Olet väärässä. Tiedetään, että Suomessa maahanmuuttajat (miinus humamut) alkavat tuottaa valtiolle enemmän välittömiä verotuloja kuin saavat suoria tulonsiirtoja keskimäärin kuuden maassaolovuotensa jälkeen. Tänne muuttaa siis vuosittain kymmeniä tuhansia maahanmuuttajia jotka ovat tarpeeksi kilpailukykyisiä keskimäärin kuuden vuoden päästä.
Tässä linkki kyseiseen tutkimukseen googlen välimuistissa:
1990-luvun maahan- muuttajien työllisyys, tuloverot ja tulonsiirrot
Olen kirjoitellut nimenomaan keharimaamaahanmuuttoa vastaan. Satunnaisia poikkeuksia lukuun ottamatta he ovat humamamuporukkaa.
Ei Suomeen tulla töihin. Tänne tullaan kelaturisteiksi. Mieti nyt itse. Kumpaan maahan lähtisit töihin kahdesta vaihtoehdosta A vai B.
A) Verottaa enemmän + huonompi keskiansio
B) Verottaa vähemmän + parempi keskiansio
On selvää, että täytyy pitää mukana muutama olettama. Nämä töihin tulevat on korkeasti koulutettuja ammattitaitoisia ihmisiä, jotka pärjäävät omillaan.
Mikään maa ei tarvitse osaamatonta, ammattitaidotonta väkeä, korkean koulutustason vähäväkinen tietoyhteiskunta, kuten Suomi, kaikkein vähiten.
Ajatellaan esille nostamasi tutkimuksen satunnaista "hyvää" maahanmuuttajaa, joka alkaa tuottaa siis "mannaa" valtiolle kuuden vuoden jälkeen. Miksi odottaa se kuusi vuotta? Eikö kannattaisi ottaa mieluummin suomalainen, joka tuottaa heti ensi sekunnista lähtien, kun ei tarvitse jäädä työttömäksi?
Sitäpaitsi en edelleenkään osta väitettäsi siitä, että ulkomaalaiselle menevä työpaikka ei ole suomalaiselta pois. Jos työhön olisi ollut tarjolla suomalainen osaaja niin miten hän ei jääkään ilman sitä työpaikkaa, jos hän ei sitä saa?
Ulkomaalainen työperäinenkin maahanmuutto ( poislukien todelliset erikoisalat ) on Suomen supistuvassa työmarkkinatilanteessa varsinkin näin suurtyöttömyyden aikana katastrofaalista. Mihin hommiin suomalaiset sitten menevät jos
A) Työmarkkinat supistuvat kuten ennustetaan
B) Maahanmuuttajia palkataan yhä enemmän
C) Humamamuja haalitaan edelleen, ja ne pitäisi elättää
Kun koko työmarkkina lohkotaan tarpeeksi pieniin sektoreihin, niin varmasti jollain sektoreilla väite "mamut vievät työpaikkoja" pitää paikkaansa! Kaupunkiliikenteen bussit tai rakennustyömaat varmastikin ovat tällaisia aloja. Kuitenkaan ei ole mitään näyttöä siitä, että koko työmarkkinan tasolla tällaista kantisten syrjäyttämistä tapahtuisi. Sinulla on kova oletus siitä, että tapahtuu, mutta näyttö puuttuu. Minä sen sijaan olen esittänyt näyttöä toiseen suuntaan, eli muissa maissa tällaista syrjäyttämistä ei ole tapahtunut.
Mutta sun menoa kun ei nämä tosiasiat haittaa, niin tämän enempää en sitten osaa auttaa, joten eiköhän tämä keskustelu ollut tässä. Sen kun jatkat mouhoamistas vaan.
Se "turha" työmaahanmuutto nyt vain sattuu osumaan niille aloille joihin se osuu. Astronautti-ydinfyysikko-lääkäri combo ei varmasti helpolla suomalaista syrjäytä.