Miksi se on järjetön kun se on täysin totta, jos et pysty käsittelemään tosiseikkoja se kertoo aika paljon siitä itsestäsi.
Se, että pidän tuollaista kysymyksenasettelua mielettömänä, kertoo vain sen asian eikä mitään muuta. Kyllä minä olen perillä raiskaustilastoista ja niistä ongelmista mitä maahanmuuttajiin tällä elämän alueella liittyy. Se, että en huuda asiaa täällä joka välissä ei tarkoita että hyssyttelisin asiaa hiljaiseksi. Ylipäätään on ero niiden ihmisten välillä jotka oikeasti tekevät näiden aisoiden eteen töitä ja niiden jotka toistelevat itku silmässä laskelmiaan ja esittävät utopistisia teorioitaan rajojen sulkemisesta. Minä en ensin mainittuun ryhmään toki kuulu, mutta tiedän ihmisiä jotka kuuluvat.
Kysymys "Montako raiskausta" jne. ei ole relevantti koska se a) antaa ymmärtää että hyväksyisin raiskaukset ja b) olisin epäsuorasti syyllinen raiskauksiin vain siksi että satun ajattelemaan asioista tietyllä tavalla. Tuollainen kysymyksen asettelu juuri tappaa keskustelun ja jos joku heittäisi minulle tuollaista livenä, vääntäisin siltä nenän niskaan.
Raiskaukset ovat ongelma, marginaalinen ongelma, mutta ongelma kuitenkin. Mutta kysyä voi kaikenlaista muutakin: montako somalialaista bussikuskia Helsingissä pitää olla tai mikä pitää olla maahanmuuttajien työllistymisprosentti ennen kuin raiskaukset poistuvat keskustelun ytimestä?
Yhä muistutettakoon että saman kysymyksen voi tehdä vaikka taloudellisistakin näkökulmista, mutta tällainen lähestymistapa ei yleensä herätä juurikaan keskustelua koska suurin osa ei juurikaan välitä miten "meidän rahojamme" käytetään tai aidosti pysty myöskään hyväksymään sitä että arvovalintoja pitäisi perustella rahalla.
Mielestäni taloudellinen lähestymistapa kysymyksenasetteluun on huomattavasti mielekkäämpi kuin raiskauksista jauhaminen mikäli hyväksytään se periaate että ihmiselle voidaan laskea konkreettinen hinta. Itse pidän tosin hinnanlaskua hieman ongelmallisena kun on ihmisistä kysymys, kuuluuko tähän kysymyksenasettekuun myös se mahdollisuus että hinta voi elää ja muuttua eri elämäntilanteiden mukaan vai lasketaanko se vain kiinteästi tiettyjen tilastojen mukaan? Onko kyseessä jokaisen yksilöllinen hinta vai lasketaanko nämä kansakunnittain? Joutuuko joku maksamaan teoista joita ei ole tehnyt, miten huomioidaan mahdolliset parannukset tekijät tai ihmiset jotka joutuvat työttömiksi ilman omaa syytään? Laskelmia voidaan aina tehdä, mutta kuinka tarkkoja, se onkin toinen kysymys.
Mielestäni "meidän rahojamme" ei tule käyttää miten tahansa minne tahansa, mutta maahanmuuttajien määrän ja valtiomme suhteellisen vaurauden huomioon ottaen minun on vaikea nähdä tätä ensisijaisesti taloudellisena kysymyksenä. Varsinkin kun "arvovalinta" sisältää jo käsitteenä ajatuksen siitä että materiasta ei ole ensisijaisesti kysymys. En minä halua että kantasuomalaisiinkaan sovelletaan mitään matemaattista arvon laskemisen mallia joten en hyväksy sitä kyllä maahanmuuttanjillekaan.