, tuleeko Suomen rajoittaa mm. sellaisten yksinäisten, nuorten miesturvapaikanhakijoiden pääsyä pakolaisiksi, joilla on tuhansia euroja ja joiden kotoutuminen on ongelmallista mm. muslimitaustan vuoksi ja joista sadoilla on yhteyksiä erilaisiin terroristiryhmiin.
Onhan tämä tullut selväksi jo aikaa sitten. Ja tuon paasauksen katalyytiksi kelpaa sitten mikä tahansa, vaikka joku pari vuotta vanha kontekstistaan irroitettu sitaatti. Uskon että tuolla politikoinnilla on myös vaikutusta, onnittelut siitä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tämä tullut selväksi jo aikaa sitten. Ja tuon paasauksen katalyytiksi kelpaa sitten mikä tahansa, vaikka joku pari vuotta vanha kontekstistaan irroitettu sitaatti. Uskon että tuolla politikoinnilla on myös vaikutusta, onnittelut siitä.

Minähän en sitä irrottanut, vaan puutuin kansantaloudelliseen vääristelyyn, jota harrastit kun et muistanut oikein termejäsi. En edes tiennyt alkuperäisestä mitään.

Vähän samalla tavalla joutuu teidän juttuja täällä kommentoimaan. Olin kirjoitellut Vapaaseen osioon silloin tällöin, mutta kesän 2015 aikana voimistunut propaganda avoimista ovista ja jos joku pääsee Suomeen, kaikkien on päästävä Suomeen sekä erilainen muslimitaustaisten mm. irakilaisten ja somalien mukanaan tuomien ongelmien vähättely, on pitänyt minut tällä puolella sen sijaan, että kirjoittaisin vain jääkiekosta.

Viime kesästä on muuttunut paljon. Silloin piti vielä palstan persujenkin kanssa tapella siitä, että Suomen ei tule ottaa taikaseinän piiriin jokaista, joka taikasanan lausuu. Yleinen tietoisuus ongelmista ja niiden aiheuttajista on lisääntynyt ja voisi vähitellen palata kiekon pariin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kovin on muslimeita tästä huolimatta kollektiivisesti demonisoitu ja lokeroitu sen perusteella mitä Koraanissa lukee. Täälläkin palstalla on kunnostauduttu Koraanin tutkimiseen ja sieltä omalle asialle sopivien sitaattien esittelyyn.

Kollektiivisesti voidaan demonisoida ihmisiä, jotka perustavat maailman katsomuksensa kirjaan joka on täynnä vihapuhetta. Jos hylkää tällaisen vihapuheuskonnon pyhän kirjan sisällön vuoksi, kertoo se avarakatseisuudesta ja halusta asettua osaksi länsimaista yhteiskuntaa. Itse arvostan ex-uskovaisia (kuten ex-muslimit) erittäin korkealle. Osoittaa kykyä haastaa itsensä ja sen mitä on joskus oppinut.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kollektiivisesti voidaan demonisoida ihmisiä, jotka perustavat maailman katsomuksensa kirjaan joka on täynnä vihapuhetta. Jos hylkää tällaisen vihapuheuskonnon pyhän kirjan sisällön vuoksi, kertoo se avarakatseisuudesta ja halusta asettua osaksi länsimaista yhteiskuntaa. Itse arvostan ex-uskovaisia (kuten ex-muslimit) erittäin korkealle. Osoittaa kykyä haastaa itsensä ja sen mitä on joskus oppinut.

Oma kysymyksensä on tietenkin mikä tekee länsimaisesta yhteiskunnasta objektiivisesti tarkastellen paremman kuin ei-länsimaisesta.

Minunkin uskoni nimissä on tehty pahaa ja jaan kyllä uskoni perusarvot, vaikka olenkin "tapauskovainen". Hieman kyllä pahastuisin, jos minua pidettäisiin huonompana ihmisenä uskoni perusteella, vaikka minä en ole kenellekkään sen nojalla tai oikeutuksella pahaa tehnyt.

Oi, olisipa maailma täynnä avarakatseisia ateisteja, niin se pelastuisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minulla on tuo sama agenda ollut jo pitkän aikaa. Ja se agenda peittoaa alleen kaiken muun, mitä mieltä olenkaan mistään asiasta. Hitusen lisään tuohon vielä, että pyrin painottamaan myös heikoimpia lenkkejä suomalaisista(sairaat, vammaiset, eläkeläiset, työttömät, syrjäytyneet, yms.) ja heidän taloudellista tilannettaan, koska pelkkä kansantalouden menestyminen ei välttämättä takaa kaikkien menestymistä tai edes hyvinvointia. Sen verran olen kai kommunisti/sosialisti/demari/tms, että ajattelen Suomen ja suomalaisten olevan joukkue, jonka taso mitataan heikoimman lenkin tason mukaan. En kuitenkaan tällä tarkoita sitä, että Suomessa ei saisi yritteliäs tai ahkera rikastua, vaan sitä että kokonaispaketin tulee olla kaikki osapuolet riittävän hyvin huomioon ottava.

Allekirjoitan yllä olevan täysin. Jos Suomi unohtaa vähäosaiset, me muut voimme enemmin tai myöhemmin huonosti. Olin USA:ssa yhdessä vaiheessa paljon enkä halua samanlaista kurjistumista ja aseistettuja vartijoita ja poliiseja takaamaan aidatun alueen rikkaiden rauha olkoonkin, että USA:ssa on valtavasti myönteisiä asioita ja sellaisia, joista suomalaisten olisi hyvä ottaa oppia.

Tässä on yksi syy, miksi vastustan afgaanien, irakilaisten ja somalien ottamisen holtittomuutta. Suomen ns. EDP-velka eli sulautettu bruttovelka on yli 63 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen vuonna 2015. Vakaus- ja kasvusopimuksen mukainen viitearvo on 60 prosenttia suhteessa bruttokansantuotteeseen eli yli ollaan selvästi. Käsittämätön heikosti koskaan työllistyvien mamujen hyysäys johtaakin siihen, että kantasuomalaisten heikoimmalta lenkiltä otetaan rahaa pois ja sen lisäksi velkaa edelleen kasvatetaan.

En pidä sitä oikeana ratkaisuna, kuten eivät tietenkään pidä kaikki asiaa julkisuudessa käsitelleet mamutkaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Oma kysymyksensä on tietenkin mikä tekee länsimaisesta yhteiskunnasta objektiivisesti tarkastellen paremman kuin ei-länsimaisesta.

Joku täällä on parempaa, koska ei-länsimaisista yhteiskunnista tänne länsimaisiin yhteiskuntiin on kova hinku. Toiseen suuntaan on vähän hiljaisempaa.

Minunkin uskoni nimissä on tehty pahaa ja jaan kyllä uskoni perusarvot, vaikka olenkin "tapauskovainen". Hieman kyllä pahastuisin, jos minua pidettäisiin huonompana ihmisenä uskoni perusteella, vaikka minä en ole kenellekkään sen nojalla tai oikeutuksella pahaa tehnyt.

9:5 :"And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."

9:29 :"Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah willingly while they are humbled."

Lähde: The Noble Quran - القرآن الكريم

Saako pahastua?

Oi, olisipa maailma täynnä avarakatseisia ateisteja, niin se pelastuisi.

Aivan näin. Se vasta olisi elämää.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Joku täällä on parempaa, koska ei-länsimaisista yhteiskunnista tänne länsimaisiin yhteiskuntiin on kova hinku. Toiseen suuntaan on vähän hiljaisempaa.

Semmoista se sota teettää. Onko noista rauhallisimmista muslimimaista ollut kauheasti tulijoita?

Saako pahastua?

Voit toki pahastua, vapaa valinta. Eräs viisaushan toteaa, että elämässä ei ole kuin kaksi väistämättömyyttä; kuolema ja verot.

Aivan näin. Se vasta olisi elämää.

Sanos muuta, historiahan sen on osoittanut, että ateismin lippua kantaneet yhteiskunnat ovat olleet mukavia ja avarakatseisia.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Semmoista se sota teettää.

Semmoista se uskonto teettää.

Onko noista rauhallisimmista muslimimaista ollut kauheasti tulijoita?

Jahka se öljy aikanaan loppuu.

Sanos muuta, historiahan sen on osoittanut, että ateismin lippua kantaneet yhteiskunnat ovat olleet mukavia ja avarakatseisia.

Minulle ei tule mieleen yhtäkään. Tuleeko sinulle? Nythän oli kuitenkin kyse avarakatseisista ateisteista.

Oi, olisipa maailma täynnä avarakatseisia ateisteja, niin se pelastuisi.

Itse lihavoin ja alleviivasin, koska tuntuu olevan hankaluuksia muistaa mitä on ihan itse alle kaksi tuntia sitten kirjoittanut.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Semmoista se uskonto teettää.

Kyllä uskonnon takia on ja tullaan sotimaan. Osataan sitä kyllä muillakin perusteilla lähteä sotimaan.

Jahka se öljy aikanaan loppuu.

Tämäkin varmaan linkittyy jotenkin uskoon.

Minulle ei tule mieleen yhtäkään. Tuleeko sinulle? Nythän oli kuitenkin kyse avarakatseisista ateisteista.

Avarakatseisuus oli ei niin hyvin naamioitua vittuilua sulle. Ymmärsit varmasti. Voit toki miettiä muutamaa uskontoon vihamielisesti suhtautunutta yhteiskuntaa viime vuosisadalta, lystiä oli.

Mutta hei nyt, ainakin hetkeksi. Lento lähtee.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Jahas, nyt on sitten tällainen saaristoristeilygate. Turussa koululaisten kevätristeilyyn ei ole enää rahaa, mutta mamuille onneksi on. Risteilyä on järjestelemässä vanha ystävämme, TV:stä tuttu Kati Leskinen, joka iloksemme on päässyt siirtymään paskanpuhumisesta käytännön toimiin Turun kaupungin palveluksessa. Onnea turkulaisille.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jahas, nyt on sitten tällainen saaristoristeilygate. Turussa koululaisten kevätristeilyyn ei ole enää rahaa, mutta mamuille onneksi on. Risteilyä on järjestelemässä vanha ystävämme, TV:stä tuttu Kati Leskinen, joka iloksemme on päässyt siirtymään paskanpuhumisesta käytännön toimiin Turun kaupungin palveluksessa. Onnea turkulaisille.

Mitä kulttuurisuuntausta Kati Leskinen edustaa vai onko kysymyksessä monikulttuurinen (mångkulturell skärgård) saaristo? Muita syitä en keksinyt, miksi viestisi on tässä ketjussa, mutta kenties osaat avata asiaa hieman tarkemmin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyseinen yrittäjä on mielestäni perustellut asian hyvin, enkä oikein ymmärrä mitä asialla on tekemistä monikulttuurisuuden kanssa. Minusta yrittäjä ei ansaitse sitä, että asiasta pitää keskustella tällaisissa ketjuissa, mutta ehkä @moby kertoo minulle, miten asia liittyy monikulttuurisuuteen.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kyllä ördaavat. Suosittelen käymään Kampissa tsekkaamssa minkä kulttuurin edustajia sieltä omassa oksennuksessaan ja paskassaan rypeneenä nykyään talutetaan poliisiautoihin päivittäin..

Tämä ei voi pitää paikkansa. Kaikki muslimithan elävät ja ajattelevat Koraanin mukaisesti.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tämäkin varmaan linkittyy jotenkin uskoon.

Öljyn takia tietyissä muslimimaissa ollaan ja sinne matkustetaan. Sitten kun se loppuu, niin alkaa liikenne toiseen suuntaan. Jäljellä ei ole kuin hiekkaa ja kameleita.

Muslimien lisäksi muillakin on öljyä. Tiedoksi tämä. Ei siis liity uskontoon.

Tämä ei voi pitää paikkansa. Kaikki muslimithan elävät ja ajattelevat Koraanin mukaisesti.

Mitäs helvetin muslimeita ne sellaiset muslimit ovat, jotka eivät elä tai ajattele koraanin mukaisesti ja mistä heidät erottaa?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs helvetin muslimeita ne sellaiset muslimit ovat, jotka eivät elä tai ajattele koraanin mukaisesti ja mistä heidät erottaa?
Varmaan valtaosa muslimeista ei elä täysin "koraanin mukaan". Kannattaisi muistaa, että muslimeita on myös mm. Turkissa ja Indonesiassa, eivätkä kaikki tosiaankaan ole näitä pesunkestäviä terroristeja, joita täällä kauhistellaan.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mitäs helvetin muslimeita ne sellaiset muslimit ovat, jotka eivät elä tai ajattele koraanin mukaisesti ja mistä heidät erottaa?

Vertautuvat sellaisiin kristittyihin, jotka ovat kristittyjä, mutta eivät elä 100 prosenttisesti by the book. Eikös se yksikin piispa taannoin syönyt kuormasta, vaikka oli tahollaan aviossa. Kyllä häntä varmaan voi kristityksi kutsua vaikka meni vähän kivitaulujen vastaisesti?

En tiedä mistä heidät erottaa. Miltä susta kuullostaisi vaikka punainen puolikuu takin rintamukseen?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Varmaan valtaosa muslimeista ei elä täysin "koraanin mukaan". Kannattaisi muistaa, että muslimeita on myös mm. Turkissa ja Indonesiassa, eivätkä kaikki tosiaankaan ole näitä pesunkestäviä terroristeja, joita täällä kauhistellaan.

Mistä heidät siis erottaa? Kansallisuudesta? Eikä se terroristiksi vielä tee, jos allekirjoittaa koraanin kohdan polyteistien tappamisesta. Teon suunnittelu on terrorismia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös