Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 141 716
  • 24 186

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niiden datanmurusten pohjalta (joita tänne on toimittaneet muut, kuin sinä) näyttää siis siltä, että hakijoita 1200, vääränikäisinä yrittäneitä 98, kiinnijääneitä 58.
Ei. Vaan:
Hakijoita 1200, epäiltyjä vääränikäisinä yrittäneitä 98 ja näistä 98:sta vääränikäisiksi varmennettuja 58.

Halla-Aho tätä siteeratessaan ollut yhtä pihalla kuin sinä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei. Vaan:
Hakijoita 1200, epäiltyjä vääränikäisinä yrittäneitä 98 ja näistä 98:sta vääränikäisiksi varmennettuja 58.

Halla-Aho tätä siteeratessaan ollut yhtä pihalla kuin sinä.

Öh, meneekös tämä nyt ihan semantiikkahömpötykseksi? Vääränikäisiksi varmennettuja = kiinnijääneitä. vääränikäisinä yrittäneitä 98 ei voi olla tosi, koska et pysty tätä mitenkään todentamaan, vääränikäisinä yrittäneitä oli siis todennetusti 58 ja loput eivät. Yksinkertaista vai mitä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
vääränikäisinä yrittäneitä 98 ei voi olla tosi, koska et pysty tätä mitenkään todentamaan, vääränikäisinä yrittäneitä oli siis todennetusti 58 ja loput eivät. Yksinkertaista vai mitä.
Niin sinähän kirjoitit näiden 98 olevan vääränikäisinä yrittäneitä. En minä. Minä sanoin niiden olleen epäiltyjä vääränikäisinä yrittäneitä. Todistetusti vääränikäisinä yrittäneitä oli 58, kuten minä jo edellisessä viestissä kirjoitin.

Korjasin kirjoitusvirheesi/ajatuskatkosi. Yksinkertaista. Jatkakaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin sinähän kirjoitit näiden 98 olevan vääränikäisinä yrittäneitä. En minä. Minä sanoin niiden olleen epäiltyjä vääränikäisinä yrittäneitä. Todistetusti vääränikäisinä yrittäneitä oli 58, kuten minä jo edellisessä viestissä kirjoitin.

Korjasin kirjoitusvirheesi/ajatuskatkosi. Yksinkertaista. Jatkakaa.

Juu, oikeassa olet, mun päähän tässä halva-ahoontui, eli my bad.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ko lausunto ei päässyt edes lehden paperiversioon, saati että siitä olisi kirjoitettu "kissankorkuisin kirjaimin":

[/url]


Minulla on ollut käsissä tuo paperiversio missä oli isolla tekstillä että poltto oli vahinko tms. Varmaan lohdutti omaisia saatikka uhreja tuo viesti. Jos sytyttää ison tulipalon tahallaan ison kerrostalon alakerrassa niin minun mielestäni ei uhrit olleet mitään vahinkoja.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Kantaväestöä saa polttaa ja puukottaa mamujen toimesta...

Heti, kun Dee Snider linkittää edes yhden (1) uutisen, jossa joku visvakokkeliviherpunapiipertäjä "antaa luvan" mamuille kantaväestön polttamiseen ja puukottamiseen, niin minä lupaan jatkossa äänestää kaikissa vaaleissa perussuomalaisia.

Tuo "antaa luvan" tarkoittaa siis sellaista uutista, jossa joku poliitikko esimerkiksi toteaa, että mamuja ei saa rangaista näistä teoista. Hyväksytään jopa sellainen linkki, jossa joku poliitikko toteaa, että mamuille pitäisi näistä teoista antaa kantaväestöä alhaisempia rangaistuksia.

Napsautetaan kello käyntiin ja odotellaan, milloin rupeaa linkkiä pukkaamaan...
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Heti, kun Dee Snider linkittää edes yhden (1) uutisen, jossa joku visvakokkeliviherpunapiipertäjä "antaa luvan" mamuille kantaväestön polttamiseen ja puukottamiseen, niin minä lupaan jatkossa äänestää kaikissa vaaleissa perussuomalaisia.

Tuo "antaa luvan" tarkoittaa siis sellaista uutista, jossa joku poliitikko esimerkiksi toteaa, että mamuja ei saa rangaista näistä teoista. Hyväksytään jopa sellainen linkki, jossa joku poliitikko toteaa, että mamuille pitäisi näistä teoista antaa kantaväestöä alhaisempia rangaistuksia.

Napsautetaan kello käyntiin ja odotellaan, milloin rupeaa linkkiä pukkaamaan...

Niin, vaikea on linkittää, koska hyvin hiljaista on ollut viharasismi ym.. höpötykset tämän Jyväskylän puukotuksen johdosta. Tekijä on pitkään pitkään viljellyt rasistia vihapuheita, esim. "Kuolema suomalaisille" huutoja. Eipä ole Lipposkan tai Arhinmäen lausuntoautomaateista mitään tullut. Ja kun hehän totesivat, kuten tällä marssillakin huudettiin, että vaikeneminen on sallimista tässä kohtaa.

Todetaan Arhinmäen sanoin, että hiljaisuus on hyväksyntää ja odotellaan Passi ja Hammasharja-miehen marssia.

Ja tarkoitin tuossa leikkaamassasi kohdassa lähinnä Peevelin "vahinko" kuittausta ja muita maahanmuuttajien rikoksia kantaväestöä kohtaan, jotka tietyt tahot täällä ohittavat olankohautuksella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja tarkoitin tuossa leikkaamassasi kohdassa lähinnä Peevelin "vahinko" kuittausta ja muita maahanmuuttajien rikoksia kantaväestöä kohtaan, jotka tietyt tahot täällä ohittavat olankohautuksella.

Tampereen tuhopoltto ei ollut kantaväestöä kohtaan suunnattu rikos vaan vakuutuspetoksen yritys.

Missä poliisi on mainostanut, että Tampereen pitserian poltto olisi rasistinen viharikos, kuten väität?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Missä poliisi mainosti rasistista viharikosta?

Joo, korjataan hieman, kun en löytänyt enää sitä uutista, missä tällainen epäily julkaistiin. Ja onhan noita Päivinkin juttuja "kadonnut". Esim. kiihkeä Facebook-keskustelu rasismin valtaamasta Suomesta poistettiin. Eli uskoisin pieneen viilaukseen, eikä olisi eka kerta Iltiksen kohdalla. Mutta jokatapauksessa, kun tuhopolttoepäilty julkistettiin, niin rivien välistä oli ainakin Lipposkan ja Kiljupään helppo vetää omat johtolankansa.

edit: Entäs "Kuolema suomalaisille" sankari? Deletoit taas kivasti sen pois.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tampereen tuhopoltto ei ollut kantaväestöä kohtaan suunnattu rikos vaan vakuutuspetoksen yritys.

Missä poliisi on mainostanut, että Tampereen pitserian poltto olisi rasistinen viharikos, kuten väität?

Minun mielestä on tärkeämpi kysyä missä vakuutuspetoksen yrittäjät fyysisesti sijaitsee? Jos jotain tarvitsisi veikata, niin kertoimella 0.98 Suomessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, korjataan hieman, kun en löytänyt enää sitä uutista, missä tällainen epäily julkaistiin...

Vaikea linkittää, koska poliisi ei koskaan tällaista tiedotetta julkaissut, jopa Lipponen totesi tämän myöhemmin. Jälleen kerran mielikuvitus vei sinulla, kuten Lipposellakin, voiton faktoista.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Anna kellosi käydä vaikka tappiin asti, ei voisi vähempää kiinnostaa, että ketä sinä äänestät, jos tässä siitä on kiinni. Lue edellinen viesti, jos et ymmärrä, niin voi voi.

No, voi voi.

Olen aivan varma siitä, että jos Arhinmäelle tai Lipposelle työnnetään mikrofoni nenän eteen ja kysytään, että hyväksytkö "kuolema suomalaisille ja puukkoa kylkeen"-tempaukset, niin molemmat vastaavat, että eivät hyväksy. Tai jos heitä pyydetään irtisanoutumaan tällaisista teoista he ilman muuta irtisanoutuvat.

Annat tekstiesi pohjalta ymmärtää, että Suomessa olisi joku, jonka mielestä mamuja ei tulisi rangaista heidän tekemistään rikoksista (kantaväestöä saa polttaa tai puukottaa mamujen toimesta, mutta kerropa neekerivitsi). Tehtäväksesi jää nyt siis osoittaa, että joku on jossain ollut tätä mieltä.

Muutoin joudun tyhmyyksissäni jäämään siihen näkemykseen, että suollat näppäimistöltäsi ennakkoluuloihisi pohjautuvaa paskaa. voi voi.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vaikea linkittää, koska poliisi ei koskaan tällaista tiedotetta julkaissut, jopa Lipponen totesi tämän myöhemmin. Jälleen kerran mielikuvitus vei sinulla, kuten Lipposellakin, voiton faktoista.

No voi olla, että muisti tekee tenän tai Päivin kiihkoilu oli ihan omaa juttua sitten.

Mutta vastaatko itse esittämääni kysymykseen, vai luikerteletko jälleen Jyrkimäisesti lillukanvarren kautta ulos? Halla-aho-ketjussakin odottaa yksi kysymys vastaustasi, eli viesti numero 2394, joten herra kaikkivoipa on hyvä vaan...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No voi olla, että muisti tekee tenän tai Päivin kiihkoilu oli ihan omaa juttua sitten.

Mutta vastaatko itse esittämääni kysymykseen, vai luikerteletko jälleen Jyrkimäisesti lillukanvarren kautta ulos? Halla-aho-ketjussakin odottaa yksi kysymys vastaustasi, eli viesti numero 2394, joten herra kaikkivoipa on hyvä vaan...

Minä vastasin sinun viestiin eilen klo 18.56.

edit: En ole kaikkivoipa, olen tehnyt ihan vastaavia virheitä, muisti on niin yllätyksellinen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Minä vastasin sinun viestiin eilen klo 18.56.

edit: En ole kaikkivoipa, olen tehnyt ihan vastaavia virheitä, muisti on niin yllätyksellinen.

Ei kun kerro nyt mielipiteesi tästä "Kuolema Suomalaisille" sankarista? Eli jos ulkomaalainen huutaa toistuvasti toivovansa kuolemaa suomalaisille ja sitten hetken perästä tappaa jonkun kanta-väestöön kuuluvan, niin miten on? Voiko rasismia harjoittaa maahanmuuttaja vai onko tämä vain suomalaisten vitsaus?
 

Baldrick

Jäsen
Ei kun kerro nyt mielipiteesi tästä "Kuolema Suomalaisille" sankarista? Eli jos ulkomaalainen huutaa toistuvasti toivovansa kuolemaa suomalaisille ja sitten hetken perästä tappaa jonkun kanta-väestöön kuuluvan, niin miten on? Voiko rasismia harjoittaa maahanmuuttaja vai onko tämä vain suomalaisten vitsaus?

Paitsi se vaan, että puukotuksella ei ollut rasistista motiivia, vaan huume- ja raha-asiat ovat syynä tähän tempaukseen.
 

Baldrick

Jäsen
Niinhän aina juu, mutta jos uhri ja tekijä vaihtaisi paikkaa, niin Tino Singh kulkisi megafoni kädessä ympäri Helsinkiä tällä hetkellä.

Puukotettu oli kaverini kaveri ja tiedän myös taustoja puukotetusta ja puukottajasta. Eli turha ruveta huutelemaan jos et oikeasti tiedä, vaan perustat arviosi omaan kantaasi nähden edulliseksi. Mistä olet päätellyt, että motiivi oli yleensäkin rasistinen? Sillä, että se Elvidon on jäätävä dorka, joka huutelee mitä sylki suuhun tuo?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kun kerro nyt mielipiteesi tästä "Kuolema Suomalaisille" sankarista? Eli jos ulkomaalainen huutaa toistuvasti toivovansa kuolemaa suomalaisille ja sitten hetken perästä tappaa jonkun kanta-väestöön kuuluvan, niin miten on? Voiko rasismia harjoittaa maahanmuuttaja vai onko tämä vain suomalaisten vitsaus?

Olet näköjään taas vähän heikoilla näiden faktojesi kanssa, mutta kysymykseesi voin kyllä vastata. Totta kai maahanmuuttaja voi harjoittaa rasismia ja varmasti joku maahanmuuttaja harjoittaakin rasismia Suomessa. Jyväskylän tapaukseen en ota kantaa, koska mitään varmistettua tietoa ei ole tullut tapahtuman kulusta.
 

Tuamas

Jäsen
No voi olla, että muisti tekee tenän tai Päivin kiihkoilu oli ihan omaa juttua sitten.

Eli taas nämä juttusi ovat aivan pelkkää paskaa, joka ei perustu alkuunkaan faktoihin vaan totuuden muunteluun oman kantasi tukemiseksi.

"Yllättäen" homma on näin sekä tässä pizzeria/Lipposka-casessa että tässä pikkurikollisten välienselvittelyssä.

Miten en ole yllättynyt..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös