Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 117 143
  • 24 186

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tanskan pääministerin tiedotustilaisuudessa kerrottiin että poliisi on pidättänyt kaksi miestä avustamisesta terroritekoon:

Tanskan poliisi: Kahta pidätettyä syytetään Kööpenhaminan ampujan avustamisesta | Aamulehti

"Pidätettyjen epäillään auttaneen neuvoillaan ja teoillaan ampujaa, joka viikonloppuna surmasi kaksi ihmistä Kööpenhaminassa."

Jos leikitään vähän Murhainfoa niin joku voisi veikata että rynkyn hankkiminen voisi olla "avustamista teoilla".
 

Rankkari

Jäsen
Mitä mielipidettä? Sitäkö, että tervepäisiin maahanmuuttajiin voi jatkossakin suhtautua positiivisesti?
"Tervepäisiin" maahanmuuttajiin todellakin voi, ja pitää suhtautua positiivisesti. Olen ollut heidän kanssa tekemisissä, ja havainnut että mamujen asenne, käytösongelmat, yhteiskuntaan ja sääntöihin sopeutumattomuus ym. on heikentynyt viime vuosina. Veronmaksu työssäkäymällä, on aina ollut kantaväestöä heikompi.
Tekstistäsi huokuu, että pidät maahanmuuttoa, sopeutumattomuutta, ja kantaväestön verorahoilla elämistä, vähäisenä ongelmana.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kuolemantuomiota? Hienosti tulkittu.

Niin. Sinulla on jo toivomus, minkälainen ihminen kuolee, jos ja kun jotain tapahtuu. Et esittänyt, että se olisi joku poliitikko tai muu yhteiskunnallinen henkilö, vaan jonkun läheinen. Eli mahdollisesti sattumanvarainen, viaton ihminen, joka voisi olla niin sinä tai minä.

Tekstistäsi huokuu, että pidät maahanmuuttoa, sopeutumattomuutta, ja kantaväestön verorahoilla elämistä, vähäisenä ongelmana.

En pidä, mutta en myöskään näe, että maahanmuutossa on pelkästään ongelmia.
 

Rankkari

Jäsen
En pidä, mutta en myöskään näe, että maahanmuutossa on pelkästään ongelmia.
Hyvä niin. En minäkään näe, että kaikki maahanmuutto olisi ongelma. Laitoin esimerkkejä niistä, mikä on.
Kokonaisuus on ongelma, koska miksi pitäisi vapaaehtoisesti ottaa lisää ongelmia Suomeen?
En kommentoinut yksittäisiä tapauksia, vaan kokonaisuutta. Yksittäisestä asiasta puheenollen, sanoivat juuri uutisissa, että Porissa 17v. tytön surmannut oli Afganilaistaustainen. Ja hänellä oli ollut sopeutumisongelmia. Rikostausta oli estänyt maahanmuuttopaikan saannin. Kokonaisongelmasta maahanmuuttoasioissa, tulee entistä enemmän esille, näitä yksittäistapauksia.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Musliminuoret poistivat kukat Kööpenhaminan ampujan surmapaikalta - Ilta-Sanomat

Tanskalaisen muslimiterroristien kuolinpaikalle on siis tuotu kukkia, todennäköisesti siis tälle murhaajalle löytyy muslimien keskuudesta sympatiaa. Uutisessa kerrotaan, että muslimikaverit ovat niitä roudanneet pois, koska ne eivät kuulu islamiin tms. Samoin nuoret miehet ovat kovasti ilmeisesti paikalla allahia kiljuneet.

Monikohan muslimi oikeasti tuomitsee tälläiset teot?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitetaas iloiseksi vaihteluksi kiva juttu maahanmuuttoon liittyen!
Kyllä, tuo on hyvä uutinen. Ja alleviivaa vain sitä, että mistä suunnista niitä pakolaisia kannattaa Suomeen ottaa. Esim. somaleista ei tuollaisia juttuja nimittäin juuri kirjoitella.
 
Eivät kaikki lestadiolaisetkaan ole lapsenraiskaajia, eivätkä kotkalaiset murhaajia.
En ole havainnut, että raiskausten tai murhien uhrit saavat osaakseen pilkkaa kantaväestön keskuudessa.

Sen sijaan 17-vuotiaan porilaistytön murhan ja Helsingissä raiskatun 15-vuotiaan tytön tapauksissa olen havainnut materiaalia, joissa uhreja häväistään. Ja nuo häpäisijät ovat poikkeuksetta nimensä ja pigmenttinsä perusteella tulkittava muiksi kuin kantaväestöön kuuluviksi tai länsimaista alkuperää omaaviksi henkilöiksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En ole havainnut, että raiskausten tai murhien uhrit saavat osaakseen pilkkaa kantaväestön keskuudessa.

Sen sijaan 17-vuotiaan porilaistytön murhan ja Helsingissä raiskatun 15-vuotiaan tytön tapauksissa olen havainnut materiaalia, joissa uhreja häväistään. Ja nuo häpäisijät ovat poikkeuksetta nimensä ja pigmenttinsä perusteella tulkittava muiksi kuin kantaväestöön kuuluviksi tai länsimaista alkuperää omaaviksi henkilöiksi.

Tämä liittynee jotenkin tekijöiden kulttuuritaustaan ja sen mukanaan tuomiin perinteisiin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tämä liittynee jotenkin tekijöiden kulttuuritaustaan ja sen mukanaan tuomiin perinteisiin.

Omastamme poikkeava, eli rikkaampi kulttuuritausta saattaa olla kytköksissä murhiin, mutta raikausten taustaksi on väläytelty jopa uskontoa. Näin ainakin aprikoi erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila aikanaan.

"Rikosuhripäivystyksen koulutustilaisuudessa monikulttuurisesta näkökulmasta luennoineen Brusilan mukaan ulkomaalaisten tekemien seksuaalirikosten määrä voi osittain selittyä sillä, että eri uskontokulttuurien taustalla voi olla erilainen käsitys seksuaalisuudesta.

- Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi. Esimerkiksi jos nainen katsoo miestä silmiin, kättele tätä tai istuu vieressä, se voidaan tulkita seksuaaliseksi, kertoo Brusila."

Iltalehti.fi - "TS: Maahanmuuttajien tekemien raiskausten taustalla voi olla erilainen käsitys seksuaalisuudesta"

(Linkki Iltalehden Turun Sanomia siteeraavaan uutiseen)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Monikohan muslimi oikeasti tuomitsee tälläiset teot?

Vaikea tällaiseen on vastata. Hyväksymisestä on kuitenkin pitkä matka tekoon. Tätäkin palstaa kun lukee, tulee välillä pohdittua, että miksei Suomessa ole toimeenpantu kidutustuomiota ja muita menneen maailman tapoja. Myös meidän kulttuurissamme on havaittavissa hyväksyntää kostolle, mutta siitä on pitkä matka, että itse tekisi niin.

En ole havainnut, että raiskausten tai murhien uhrit saavat osaakseen pilkkaa kantaväestön keskuudessa.

Mitä luulet, jos minä ja kahdeksan kaveriani jätettäisiin rikkomatta lähikaupan ikkunat, mutta yksi kavereistani rikkoisi ne, kummasta tapauksesta kirjoitettaisiin seuraavan päivän lehdessä?

On turha kieltää, etteikö kulttuurieroja ole olemassa ja varmasti on sellaisia muslimeja, jotka halveksivat meidän kulttuuriamme, mutta en silti vetäisi yhtäläisyysviivoja koko muslimiväestöön vain sen perusteella, miten jotkut ovat uhreja pilkanneet.
 
[QUOTE="
Mitä luulet, jos minä ja kahdeksan kaveriani jätettäisiin rikkomatta lähikaupan ikkunat, mutta yksi kavereistani rikkoisi ne, kummasta tapauksesta kirjoitettaisiin seuraavan päivän lehdessä?

On turha kieltää, etteikö kulttuurieroja ole olemassa ja varmasti on sellaisia muslimeja, jotka halveksivat meidän kulttuuriamme, mutta en silti vetäisi yhtäläisyysviivoja koko muslimiväestöön vain sen perusteella, miten jotkut ovat uhreja pilkanneet.[/QUOTE]

Montakos tapausta on joissa muslimit, erityisesti somalit ovat kehuneet suomalaista kulttuuria tai todenneet noudattavansa maan tapoja? Niinpä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Montakos tapausta on joissa muslimit, erityisesti somalit ovat kehuneet suomalaista kulttuuria tai todenneet noudattavansa maan tapoja? Niinpä.

Kaikki muslimit eivät ole kuten somaleita, joilla on huono maine myös Afrikassa ja islamilaisessa maailmassa. Minä en ole maininnut tässä keskustelussa kertaakaan somaleja, vaan olen kirjoittanut yleisesti muslimeista. Onko sinulla yhtään henkilökohtaista kokemusta yhdenkään muslimin kanssa vai tankkaatko asenteesi lehtien rikosuutisista ja perussuomalaisten puheista?

Minä ainakin olen saanut kuulla muslimin suusta, miten hieno maa Suomi on, vaikka hän onkin kokenut rasismia. Mediassa siitä ei ole kuitenkaan ollut, koska harvoin tavallinen työtä tekevä saa sellaista huomiota.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä ainakin olen saanut kuulla muslimin suusta, miten hieno maa Suomi on, vaikka hän onkin kokenut rasismia. Mediassa siitä ei ole kuitenkaan ollut, koska harvoin tavallinen työtä tekevä saa sellaista huomiota.

Minulla puolestani on jonkin verran erilaisia kokemuksia. Minua on useita kertoja haukuttu maahanmuuttajien toimesta rasistiksi ennen kuin olen itse edes autosta kunnolla ehtinyt nousemaan, mutta mediassa ei näistäkään mitään ole koskaan kerrottu. Onkin käynyt mielessä, että tekisin näistä tapauksista rikosilmoituksen joka kerta, ja hakisin näiltä sankareilta kunnianloukkauksista henkisiä korvauksia. Ei se aivan yksinkertaista olisi, koska kunnianloukkaus lähtökohtaisesti vaatii sivullisen kuulijan/todistajan, mutta tämä ei kuitenkaan näissä kokemissani tapauksissa olisi koskaan mikään ongelma ollut.

Empiirisiä kokemuksia, mutta kuitenkin...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Montakos tapausta on joissa muslimit, erityisesti somalit ovat kehuneet suomalaista kulttuuria tai todenneet noudattavansa maan tapoja? Niinpä.

Nämä veronsa maksavat, töissä käyvät ja Suomen lakia noudattavista, kun ei kirjoiteta Iltasanomissa uutisena niin heistä on vaikea laittaa linkkiä tähän ketjuun.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minua on useita kertoja haukuttu maahanmuuttajien toimesta rasistiksi ennen kuin olen itse edes autosta kunnolla ehtinyt nousemaan, mutta mediassa ei näistäkään mitään ole koskaan kerrottu..
Ovatko nuo maahanmuuttajat olleet sinun kohdallasi väitteessään oikeassa? Jos ovat olleet niin silloin he eivät ole syyllistyneet kunnianloukkaukseen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ovatko nuo maahanmuuttajat olleet sinun kohdallasi väitteessään oikeassa? Jos ovat olleet niin silloin he eivät ole syyllistyneet kunnianloukkaukseen.

Niin, tiedä häntä, sillä koskaan ei ihonväri ole vaikuttanut tehtävien hoitoon millään tavalla. Mitäpä sinä luulet?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Olisiko sinun mielestäsi syytä luulla jotain? Eikö suomalaisen poliisin sanaan voi luottaa?

Eikös tuo kysymys pitäisi kysyä sinulta?

Sinulla taitaa olla jonkinlaisia ennakkokäsityksiä?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sinulla taitaa olla jonkinlaisia ennakkokäsityksiä?
Ymmärtääkseni jokaiseen ammattikuntaan kuuluu parempia ja huonompia työntekijöitä. Tuskin Helsingin huumepoliisinkaan päällikkö täysin viaton voi olla, kun häntä pidetään vankilassa vuodesta toiseen? Vai onko sinun mielestäsi kyseessä oikeusmurha?

Laillista toki on, jos poliisit ovat ulkomaalaiskriittisiä ja tukevat persuja.
 

Acid

Jäsen
Nämä veronsa maksavat, töissä käyvät ja Suomen lakia noudattavista, kun ei kirjoiteta Iltasanomissa uutisena niin heistä on vaikea laittaa linkkiä tähän ketjuun.
Tai sitten näitä ei vaan paljoa ole, voisi melkein todeta että oikeita yksittäistapauksia. Ei muutakuin faktaa kehiin, vai vedätkö ihan mutulla kuten normaali äärisuvaitsevainen? Puhumme siis edelleen somaleista.
 

Acid

Jäsen
Ovatko nuo maahanmuuttajat olleet sinun kohdallasi väitteessään oikeassa? Jos ovat olleet niin silloin he eivät ole syyllistyneet kunnianloukkaukseen.
Täällä on useampikin suvari itkenyt kuinka tuomitaan niitä ja näitä. Nyt kuitenkin sinä olet sitä mieltä että asioista saa puhua jos on oikeassa. Eli voin siis hyvillä mielin tästä lähin huutaa esim. jokaiselle somali "miehelle" rasisti, raiskaaja, pahointelijä, jne. Todennäköisyydet ovat puolellani. Täytyyhän se uskoa kun oikea suvaitsevainen näin tämän asian kertoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös