En minä mitään rinnasta. Minusta on vain melko hauskaa kun kovinta meuhkaamista näistä sinänsä ikävistä tapahtumista pitävät fundamentalistimuslimien kanssa hyvin samankaltaisen aatemaailman omaavat persut. Näkisin tässä melko vahvaa kaksilla korteilla pelaamista.
Itse taas näkisin kommentissasi vahvaa tietämättömyyttä, tai sitten vain tahallista provosointia persujen äänestäjiä kohtaa. Rinnastat tässä nyt minutkin väkivaltaisiin fundamentalistimuslimeihin (olen äänestänyt viime vaaleissa persuja, kun taas sitä ennen kokkareita). Aatemaailmani on melko lähellä Kokoomusnuoria ja Perussuomalaisia, tai jotain siltä väliltä, mutta ei lähelläkään näitä väkivaltaa ihannoivia ja demokratianvastaisia äärimuslimeja.
Miten siis perustelet täysin järjenvastaisen väitteesi? Suomessakin kun kaduilla riehumista ja ilkivaltaa harjoittaa lähinnä poliittinen vihervasemmisto ja kaikenlaiset anarkistit, kettutytöt, kadunvaltaajat jne. Mitä taas kovaan meuhkaamiseen tulee, niin hyvä vaan että kritisoidaan, kunhan se tehdään laillisesti.
Mutta tokihan kaikenlainen kritisointi on meuhkaamista, populismia ja rasismia. Pakolaiset on voimavara, eikä meidän pidä antaa ennakkoluulojen vaikuttaa. Mitä nyt jostain ghettoutumisista, hirveistä kuluista kuntien taloudelle, kotoutumisongelmista, turvapaikanhakijoiden järkyttävistä työttömyysluvuista, virkavallan kivittämisestä (koska vain Allahin sana on laki) ja muista esimerkeistä ympäri Eurooppaa. Rosengård on hieno paikka, mutta eihän Suomessa tietenkään tehdä samanlaisia virheitä! Mikä siinä nyt ihan oikeasti on, että näitä asioita ei saisi sanoa ääneen ilman leimautumista?
Mikä tekee nykysysteemiä kritisoivasta yliopisto-opiskelijasta (jollainen itse olen), joka äänestää ainakin tällä hetkellä persuja, kouluttamattoman fundamentalistimuslimin aateveljen? Tähän nyt haluaisin sen vastauksen, kiitos!