Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 120 723
  • 24 186

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se tarkoittaa sitä, että Suomi on sopimuksin sitoutunut antamaan suojelua sitä tarvitseville. Kaikki hakijat sitä eivät tarvitse ja n. 30% hakijoista saa myönteisen oleskeluluvan. Ei toki kaikkia oteta vastaan kuten kirjoitit.

En nyt tuolla 'kaikilla' tarkoittanutkaan Suomeen muuttavia ruotsalaisia, vaan kaikkia turvapaikansaajia. Kaikki otetaan siis vastaan, jotka täyttävät tietyt ehdot ja näihin kaikkiin käytetyllä rahamäärällä ei ole merkitystä.

Ymmärrät kai, että Suomen talous ei kestä kaikkien suojelua tarvitsevien vastaanottoa, vaan jossain kohtaa pitää ottaa huomioon myös taloudelliset realiteetit.

Toisaalta, asiaahan voisi miettiä myös siltä kannalta, että miltä Somaliasta lähtenyttä, Välimeren ylittänyttä ja Euroopan poikki Suomen periferiaan vaeltanutta 20-vuotiasta somalimiestä pitäisi suojella?

Tiedän kyllä EU:n kannan asiaan, mutta voitko kertoa ihan rehellisesti miksi Suomi kiinnostaa pakolaista? Suomihan on paska maa, jossa on vitun kylmä, ihmiset puhuvat ihmeellistä kieltä, ja jossa on pelkkiä rasisteja, mutta silti tänne matkustetaan tuhansien kilometrien takaa, vaikka turvapaikan saisi heti Välimeren ylityksen jälkeenkin. Kummallista. Kovasti haisee enemmän elintasopakolaisuudelta kuin oikealta suojelun tarpeelta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voi Jumalauta onko se niin vaikea etsiä itse niitä linkkejä jos tuntuu, että kaveri heittää aivan lonkalta. Nythän sinä väität kaverin viestiä kuvitteelliseksi, joten onko sinun tehtäväsi nyt hakea faktoja väitteellesi.

Yleensä täällä on kyllä toimittu niin päin että jos jotakin väitetään siten että taustalla on selvästi muutakin kuin mutu ("lehdistä saa lukea") olisi hyvä olla edes jotkut todisteet, edes yksi linkki väitteelle. Minä olen monet kerrat väittänyt täällä yhtä sun toista ja heti on tivattu linkkiä, samoin itselleni on laitettu linkkiä monet kerrat kun olen semmoista pyytänyt. Vastuu tästä asiasta on sillä joka ensin jotain väittää, ei sillä joka väitettä kommentoi. Jos taas kyseessä on rehti mutu, niin sitten kirjoittaja kertoo sen niin vältytään näiltä vänkäyksiltä.

Onko sulla ylipäätään muuta sanottavaa tähän keskusteluun kuin kehotus linkkien hakemiseen? 4-5 nimimerkkiä pyysi Missionilta jotain faktaa väitteensä tueksi joten ei tuo ole ihan pelkästään minun ongelmani.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Yleensä täällä on kyllä toimittu niin päin että jos jotakin väitetään siten että taustalla on selvästi muutakin kuin mutu ("lehdistä saa lukea") olisi hyvä olla edes jotkut todisteet, edes yksi linkki väitteelle. Minä olen monet kerrat väittänyt täällä yhtä sun toista ja heti on tivattu linkkiä, samoin itselleni on laitettu linkkiä monet kerrat kun olen semmoista pyytänyt. Vastuu tästä asiasta on sillä joka ensin jotain väittää, ei sillä joka väitettä kommentoi. Jos taas kyseessä on rehti mutu, niin sitten kirjoittaja kertoo sen niin vältytään näiltä vänkäyksiltä.

Menee tietysti taas OT:ksi, mutta tottahan se on, että olisi hyvä olla jotkut todisteet. Kun ei ole ja olet eri mieltä, niin hae itse todisteet aivan kuten TosiFani tuossa teki ja esitä sitten väittämäsi. Itsekin esitit Mission kirjoituksen kuvitteelliseksi ja et osoittanut todistetta väittämälle.
Onko sulla ylipäätään muuta sanottavaa tähän keskusteluun kuin kehotus linkkien hakemiseen?

Joutuu kuule kaikenmaailman vellihousujen kanssa vänkäämään. Kaikki vain sen takia, että ihmettelin etteivät ihmiset itse osaa hakea haluamaansa infoa.
4-5 nimimerkkiä pyysi Missionilta jotain faktaa väitteensä tueksi joten ei tuo ole ihan pelkästään minun ongelmani.
Ja 1 nimimerkki haki itse ne todisteet ja esitti ne. Kiitos siitä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki vain sen takia, että ihmettelin etteivät ihmiset itse osaa hakea haluamaansa infoa.

Kun se infon ja todistusaineiston esittäminen on sillä alkuperäisen väittämän esittäjällä. Muutenhan täällä voisi väittää mitä tahansa ja käskeä vaan porukkaa hakemaan infoa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En nyt tuolla 'kaikilla' tarkoittanutkaan Suomeen muuttavia ruotsalaisia, vaan kaikkia turvapaikansaajia. Kaikki otetaan siis vastaan, jotka täyttävät tietyt ehdot ja näihin kaikkiin käytetyllä rahamäärällä ei ole merkitystä.

Ymmärrät kai, että Suomen talous ei kestä kaikkien suojelua tarvitsevien vastaanottoa, vaan jossain kohtaa pitää ottaa huomioon myös taloudelliset realiteetit.

Toisaalta, asiaahan voisi miettiä myös siltä kannalta, että miltä Somaliasta lähtenyttä, Välimeren ylittänyttä ja Euroopan poikki Suomen periferiaan vaeltanutta 20-vuotiasta somalimiestä pitäisi suojella?

Tiedän kyllä EU:n kannan asiaan, mutta voitko kertoa ihan rehellisesti miksi Suomi kiinnostaa pakolaista? Suomihan on paska maa, jossa on vitun kylmä, ihmiset puhuvat ihmeellistä kieltä, ja jossa on pelkkiä rasisteja, mutta silti tänne matkustetaan tuhansien kilometrien takaa, vaikka turvapaikan saisi heti Välimeren ylityksen jälkeenkin. Kummallista. Kovasti haisee enemmän elintasopakolaisuudelta kuin oikealta suojelun tarpeelta.

Kaikki, jotka täyttävät ehdot ja niitä on n. 30% hakijoista. En ole sanonut, että taloudella ei ole merkitystä, totta kai sillä on ja sen ehdoilla tehdään tiukennuksia tai muutoksia systeemiin.

Ei kuitenkaan koskaan niin, että suojelua tarvitsevat jäävät ilman suojelua.

Suomi ei ole paska maa ja turvapaikanhakijoille varmasti monella tapaa mielekkäämpi vaihtoehto. Näin ei kuitenkaan ole, vaan Suomeen tulee erittäin vähän turvapaikanhakijoita. Miksi? Vaikka käteenmaksettava raha on isompi kuin monessa muussa maassa?

Jos epäilet, että viranomaiset antavat päätöksiä elintasopakolaisuuden perusteella niin olet pahasti hakoteillä.

Turvapaikanhakijoita on ympäri maailmaa monesta eri syystä. Suurin osa kolmansissa maissa, pieni osa Euroopassa ja murto-osa Suomessa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kun se infon ja todistusaineiston esittäminen on sillä alkuperäisen väittämän esittäjällä. Muutenhan täällä voisi väittää mitä tahansa ja käskeä vaan porukkaa hakemaan infoa.

Tuokin on totta. Niinhän täällä voikin väittää mitä tahansa, mutta eihän tässä kukaan ole esittänyt väitettä ja sen jälkeen sanonut, että jos ette usko, niin hakekaa infoa. Lue se Missionin viesti. Itseni mielestä kyseinen nimimerkki esitti asian mutuna eikä faktana ja silti jengi täällä rupesi vaatimaan faktoja pöytään eikä etsinyt niitä itse. Ehkäpä sitten muutamat muut tulkitsivat sen faktana. Tästäkin on jo jankattu pitkään, tosin oma syy kun vastaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki, jotka täyttävät ehdot ja niitä on n. 30% hakijoista. En ole sanonut, että taloudella ei ole merkitystä, totta kai sillä on ja sen ehdoilla tehdään tiukennuksia tai muutoksia systeemiin.

Ei kuitenkaan koskaan niin, että suojelua tarvitsevat jäävät ilman suojelua.

Ei lähdetä tuolle ei koskaan -linjalle, mutta totta kai sopimuksista pidetään kiinni niin kauan kuin se on mahdollista.


Jos epäilet, että viranomaiset antavat päätöksiä elintasopakolaisuuden perusteella niin olet pahasti hakoteillä.

En tietenkään epäile vaan turvapaikanhakijat valitsevat sen EU-maan ensimmäiseksi turvapaikanhakupaikaksi, josta olettavat saavansa parhaat edut.

Turvapaikanhakijoita on ympäri maailmaa monesta eri syystä. Suurin osa kolmansissa maissa, pieni osa Euroopassa ja murto-osa Suomessa.

Otat nyt joka paikassa esille tuon turvapaikanhakijoiden pienen määrän Suomessa. Eihän kyse ole siitä paljonko niitä on täällä nyt vaan siitä paljonko niitä on täällä tulevaisuudessa.

Edelleen olemme faktisesti tilantessa, jossa täydelliseen maahananmuuttopolitiikkaan on tehty tiukennuksia ja muutoksia ja ne tulevat jatkumaan tulevaisuudessakin. Täydellinen maahanmuuttopolitiikka ei ole siis ollut täydellistä vaan epätäydellistä.

Se kuinka paljon muutoksia tulee tulevaisuudessa on sitten oma asiansa, mutta ilmeisesti maahanmuuttoon kohdistuva kritiikki ei ole ollut turhaa, koska päättäjät eivät muuttuneet, mutta maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty. Ja huom. tämä kaiki on tapahtunut demokraattisesti ilman väkivaltaa tai sen uhkaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseni mielestä kyseinen nimimerkki esitti asian mutuna eikä faktana ja silti jengi täällä rupesi vaatimaan faktoja pöytään eikä etsinyt niitä itse.

Jos mutuilen esimerkiksi, että Jere Lehtinen on nainen, niin kyllä porukka alkaa vaatimaan faktoja pöytään ja se on sen jälkeen minun tehtävä lyödä faktat pöytään, eikä olettaa muiden kirjoittavan Googleen "Jere Lehtinen nainen".
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jos mutuilen esimerkiksi, että Jere Lehtinen on nainen, niin kyllä porukka alkaa vaatimaan faktoja pöytään ja se on sen jälkeen minun tehtävä lyödä faktat pöytään, eikä olettaa muiden kirjoittavan Googleen "Jere Lehtinen nainen".
Jos se on sun mielestä sun tehtävä, niin OK. Mun mielestä jos joku heittää mutua josta olen erimieltä niin etsin itse faktan samalla vaivalla, kun rupean vänkäämään faktoja kirjoittajalta. Jatkakaa aiheessa tai vängätään tästä maailman tappiin asti. Aivan sama. Ehkä YV on tässä parempi?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tietenkään epäile vaan turvapaikanhakijat valitsevat sen EU-maan ensimmäiseksi turvapaikanhakupaikaksi, josta olettavat saavansa parhaat edut.

Eli Suomea ei oleteta kovin hyväksi maaksi etujen suhteen?


Otat nyt joka paikassa esille tuon turvapaikanhakijoiden pienen määrän Suomessa. Eihän kyse ole siitä paljonko niitä on täällä nyt vaan siitä paljonko niitä on täällä tulevaisuudessa.

Mitkä seikat sitten viittaavat hakijamäärien kasvuun? Jos katsot koko Suomen historiaa tilastojen suhteen kun puhutaan turvapaikanhakijoiden määrästä?

Edelleen olemme faktisesti tilantessa, jossa täydelliseen maahananmuuttopolitiikkaan on tehty tiukennuksia ja muutoksia ja ne tulevat jatkumaan tulevaisuudessakin. Täydellinen maahanmuuttopolitiikka ei ole siis ollut täydellistä vaan epätäydellistä.

Täydelliseen maahanmuuttopolitiikkaan? Kuka niin on sanonut? Eihän maahanmuutto ole mikään pysyvä, muuttumaton asia, vaan mukautuu jatkuvasti ja tarvittavia muutoksia tehdään. Peruskysymykseen, eli suojelun antamista, ei ole kuitenkaan kyseenalaistettu koskaan. Joku kohta voi tiukentua, kun taas joku voi löystyä (riippuen näkökulmasta). Jatkuva prosessi siis kun hakijamääräkin vaihtelee suurestikin.

Se kuinka paljon muutoksia tulee tulevaisuudessa on sitten oma asiansa, mutta ilmeisesti maahanmuuttoon kohdistuva kritiikki ei ole ollut turhaa, koska päättäjät eivät muuttuneet, mutta maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty. Ja huom. tämä kaiki on tapahtunut demokraattisesti ilman väkivaltaa tai sen uhkaa.

Jos turvapaikahakijoiden liittyviä eri tiukennuksia tarkoitat niin muutokset on tehty systeemin sisältä tulleiden viestien pohjalta ja virkamiesten & politiikkojen yhteistyönä. Se jää nähtäväksi mikä on esim. perussuomalaisten vaikutus vai onko minkäänlainen.

Hyvässä yhteisymmärryksessä tuo on kuitenkin tapahtunut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kannattaisiko sieltä Porista lähteä käymään joskus vaikka ihan isolla kirkolla saakka? Sitä näkisi aika paljon kaikenlaista uutta ja mullistavaa - liukuportaat, spåra, metro, huivipäisiä musliminaisia ja burkhaan sonnustautuneita musliminaisia.

Hyvä isä sentään mitä tuubaa. Päivittäin kun tuolla sörkan metrolla teen vaihdon ja monesti päivän ja illan aikaan useammankin, voi sanoa että kaikkea siellä näkee, mutta burkhat on promilleluokkaa siellä seilaavista ja huivipäiset mahdollisesti muslimit sen prosentin. Tarkka saattaa bongata joskus jopa galabeijan, mutta kantajansa ei sitten välttämättä ole muslimi. Liukuportaat sentään meni oikein, että on siellä varmaan luokkaretkellä tullu käytyä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos se on sun mielestä sun tehtävä, niin OK. Mun mielestä jos joku heittää mutua josta olen erimieltä niin etsin itse faktan samalla vaivalla, kun rupean vänkäämään faktoja kirjoittajalta.

Ihan yleinen konsensus näissä "kuumissa ketjuissa" (Persut, Halla-aho, monikulttuurillisuus jne.) on ollut että aloittajan vastuulla on lyödä "faktat" pöytään eikä vastaajien. Ei minulla ole ainakaan mitään mielenkiintoa etsiä faktaa sen tueksi että tuomitsen jonkun jutut tuulesta temmatuiksi jos ne siltä kerran näyttävät. Sen sijaan älyttömämpikin väite on heti mielenkiintoisempi jos taustalla on joku linkki ja edes yritys perustella sen kautta jotakin.

Tämä ot loppuu osaltani tähän, kiitokset vielä nimimerkki Ramchesterille jonka kanssa olen yleensä joka asiasta eri mieltä, mutta tässä täysin samaa ja pahoittelut Powerplay:lle jos tuli liikaa vängätyksi. Itse keskusteluhan on mennyt tästä ohi kauan sitten. Palataan aiheeseen taas joskus.
 

Mace

Jäsen
Ihan yleinen konsensus näissä "kuumissa ketjuissa" (Persut, Halla-aho, monikulttuurillisuus jne.) on ollut että aloittajan vastuulla on lyödä "faktat" pöytään eikä vastaajien. Ei minulla ole ainakaan mitään mielenkiintoa etsiä faktaa sen tueksi että tuomitsen jonkun jutut tuulesta temmatuiksi jos ne siltä kerran näyttävät. Sen sijaan älyttömämpikin väite on heti mielenkiintoisempi jos taustalla on joku linkki ja edes yritys perustella sen kautta jotakin.

Tämä ot loppuu osaltani tähän, kiitokset vielä nimimerkki Ramchesterille jonka kanssa olen yleensä joka asiasta eri mieltä, mutta tässä täysin samaa ja pahoittelut Powerplay:lle jos tuli liikaa vängätyksi. Itse keskusteluhan on mennyt tästä ohi kauan sitten. Palataan aiheeseen taas joskus.

Kerrankin olen jostain asiasta Vellihousun kanssa samaa mieltä eli tietysti väitteen esittäjällä on velvollisuus esittää perustelut väitteelleen. Jos hän ei niitä esitä, voidaan olettaa, että kyse on vain mutujutusta ja silloin tuo väite on tietysti painoarvoltaan perusteltua väitettä vähäisempi, usein olematon.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Hyvä isä sentään mitä tuubaa.

Älä muuta sano. Kävelin tänään kauppakeskus Myyrmannin halki noin klo 11.15. Turnee kesti arviolta kaksi minuuttia ja tänä aikana näin yhteensä 40+ somppua, joista 20+ naisia. Kahdella oli burkha, muut täysi-ikäiset pitivät muunlaisia rättejä päässä, loput miehiä, joista noin puolella oli joku nilkkoihin asti ylettyvä hame niskassa. Siinä halailun lomassa miehittivät kävelyväylän niin, että rollaattoreilla kulkevat vanhukset joutuivat kiertämään citymarketin kautta heidän ohitseen. Allahu akbar huutojen kaikuessa käytävällä ei kukaan kulttuurin rikastuttajista voinut heille tilaa antaa. Luonnollisesti olivat ruokatuntia viettämässä tuottoisista päivätöistään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Siinä halailun lomassa miehittivät kävelyväylän niin, että rollaattoreilla kulkevat vanhukset joutuivat kiertämään citymarketin kautta heidän ohitseen.

Asia homma, että kävit maahanmuuttajia halailemassa kesken tuottavan työpäiväsi, olisit nyt sen verta kohtelias kuitenkin ollu, että olisit niitä rollaattoreja väistänyt halailun lomassa. Somalit kun ei oikein tykkää, jos ei osoita kunnioittavansa vanhempia ihmisiä. Kysy heiltä jos et usko.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Älä muuta sano. Kävelin tänään kauppakeskus Myyrmannin halki noin klo 11.15. Turnee kesti arviolta kaksi minuuttia ja tänä aikana näin yhteensä 40+ somppua, joista 20+ naisia. Kahdella oli burkha, muut täysi-ikäiset pitivät muunlaisia rättejä päässä, loput miehiä, joista noin puolella oli joku nilkkoihin asti ylettyvä hame niskassa. Siinä halailun lomassa miehittivät kävelyväylän niin, että rollaattoreilla kulkevat vanhukset joutuivat kiertämään citymarketin kautta heidän ohitseen. Allahu akbar huutojen kaikuessa käytävällä ei kukaan kulttuurin rikastuttajista voinut heille tilaa antaa. Luonnollisesti olivat ruokatuntia viettämässä tuottoisista päivätöistään.

Saattoi muuten ID-juhla vaikuttaa pukeutumiseen.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Asia homma, että kävit maahanmuuttajia halailemassa kesken tuottavan työpäiväsi, olisit nyt sen verta kohtelias kuitenkin ollu, että olisit niitä rollaattoreja väistänyt halailun lomassa. Somalit kun ei oikein tykkää, jos ei osoita kunnioittavansa vanhempia ihmisiä. Kysy heiltä jos et usko.

Kysynkö samalla sinulta lainaustoiminnon korrektista käytöstä?
Minuahan ei henkilökohtaisesti haittaa pigmenttihäiriöiset, mutta olisipa vitun fantsua kuulla jyppifartin kommentti mikäli alkusuomalaiset karvaturrit käyttäytyisivät samalla tavalla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä isä sentään mitä tuubaa. Päivittäin kun tuolla sörkan metrolla teen vaihdon ja monesti päivän ja illan aikaan useammankin, voi sanoa että kaikkea siellä näkee, mutta burkhat on promilleluokkaa siellä seilaavista ja huivipäiset mahdollisesti muslimit sen prosentin. Tarkka saattaa bongata joskus jopa galabeijan, mutta kantajansa ei sitten välttämättä ole muslimi. Liukuportaat sentään meni oikein, että on siellä varmaan luokkaretkellä tullu käytyä.

En tainnut sanoa mitään Sörkan metrossa näkyvista huiveista tai burkhista, vaan totesin Helsingissä näkevän liukuportaat, spåran, metron, huivipäisiä musliminaisia ja burkhaan sonnustautuneita musliminaisia. Jos nyt kuitenkin olet Helsingissä, niin käypä laskemassa huivipäät ja burkhat vaikka Itäkeskuksessa.

Mutta eiköhän tämä ole tässä. Jos nyt joku oikeasti haluaa väittää, että Afrikan sarvesta tulevat ihmiset ovat tapamuslimeita/tapavuosituhansiavanhojenperinteidenmukaaneläviä, niin sitten vaan todistusaineistoa esiin. Se ei ihan riitä, että Porissa ei ole nähty huiveja/burkhia.

Tässä nyt jotain pientä faktaa esim. Somalian tapamuslimismista/tapavuosituhansiavanhojenperinteidenmukaanelämisestä.


Pistetään nyt vielä toinen linkki, missä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mutta eiköhän tämä ole tässä. Jos nyt joku oikeasti haluaa väittää, että Afrikan sarvesta tulevat ihmiset ovat tapamuslimeita/tapavuosituhansiavanhojenperinteidenmukaaneläviä, niin sitten vaan todistusaineistoa esiin. Se ei ihan riitä, että Porissa ei ole nähty huiveja/burghia.

He ovat samanlaisia ihmisiä toiveineen ja tavoitteineen elämältä kuin suomalaisetkin loppujen lopuksi. Kulttuuriin tai uskontoon liittyvät kärsimystä aiheuttavat uskomukset, kuten silpomiset jne, ovat niitä asioita joihin on hyvä heti puuttua ja jakaa oikeanlaista tietoa.

Onko sellaista uutisointia tai tietoa, että silpomiset olisivat jatkuneet myös Suomessa? Aika hyvin noihin asioihin kiinnitetään huomiota jo vastaanottovaiheessa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
He ovat samanlaisia ihmisiä toiveineen ja tavoitteineen elämältä kuin suomalaisetkin loppujen lopuksi. Kulttuuriin tai uskontoon liittyvät kärsimystä aiheuttavat uskomukset, kuten silpomiset jne, ovat niitä asioita joihin on hyvä heti puuttua ja jakaa oikeanlaista tietoa.


Tämä menee mielenkiintoiseksi.

Myönnätkö sinä nyt oikeasti tässä, että Afrikan sarvesta tulevilla ihmisillä on erilaiset uskomukset ja arvostus naista kohtaan, kuin länsimaisilla ihmisillä? Ja että Afrikan sarvesta tulevien tekoihin pitää vastaanottotilanteesa puuttua ja niitä pitää opastaa naista kunniottavampaan elämään?

Onko sellaista uutisointia tai tietoa, että silpomiset olisivat jatkuneet myös Suomessa? Aika hyvin noihin asioihin kiinnitetään huomiota jo vastaanottovaiheessa.

Mistä tällainen tieto tulisi? Suomessa ei taida pakollisia lääkärintarkastuksia ja perheenjäsenet eivät taida asiaa kovin helposti viranomaisille käydä kertomassa.

Mutta jos asiaa laajennetaan koskemaan naisten asemaa kokonaan, niin kerrotaanko Afrikan sarvesta tuleville yksittäisille miehille naisten asemasta länsimaissa? Uskomukset ja tavat eivät rajoitu pelkästään sukupuolielinten silpomiseen vaan myös naisten pitämiseen ojennuksessa väkivalloin(raiskaukset etc.)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Saattoi muuten ID-juhla vaikuttaa pukeutumiseen.
Salaamualaikum wa rahmatullah,

Näin on. Jos jonakin päivänä voi tavata useamman perhekunnan kokoisia muslimiryhmiä iloisissa tunnelmissa, niin se päivä on juuri Eid Al Fitr. Tänä vuonna siis tänään.

Kuunkiertoon sidottu Ramadan siirtyy meidän kalenterissamme noin kymmenisen päivää joka vuosi varhaisemmaksi, eli Ramadanin päättymistä juhlistava Fitr-juhla siirtyy vastaavasti.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Myönnätkö sinä nyt oikeasti tässä, että Afrikan sarvesta tulevilla ihmisillä on erilaiset uskomukset ja arvostus naista kohtaan, kuin länsimaisilla ihmisillä?

Hienoa, että myös sinä olet huolissasi tämän ryhmän hyvinvoinnista. Ilman vittuilua, hienoa.

Nyt tarkkana. Yleensä muslimikulttuurit ovat erittäin perhekeskeisiä, jossa naisella on todella merkittävä asema. Se on totta, että varsinkin vanhempien sukupolvien äideillä on ollut vähän jos ei ollenkaan mahdollisuutta edes kouluttaa itseään. Yleensä tie on kotiäitinä luotu. Se on myös mitä moni nainen siellä haluaa, se on perinne ja se on arvostetumpaa mitä meillä.

Erittäin tärkeää on silti että tulevilla on tietous siitä, että Suomessa pelataan erilaisin arvostuksin ja naisella on mahdollisuus paljon muuhunkin.

Ja että Afrikan sarvesta tulevien tekoihin pitää vastaanottotilanteesa puuttua ja niitä pitää opastaa naista kunniottavampaan elämään?

Kuten sanoin niin niihin kulttuuriin liittyviin turhaa kärsimystä aiheuttaviin tapoihin pitää puuttua. Huomaa myös, että näissä kulttuureissa naiset ovat erittäinkin arvostettuja, toki erilaisella asemassa kuin Suomessa suomalaiset naiset. Raiskaukset eivät kuulu minkään kulttuurin tapoihin.

Mistä tällainen tieto tulisi? Suomessa ei taida pakollisia lääkärintarkastuksia ja perheenjäsenet eivät taida asiaa kovin helposti viranomaisille käydä kertomassa.

Lasten neuvolat, kouluterveydenhoito, työterveydenhoito jne. Samoin keinoin kuin tulisi kantaväestönkin vastaavat pahoinpitelyt. Minulla ei ole tästä siis mitään faktatietoa, mutta en ole koskaan törmännyt Suomessa tapahtuneeseen uutisointiin silpomisesta.

Silpominen tapahtuu pitkälti eri heimojen vanhojen perinteiden mukaan, jossa naisen seksuaalisuutta yritetään tällä krouvilla tavalla hallita.


Mutta jos asiaa laajennetaan koskemaan naisten asemaa kokonaan, niin kerrotaanko Afrikan sarvesta tuleville yksittäisille miehille naisten asemasta länsimaissa? Uskomukset ja tavat eivät rajoitu pelkästään sukupuolielinten silpomiseen vaan myös naisten pitämiseen ojennuksessa väkivalloin(raiskaukset etc.)

Kyllä. Tasa-arvoinen yhteiskunta oikeuksineen ja velvollisuuksineen on tärkeä osa kotoutumisprosessia. Usein maahanmuuttajaperheet ovat uudessa tilanteessa kun miehen asema perheen päänä on heikentynyt ja lasten oppiessa nopeammin kieltä saattaa olla perheessä länsimaistuneita lapsia ja perinteistä kiinnipitäviä vanhempia.
 

Tuamas

Jäsen
Saatko samalla esille perheenyhdistämisten sekä "ei turvapaikanhakijoina"-maahan tulevien tilastot ? Voit jättää jälkimmäisestä pois työpaikalliset tulijat.

Näin yksilöityä tietoa en varmaan kykene esittämään, mutta Migrin sivuilta löytyvän oleskelulupatilaston mukaan vuonna 2010:

Myönteiset oleskelupapäätökset perusteittain:
Työntekijän oleskelulupa 2987
Elinkeinonharjoittajan oleskelulupa 43
Oleskelulupa, suomalainen syntyperä 494
Opiskelijan oleskelulupa 4490
Oleskelulupa, muu peruste 2649
Oleskelulupa, perheside, avioliitto tms. 1754
Oleskelulupa, perheside, lapsi 2720
Oleskelulupa, perheside, muu omainen 242
Oleskelulupa, Suomen kansalaisen perheenjäsen 943

Yhteensä 16322, joista siis raakataan kai pois ainakin työntekijät, suomalaisen syntyperän perusteella myönnetyt ja opiskelijat.
Tällöin päästään lukuun 8308 ja siinäkin todennäköisesti ollaan liian suuressa luvussa.

Jos asia enemmän kiinnostaa, niin Migrin sivuilta löytyy varsin kattavasti tilastoja näistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös