...Mulle ei ole koskaan tullut tilannetta, että olisin kokenut turvallisuuteni uhatuksi öisin liikkuessani. Saattaa johtua myös koostani, että mulle ei ihan kuka tahansa tule vittuilemaan tai ryöstöä yrittämään. En ole kokenut uhkaa, vaikka olen useammankin kerran palauttanut taksijonossa etuilleen omalle paikalleen tai baari-illan jälkeen kebab-pitseriasta ruokaa hakiessani heittänyt työntekijälle vittuilleen "asiakkaan" ulos. Jos joku yrittäisi varastaa minulta vaikka puhelimen tai sitten pikkusikarit, niin en mä nyt niitäkään ihan suosiolla antaisi, riippuu kyllä toki vähän paikasta missä ryöstö tapahtuisi.
Ei väkivallasta mielestäni tule oikeutettua silloinkaan, kun joku aukoo päätään. Tuomio siitä pitää tulla aina. Oikeutettu on väärä sana, mutta ymmärrettävää, jopa hyväksyttävää siitä tulee. Kyse on siitä, että ihan oikeasti "sitä saa mitä tilaa". Jos neekeri yrittää ryöstöä ja saa turpaansa, niin ihan ymmärrettävää. Jos skini vittuilee neekerille päin naamaa ja saa turpaansa, niin ihan ymmärrettävää.
En ole pieni kaveri, mutta tämän päivän yöelämässä en ole yhtä rohkea kuin sinä. Olen ehkä kuullut työssäni liikaa juttuja pimeältä puolelta ja tullut tästä syystä erittäin varovaiseksi. Ei tarvita kuin yksi pirihemmo, jolla on pinna kireällä ja puukko taskussa.
Boldatussa osassa ei nyt ole oikein ajatusta. Eli väkivalta ei ole oikeutettu silloinkaan, kun joku aukoo päätää, mutta siitä tulee jossain vaiheessa ymmärrettävää, jopa hyväksyttävää. Eikö tämä nyt ole semanttista väistelyä?